Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2019, 05:52   #201
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ja dat landje waar je stokslagen krijgt als ge een kauwgum op de straat spuwt.... ja dat past daar wel in die cultuur, ja.
Yup. En ze zijn dan ook veel beschaafder dan die soft eurokes, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 06:54   #202
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Yup. En ze zijn dan ook veel beschaafder dan die soft eurokes, niet?
Alles hangt af wat je "beschaafder" noemt he. Als dat gedweeër en productiever wil zeggen, misschien wel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 07:16   #203
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alles hangt af wat je "beschaafder" noemt he. Als dat gedweeër en productiever wil zeggen, misschien wel.
Beschaafder zoals in 'Niet Iedereen Binnen Laten' om met uw boter, de kostprijs van uw boter en uw dure crémières hun halal-koosjer gangen te laten gaan.

Of is dat niet gedwee genoeg?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 09:56   #204
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.617
Standaard

Ik lees net dat 5 cent per kilometer veel te laag zou zijn.
5 cent per kilometer zou me al 189€ per maand extra kosten.
Vandaag zit ik, dankzij constant repareren van onze oude wagens met afbraakonderdelen aan dezelfde 5 cent per kilometer en zit per dag zo'n 3 uur achter het stuur.

Verder mag men verwachten dat men van die 5 cent snel een veelvoud gaan maken.

Ik veronderstel dat om die redenen het onvermijdelijk is om wegens overmacht een arbeidscontract op te zeggen en gaan te stempelen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 10:50   #205
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik lees net dat 5 cent per kilometer veel te laag zou zijn.
5 cent per kilometer zou me al 189€ per maand extra kosten.
Vandaag zit ik, dankzij constant repareren van onze oude wagens met afbraakonderdelen aan dezelfde 5 cent per kilometer en zit per dag zo'n 3 uur achter het stuur.

Verder mag men verwachten dat men van die 5 cent snel een veelvoud gaan maken.

Ik veronderstel dat om die redenen het onvermijdelijk is om wegens overmacht een arbeidscontract op te zeggen en gaan te stempelen.
Ik maak stempels. 'k Zal je een prijske maken. OK?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 11:51   #206
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik maak stempels. 'k Zal je een prijske maken. OK?
Dat is interessant. Ik zou er eentje moeten hebben om het logo van Alfa Romeo in leder te drukken - ongeveer iets als dit:


Wat moet dat zoal kosten?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 april 2019 om 11:52.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 12:24   #207
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is interessant. Ik zou er eentje moeten hebben om het logo van Alfa Romeo in leder te drukken - ongeveer iets als dit:

Wat moet dat zoal kosten?
'k Zal eens aan jouw tollenaar vragen hoeveel BTW hij wil innen op de factuur.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 13:07   #208
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik zou ook stempels willen.

Geldstempels voor euro's te persen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 15:42   #209
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik lees net dat 5 cent per kilometer veel te laag zou zijn.
5 cent per kilometer zou me al 189€ per maand extra kosten.
Vandaag zit ik, dankzij constant repareren van onze oude wagens met afbraakonderdelen aan dezelfde 5 cent per kilometer en zit per dag zo'n 3 uur achter het stuur.

Verder mag men verwachten dat men van die 5 cent snel een veelvoud gaan maken.

Ik veronderstel dat om die redenen het onvermijdelijk is om wegens overmacht een arbeidscontract op te zeggen en gaan te stempelen.
Dat lijken me wel veel kilometers te zijn.
Wel, als die "op verkeerde momenten" gereden worden, dan moet gij maar betalen, of uitzien naar een alternatief.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 17:28   #210
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En kunnne de politiek met volgende punten rekening houden

1
Het budget die kilometerheffing ophoest wordt geïnvesteerd in de wegen en bij voorkeur in de filesteook, zodat de file aangepakt wordt met dat budget

2
De discriminatie tussen dienstwagens van overheid en van privé wordt voorkomen... we zorgen dus per definitie dat ambtenaren met dienstwagens dezelfde taks betalen dan privebirgers

3
De conversie rekeningrijden gebeurt per definitie zonder dat budget toenemen
De berekening gebeurt transparant en verifieerbaar budgetneutraal
De enige ambtenaren die met de auto naar "klanten" gaan, zijn de inspecteurs van de sociale inspectie, met hun eigen auto dan nog wel (geen dienstwagen). De rest zijn auto's die aan de overheid zelf toebehoren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 17:33   #211
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijken me wel veel kilometers te zijn.
Wel, als die "op verkeerde momenten" gereden worden, dan moet gij maar betalen, of uitzien naar een alternatief.
Hij betaalt al enorm veel, door in de file te staan, en die alternatieven worden er blijkbaar niet geboden, he. Is het alternatief dat hij buitenvliegt en dopper wordt ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 18:23   #212
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 29.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijken me wel veel kilometers te zijn.
Wel, als die "op verkeerde momenten" gereden worden, dan moet gij maar betalen, of uitzien naar een alternatief.
Zoals?

