Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2019, 16:02   #161
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor ik hier op dit forum kwam kende ik zelfs het woord 'belcicist of belgicistisch' niet. Maar hier lees je dat in pakweg de helft van de draadjes. Wat jij beschrijft, zou ik een unitarist noemen. (pro unitair België van voor de staatshervormingen)
Zelf ben ik dat zeker niet, de federale staat zoals hij nu bestaat lijkt me de beste optie.

Uit de reacties van de typische vendelzwaaiers hier maak ik op dat voor hen een "belgicist" iemand is die als Belg niet tegen België is en niet streeft naar een onafhankelijke staat Vlaanderen. Mensen die geen Walen haten gooien ze meestal op dezelfde hoop. En een relatief kleine sub-categorie wil zelfs Brussel weggeven als hun Heilstaat ooit realiteit zou worden.

Dat de liberalen enkele bevoegdheden willen herfederaliseren is een pragmatisch standpunt : de versplintering van sommige bevoegdheden is een ramp gebleken. Denk maar aan milieu en geluidsnormen die anders zijn in Vlaanderen dan in wallonië en Brussel. Of buitenlandse handel, nog zo een grap...
Hun motivatie om dat te doen, heeft niets met een streven naar een unitair België te zien.
Je bedoelt dat je nooit je oogkleppen gaat afzetten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 16:03   #162
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik weet dat jij dat zeer onnatuurlijk gaat vinden, maar ik wil helemaal niemand onderdrukken.
Waarom blijf je er dan voor pleiten???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 16:06   #163
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beste bewijs voor wat ik hierboven kom te vertellen over jou...
Dank je voor je vrijwillige medewerking...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 16:07   #164
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
HOE zouden die onze economie kapotmaken ???
Door gewoon verder te doen zoals ze al meerdere decennialang bezig zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 16:11   #165
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
MORPHEUS Ik kan niet anders dan u gelijk geven. De enge mogelijkheid voor Vlaanderen zal uiteindelijk toch op regionalisering uitdraaien. Ik heb zelfs dat de indruk dat in Wallonië de laats e tijd ook stemmen in die richting te horen zijn. Sommige Waalse ondernemers zijn het beu om als lui en onbekwaam bestempeld te worden en willen bewijzen dat ze het ook kunnen.
Zou het kunnen dat ook meer en meer Waalse ondernemers het beu zijn om te zien hoe internationale bedrijven de ons omringende landen verkiezen voor voor investeringen die normaliter aan la Belgique zouden worden uitbesteed...
Denk je nu echt dat je internationale bedrijven niet buitenjaagd door af te komen met voorstellen om vier dagen per week te werken tegen betaling van vijf dagen...
Moet er nog meer zand zijn???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 18:16   #166
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

En, is het nu het nu al een campagnethema?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 20:26   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor ik hier op dit forum kwam kende ik zelfs het woord 'belcicist of belgicistisch' niet. Maar hier lees je dat in pakweg de helft van de draadjes. Wat jij beschrijft, zou ik een unitarist noemen. (pro unitair België van voor de staatshervormingen)
Zelf ben ik dat zeker niet, de federale staat zoals hij nu bestaat lijkt me de beste optie.
"... zoals die nu bestaat..." De huidige federale staat is echter verre van de beste optie. Er bestaan immers allerlei overlappingen in bevoegdheden, restbevoegdheden, spanningen tussen de verschillende overheden... Het federalisme zoals dat nu is uitgewerkt, is onsamenhangend en leidt niet tot pacificatie. Of zoals men al eens opmerkte: de ene staatshervorming bevat al de kiem voor een nieuwe. Dat wijst erop dat iedere stap geen samenhangend geheel oplevert, maar het resultaat is van een moeilijk compromis dat allerlei bezwaren in zich heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 20:28   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat de liberalen enkele bevoegdheden willen herfederaliseren is een pragmatisch standpunt : de versplintering van sommige bevoegdheden is een ramp gebleken. Denk maar aan milieu en geluidsnormen die anders zijn in Vlaanderen dan in wallonië en Brussel. Of buitenlandse handel, nog zo een grap...
Hun motivatie om dat te doen, heeft niets met een streven naar een unitair België te zien.
Wanneer hebt u de liberalen horen pleiten om milieu terug naar het Belgisch niveau te brengen? Ik vind het alvast niet terug in hun partijprogramma...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 20:57   #169
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat ook meer en meer Waalse ondernemers het beu zijn om te zien hoe internationale bedrijven de ons omringende landen verkiezen voor voor investeringen die normaliter aan la Belgique zouden worden uitbesteed...
Denk je nu echt dat je internationale bedrijven niet buitenjaagd door af te komen met voorstellen om vier dagen per week te werken tegen betaling van vijf dagen...
Moet er nog meer zand zijn???
Neem nu het geval Canada.
Geheel Europa was voor de handelsdeal . Ook Vlaanderen en federaal België was voor

Amper, in geheel Europa was één land tegen
De Waalse regering die geen uitvoer doet naar Canada

Ze hebben het gevoeld in het Canadese bedrijf BN in Brugge

Als ze in Wallonië dat echt willen, dat ze dan de volle bevoegdheden vragen in stoppen met bijten in de hand die hun voed

Intussen staat Wallonië opnieuw als enige op de rem bij een ander handelsverdrag

Europa begint sympathie tonen met Vlaanderen
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be