Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2019, 05:54   #581
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nope, het is aangeboren.
Het is wel duidelijk niet (volledig) genetisch he. Er is geen 100% correlatie in seksuele orientatie tussen echte tweelingen. De correlatie is wel iets hoger dan niet-identieke broers of zussen, maar niet zoveel.

Er is daar een lange discussie over geweest. Maar eigenlijk speelt het totaal geen rol of het nu "genetisch", "aangeboren" of "aangeleerd" is, en of elk van die factoren met een zeker gewicht aanwezig is he. Feit is dat sommigen meer fun hebben in seks met partners van hetzelfde geslacht, en anderen met partners van het andere geslacht. Zoals er sommigen liever wijn drinken, en anderen liever bier, he. En velen de twee Wat ge nu plezant vindt, is toch wat telt, niet wat de precieze oorzaak is van het feit dat ge dat plezant vindt he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2019 om 05:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 05:56   #582
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
in geen duizend jaar

Marx schreef ‘van’ het volk. Lenin en Stalin veranderde die ‘van’ in ‘voor’ en Stalin vermoorde miljoenen mensen, verbood godsdienst en vernederde de gelovige mens, want ze waren achterlijk.... mede gebaseerd op die leuze
Stalin, die macht beter begreep dan die salon bourgeois van een Marx, snapte het beter, he, en had gelijk. Godsdiensten zijn steeds machtsondersteunende smoezen geweest. Er is bijna geen enkel religieus gebeuren in de geschiedenis dat niet ergens dient om de hiërarchische machtsstructuur te verschonen, of tenminste de "wet" een "anker van legitimiteit" te geven, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2019 om 05:59.
Oud 9 juni 2019, 05:58   #583
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leve Thailand. Ondanks al het decadente aldaar is men nergens ter wereld zo veilig als daar.
Alhoewel er hier velen het anders zouden willen zien of horen hebben ze pech. Een stad als Pattaya vol hoeren en hoerenlopers vol travestieten homo's lesbiennes blote en minder blote vrouwen...
Het enige probleem daar is dat ge op den duur niet meer weet wat voor marchandize ge binnenhaalt he
Oud 9 juni 2019, 08:55   #584
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het lijkt grappig maar inderdaad, de Daleks lijken mij een ultieme vorm van convergerende evolutie. Zo zie ik "god" dus.
Stef Bos:
Papa, jij gelooft in god, dus jij gaat naar de hemel.
Ik geloof in niks, dus we komen na de dood elkaar nooit meer tegen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 12:00   #585
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar daar bericht de VRT niet over !
't zijn dan ook geen politici

Iedereen mag _ en al goed ook _ daar zijn eigen gedacht over hebben...ook deze dame
In functie of als prominent vertegenwoordiger wik je je woorden.
Al zeker als het gaat over een mandataris voor een politieke partij waarvan we weten dat ze dat tot voor kort openlijk toegaven dat ze dat allemaal liever zouden terugdraaien

Herinner je die ultraorthodoxe jood Aron Berger die weigert om vrouwen de hand te schudden ?
Daar maakt geen kat bezwaar tegen tot op de moment dat zo'n figuur zich op de lijst zet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 12:03   #586
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn neef die in Antwerpen woont en getrouwd is met een man heeft dit jaar voor de eerste keer VB gestemd nadat ze verleden jaar voor de derde keer door ''jongeren'' werden belaagd.
Ook hier weer hetzelfde verhaal bij de politie, als homo koppel laat ge u best s' avonds in bepaalde buurten niet zien.
jaja en het VB gaat dat oplossen door een mildere vorm te introduceren ?

