Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2019, 14:56   #341
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wat anders?
Ja, ik begrijp ten volle dat een uitstap om "een andere cultuur te leren kennen" inderdaad waarschijnlijk bedoeld is om "eens goed met die hun smoel te lachen". Komaan.

Citaat:
Tja, zo kan je alles fantaseren dat je wilt natuurlijk, en elke schooluitstap saboteren.
Nee. Een bezoek aan een museum of zo heeft niets schokkends, en past in het leerprogramma. Een bezoek aan een of andere industriele of wetenschappelijke installatie ook. Een bezoek om over architectuur of geschiedenis te leren is ook neutraal. Een bezoek aan een boerderij, aan een rechtbank .... dat is allemaal neutraal, dat is leren over iets dat zin heeft.

Maar bezoeken aan plekken die symbool staan voor gore praktijken *om die reden* en *om de "cultuur" van die gore praktijken ergens aanvaardbaar te maken*, dat is potentieel weerzinwekkend he.

Citaat:
De school communiceert duidelijk wat er op het programma staat en als je meegaat heb je de verantwoordelijkheid om mee te werken.
Ik weet niet of "verschonen van gore en religieuze praktijken als een vorm van met respect te bestuderen cultuur" op het programma stond maar je kan toch van ver zien dat het potentieel weerzinwekkend is.

Wat begrijp jij niet aan het equivalent met "het verschonen van nazi praktijken door het als een met respect te bestuderen cultuur voor te stellen tijdens een bezoek" ? De verschillen zijn enkel maar wat esthetisch hoor.

Jij vindt dus dat leerlingen die geconfronteerd zouden zijn met de ondenkbare zotheid van hun onderwijsinstelling dat zij hen respect willen aanbrengen voor de te bestuderen nazi cultuur en daarop een stuitende reactie hebben, inderdaad terecht gestraft worden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:00   #342
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moesten ze naaien, en met wat moesten ze zwaaien?
Ik heb het "naaien en zwaaien van nazi vlaggen" als een alternatieve potentiele stuitende schoolse activiteit voorgesteld, te vergelijken met een moskee bezoek, waar men ook een symbool van de islam "cultuur" diende te aanschouwen als een symbool voor een respectabele doctrine.

Ik heb niet gezegd dat ze met nazi vlaggen in de moskee moesten gaan zwaaien. Breng die leraar niet op ideetjes he

Citaat:
Ik ben ook al eens in een moskee, kerk, synagoge en tempel binnengeweest, en ik heb daar niks aan overgehouden. Het heeft me enkel gesterkt in de wetenschap dat al die idioten in sé allemaal hetzelfde zijn.
Juist. Maar ben jij GEDWONGEN geweest in het kader van uw opleiding, om dat als een "interessant cultureel element" te beschouwen ?

En nog eens, dat hoeft niet noodzakelijk VOOR IEDEREEN stuitend te zijn. Maar je kan je toch best voorstellen dat het voor sommige leerlingen stuitend overkomt.

Zo denk ik dat als men een uitstap doet om naar peep-shows te kijken, veel gasten dat waarschijnlijk een plezante uitstap zullen vinden. Maar je moet begrijpen dat sommigen dat stuitend zullen vinden (meisjes misschien, die eerder denken aan het beeld van de vrouw en zo, en niet zozeer het spektakel appreciëren).

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 15:03.
Oud 16 mei 2019, 15:01   #343
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die haar leven werd verwoest door een bende islamitische zwarte kraaien, met een islamitische advocaat op kop.

https://www.demorgen.be/nieuws/juf-m...jven~bbf5e566/
Dat klopt en die juf had helemaal niks verkeerd gedaan. Er is niets wat het gedrag van die bende ouders kan goedpraten.

In dit geval ben ik van mening dat de juf een fout heeft gemaakt door die jongens te straffen.

MAAR, het is niet omdat deze juf een fout heeft gemaakt dat ze zomaar "afgemaakt" mag worden op sociale media door alles en iedereen. Ook dat vind ik er zwaar over. Iedereen kan fouten maken. Dit is een zaak tussen Juf, directie, die 2 kinderen en hun ouders. Je mag daar je mening over hebben, maar je moet daarom niet het proces gaan voeren via sociale media.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:15   #344
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt en die juf had helemaal niks verkeerd gedaan. Er is niets wat het gedrag van die bende ouders kan goedpraten.

