Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2019, 19:22   #241
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.463
Standaard

De N-Va ging de fileproblemen oplossen, maar ze zijn er niet in geslaagd.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 19:27   #242
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.463
Standaard

Lees de oplossingen voor de files

https://forum.politics.be/showthread...ighlight=Files
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 19:36   #243
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij zijt zot.
Ons leven wordt al 9 jaar door zottigheden van onze fiscus bepaald.
Niet mijn keuze.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 19:40   #244
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is, volgens google maps, elke dag 2u 30 minuten in je auto, als er nul komma nul file is.

Ik zou toch eens uitkijken naar zeer deftige alternatieven.
Zijn er momenteel niet echt. Enkel mensen die me echt kennen weten wie ik ben, wat ik kan en waar ik voor sta. Voor de rest van België ben ik - dank zij opnieuw onze fiscus - een fraudeur.
Want zeg eens eerlijk, een belasting van 230.000€ opleggen doet men toch niet zonder grondige reden?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 20:21   #245
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Raar dat men miljoenen auto's per rit wil factureren terwijl het zoveel interessanter is 1 eenmalig bedrag per jaar aan te reken.
Dat is wat ze nu doen.

Nee, software a volente, een gans ministerie vullen met rekenaars, miljoenen rekeningen iedere maand, evenveel dwangbevelen, rechtbanken overdonderen met si en la die niet kloppen...enz.

En daar zijn voorstanders van?
Raar volk.
Zo had ik het zelfs nog niet bekeken. Nog een argument tegen erbij.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 20:33   #246
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ons leven wordt al 9 jaar door zottigheden van onze fiscus bepaald.
Niet mijn keuze.
Uw vrouw pendelt al idioot ver, en gij nu ook.

Er is echt wel werk in die cote hoor, zeker in Nederland.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 17:39   #247
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat gaat dus niet lukken.

Enkel als Pasen op Pinksteren valt.
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aven~a6676fae/

En plots lijkt kilometerheffing begraven

09 april 2019

De kilometerheffing komt er niet, ofwel wordt ze compleet nutteloos.

De voorwaarden die de regeringspartijen stellen om ermee door te gaan, klinken steeds luider, met als voornaamste standpunt: dat de pendelaar er niet voor mag opdraaien.
Maar dan heeft de heffing volgens experts geen zin.

Vorige zomer kwam de Vlaamse regering overeen om de reguliere verkeersbelastingen op termijn in te ruilen voor een systeem van rekeningrijden. Daarbij word je belast per kilometer, afhankelijk van het moment waarop je rijdt. Maar de voorwaarden die elke regeringspartij stelt om daar ook echt werk van te maken, maken zo’n heffing in de praktijk quasi onmogelijk.

Open Vld wil niet dat “de hardwerkende Vlaming” ervoor opdraait. “Wij zeggen nee tegen een platte belastingverhoging”, aldus voorzitster Gwendolyn Rutten vorige week. Dit weekend zette ook N-VA de bocht in. “Mensen die gaan werken en veel met de auto rijden, of die afgelegen wonen, moeten zich geen zorgen maken”, zei voorzitter Bart De Wever. Maar als je pendelaars niet massaal uit hun auto krijgt, dreigen de files amper te krimpen. En “impact op de files” is dan weer één van de voorwaarden die mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) stelde om de heffing in te voeren. CD&V blijft naar eigen zeggen voorstander, maar alleen “als er genoeg alternatieven zijn voor de auto” - wat op dit moment ook nog niet geval is.

De switch moet budgetneutraal zijn, benadrukken de partijen - zo staat het ook in het regeerakkoord. “Maar dat wordt fout geïnterpreteerd”, zegt mobiliteitseconoom Thierry Vanelslander (UAntwerpen). “Ze moet budgetneutraal zijn voor de overheid, niét voor de belastingbetaler. Wie in de spits op de snelweg rijdt, zal meer betalen.” De Vlaamse regering weet dat. En ze weet dat een heffing van 2 tot 5 cent per kilometer veel te laag is. De conclusie lijkt dan ook simpel: ofwel komt de heffing er niet, ofwel heeft ze geen impact op ons rijgedrag.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 april 2019 om 17:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 18:03   #248
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
De N-Va ging de fileproblemen oplossen, maar ze zijn er niet in geslaagd.
Daar worden hier weer idioterieën verteld van ik kan niet meer.

Er is maar één manier op een file op te lossen, en dat is de weg die je viseert verkeersvrij te maken.
Lees dit als een boutade: oplossen zal niet gaan. Managen dat "de grootste veroorzaker/vervuiler/gebruiker betaalt", in die richting kan gewerkt worden.

1000 keren heeft Weyts gezegd dat het grosso modo een shift ging zijn.
Niemand schonk daar aandacht aan.

De Wever heeft het nu eens gezegd, in zijn gekende stijl, en lap: niemand kan er nog over zwijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 19:38   #249
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar worden hier weer idioterieën verteld van ik kan niet meer.

