![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit dan wel de willekeur als u zelf aangeeft de termijnen te kennen en te weten dat het in steden geldt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of tel jij ook de huisnummers nog eens in het voorbijrijden? De meeste borden zie je niet. En ze doen het er expres voor ook.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juni 2019 om 01:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de maatregel: "Overal 70" wilde men de wildgroei aan borden beperken. Veel gemeenten hebben ondertussen snelheidsbeperkingen van 50 en van 30. Wat is de volgende stap? Overal 30? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bord stond 90° gedraaid waardoor ik het bord niet gezien had. Gelukkig stond het bord nog steeds zo toen ik proces in de bus kreeg. Op advies van de advocaat (rechtsbijstandsverzekering) Fotoke gemaakt en bij mijn antwoord gestoken. Ik schreef er bij: "Ik dacht dat de politie eerst moest controleren of de zichtbaarheid van de borden oké is." Is al 6 maand geleden, nog steeds niets gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De snelheidsbeperkingen 50 en 30 bestaan al heel lang. Ooit de witte borden "bebouwde kom" gezien? Schijnbaar niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Energie .... water ... (echt allerhande) boetes... waardeloos maken van oude wagens en woningen ... ga maar door. Schitterende verkiezingsuitslag anders. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 juni 2019 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal eens een paar voorbeelden geven van het nut van die borden. Probeert men via Wiemesmeer naar de E313 te rijden dan staat er bij het binnenrijden van het centrum een bord met 70 km per uur. Ongeveer 10 meter na dat bord :staat een nieuw bord met 50 km per uur. Vervolgt men zijn weg naar de E313 staan er een aantal borden waarop staat : "Uitgezonderd plaatselijk verkeer". Na ieder onverhard zanderig boswandelpad dat uitgeeft op die weg staat dat bord er opnieuw. Ga ze zelf maar eens tellen. Nochtans is op het einde van die weg nochtans is op het einde van die weg opritten in beide richtingen van de E313. Gedurende de vijftig jaar dat ik met een auto rijd heb ik nooit een snelheidsovertreding gemaakt noch een ongeval in fout veroorzaakt. Wel ik zie die borden allemaal ook niet meer staan hoor. Ben ik dus een gevaar op de weg? Ge verkoopt hier voor de zoveelste keer dikke nonsens Jan. Zelfs een kopje melk volstaat om weer eens te kunnen kotsen op anderen. Nog een ander voorbeeld. Neem de weg vanuit Aarschot naar Diest over "Montaigu" (sic). Ongeveer 10 km. Gedurende vijftig jaar stond er in Rillaar-centrum een bord met daarop vermelding Diest dat U verwees via centrum Tielt-Winge naar Diest. Afstand meer dan 20 km. Nu pas is dat bord verwijderd! Wat hebben al die politiekers gedurende die vijftig jaar gedaan? Je moet in mijn streek maar eens al die borden bekijken. De beste manier om van een trip van 50 km er 100 te maken. En wat erger is. Het liefst van al omleidingen dwars door dorpscentra. Doe de proef zelf maar eens. Ik vermoed dat ze in Brussel dus beter weten waar de straten op de boerenbuiten liggen. Gelukkig hebben we nu de GPS voor de mensen die een gevaar op de weg zijn. En.....stop eens Jan met onnozel te doen? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 1 juni 2019 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ik dacht nochtans dat je dat voor de rechtbank kan beschouwen als één overtreding. Anders wordt het echt goor hé?
Zet 10 flitsers op 10 meter van elkaar en incasseer maar zoveel je wil. Zou kunnen dat ze aan de 10de boete al gaan spreken van recidivisme - geen teken van verbetering van rijgedrag .... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Je hoort immers regelmatig van mensen die een flitsboete krijgen, terwijl ze heel zeker zijn dat ze op dat moment niet op die plaats waren (omdat ze bijv. zogezegd in Antwerpen aan het rijden waren, terwijl ze in Gent op hun werk zaten op dat ogenblik). Zoiets is nog relatief eenvoudig te weerleggen. Maar wat als een onbemande camera "vaststelt" dat jij je GSM gebruikt hebt achter het stuur, en je weet zeker dat dat niet het geval was? Dat kun je dus nooit weerleggen, het zou bijv. kunnen dat tijdens het rijden je GSM wat ongemakkelijk zat en je die uit je zakken haalt en op de passagierszetel legt, als dat dan al gezien wordt als "bellen achter het stuur", dan gaan we mooi de sigaar zijn. Voor mij is het duidelijk: die snelheidsboetes beginnen minder op te leveren, dus beginnen ze op alles te kijken, en omdat ze weten dat niemand perfect is, loop je een grote kans dat je om de haverklap een boete krijgt.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 1 juni 2019 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Deze staan ook naar volledige willekeur overal neergepoot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Een kruispunt blokkeren, dan veronderstel ik dat een foto al niet meer voldoende is, want dat is echt een momentopname.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom begint iedereen altijd over snelheids beperkingen? Daar zijn heus wel voldoende flitsers om dat vast te stellen. Hier gaat het over asociaal gedrag van veel bestuurders. Het blokkeren van kruispunten, inhalen op de pechstrook, inhalen bij regenweer enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik veronderstel dat er videobeelden zullen zijn en dat die vrij toegankelijk zullen zijn. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 juni 2019 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Och kom. Laat hem zagen! Ik heb het hem zelf al gezegd in deze topic. Maar ik sta op zijn negeerlijst; Wie hem tegenspreekt vliegt er op. Een stukske onderwijzer dat kinderen graag in het bezemhok plaatst als ze nadenken. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 1 juni 2019 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Iedereen met een brommobiel aan 45 km/uur. Geen 'echte' rijbewijzen meer nodig en qua snelheid moet er ook zo goed als niks meer worden ingeboet.
Iedereen ongeveer even snel is ook het veiligste. Steps - E-bikes - snorfietsen - bromfietsen - brommobieltjes - ... Men zou best ook een minimum snelheid opleggen. Ik zou pleiten voor 30 km/uur. Haal je die snelheid niet (ook te voet) dan heb je geen toegang meer tot het openbaar verkeersnet, enkel toegang tot zone's waar de minimum en maximum snelheid wordt bepaald door de snelheid die oudjes halen met hun wandelhulp. Ik zou zeggen, zo ergens tussen 2km/uur en 6 km/uur. Binnenkort heeft iedereen toch een vervoermiddel dat geen chauffeur meer nodig heeft - ![]() |
![]() |
![]() |