![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu nog problemen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
UTRECHT - De politie heeft donderdagavond in Hoog Catharijne opgetreden tegen groepen Marokkaanse jongeren, die zich in groten getale in het Utrechtse winkelcentrum ophielden. Volgens een woordvoerder van de politie ging het om enkele groepen van veertig tot tachtig personen, in totaal minstens tweehonderd tot driehonderd man. Onder hen waren diverse jongeren die zich eerst provocerend opstelden tegen het winkelend publiek en later tegen agenten die hen daarop aanspraken. Vervolgens keerden de groepen zich als geheel tegen de politie. Om hier een eind te maken hielden enkele tientallen agenten een zogenoemde veegactie. Daarbij werden honden en de wapenstok ingezet. Volgens de zegsman van de politie is er echter weinig geweld gebruikt. De politie hield acht personen aan. Onder hen waren volgens de politie ook veel jongeren van buiten Utrecht. Wat precies de reden van hun aanwezigheid in Hoog Catharijne was, is de politie niet duidelijk... Uitgegeven door NU : 21 januari 2005 07:04 Het doet mij allemaal een beetje denken aan toestanden van Borgerhout. Het is allemaal nog olie bij op het vuur gaan gieten... GOE BEZIG !!!!!! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 22 januari 2005 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je vraagt je ook af hoe lang het christendom nog verdraagzaam blijft, wel ik zal je vraag beantwoorden, zolang de islam het toellaat, elke moslim heeft het recht om gebruik te maken van de godsdienstvrijheid maar tegenwoordig wordt er meer misbruik dan gebruik van gemaakt en je zal moeten begrijpen dat de publieke opinie dat niet blijft slikken, korter gezegd de moslims hebben in Europa geen enkele reden om te klagen over de christenen andersom is het echter een andere zaak. Btw. voor de mensen die zich afvroegen waarom ik zolang niet op dit forum heb gereageerd, ik ben enkele maanden in het buitenland geweest (vrij onverwacht) en daar had ik niet veel vrije tijd voor dit forum.
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En als we toch alles wat bruin ziet en van noord-afrika komt bestempelen als moslim, dan zie ik niet in waarom wij ons bange blanke soort niet als christenen mogen beschouwen, veel van wat we doen en zeggen komt voort uit die indoctrinatie door het vaticaan. Gelukkig zijn wij er van verlost, wat niet gezegd kan worden van een groot deel van de westerse wereld. Laatst gewijzigd door spaz322 : 23 januari 2005 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() De enige goede moslim is een ex-moslim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste tuurlijk zijn er dorpen afgebrand dat is gewoon oorlog (gruwelijk dus), maar na een oorlog hoeft niet de hele bevolkingsgroep uitgemoord te worden? Ik heb ''Christenen'' tussen haakjes gezet want Christenen zijn alles behalve verdraagzaam ik heb het over de ex-christenen in Europa. Waarom zou een moslim niets te klagen hebben, als er een mongool denkt voor God te spelen wordt gelijk een hele groep daarvoor schuldig geacht en dan beginnen we nog niet over het opkomend nazisime.... de leuke ideeën van etnische zuiveringen enz. Maar het is voor jou vast leuker om te denken, alles is de schuld van die slechte moslims. Als jij een VB'er bent kan jij hierop antwoorden? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door sinan123 : 23 januari 2005 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ten tweede haalde ik alleen maar aan dat moslims die aanslagen plegen goed genoeg weten dat de Westerse wereld hun geloof niet bedreigd wat in de tijd van de kruistochten niet zo was (daarmee wilde ik alleen maar aantonen dat de vergelijking kruistochten <--> heden niet opgaan). Ten derde ik ben zeker geen Vlaams Blokker, maar ik ben wel een sociaal mens en ik hekel net als vele andere rechtgeaarde Vlamingen de arrogante mentaliteit van de meerderheid van de Marokaanse gemeenschap zowel in het binnenland als in het buitenland (vb. de optocht na de recente gebeurtenis in Nederland, waar honderden mensen op straat komen voor een crimineel die omgekomen is tijdens het plegen van een misdaad). Omdat ik geen VB'er ben antwoord ik dus ook niet op dat laatste tekstje.
