![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister-President
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.463
|
![]() De N-Va ging de fileproblemen oplossen, maar ze zijn er niet in geslaagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Minister-President
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.463
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.649
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.649
|
![]() Citaat:
Want zeg eens eerlijk, een belasting van 230.000€ opleggen doet men toch niet zonder grondige reden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.842
|
![]() Citaat:
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.953
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 9 april 2019 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
|
![]() Citaat:
Er is maar één manier op een file op te lossen, en dat is de weg die je viseert verkeersvrij te maken. Lees dit als een boutade: oplossen zal niet gaan. Managen dat "de grootste veroorzaker/vervuiler/gebruiker betaalt", in die richting kan gewerkt worden. 1000 keren heeft Weyts gezegd dat het grosso modo een shift ging zijn. Niemand schonk daar aandacht aan. De Wever heeft het nu eens gezegd, in zijn gekende stijl, en lap: niemand kan er nog over zwijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
|
![]() Citaat:
De Wever was nog niet eens zo lang voorstander van de kilometerheffing. Nu dat er verkiezingen op til zijn, keert hij (wéér eens) zijn kar en is Bartje nu plotseling tegen het rekeningrijden. Waarschijnlijk omdat kilometerheffing nu wordt gepercipieerd door de mensen en synoniem is geworden van Ben (Weyts) Belasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
|
![]() Citaat:
Afgrijselijk, die achteruitgang door het belabberd onderwijs, van begrijpend lezen en begrijpend een tekst aanhoren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Fille probleem oplossen is ook de elektrische auto's ook belasten ( lees pestbelastingen opleggen ) zodat die ook van de wegen blijven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
|
![]() Citaat:
Draagvlak. Alleen maar zotten houden geen rekening met het draagvlak, dat je nodig hebt in de politiek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alle informatie doe zo'n EV moet bijhouden om de accu goed te houden, is een extra softwareregeltje geen probleem. X kilowattuur geladen, tag laadpaal Y. Geen laadpaaltag bij de opgeladen kw/u. Bingo, dezelfde regeling als een betrapte die met rode mazout rijd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Vergeet niet, een EV is een smartphone op wielen. Aan een normale wagen kan je vrij gemakkelijk zien hoeveel km's hij heeft, of op welke brandstof hij rijdt. Een EV, not so much.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 117.443
|
![]() Citaat:
Maar er is geen fileprobleem, er is een mobiliteitsprobleem. Mensen hebben meer mobiliteit NODIG dan er openbaar aanbod is aan infrastructuur, en dus loopt het vast. Wat gaat de overheid doen ? Mensen die al mobiliteitsproblemen hebben, zodanig pesten, dat ze zelfs niet meer aan een slechte oplossing (file rijden) kunnen doen. Citaat:
Dat daarvoor een zotte infrastructuur moet geplaatst worden, en Big Brother al de privacy van uw verplaatsingen aan zijn laars moet lappen is niet erg. Boerenkunkels zullen en moeten van de weg blijven om kapitaalskrachtigen een vrije baan te geven. Maar dat lukt pas met een rijbelasting van 30 Euro of meer per dag. Maw rond de 10 000 Euro voor iemand die alle dagen in de file zou staan. Tegen dan wordt het inderdaad genoeg om alle boerenkunkels van de weg te pesten. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2019 om 06:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 117.443
|
![]() Dat is inderdaad de essentie van die kilometer heffing: elektrische auto's belasten, om de accijnzen op benzine te compenseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
|
![]() Citaat:
Ja, dan vind ik het verder nutteloos om met jou van gedachten te wisselen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.128
|
![]() De "andere communictie" is er bij de nva gekomen nadat die oenen van verkeersspecialisten begonnen te janken over veel grotere heffingen.
Daarmee gaven die klootzakken zoveel munitie aan de sceptici, dat het spel electoraal om zeep is. De andere partijen (tsjeven en blauwsel) die voor waren (behalve groen) zijn mee gefietst. En ik voorspel jullie dat iedereen langzaam gaat terugkomen naar het gezonde verstand: een slimme km heffing, in een shift, die file wat mildert, die buitenlanders mee doet betalen, en niemand failliet maakt maar wel deftig aanspoort tot ander gedrag. Nog voor de verkiezingen gaan de ballonnen opstijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 117.443
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals een CO2 uitstoot tax streeft naar geen CO2 uitstoot meer. Ik weet wel dat gij niet met mij hierover in discussie wilt gaan, en altijd maar andere redenen moet vinden dan over de grond discussieren. Maar feit is: als je met "rekening rijden" de files wil oplossen, dan moet je mensen die nu al 3 uur in de file staan, zodanig hard pesten, dat het hen meer kost dan 3 uur in de file staan. Want blijkbaar hebben die geen andere mobiliteitsoplossing dan 3 uur in de file staan. Toestand "voor": - Jef moet naar zijn job rijden, en zijn vrouw Marie ook. Ze staan alletwee 3 uur in de (tegenovergestelde) file per dag. Maar ze betalen geen rekeningrijden. Toestand "na": - er is geen file meer want Jef en Marie staan er niet meer in. Ze hebben geen oplossing voor hun mobiliteitsprobleem en moeten dus hun job opgeven. Of wacht: aangezien er nu geen file meer is, zouden ze alletwee samen 6 uur per dag aan tijd winnen mochten ze op de baan gaan (wat niet mag, anders staat die file daar weer). Enige beletsel: het rekeningrijden. Het rekeningrijden moet dus voor Jef en Marie ERGER zijn dan 6 uur per dag tijd verliezen. Maw, als het rekeningrijden voor Jef en Marie niet ERGER is dan 6 uur per dag verliezen, dan gaan Jef en Marie hun job houden, terug hun auto pakken, en help, de file is daar weer ! Dus moet het rekeningrijden voor Jef en Marie DUURDER ZIJN dan 6 uur "werktijd" per dag. Als Jef en Marie elk ongeveer een uurloon hebben van 10 euro netto, dan moet het rekeningrijden hen dus minstens 60 Euro per dag kosten. Anders werkt het niet, gaan Jef en Marie hun job houden, hun rekeningrijden betalen, en de file weer veroorzaken. Aangezien gij daar niet kunt/durft/moogt op antwoorden van uw partijbazen, moet gij dus wel zeggen dat ge met mij niet in discussie wilt gaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2019 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |