Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2019, 23:40   #3201
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
precies of wij onze planeet kapot gaan krijgen

Moest de algehele atoomoorlog uitgebarsten zijn tijdens de koude oorlog, ik ging je nog gelijk gegeven hebben. Maar die paar graden opwarming, daar gaat de aarde op zich zijn slaap niet voor laten hoor, zeker gezien het vroeger al veel warmer en kouder geweest is.
Voor alle duidelijkheid: ik ontken daarmee niet de invloed op de mensheid hé. Au contrair. Ik hoop van harte dat die nog duizend keer erger is dan nu voorspeld. Dat zal onze soort terug op het darwinistische pad brengen, en dus versterken en dus zorgen voor onze overlevering. Wie gaan de slachtoffers zijn? De luiaards die nu steevast door de linksen verdedigd worden. Ik ben dus zwaar PRO grote klimaatverandering
In 1986 was er de tjernobil ramp.
Men voorspelde...binnen 30 jaar circa zullen er veel kanker krijgen
Nu 30 jaar later , wat zien we?
Een opstoot van kankers.
Er zijn er veel hoor nu.
Oud 3 mei 2019, 23:42   #3202
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik hoop dat U voorbereidingen treft. Anders bent u ook bij de pineuten.
Er zijn 'voorbereidingen' getroffen, maar het is nog lang niet zeker of ze ook maar iets uit zullen maken.

Dat is het zogenaamde probleem met 'verandering', hé; ze is a.h.w. per definitie onvoorspelbaar.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 23:47   #3203
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie komt er nu altijd af met "we moeten nu een klimaatwet stemmen of we gaan al verzuipen!"
Wie is er de simplist? Wie spreekt in slogans? Als volk van het IPCC zegt dat kernenergie nodig is om iets aan de klimaatopwarming te doen op korte en middellange termijn, worden ze afgebrand. Als er in de VRT studio's die een gerenommeerd klimaatwetenschapper de vraag voorgelegd krijgt of we er geraken zonder kernenergie, waarop ze zit te schuifelen op haar stoel en dan zegt "neen we gaan er niet geraken zonder kernenergie", dan krijgt ze de hoop groen/rode pol & soccers over haar omdat ze zogezegd leugens verkoopt.

neenee, iedereen weet, de waarheid is "WE HEBBEN NOG MAX TWEE JAAR OF WE GAAN ALLEMAAL VERZUIPEN" en ook "NOG MAX TWEE GRADEN OF DE HELE AARDE GAAT KAPOT!!!!!!"

Het is tijd dat de wetenschappers de totale macht grijpen en al die linkse populisten gewoon in de bak draaien zodat ze eindelijk zwijgen

Uitsluitend de alfa-wetenschappers dan, wellicht.

Anders zitten 'we' ook nog met economen, filologen, historici, musicologen, politicologen, psychologen, sociologen & theologen opgescheept.

Waar zou dat nu goed voor kunnen zijn?

Laatst gewijzigd door djimi : 4 mei 2019 om 00:11.
Oud 3 mei 2019, 23:54   #3204
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er zijn 'voorbereidingen' getroffen, maar het is nog lang niet zeker of ze ook maar iets uit zullen maken.

Dat is het zogenaamde probleem met 'verandering', hé; ze is a.h.w. per definitie onvoorspelbaar.
Het enige ik met zekerheid kan voorspellen is dat lang varken een redelijke tijd in overaanbod zal blijven. Je moet alleen de gezonde exemplaren vangen en die lang stoven.
Oud 4 mei 2019, 00:10   #3205
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige dat ik met zekerheid kan voorspellen is dat lang varken een redelijke tijd in overaanbod zal blijven. Je moet alleen de gezonde exemplaren vangen en die lang stoven.
Gedroogd, gepekeld of gerookt gaat dat ook lang mee, hoor.

Oud 4 mei 2019, 00:10   #3206
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zowaar een factcheck van de VRT.
En wat blijkt? Wat iedereen die 2 seconden nadacht allang wist natuurlijk :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/03/greta-thunberg/

Maar the damage is done natuurlijk, en dat was de bedoeling van heel dit circus.
Gewoon een ordinaire beschadigingsoperatie, zo uit het handboek.
Uiteindelijk is dit een zwaktebod. Als de boodschap je niet bevalt, schiet dan op de boodschapper.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 00:10   #3207
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uitsluitend de alfa-wetenschappers dan, wellicht.

Anders zitten 'we' ook nog met economen, filologen, historici, musicologen, politicologen, psychologen & sociologen opgescheept.