![]() |
![]() |
#49 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
1 Verdrag van Versailles 2 gedoogbeleid, duitsland mocht alles en iedereen binnenvallen Tuurlijk is het(schuld) niet altijd precies evenveel, maar om nou meer dan 90% van de schuld aan de moslims te geven. Waarom werd er in de jaren '60 alles aan gedaan om de nieuwkomers geen Nederlands te leren? En nu hoor je nog vaak van: '' Je woont hier al 40 jaar''. Lekker handig in een buurt zetten met allemaal mensen van dezelfde cultuur er alles aan doen om ze geen Nederlands te leren en nu zeveren. Citaat:
Citaat:
Maar dit over het tasjesdief gezever de laaste dagen, Als de dief een Nederlander en de moordenaar een Marokkaan was geweest durf ik er op te wedden dat er ook stille tochten gehouden zouden worden en jou reactie zou dan totaal anders zijn. P.S. Ik heb nog steeds geen normaal antwoord gekregen op mijn vragen (door een VB'er) ik wacht nog steeds. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ten tweede verwijs jij (net als vele anderen) steeds naar Bush doch moet je weten dat Bush een lijst bondgenoten heeft (in Irak) die ik hier niet ga typen omdat dit te langdradig zou zijn als dat allemaal terroristen zijn dan zijn er heel wat democratisch verkozen terroristen aan de macht in de wereld, ik vind de vergelijking Bush <--> terrorist niet opgaat, doch hier gaat het niet over in deze discussie. [qoute] Er zijn genoeg normale criminelen. Maar dit over het tasjesdief gezever de laaste dagen, Als de dief een Nederlander en de moordenaar een Marokkaan was geweest durf ik er op te wedden dat er ook stille tochten gehouden zouden worden en jou reactie zou dan totaal anders zijn. [/quote] In de eerste plaats kwam die "tasjesdief" net van de rechtbank waar hij in beschuldiging werd gesteld voor gewapende overval, een echte crimineel dus. Dat er mensen voor zo iemand op straat komen geeft een fout signaal en dit zou zeker door Belgen niet gedaan worden. De allochtone gemeenschap heeft echter met die optocht het signaal gegeven dat zij meer respect hebben voor een crimineel dan voor de Nederlandse wet, waarvan ik en vele andere mensen akte hebben genomen.
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is in die tijd echt geprobeerd om mensen geen Nederlanders te leren, geloof het of niet. Citaat:
De conclusie is gewoon dat die persoon is vermoord en een herdenking mag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt hoog tijd dat de moslims (en meer bepaald de Marikkanenen) een signaal geven dat ze deel weensen uit te maken van de gemeenschap, waar ze zoveel kansen heeft gekregen? Vindit U persoonlijk dat U in Nederland niet voldoende kansen heeft gehad? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, als je de ouders niet genoeg kansen geeft, kunnen ze de kinderen ook niet goed opvoeden... Men heeft in het begin een fout gemaakt en dat heeft men (nog) niet kunnen herstellen. Citaat:
Ja en ik ben het met je eens dat de straatjogeren dat ook moeten doen. Alles begint bij de opvoeding Groeten Sinan Laatst gewijzigd door sinan123 : 25 januari 2005 om 08:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet alleen om kansen krijgen maar ook ze (willen) benutten. Vergeet niet dat ten tijde van de aankomst van uw ouders er ook nog analfabetische autochtonen rondliepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ik nu zie welke posities de kinderen/kleinkinderen van deze autochtonen momenteel bekleden, dan is dat onvoorstelbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Ik denk dat Sinan een grote misvatting heeft, namelijk dat de allochtonen in de jaren 60 naar europa zijn gehaald om te werken als slaven zonder rechten en ondergeschikt aan de Belgische en de Nederlandse werknemers en werkgevers, en dat o niet uit die rol te kunnen komen hen zeker geen Nederlands werd aangeleerd. Dat beeld beste Sinan is helemaal fout, de gastarbeiders zijn in ons land gekomen omdat er werk teveel was (in 1964 waren er in Belgie 30.000 werklozen waarvan +\- 97% werkonbekwamen). Je hebt gelijk wanneer je zegt dat de staat het nagelaten heeft de allochtonen van de eerste generatie actief op te zoeken en Nederlands te leren, je slaat de bal echter volledig mis wanneer je beweert dat de staat ooit zou hebben willen verhinderen dat allochtonen onze taal leerden, als je dat gelooft geloof je in een pertinente leugen, bewijs hiervan de mensen van de eerste generatie die wel lessen Nederlands hebben gevolgd (zelfs ingericht door de staat).
Dan over de overreden crimineel. Laat mij eerst iets duidelijk stellen, in deze zaak zijn beide personen schuldig, zowel de vrouw die de man heeft overreden als de man die door zijn misdaad aanzet heeft gegeven tot heel het gebeuren. En daar komen we tot de clew van heel het verhaal, die man is enkel en alleen maar gestorven ten gevolge van een criminele daad die hijzelf stelde, sorry maar daar kan en mag geen medeleven mee betuigt worden, die man heeft tenslotte zelf aanleiding gegeven tot zijn dood door criminele feiten te plegen, dat staat als een paal boven water. Wanneer er een deel van de Marokaanse gemeenschap het nodig vindt om voor zo een figuur de straat op te gaan welja dan vind ik (en samen met mij de meerderheid van de bevolking) dat die mensen een verkeerd signaal geven naar de autochtone bevolking toe, zij geven het signaal dat een crimineel van eigen volk die sterft door toedoen van zijn eigen criminele daden toch nog respect verdient als enig ander mens, wel als je die boodschap geeft dan geef je de boodschap dat iedereen maar beter crimineel wordt en maar op doet, want je wordt toch evenveel gewardeerd (of zelfs nog meer) dan iemand die sterft op een normale manier (de eerste optocht voor een Marokaans(e) gepensioneerde die overlijdt aan een hartinfarct moet ik nog zien).
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() En toen was het stil...
![]()
![]() |
#60 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens de mensen die medeleven betuigden waren vooral famillie of vrienden. Wil jij nu zeggen dat zij hun vriend/zoon/broer(tje) niet mogen herdenken. |
||||
![]() |
![]() |