In dit geval ben ik van mening dat de juf een fout heeft gemaakt door die jongens te straffen.

MAAR, het is niet omdat deze juf een fout heeft gemaakt dat ze zomaar "afgemaakt" mag worden op sociale media door alles en iedereen. Ook dat vind ik er zwaar over. Iedereen kan fouten maken. Dit is een zaak tussen Juf, directie, die 2 kinderen en hun ouders. Je mag daar je mening over hebben, maar je moet daarom niet het proces gaan voeren via sociale media.
Nee hoor geen doofpot, zoiets moet openbaar, eventueel met weglating naam juf, omdat ander poco gespuis dezelfde fout niet zou maken in de toekomst..
Oud 16 mei 2019, 15:19   #345
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In deze zaak heb ik geen weet van doodsbedreigingen, in de zaak van de Blokkendoos waren die er wel !
De juf in kwestie werd, na publicatie van haar naam in het artikel, 'overspoeld door haatberichten'.

Gezien het niveau van de gemiddelde medestander van die site (genre Dylan Vandersnickt) kan ik mij al wel voorstellen dat daar niet veel propers tussen zal zitten...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:20   #346
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De juf in kwestie werd, na publicatie van haar naam in het artikel, 'overspoeld door haatberichten'.

Gezien het niveau van de gemiddelde medestander van die site (genre Dylan Vandersnickt) kan ik mij al wel voorstellen dat daar niet veel propers tussen zal zitten...
Nog een geluk dat ze niet gestenigd werd he !

Dat had anders ook eens een les culturele verruiming kunnen zijn: stenigen van de juf. Waarom niet ? Laten we ruimdenkend zijn en andere culturele praktijken bestuderen.

Het kan een juridische kluif zijn, maar zij heeft zelf een brief in eigen naam naar de ouders geschreven he. Dat was geen brief die intieme persoonlijke details bevatte en ze ondertekende die in haar naam. Als dusdanig denk ik dat die ouders het recht hadden om die brief openbaar te maken, vermits die blijkbaar verbolgen zijn over wat die school hun kinderen aandoet en dat te kennen willen geven. Dat heeft wel degelijk enige "nieuwswaarde".

Als de "haatreacties" daar waren, kan ze zich misschien nu eindelijk indenken dat wat ze deed, inderdaad voor sommigen schokkend kon zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 15:24.
Oud 16 mei 2019, 15:24   #347
Anna List
Banneling

Standaard

Even fundamenteel: een studiereis voor het vak godsdienst ...

Het hoeft niet zotter te worden...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:28   #348
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Dat zijn daarom nog geen doodsbedreigingen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:33   #349
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Nadat ze dat zinneke gezegd hebben waarmee men automatisch moslim wordt, zullen ze misschien een "studiereis" naar Mekka organiseren. Kwestie van die uiterst interessante cultuur van nabij te kunnen beleven...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:37   #350
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Volgend jaar gaat de uitstap naar een bordeel in Antwerpen.
Kwestie van alle facetten van de de samenleving te belichten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:38   #351
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnengaan, zien hoe belachelijk die club is, vragen stellen, en weer buiten.
Ja, die juf heeft wsl die morgen tegen de klas gezegd dat ze eens goed gingen lachen met dat belachelijk clubje.
Wsl raadde ze de leerlingen ook aan om 'n t-shirt aan te trekken van Pink Floyds album met dat varken, de cover van het boek 1984 of met een tekening van de Wolf en de 3 biggetjes.
Geláchen dat ze daar hebben...

Soit, mijn kinderen hebben nooit een haathut moeten bezoeken, om zgn kennis te maken met die veroveringsideologie 'vredevolle religie'.
Gelukkig maar, anders had den deze wel eens 'n hartig woordje gewisseld met die leerkracht.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 mei 2019 om 15:40.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:41   #352
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, ik begrijp ten volle dat een uitstap om "een andere cultuur te leren kennen" inderdaad waarschijnlijk bedoeld is om "eens goed met die hun smoel te lachen". Komaan.
Met hun smoel? Met hun theater ja.

Citaat:
Nee. Een bezoek aan een museum of zo heeft niets schokkends, en past in het leerprogramma. Een bezoek aan een of andere industriele of wetenschappelijke installatie ook. Een bezoek om over architectuur of geschiedenis te leren is ook neutraal. Een bezoek aan een boerderij, aan een rechtbank .... dat is allemaal neutraal, dat is leren over iets dat zin heeft.
Wat met een bezoek aan een slachthuis? Een museum met religieuze kunst? Religieuze geschiedenis?

