![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik begrijp ten volle dat een uitstap om "een andere cultuur te leren kennen" inderdaad waarschijnlijk bedoeld is om "eens goed met die hun smoel te lachen". Komaan.
Citaat:
Maar bezoeken aan plekken die symbool staan voor gore praktijken *om die reden* en *om de "cultuur" van die gore praktijken ergens aanvaardbaar te maken*, dat is potentieel weerzinwekkend he. Citaat:
Wat begrijp jij niet aan het equivalent met "het verschonen van nazi praktijken door het als een met respect te bestuderen cultuur voor te stellen tijdens een bezoek" ? De verschillen zijn enkel maar wat esthetisch hoor. Jij vindt dus dat leerlingen die geconfronteerd zouden zijn met de ondenkbare zotheid van hun onderwijsinstelling dat zij hen respect willen aanbrengen voor de te bestuderen nazi cultuur en daarop een stuitende reactie hebben, inderdaad terecht gestraft worden ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet gezegd dat ze met nazi vlaggen in de moskee moesten gaan zwaaien. Breng die leraar niet op ideetjes he ![]() Citaat:
En nog eens, dat hoeft niet noodzakelijk VOOR IEDEREEN stuitend te zijn. Maar je kan je toch best voorstellen dat het voor sommige leerlingen stuitend overkomt. Zo denk ik dat als men een uitstap doet om naar peep-shows te kijken, veel gasten dat waarschijnlijk een plezante uitstap zullen vinden. Maar je moet begrijpen dat sommigen dat stuitend zullen vinden (meisjes misschien, die eerder denken aan het beeld van de vrouw en zo, en niet zozeer het spektakel appreciëren). Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit geval ben ik van mening dat de juf een fout heeft gemaakt door die jongens te straffen. MAAR, het is niet omdat deze juf een fout heeft gemaakt dat ze zomaar "afgemaakt" mag worden op sociale media door alles en iedereen. Ook dat vind ik er zwaar over. Iedereen kan fouten maken. Dit is een zaak tussen Juf, directie, die 2 kinderen en hun ouders. Je mag daar je mening over hebben, maar je moet daarom niet het proces gaan voeren via sociale media.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gezien het niveau van de gemiddelde medestander van die site (genre Dylan Vandersnickt) kan ik mij al wel voorstellen dat daar niet veel propers tussen zal zitten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat had anders ook eens een les culturele verruiming kunnen zijn: stenigen van de juf. Waarom niet ? Laten we ruimdenkend zijn en andere culturele praktijken bestuderen. Het kan een juridische kluif zijn, maar zij heeft zelf een brief in eigen naam naar de ouders geschreven he. Dat was geen brief die intieme persoonlijke details bevatte en ze ondertekende die in haar naam. Als dusdanig denk ik dat die ouders het recht hadden om die brief openbaar te maken, vermits die blijkbaar verbolgen zijn over wat die school hun kinderen aandoet en dat te kennen willen geven. Dat heeft wel degelijk enige "nieuwswaarde". Als de "haatreacties" daar waren, kan ze zich misschien nu eindelijk indenken dat wat ze deed, inderdaad voor sommigen schokkend kon zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() Even fundamenteel: een studiereis voor het vak godsdienst ...
Het hoeft niet zotter te worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
|
![]() Nadat ze dat zinneke gezegd hebben waarmee men automatisch moslim wordt, zullen ze misschien een "studiereis" naar Mekka organiseren. Kwestie van die uiterst interessante cultuur van nabij te kunnen beleven...
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
Wsl raadde ze de leerlingen ook aan om 'n t-shirt aan te trekken van Pink Floyds album met dat varken, de cover van het boek 1984 of met een tekening van de Wolf en de 3 biggetjes. Geláchen dat ze daar hebben... Soit, mijn kinderen hebben nooit een haathut moeten bezoeken, om zgn kennis te maken met die veroveringsideologie 'vredevolle religie'. Gelukkig maar, anders had den deze wel eens 'n hartig woordje gewisseld met die leerkracht.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 mei 2019 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe kan je in Allah's naam iemand nu dwingen om iets als *schraapt keel* "interessant cultureel element te beschouwen"? De leerkracht of gids vertelt "dit is een kerk, gebouwd in 1600 en zoveel, in die stijl, en daar zitten de schaapkes en daar staat de chef en dan leest die voor uit den boek en dan mogen ze allemaal naar den hemel". Ik kan er mij eerlijk gezegd zelfs niks bij voorstellen hoe ze mij ooit gedwongen zouden kunnen hebben om daar respect voor te hebben? Ze hebben zelfs niet geprobeerd mij te bekeren of iets in hunnen offerblok te laten steken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of de ondertussen klassieke Deense of Franse cartoons. Zo toont ge namelijk aan wie er onverdraagzaam is. Maar voor de deur liggen weigeren te bougeren zoals ne kleuter in de supermarkt is gewoon belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk echt niet dat ze met diezelfde ingesteldheid dat moskee bezoek hebben georganiseerd. Indien het zo ware geweest, dan denk ik niet dat die jongeren zouden geprotesteerd hebben, he. Maar stel dat je naar Breendonk zou gegaan zijn, waar men dan zou getoond hebben, met enig respect, hoe het toch allemaal goed gedaan was, wat voor een prachtige kamer de torenwachter had, een paar brieven van de torenwachter naar zijn moeder, waarin hij schrijft dat de job moeilijk is want de joden stinken hard als ze branden in den oven, waar de gouden tanden van de kadavers uitgetrokken werden, met welk materiaal, waar dat goud nadien allemaal nuttig voor aangebracht werd, waarom de nazi's iets tegen de joden hadden, waar de leeszaaltjes waren waar je "Mein Kampf" kon lezen, terwijl daar nog exemplaren liggen met een gouden boordje aan, en of je wel je schoenen wil uitdoen als je in zo een kamertje komt, en zo voort... Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hadden zelfs de grondwet aan hun kant.
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 16 mei 2019 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans moest ik het niet proberen, hoor, om te weigeren naar dat 'bezoek' te gaan om die smerige Joodse propaganda te moeten bekijken en beluisteren. En indien ik geweigerd had en gestraft zou zijn geweest, wat zeker en vast was gebeurd, dan zou bijna niemand gezegd hebben: 'je hebt gelijk,het is een schande!'. Hypocrisie ten top.
![]() |