Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2019, 20:01   #101
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Juist ja...

Vaak komen, wanneer de argumenten op zijn, de beledigingen.
Oud 14 april 2019, 20:02   #102
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar omdat het nu eens in de achtertuin van BDW zal zijn, halen diezelfde mannen er heel het arsenaal van niet ter zake doende pseudo-argumenten bij...
Moest Maggie De Block diezelfde asielzoekers (die ze hoe dan ook MOET plaatsen in afwachting van een beslissing) in zichen-zussem-bolder gestoken hebben, of in Gent of Leuven waar N-VA niet aan de macht is, dan hadden we heel die trololo niet gekregen.

Maar niet bij idool Bartje hee... dakanni...
Och, in al die gemeenten, is het aantal vluchtelingen, relatief gezien tov van het aantal inwoners, beduidend minder dan in Antwerpen. Dus was het inderdaad de logica zelf om ze daar te plaatsen. De Marakeck kliek roept wel dat ze aan de juiste kant van de geschiedenis staan, maar zorgen er wel voor dat de vluchtelingen, en zeker als het invaliden zijn, niet bij hun terecht komen.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 20:03   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maggie de block beslist daar niet over.

Ze volgt simpelweg de wet.
Een gewoon parlementslid heeft de bevoegdheid om wetsvoorstellen (voorstellen) in te dienen.
Een minister heeft de bevoegdheid om wetsontwerpen (ontwerpen) in te dienen.
Dat ze begod haar werk doet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 20:04   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alsof de allochtonen al niet meer dan de helft van de populatie uitmaken in de Antwerpse scholen, en alsof den oude Michel nooit eens voor de vrt camera's verkondigd heeft dat de enige manier om ze kapot te krijgen, was, door ze vol met allochtonen te stoppen.
Ja, sommigen vinden minder dan de helft Vlamingen in Antwerpen nog teveel.

Wie daaraan durft twijfelen is racist.
Oud 14 april 2019, 20:06   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er hier nog steeds mannen die het niet begrijpen...

Francken en de Blok doen identiek hetzelfde omdat ze daartoe wettelijk verplicht zijn: asielzoekers die zich hier aanmelden opvangen tijdens hun procedure.

De meest harde vlaams belanger op die post zal dat ook moeten doen hoor.

De wet is de wet.
Ok, Francken en De Blok doen juist hetzelfde maar toch heeft De Blok klachten.

Goed van u om er op te wijzen dat De Blok dus totaal ongeloofwaardig is.
Oud 14 april 2019, 20:07   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zalig zijn de simpelen van geest
Och, als ze de oorlog nog hebben meegemaakt, zullen ze wel stilaan aan het dementeren zijn.
Oud 14 april 2019, 20:07   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Vaak komen, wanneer de argumenten op zijn, de beledigingen.
Jij begint in een draadje over de keuze van gemeente om asielzoekers te vestigen over de 'open grenzen intenties' van een regering maar die ze dan volgens jouw inzicht 'niet willen gezegd hebben...'

Sorry hoor, maar dat is cafeepraat van dit niveau : https://www.youtube.com/watch?v=2zhqXyUJI10&gl=BE
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 20:08   #108
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zaniken omdat De Block een asielcentrum wil openen voor gehandicapte vluchtelingen, maar de andere kant opkijken wanneer 'wonderboy' Theo Francken vele honderden Assyriërs (1) zonder enige controle binnen heeft gelaten.

Dat is zo de schizofrene -laat ons maar zeggen: hypocriete- houding van ettelijke Vlaams-nationalistische bengels hier op dit forum.

Moet er nog zand zijn?

Niemand kijkt de andere kant op, Francken heeft verschillende flaters begaan tijdens zijn mandaat (vooral dan op gebied van communicatie) maar deze misser was er één van ontslag-formaat.
Maar hij heeft ook goeie maatregelen genomen om de instroom te beperken. Helaas kreeg hij alleen maar stokken in de wielen van de coalitiepartners.

Maar gelukkig heeft Gwendolyn haar goede relatie met Trump kunnen gebruiken zodat de FBI nu deze vermisten opspoort. Wat "de andere kant opkijken" betreft hoeven de OVLD-ers dus voor niemand onder te doen.

Maar het gaat nu over dit nieuwe asielcentrum, en geef toe, in het kader van de naschop-campagne die Maggie vanaf haar aankomst op het departement voert, is het niet wereldvreemd om dit als weer eens een uitdaging aan het adres van N-VA te zien, eerder dan een bezorgdheid voor de asielzoekers.
Oud 14 april 2019, 20:09   #109
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien het 'echte' vluchtelingen zijn met een 'echte' handicap, mag er voor mijn part gerust een asielcentrum geopend worden. Of dat nu in Antwerpen is of niet maakt niet uit.

U zult maar vluchteling zijn met een handicap! Toch een beetje menselijk blijven.

En dat laatste is nu juist het probleem met zeer rechtse rakkertjes. De warme medemenselijkheid is weg in dit uitermate twijfelachtig ultra-milieu.
Ik betuig even veel medemenselijkheid tegenover een gehandicapte vluchteling die de mogelijkheid niet heeft om weg te reizen uit bijvoorbeeld de Gazastrook,
dan een gehandicapte vluchteling uit de Gaza die wel tot hier geraakt is.

Die in de Gaza kunnen we helpen met 1 euro per dag. Goed helpen.
Die tot hier geraakt is, kost ons minstens 100 euro per dag. En maakt het tekort aan verpleegkundigen nog nijpender.

De linkse kerkgangers zijn discriminerend ten opzichte van die sukkelaars die ginder te zwak zijn om naar hier te reizen, om vinden dat ze ginder in eigen land hun eigen toekomst moeten helpen uitbouwen met bloed zweet en tranen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 april 2019, 20:11   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er hier nog steeds mannen die het niet begrijpen...