Er is maar één manier op een file op te lossen, en dat is de weg die je viseert verkeersvrij te maken.
Lees dit als een boutade: oplossen zal niet gaan. Managen dat "de grootste veroorzaker/vervuiler/gebruiker betaalt", in die richting kan gewerkt worden.

1000 keren heeft Weyts gezegd dat het grosso modo een shift ging zijn.
Niemand schonk daar aandacht aan.

De Wever heeft het nu eens gezegd, in zijn gekende stijl, en lap: niemand kan er nog over zwijgen.
Nie swaanse.

De Wever was nog niet eens zo lang voorstander van de kilometerheffing.

Nu dat er verkiezingen op til zijn, keert hij (wéér eens) zijn kar en is Bartje nu plotseling tegen het rekeningrijden. Waarschijnlijk omdat kilometerheffing nu wordt gepercipieerd door de mensen en synoniem is geworden van Ben (Weyts) Belasting.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 20:11   #250
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nie swaanse.

De Wever was nog niet eens zo lang voorstander van de kilometerheffing.

Nu dat er verkiezingen op til zijn, keert hij (wéér eens) zijn kar en is Bartje nu plotseling tegen het rekeningrijden. Waarschijnlijk omdat kilometerheffing nu wordt gepercipieerd door de mensen en synoniem is geworden van Ben (Weyts) Belasting.
De Wever is nog altijd een voorstander.
Afgrijselijk, die achteruitgang door het belabberd onderwijs, van begrijpend lezen en begrijpend een tekst aanhoren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 20:25   #251
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Fille probleem oplossen is ook de elektrische auto's ook belasten ( lees pestbelastingen opleggen ) zodat die ook van de wegen blijven
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 20:29   #252
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Wever is nog altijd een voorstander.
Afgrijselijk, die achteruitgang door het belabberd onderwijs, van begrijpend lezen en begrijpend een tekst aanhoren.
Op Canvas wilde de minister ten slotte geen definitief kruis maken over de kilometerheffing. 'Al degene die mij schouderklopjes gaven (voor de plannen met de kilometerheffing) in de coulissen, zoals Groen, hoor ik nu niet meer. In de politiek kan je niets alleen. Nu is er geen draagvlak, maar ik zeg niet dat het over vijf weken niet anders kan zijn.'

Draagvlak.
Alleen maar zotten houden geen rekening met het draagvlak, dat je nodig hebt in de politiek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 23:18   #253
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Fille probleem oplossen is ook de elektrische auto's ook belasten ( lees pestbelastingen opleggen ) zodat die ook van de wegen blijven
Rekeningrijden was de ideale manier om EV's ook mee te laten betalen, aangezien zij geen accijnzen betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 23:37   #254
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.353
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Rekeningrijden was de ideale manier om EV's ook mee te laten betalen, aangezien zij geen accijnzen betalen.
Kan je ook oplossen door EV's alleen maar te laten laden aan door de overheid goedgekeurde laadpalen.
Met alle informatie doe zo'n EV moet bijhouden om de accu goed te houden, is een extra softwareregeltje geen probleem. X kilowattuur geladen, tag laadpaal Y.
Geen laadpaaltag bij de opgeladen kw/u.
Bingo, dezelfde regeling als een betrapte die met rode mazout rijd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 23:45   #255
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kan je ook oplossen door EV's alleen maar te laten laden aan door de overheid goedgekeurde laadpalen.
Met alle informatie doe zo'n EV moet bijhouden om de accu goed te houden, is een extra softwareregeltje geen probleem. X kilowattuur geladen, tag laadpaal Y.
Geen laadpaaltag bij de opgeladen kw/u.
Bingo, dezelfde regeling als een betrapte die met rode mazout rijd.
Dat kan, maar dan moet je mensen verbieden thuis te laden, en dat krijg je politiek niet verkocht. En als ze thuis kunnen laden, weet je niet waar de stroom vandaan komt (privacy wetgeving) en kan iedereen met een haxbak rondrijden met variabele km stand en stroomverbruik.

Vergeet niet, een EV is een smartphone op wielen. Aan een normale wagen kan je vrij gemakkelijk zien hoeveel km's hij heeft, of op welke brandstof hij rijdt.

Een EV, not so much....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 06:19   #256
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 117.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is maar één manier op een file op te lossen, en dat is de weg die je viseert verkeersvrij te maken.
Dat is dan ook de bedoeling van rekeningrijden.
Maar er is geen fileprobleem, er is een mobiliteitsprobleem. Mensen hebben meer mobiliteit NODIG dan er openbaar aanbod is aan infrastructuur, en dus loopt het vast. Wat gaat de overheid doen ? Mensen die al mobiliteitsproblemen hebben, zodanig pesten, dat ze zelfs niet meer aan een slechte oplossing (file rijden) kunnen doen.