Citaat:
Ik weet niet of "verschonen van gore en religieuze praktijken als een vorm van met respect te bestuderen cultuur" op het programma stond maar je kan toch van ver zien dat het potentieel weerzinwekkend is.
Als je denkt dat het bezoeken van een synagoge of moskee op een of andere manier neerkomt op het 'verschonen van' en 'respect hebben voor' hun praktijken, dan ben je niet langer rationeel en denk ik dat de scholen zelf beter geplaatst zijn om te oordelen over wat wel en niet kan als uitstap.

Citaat:
Wat begrijp jij niet aan het equivalent met "het verschonen van nazi praktijken door het als een met respect te bestuderen cultuur voor te stellen tijdens een bezoek" ? De verschillen zijn enkel maar wat esthetisch hoor.

Jij vindt dus dat leerlingen die geconfronteerd zouden zijn met de ondenkbare zotheid van hun onderwijsinstelling dat zij hen respect willen aanbrengen voor de te bestuderen nazi cultuur en daarop een stuitende reactie hebben, inderdaad terecht gestraft worden ?
Ik ben indertijd ook met de school naar Breendonk geweest. Ik heb daar helemaal geen 'respect gekregen' voor de nazi cultuur. Integendeel zelfs. Ik ben achteraf zelfs blij dat ik daar een inkijk in heb gekregen, hoewel ik al wel wat wist. Ik durf zelfs zeggen dat ik minder respect heb gekregen voor die bende, omdat ik dat gebouw bezocht heb.
Oud 16 mei 2019, 15:50   #353
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Juist. Maar ben jij GEDWONGEN geweest in het kader van uw opleiding, om dat als een "interessant cultureel element" te beschouwen ?
GEDWONGEN nogal?

Hoe kan je in Allah's naam iemand nu dwingen om iets als *schraapt keel* "interessant cultureel element te beschouwen"?

De leerkracht of gids vertelt "dit is een kerk, gebouwd in 1600 en zoveel, in die stijl, en daar zitten de schaapkes en daar staat de chef en dan leest die voor uit den boek en dan mogen ze allemaal naar den hemel".

Ik kan er mij eerlijk gezegd zelfs niks bij voorstellen hoe ze mij ooit gedwongen zouden kunnen hebben om daar respect voor te hebben? Ze hebben zelfs niet geprobeerd mij te bekeren of iets in hunnen offerblok te laten steken...
Oud 16 mei 2019, 15:53   #354
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat zijn daarom nog geen doodsbedreigingen.
Hoop doet leven
Oud 16 mei 2019, 15:59   #355
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, die juf heeft wsl die morgen tegen de klas gezegd dat ze eens goed gingen lachen met dat belachelijk clubje.
Wsl raadde ze de leerlingen ook aan om 'n t-shirt aan te trekken van Pink Floyds album met dat varken, de cover van het boek 1984 of met een tekening van de Wolf en de 3 biggetjes.
Geláchen dat ze daar hebben...
Wel, als die kindjes nu hun protest gevoerd hadden door in 'onrespectvolle kledij' genre minirok en blote armen te komen, waardoor ze niet binnen mochten van de plaatselijke moefti, dan zou ik er nog eens respect voor gehad hebben zie.

Of de ondertussen klassieke Deense of Franse cartoons. Zo toont ge namelijk aan wie er onverdraagzaam is.

Maar voor de deur liggen weigeren te bougeren zoals ne kleuter in de supermarkt is gewoon belachelijk.
Oud 16 mei 2019, 16:09   #356
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, als die kindjes nu hun protest gevoerd hadden door in 'onrespectvolle kledij' genre minirok en blote armen te komen, waardoor ze niet binnen mochten van de plaatselijke moefti, dan zou ik er nog eens respect voor gehad hebben zie.

Of de ondertussen klassieke Deense of Franse cartoons. Zo toont ge namelijk aan wie er onverdraagzaam is.