Waar zou dat nu goed voor kunnen zijn?

Gelukkig is professor geen erkend beroep.
Oud 4 mei 2019, 00:17   #3208
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gelukkig is professor geen erkend beroep.
De klimaatverandering zal ervoor zorgen dat het concept 'erkend beroep' volstrekt zinloos wordt.

Het worden méér dan ooit tevoren gouden tijden voor opportunisten van allerlei slag.

Oud 4 mei 2019, 00:42   #3209
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De klimaatverandering zal ervoor zorgen dat het concept 'erkend beroep' volstrekt zinloos wordt.

Het worden méér dan ooit tevoren gouden tijden voor opportunisten van allerlei slag.
Oei oei...wat nu gedaan?
Oud 4 mei 2019, 04:55   #3210
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar the damage is done natuurlijk, en dat was de bedoeling van heel dit circus.
Gewoon een ordinaire beschadigingsoperatie, zo uit het handboek.
Maw, het citaat was wel degelijk juist, en om het als een "metafoor" willen te zien moet je aannemen dat ze op een andere manier krankejorum zijn in die familie. Ze denken dan dat Greta de enige is die zou weten/willen beseffen dat er CO2 uit schoorstenen komt. Of tenminste, dat ze de enige was om het "drama" te zien. Of nog anders: in welke mate ze hun dochtertje den daver op het lijf hebben gejaagd.

"en zij zag zo Boeman op aarde neerstrijken, en het slechte in de mensenbreinen plaatsen". Of iets dergelijks, he. Nee, natuurlijk zag zij Boeman niet met het blote oog. Maar ze was wel evenveel mentaal beschadigd.

Als uw ouders U den daver op het lijf hebben gejaagd dat de CO2 die uit schoorstenen komt een "vuilnisbelt" veroorzaakt in de lucht op zulke wijze dat ge het met uw "geestesoog kunt zien" en daar depressief van wordt, dan is dat kindermishandeling, meer niet. Maw, we zouden die "metafoor" kunnen gebruiken om die mensen in 't gevang te steken en dat kind te behandelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 05:25   #3211
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pas me gewoon aan. En als het mislukt, dat aanpassen, dan ben ik dood, en dan is er geen enkel probleem meer.
Dit.

"duurzaamheid" is een nieuwe religie, die altijd maar hetzelfde doet als de oude religies, U "eeuwig leven" verkopen op een zekere manier. Destijds was het met gouden lepeltjes rijstpap eten, of branden in de hel voor eeuwig, maar "individueel". Nu die smoes wat minder pakt, gaan we het hebben over het "eeuwige collectieve leven van onze nakomelingen". Duurzaamheid. Het weigeren van het concept van eindigheid, maar dan toegepast op "de mensheid" en "de moestuin".

Zolang dat puur filosofisch is, waarom niet. Maar het komt er altijd maar op neer om "genot" als een "zonde" te zien. Daar waar individueel genieten vroeger door de stoute god verboden werd, is individueel genieten nu uit den boze voor de duurzaamheid. Niet meer vliegen (we hebben millennia willen vliegen, nu kunnen we het eindelijk, maar nu is het haram), niet meer ditte, niet meer datte, omdat dat anders "het eeuwige leven" in een "hel" zal veranderen.

Het verhaaltje is bijna identiek.

Wij gaan individueel dood. Daar is niks ergs aan. Het is zoals uw geboorte, maar in de andere richting van de tijd. En voor de mensheid van 't zelfde. Dat gaat ook stoppen. En daar is niks ergs aan. Zoals onze ontstaansevolutie, maar in omgekeerde richting van de tijd. Wij gaan opvolgers hebben. Zoals alles opvolgers heeft. Maar niet noodzakelijk "nakomelingen".

Ophouden met dat religieuze "eeuwige leven" van "duurzaamheid" voor de "mensheid". Zever in pakskes. Alles stopt ooit eens. Wat telt is wat ge genomen hebt toen het nog niet gestopt was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 mei 2019 om 05:29.
Oud 4 mei 2019, 07:32   #3212
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie komt er nu altijd af met "we moeten nu een klimaatwet stemmen of we gaan al verzuipen!"
Geen idee, wie?

Citaat:
Wie is er de simplist? Wie spreekt in slogans? Als volk van het IPCC zegt dat kernenergie nodig is om iets aan de klimaatopwarming te doen op korte en middellange termijn, worden ze afgebrand. Als er in de VRT studio's die een gerenommeerd klimaatwetenschapper de vraag voorgelegd krijgt of we er geraken zonder kernenergie, waarop ze zit te schuifelen op haar stoel en dan zegt "neen we gaan er niet geraken zonder kernenergie", dan krijgt ze de hoop groen/rode pol & soccers over haar omdat ze zogezegd leugens verkoopt.
Ik ben helemaal pro kern-energie, net als de meeste eco-realisten denk ik.
Maar ik ben ook pro geforceerde en snelle uitfasering van fossiele brandstoffen via taxatie.
Als je dat zegt is het gehuil van alt-right oorverdovend.

Citaat:
neenee, iedereen weet, de waarheid is "WE HEBBEN NOG MAX TWEE JAAR OF WE GAAN ALLEMAAL VERZUIPEN" en ook "NOG MAX TWEE GRADEN OF DE HELE AARDE GAAT KAPOT!!!!!!"
Niemand zegt dat denk ik, dat is dus een strawman argument.

Citaat:
Het is tijd dat de wetenschappers de totale macht grijpen en al die linkse populisten gewoon in de bak draaien zodat ze eindelijk zwijgen
Gesproken als een ware alt-rechtse : you are with us or against us, if you are against us : Guantanamo of Abu Ghraib.

Moesten ze al de olie- en gas-lobbyisten doen zwijgen, het zou al veel verschil maken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 07:40   #3213
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moesten ze al de olie- en gas-lobbyisten doen zwijgen, het zou al veel verschil maken.
Laat dat nu het enige zijn dat enige zin heeft. Dat vervalst in elk geval de markt. Het rare is dat het vooral de zogenaamde "groenen" zijn die nogal graag met gas spelen (een traditie bij hen).

Maw, geen beperkingen op emissies, geen speciale taksen, geen ditte en geen datte, geen subsidies. De markt laten doen. Meer niet. En er zal van komen wat ervan zal komen.

Die klimaatsverandering is in elk geval niet erg. Maar we meten het woord "erg" met verschillende schalen, natuurlijk. Ik meet het aan wat erg is aan de "bestrijding" eraan, en wat "erg" is aan de gevolgen. Waarbij natuurlijk mijn eigen leven miljarden keren meer waard is dan anderen in de toekomst, zoals het hoort.
Oud 4 mei 2019, 07:51   #3214
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Laat dat nu het enige zijn dat enige zin heeft. Dat vervalst in elk geval de markt. Het rare is dat het vooral de zogenaamde "groenen" zijn die nogal graag met gas spelen (een traditie bij hen).
Juist en for the record : ik ben geen klassieke linkse groene, nooit geweest en zal het nooit zijn.

Moest groen-rechts bestaan, dan was dat misschien een optie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 08:16   #3215
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist en for the record : ik ben geen klassieke linkse groene, nooit geweest en zal het nooit zijn.

Moest groen-rechts bestaan, dan was dat misschien een optie.
Ik zie niet wat er "groen" moet zijn aan politiek, behalve natuurlijk het gezonde verstand om de omgeving niet meer af te takelen dan nodig om genot te pakken.
Oud 5 mei 2019, 21:29   #3216
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie niet wat er "groen" moet zijn aan politiek, behalve natuurlijk het gezonde verstand om de omgeving niet meer af te takelen dan nodig om genot te pakken.
Dat is een eerste stap in de goede richting !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 21:35   #3217
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige ik met zekerheid kan voorspellen is dat lang varken een redelijke tijd in overaanbod zal blijven. Je moet alleen de gezonde exemplaren vangen en die lang stoven.
Eat the rich.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 21:37   #3218
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is een eerste stap in de goede richting !
Ik denk dat u een stukje niet wil lezen.
Voor Patrick VE , en mezelf, is persoonlijk comfort belangrijker.
Niet het comfort van de Kirabitanen die volgend jaar verzuipen. Of het comfort van Toeareg X die niet meer naar het hartje Sahara kan migreren met zijn kamelen wegens te warm.

Of zelfs het comfort van onze kinderen na onze dood. Die zijn tegen dan voldoende ingelicht over hun mogelijkheden, ze moeten hun leven zelf maken.
Oud 5 mei 2019, 21:38   #3219
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Eat the rich.
Gevaarlijk. Velen ervan zijn een beetje te doordrongen van schadelijke chemicaliën, stel je voor, zo'n siliconentiet die ontploft in de ragout.
Oud 6 mei 2019, 09:50   #3220
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Oei oei...wat nu gedaan?
Awel, opportunistisch zijn, natuurlijk.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be