Citaat:
1000 keren heeft Weyts gezegd dat het grosso modo een shift ging zijn.
Niemand schonk daar aandacht aan.
Iedereen weet dat dat niet gaat werken. Om mensen uit de file te pesten, moet je ze nog veel harder pesten dan de file zelf. Je moet dus per uur file rijden, ze minstens voor een uurloon afpakken, want anders weegt dat niet op tegen de miserie die ze nu al hebben, en aankunnen. Je moet mensen VEEL MEER miserie aandoen dan de huidige files, opdat ze eraan ten onder gaan. Pas dan zal de weg vrijgemaakt kunnen worden voor kapitaalskrachtigen. Wat men ook noemt "het file probleem oplossen".

Dat daarvoor een zotte infrastructuur moet geplaatst worden, en Big Brother al de privacy van uw verplaatsingen aan zijn laars moet lappen is niet erg.

Boerenkunkels zullen en moeten van de weg blijven om kapitaalskrachtigen een vrije baan te geven.

Maar dat lukt pas met een rijbelasting van 30 Euro of meer per dag.
Maw rond de 10 000 Euro voor iemand die alle dagen in de file zou staan. Tegen dan wordt het inderdaad genoeg om alle boerenkunkels van de weg te pesten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2019 om 06:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 06:20   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 117.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Fille probleem oplossen is ook de elektrische auto's ook belasten ( lees pestbelastingen opleggen ) zodat die ook van de wegen blijven
Dat is inderdaad de essentie van die kilometer heffing: elektrische auto's belasten, om de accijnzen op benzine te compenseren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:14   #258
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
....
Er is maar één manier op een file op te lossen, en dat is de weg die je viseert verkeersvrij te maken.
Lees dit als een boutade: oplossen zal niet gaan. Managen dat "de grootste veroorzaker/vervuiler/gebruiker betaalt", in die richting kan gewerkt worden.
...
En jij repliceert:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de bedoeling van rekeningrijden.
...
Ja, dan vind ik het verder nutteloos om met jou van gedachten te wisselen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:18   #259
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
Standaard

De "andere communictie" is er bij de nva gekomen nadat die oenen van verkeersspecialisten begonnen te janken over veel grotere heffingen.
Daarmee gaven die klootzakken zoveel munitie aan de sceptici, dat het spel electoraal om zeep is.

De andere partijen (tsjeven en blauwsel) die voor waren (behalve groen) zijn mee gefietst.

En ik voorspel jullie dat iedereen langzaam gaat terugkomen naar het gezonde verstand: een slimme km heffing, in een shift, die file wat mildert, die buitenlanders mee doet betalen, en niemand failliet maakt maar wel deftig aanspoort tot ander gedrag.
Nog voor de verkiezingen gaan de ballonnen opstijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:30   #260
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 117.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En jij repliceert:



Ja, dan vind ik het verder nutteloos om met jou van gedachten te wisselen.
Nochtans is de weg verkeersvrij maken, waar rekeningrijden naar target.
Een beetje zoals een CO2 uitstoot tax streeft naar geen CO2 uitstoot meer.

Ik weet wel dat gij niet met mij hierover in discussie wilt gaan, en altijd maar andere redenen moet vinden dan over de grond discussieren.

Maar feit is: als je met "rekening rijden" de files wil oplossen, dan moet je mensen die nu al 3 uur in de file staan, zodanig hard pesten, dat het hen meer kost dan 3 uur in de file staan. Want blijkbaar hebben die geen andere mobiliteitsoplossing dan 3 uur in de file staan.

Toestand "voor":
- Jef moet naar zijn job rijden, en zijn vrouw Marie ook. Ze staan alletwee 3 uur in de (tegenovergestelde) file per dag. Maar ze betalen geen rekeningrijden.

Toestand "na":
- er is geen file meer want Jef en Marie staan er niet meer in. Ze hebben geen oplossing voor hun mobiliteitsprobleem en moeten dus hun job opgeven.

Of wacht: aangezien er nu geen file meer is, zouden ze alletwee samen 6 uur per dag aan tijd winnen mochten ze op de baan gaan (wat niet mag, anders staat die file daar weer). Enige beletsel: het rekeningrijden. Het rekeningrijden moet dus voor Jef en Marie ERGER zijn dan 6 uur per dag tijd verliezen.

Maw, als het rekeningrijden voor Jef en Marie niet ERGER is dan 6 uur per dag verliezen, dan gaan Jef en Marie hun job houden, terug hun auto pakken, en help, de file is daar weer !

Dus moet het rekeningrijden voor Jef en Marie DUURDER ZIJN dan 6 uur "werktijd" per dag. Als Jef en Marie elk ongeveer een uurloon hebben van 10 euro netto, dan moet het rekeningrijden hen dus minstens 60 Euro per dag kosten.

Anders werkt het niet, gaan Jef en Marie hun job houden, hun rekeningrijden betalen, en de file weer veroorzaken.

Aangezien gij daar niet kunt/durft/moogt op antwoorden van uw partijbazen, moet gij dus wel zeggen dat ge met mij niet in discussie wilt gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2019 om 08:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be