Ik moet de eerste nog tegenkomen die mij een alternatief voor mijn woon-werk-verkeer aanbiedt.
Ik werk in een vaste nachtploeg en start (normaal) om 22u. Soms is dat 21u. Soms zelfs 18u. En normaal stop ik om 06u. Soms al om 5u. Soms zelfs om 2u... Want als hardwerkende Vlaam moet je flexibel zijn natuurlijk. De productiviteit hoog houden.

Bus? Haha... Starten om 22u lukt misschien net als ik om 20u thuis wil vertrekken en er geen probleem mee heb dat ik om 8u 's ochtends weer thuis ben. Vroeger gedaan? Vergeet het. Twee uur (of langer), midden in de nacht, wachten aan een onoverdekte bushalte is dan mijn deel.

Fiets? Te ver, ik ben Tom Boonen niet.

Carpoolen? Kan soms lukken, maar als mijn collega om 2u gedaan heeft met werken en ik tot 6u moet zit ik in de shit.

En dit is niet enkel bij mijn huidige job zo. Bij mijn vorige twee jobs was het altijd hetzelfde.

Dus nee, alternatieven? Ik zie het zo niet gebeuren.
Dat is ook altijd wat er gezegd wordt. Je moet gebruik maken van de alternatieven. Je moet van thuis uit werken. Je moet je uren flexibel invullen...

Alsof iedere werknemer een ambtenaar is die begint en stopt wanneer hij wil. Alsof iedere werknemer een job bij zijn capaciteiten vindt die op minder dan 20km van zijn woonst ligt.
Alsof iedere werknemer zijn job van thuis uit kan vervullen.

De reinste bullshit is dit.
Eerst verplicht men werknemers jaar en dag om verder van huis werk te zoeken. Je moet bij de VDAB eens een job weigeren omdat ze 25km van huis is, terwijl je een auto hebt.
Neem je ze niet aan heb je kans je uitkering te verliezen.
Neem je ze wel aan ben je een klimaatterrorist die (financieel) in zijn gat gepakt moet worden.

Zitten ze in Brussel met dit pestgedrag werkelijk op gele hesjes te wachten?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 april 2019 om 18:26.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 19:14   #213
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zoals?

Ik moet de eerste nog tegenkomen die mij een alternatief voor mijn woon-werk-verkeer aanbiedt.
Ik werk in een vaste nachtploeg en start (normaal) om 22u. Soms is dat 21u. Soms zelfs 18u. En normaal stop ik om 06u. Soms al om 5u. Soms zelfs om 2u... Want als hardwerkende Vlaam moet je flexibel zijn natuurlijk. De productiviteit hoog houden.
....
Iedereen die in shiften werkt, zou - op voorwaarde dat het slimme rekeningrijden echt slim is, wat toch de bedoeling is - zou nooit de volle pot van de kilometerprijs moeten betalen, want niet in de spitsuren.

Ge zit u dus al op te winden voor iets dat helemaal niet zal komen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 19:22   #214
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Raar dat men miljoenen auto's per rit wil factureren terwijl het zoveel interessanter is 1 eenmalig bedrag per jaar aan te reken.
Dat is wat ze nu doen.

Nee, software a volente, een gans ministerie vullen met rekenaars, miljoenen rekeningen iedere maand, evenveel dwangbevelen, rechtbanken overdonderen met si en la die niet kloppen...enz.

En daar zijn voorstanders van?
Raar volk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 20:08   #215
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iedereen die in shiften werkt, zou - op voorwaarde dat het slimme rekeningrijden echt slim is, wat toch de bedoeling is - zou nooit de volle pot van de kilometerprijs moeten betalen, want niet in de spitsuren.
Het is dus geen kilometer rijden, maar file-boete. Ik begrijp niet waarom men het lef heeft om mensen die al in de file staan, nog een boete bovenop te willen geven, gewoon om de weg vrij te maken voor de meest kapitaalskrachtigen.

Gaat ge ook mensen een boete geven als ze in een overvolle trein zitten ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 20:09   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Raar dat men miljoenen auto's per rit wil factureren terwijl het zoveel interessanter is 1 eenmalig bedrag per jaar aan te reken.
Dat is wat ze nu doen.

Nee, software a volente, een gans ministerie vullen met rekenaars, miljoenen rekeningen iedere maand, evenveel dwangbevelen, rechtbanken overdonderen met si en la die niet kloppen...enz.