Francken en de Blok doen identiek hetzelfde omdat ze daartoe wettelijk verplicht zijn: asielzoekers die zich hier aanmelden opvangen tijdens hun procedure.

De meest harde vlaams belanger op die post zal dat ook moeten doen hoor.

De wet is de wet.
Men kan het wel iets minder hard doen, maar in grote lijnen hebt ge natuurlijk gelijk.
Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Wel dat Antwerpen een zeer groot aanzuigeffect heeft op vluchtingen vanuit het hele land, en dat men nu dit effect nog wat gaat vergroten, door er een vluchtelingencentra te openen.
Oud 14 april 2019, 20:12   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als trotse Vlaming vind ik goed taalgebruik zeer belangrijk.
Als fiere flamingant vind ik goed taalgebruik interessant, een voordeel enz. maar wel nogal elitair ten opzichte van mede-Vlamingen die om welke reden dan ook niet zo goed ter taal zijn.
Ik kijk niet neer op mensen die zich niet kunnen uitdrukken als een advocaat of master germaanse.

Oud 14 april 2019, 20:18   #112
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een gewoon parlementslid heeft de bevoegdheid om wetsvoorstellen (voorstellen) in te dienen.
Een minister heeft de bevoegdheid om wetsontwerpen (ontwerpen) in te dienen.
Dat ze begod haar werk doet.
In dat verband heb ik een draadje geopend over het schepencollege van De Wever die ‘creatief’ wetten gaat maken in Antwerpen.

Waarom hebben Francken en Jambon niks gedaan toen ze in de regering zaten?

Dan heeft kaloot Koen Geens een 100 keer beter palmares.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 20:29   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als fiere flamingant vind ik goed taalgebruik interessant, een voordeel enz. maar wel nogal elitair ten opzichte van mede-Vlamingen die om welke reden dan ook niet zo goed ter taal zijn.
Ik kijk niet neer op mensen die zich niet kunnen uitdrukken als een advocaat of master germaanse.
Dit gaat dan ook helemaal niet over 'neer kijken op mensen' maar over 2 forumleden (Xeno en Panda) die als Vlaming veel belang hechten aan goed taalgebruik. Waarom jij nu weer de kriebel voelt om het woord 'fiere flamingant' binnen te smokkelen is minder duidelijk. Of heb jij weet van veel verfransing in Deurne ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 april 2019 om 20:29.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 20:37   #114
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niet als de islamieten zich een beetje beschaafd gedragen.
De joden hebben schrik van gehandicapte Palestijnense asielzoekers. Ik vraag me helemaal beschaafd af waar die eigenlijk géén schrik van hebben dus.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2019, 00:12   #115
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar omdat het nu eens in de achtertuin van BDW zal zijn, halen diezelfde mannen er heel het arsenaal van niet ter zake doende pseudo-argumenten bij...
Moest Maggie De Block diezelfde asielzoekers (die ze hoe dan ook MOET plaatsen in afwachting van een beslissing) in zichen-zussem-bolder gestoken hebben, of in Gent of Leuven waar N-VA niet aan de macht is, dan hadden we heel die trololo niet gekregen.
Maar niet bij idool Bartje hee... dakanni...
Het is zonneklaar dat Panda gehoopt had dat Ronse met die 'gehandicapte migranten' verrijkt was geworden. Het is een kwestie van 'Jobs, jobs, jobs...' ook als die uit de staatsruif gefinancierd worden. Afgunst is echter een slechte raadgever. Als de EU-verkiezingen het open grenzen beleid bestendigen, komt u ook aan de beurt.
Oud 15 april 2019, 00:18   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De joden hebben schrik van gehandicapte Palestijnense asielzoekers. Ik vraag me helemaal beschaafd af waar die eigenlijk géén schrik van hebben dus.
Joden In Antwerpen willen gewoon niet hetzelfde soort gezeik als de Joden in Israël mogen proeven.
Angst is geen punt, het is gewoon realisme.
Oud 15 april 2019, 05:07   #117
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Indien het 'echte' vluchtelingen zijn met een 'echte' handicap, mag er voor mijn part gerust een asielcentrum geopend worden. Of dat nu in Antwerpen is of niet maakt niet uit.

U zult maar vluchteling zijn met een handicap! Toch een beetje menselijk blijven.

En dat laatste is nu juist het probleem met zeer rechtse rakkertjes. De warme medemenselijkheid is weg in dit uitermate twijfelachtig ultra-milieu.
Geeft geen vrijgeleide om hier te mogen blijven, integendeel. Vluchtelingen met een handicap mogen in hun eigen land creperen. Mijn mening daarover!
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2019, 06:53   #118
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Makkelijk excuus. De federale overheid heeft ook iets te zeggen over Brussel. Nee, Francken was niet zo'n goede staatssecretaris.
Voor een autochtoon is de wachttijd op een sociale woning als je gehandicapt bent vijf jaar. Vijf.

En de meeste allochtonen geven toe dat hun dubbele nationaliteit hun helpt rechten te verwerven . Ik beschuldig hun niet, het huidige systeem is nu eenmaal zo opgezet. Ik zou hetzelfde doen... misschien is dit wraak of karma op wat de witte bevolking de zwarte heeft aangedaan vroeger? Nu moeten wij als achterachter kleinkinderen boeten.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2019, 08:06   #119
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, sommigen vinden minder dan de helft Vlamingen in Antwerpen nog teveel.

Wie daaraan durft twijfelen is racist.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2019, 09:04   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die herinneren zich de Palestijn nog die handgranaten naar hun kinderen wierp.

Ik weet wel, jij als moslim bent voorstander, de kinderen en hun ouders niet zo zeer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be