Maar voor de deur liggen weigeren te bougeren zoals ne kleuter in de supermarkt is gewoon belachelijk.
het was hun verdomde recht om te weigeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 16:12   #357
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben indertijd ook met de school naar Breendonk geweest. Ik heb daar helemaal geen 'respect gekregen' voor de nazi cultuur.
Omdat die schoolreis dan ook niet ingesteld was om U de "nazi cultuur bij te brengen als verruimend element van uw wereldbeschouwing", maar die schoolreis had exact de bedoeling die bij U gelukt is: U tonen hoe erg het allemaal wel niet was.

Ik denk echt niet dat ze met diezelfde ingesteldheid dat moskee bezoek hebben georganiseerd. Indien het zo ware geweest, dan denk ik niet dat die jongeren zouden geprotesteerd hebben, he.

Maar stel dat je naar Breendonk zou gegaan zijn, waar men dan zou getoond hebben, met enig respect, hoe het toch allemaal goed gedaan was, wat voor een prachtige kamer de torenwachter had, een paar brieven van de torenwachter naar zijn moeder, waarin hij schrijft dat de job moeilijk is want de joden stinken hard als ze branden in den oven, waar de gouden tanden van de kadavers uitgetrokken werden, met welk materiaal, waar dat goud nadien allemaal nuttig voor aangebracht werd, waarom de nazi's iets tegen de joden hadden, waar de leeszaaltjes waren waar je "Mein Kampf" kon lezen, terwijl daar nog exemplaren liggen met een gouden boordje aan, en of je wel je schoenen wil uitdoen als je in zo een kamertje komt, en zo voort...

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 16:14.
Oud 16 mei 2019, 16:16   #358
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het was hun verdomde recht om te weigeren
Ze hadden zelfs de grondwet aan hun kant.

Citaat:
De Grondwet stelt in artikel 20: ‘ Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.’
En je schoenen uitdoen uit eerbied voor Allah valt daar onder.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 mei 2019 om 16:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 16:16   #359
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je in Allah's naam iemand nu dwingen om iets als *schraapt keel* "interessant cultureel element te beschouwen"?
Door het bezoek zo te organiseren dat het gaat om "kennismaking met een andere cultuur" he.

Citaat:
De leerkracht of gids vertelt "dit is een kerk, gebouwd in 1600 en zoveel, in die stijl, en daar zitten de schaapkes en daar staat de chef en dan leest die voor uit den boek en dan mogen ze allemaal naar den hemel".
En gij gelooft dat dat is wat er daar verteld werd in die cultureel verruimende uitstap, he
Oud 16 mei 2019, 16:22   #360
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die schoolreis dan ook niet ingesteld was om U de "nazi cultuur bij te brengen als verruimend element van uw wereldbeschouwing", maar die schoolreis had exact de bedoeling die bij U gelukt is: U tonen hoe erg het allemaal wel niet was.

Ik denk echt niet dat ze met diezelfde ingesteldheid dat moskee bezoek hebben georganiseerd. Indien het zo ware geweest, dan denk ik niet dat die jongeren zouden geprotesteerd hebben, he.

Maar stel dat je naar Breendonk zou gegaan zijn, waar men dan zou getoond hebben, met enig respect, hoe het toch allemaal goed gedaan was, wat voor een prachtige kamer de torenwachter had, een paar brieven van de torenwachter naar zijn moeder, waarin hij schrijft dat de job moeilijk is want de joden stinken hard als ze branden in den oven, waar de gouden tanden van de kadavers uitgetrokken werden, met welk materiaal, waar dat goud nadien allemaal nuttig voor aangebracht werd, waarom de nazi's iets tegen de joden hadden, waar de leeszaaltjes waren waar je "Mein Kampf" kon lezen, terwijl daar nog exemplaren liggen met een gouden boordje aan, en of je wel je schoenen wil uitdoen als je in zo een kamertje komt, en zo voort...
Bullshit, die bezoeken aan Breendonck zijn enkel gericht op Zionistische propaganda, om de zogezegd arme Joden als onschuldige slachtoffers voor te stellen van de stoute Nazi's. Zo kan het bestaan van de Zionistische entiteit gerechtvaardigd blijven, zoals het Groot Plan het voorschrijft.

Nochtans moest ik het niet proberen, hoor, om te weigeren naar dat 'bezoek' te gaan om die smerige Joodse propaganda te moeten bekijken en beluisteren. En indien ik geweigerd had en gestraft zou zijn geweest, wat zeker en vast was gebeurd, dan zou bijna niemand gezegd hebben: 'je hebt gelijk,het is een schande!'.

Hypocrisie ten top.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be