En daar zijn voorstanders van?
Raar volk.
Inderdaad. Men wil mensen die al veel miserie hebben omdat er geen alternatieven van openbaar vervoer voorhanden zijn, nog wat extra miserie aandoen, zodat 30% gekraakt wordt.
Dan kunnen de 70% die overblijft, en het kan betalen, eindelijk vlot rijden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 21:07   #217
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik lees net dat 5 cent per kilometer veel te laag zou zijn.
5 cent per kilometer zou me al 189€ per maand extra kosten.
(...)
Dat is dus de reden waarom ik zo rabiaat tegen een kilometerheffing ben.
Onze overheid creëert voor zich een monopolie en bepaalt de prijs.
Diezelfde overheid beheert ook de infrastructuur. Rechter en partij tegelijkertijd.

Een overheid misdraagt zich onder die omstandigheden, zo gaat het altijd.
Neem nog maar de prijs van de brandstof aan de pomp: ruim de helft van wat je betaalt zijn zuivere belastingen: een aanslagvoet van 100%.
Dat is ook ooit begonnen met een verhaal van een milde belasting op luxe.

Dus waar gaat die 5 cent per km eindigen?
Bij 10 cent? Bij 15 cent? Bij 50 cent? Bij 1 €? Bij 10€? Bij 100€? Ik zou het niet weten: the sky is the limit.

Alleen volstrekte idioten steunen dit idee.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 21:57   #218
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Men wil mensen die al veel miserie hebben omdat er geen alternatieven van openbaar vervoer voorhanden zijn, nog wat extra miserie aandoen, zodat 30% gekraakt wordt.
Dan kunnen de 70% die overblijft, en het kan betalen, eindelijk vlot rijden.
In principe is een eigen auto het " alternatieve " en niet het openbaar vervoer.

Men dwingt de mens er nog steeds toe.
Industrie welke vroeger veel in steden zat met de omliggende " werkmans en directeurs woningen " is weg.
Industrie zit in industrie parken, werkmanswoningen zijn sociale blokken geworden en dure woningen zitten in wijken waar alle handel uitgehaald is.

Bovendien hebben steden ook hun vossenstreken en hun eigen willetje opgelegd aan vervoer zodat men steeds meer " rondom" moet bewegen om uw doel te halen. En daar steken ze zoveel mogelijk verkeers remmers tussen als mogelijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2019 om 21:57.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 00:10   #219
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Raar dat men miljoenen auto's per rit wil factureren terwijl het zoveel interessanter is 1 eenmalig bedrag per jaar aan te reken.
Dat is wat ze nu doen.

Nee, software a volente, een gans ministerie vullen met rekenaars, miljoenen rekeningen iedere maand, evenveel dwangbevelen, rechtbanken overdonderen met si en la die niet kloppen...enz.

En daar zijn voorstanders van?
Raar volk.
Er zijn genoeg knipperlichten om het rekeningrijden in de diepvries te steken maar ik vrees dat de partijtop van N-VA zich deze keer gaat vergalopperen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 05:25   #220
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er zijn genoeg knipperlichten om het rekeningrijden in de diepvries te steken maar ik vrees dat de partijtop van N-VA zich deze keer gaat vergalopperen.
Ja, en we zien dat hier met de N-VA spreekbuizen. Die kunnen ook niet veel argumenten naar voren brengen die ingaan tegen de evidente problemen ermee, waarvan de voornaamste natuurlijk de zware inbreuk op privacy is.

Eens men aanvaardt dat men verplicht is om zijn locatie in de openbare ruimte door te geven, en men op dat "gedrag" dan "belast" kan worden om U "een beter gedrag" aan te leren, maar dan is het hek helemaal van de dam.

Het is niet enkel een "toegangsticket" tot een tolweg. Het is de analyse van uw verplaatsing die "goeie of slechte punten" krijgt. We zijn hier op 2 centimeter van dat Chinese totalitaire "sociale punten" systeem, waar ge overal gefilmd wordt, en volgens uw wandel goeie of slechte sociale punten krijgt, om die dan te gebruiken als ge ergens een job wilt, promotie wilt, een treinticket wilt kopen, een openbare dienst solliciteert, en zo voort.

Want straks gaat men nog zoiets bekijken als: meneer, gij hebt een grote omweg gemaakt om van punt A naar punt B te gaan --> slechte punten ! (dat gij die omweg maakte omdat gij wilde zien of de auto van uw minnares voor de deur stond, gaat niemand aan he).

Met geen enkel nut. "de files oplossen door de filegangers uit de file te pesten" is zo een soort van endloesung logica he. In welke mate zijn de filegangers die uit de file gepest werden, nu geholpen ? In welke mate heeft men hun toestand verbeterd ? Nee, men heeft hun toestand verslechterd, opdat anderen, die ook filegangers waren, plots niet meer die last van een file zouden hebben. Eigenaardige redenering.

"de files oplossen" door de filerijders eruit te pesten, om het probleem voor de filerijders op te lossen.... nogal een grappig idee !

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2019 om 05:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be