Men zou haast kunnen stellen dat het VB de grote moslimknuffelaars zijn door ze een milder vorm van homofobie als surrogaat voor te schotelen in de hoop dat ze ze dan niet van de toren gaan gooien

Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2019 om 12:04.
Oud 9 juni 2019, 12:28   #587
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetgeving in die landen die beweren zich voornamelijk op de islam als rechtsbron te inspireren. Iran, Saoudi Arabie, en zo verder.
tjah ergens hebt ge een punt
Maar ge vergeet er dan wel meteen bij te vertellen dat het gaat om een staat (bv : Saoedi-Arabië, Jemen, Iran en Nigeria) met een theocratie gevormd rondheen de meest extreme vormen
Op dat moment maakt het niet meer uit of er daar ergens een moslim tussen loopt die het daar niet mee eens is.

Naast die vier staat er eveneens de doodstraf op in : Mauritanië, Soedan en de Verenigde Arabische Emiraten.
Dat zijn er waar ge geen strikte theocrateie hebt maar wel zeer sterke invloed

Maar 't hoeft natuurlijk niet steeds de doodstraf te zijn
Ik zie niet goed in waarom dat zo speciaal zou zijn eens ge dat in het pakket straffen hebt opgenomen
In totaal zijn er, dacht ik 72 landen waar het strafbaar is en in bv Bangladesh, Guyana, de Maldiven, Nepal, Singapore en Oeganda kan dat tot levenslang oplopen, wat toch een behoorlijk zware straf te noemen is.

ook een steeds weerkerend phenomeen ...
Homofilie onder vrouwen wordt nauwelijks om gekraaid

Citaat:
Dat is meer dan gewoon maar een "extremistenclubje" he. Het is een gans rechtssysteem. Dat is niet gewoon het product van een paar heethoofden die ingaan tegen de wil van de meeste gelovigen, niewaar.
dat klopt wat je zegt... name het is een rechtssysteem....islam was hier slechts het middel hé
Meestal zijn het nog totale dictatoriale theocratiën ook waar ge geen godsdienstvrijheid meer hebt dus is er ook geen plaats voor een mildere vorm.

Soms vraag ik me het volgende experiment af:
Laten we eens een theocratie oprichten gebaseerd op een ander religie-gedrocht waar de meest extremistische vorm zich ook op dergelijke nonsens op oud stoffig boek baseert en naar de uitkomst kijken.
Oud 9 juni 2019, 12:31   #588
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt grappig maar inderdaad, de Daleks lijken mij een ultieme vorm van convergerende evolutie. Zo zie ik "god" dus.
tjah .. de upgrade versies vliegen al etc
Die eerste generatie was nogal lullig voor een god...die moesten nog via een een flauwe talud rijden om minimale hoogteverschillen te verwerken
Oud 9 juni 2019, 12:39   #589
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja en het VB gaat dat oplossen door een mildere vorm te introduceren ?
Ik denk eerder dat het VB al zou beginnen met die moskees aan te pakken waar homohaat volop gepredikt wordt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 12:43   #590
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalin, die macht beter begreep dan die salon bourgeois van een Marx, snapte het beter, he, en had gelijk. Godsdiensten zijn steeds machtsondersteunende smoezen geweest. Er is bijna geen enkel religieus gebeuren in de geschiedenis dat niet ergens dient om de hiërarchische machtsstructuur te verschonen, of tenminste de "wet" een "anker van legitimiteit" te geven, he.
exact

... en terugkomende op de vorige post
Het boekje is dus maar één zaak wat van belang is is of het gebruikt/misbruikt kan worden en zal worden

Daarom is het dom of niet juist om te stellen dat de Koran (of eender welk werk) steeds zal leiden tot de worst-case scenario (althans zo lezen en interpreteren WIJ dat)
En daarom dat ik ook zei dat ge dat niet kunt stellen dat alle moslims hun wens is homo's te extermineren...btw dat zou dan ook gelden voor christenen (soms krijg ik wel die indruk ) want dan mag ik de KKK evenzeer als voorbeeld nemen voor alle christenen...tenslotte putten die hun inspiratie uit de bijbel en ze noemen zich zelf christenen (protestanten)

Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2019 om 12:45.
Oud 9 juni 2019, 12:46   #591
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige probleem daar is dat ge op den duur niet meer weet wat voor marchandize ge binnenhaalt he
bah.. niet zo kieskeurig zijn hé en bi worden kan helpen
Oud 9 juni 2019, 13:04   #592
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat het VB al zou beginnen met die moskees aan te pakken waar homohaat volop gepredikt wordt.
Zeg Praha, dat doen de traditionele anti-Vlaamse partijen ook zeker?
Oud 9 juni 2019, 13:09   #593
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er in een moskee tijdens het vrijdagsgebed geleerd wordt dat homoseksualiteit een zonde is volgens de islam, is dat dan een uiting van "homohaat"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 13:35   #594
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dát zou inderdaad mooi zijn maar ik vraag me af hoe ze dat gaan doen.. of liever wat kunnen ze meer dan doen dan wat nu al in de mogelijkheden ligt
Oud 9 juni 2019, 13:44   #595
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeg Praha, dat doen de traditionele anti-Vlaamse partijen ook zeker?
ja, Xeno binnen de wettelijke mogelijkheden

Het probleem van vb-ers is dat ze teveel in sprookjes geloven en denken als het vb mee mag/kan besturen de beperkingen plots zouden verdwijnen als sneeuw voor de zon.

...maar ja over wat maken jullie, vb-er zich feitelijk druk...'t valt toch allemaal onder de 'vrije meningsuiting' als het eigen-haatpraat-eerst is
Misschien moeten we niet alleen de subsidies van die moskeeën even onder de loep nemen ?
Oud 9 juni 2019, 13:50   #596
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem van vb-ers is dat ze teveel in sprookjes geloven en denken als het vb mee mag/kan besturen de beperkingen plots zouden verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Wie neemt u dan wel als referentie? Ik ga er als VB'er helemaal niet van uit dat politieke beslissingen "plots" uit de lucht vallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 13:50   #597
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er in een moskee tijdens het vrijdagsgebed geleerd wordt dat homoseksualiteit een zonde is volgens de islam, is dat dan een uiting van "homohaat"?
juist !
Vaak is het duidelijk maar vaak is bevindt het zich in de grijze schemerzone

...en ge zou dan al over opnames etc moeten beschikken die legaal verkregen zijn om dat uiteindelijk te kunnen gebruiken.
Oud 9 juni 2019, 13:56   #598
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie neemt u dan wel als referentie? Ik ga er als VB'er helemaal niet van uit dat politieke beslissingen "plots" uit de lucht vallen.
gelijk heb je, Jan

Ik mocht niet veralgemeniseren ...ik had vele of sommige ( en dan ga ik af op de representatieve waarde van de posters hier) moeten schrijven.
Daarom zie ik het VB liefst nog als zweeppartij...ze kaarten zaken aan en de grote consensus ( anders gaat het toch niet kunnen ) kan er dan gevolg aan geven door dat in haalbare voorstellen om te zetten

Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2019 om 13:57.
Oud 9 juni 2019, 14:07   #599
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, Xeno binnen de wettelijke mogelijkheden

...maar ja over wat maken jullie, vb-er zich feitelijk druk...'t valt toch allemaal onder de 'vrije meningsuiting' als het eigen-haatpraat-eerst is
Misschien moeten we niet alleen de subsidies van die moskeeën even onder de loep nemen ?
Oh, maak u geen zorgen over 'ons,' de VB'ers.

Het VB wordt door de Belgische haatstaat al dertig jaar onder de loep genomen.

Ze zijn er nog altijd en de kiezer - de Vlaming, blijkt er niet vies van.

En neen, VB zal nooit mee regeren, al zeker niet met de N-VA. Al is BDW danig geschrokken van de kiezer, dat had hij niet zien komen, zo weten we ineens hoe realistisch zijn blik op het gegeven is.

Ook de vrije meningsuiting bestaat niet in Belgie, vermits er verboden meningen zijn waar gevangenisstraf op staat.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 juni 2019 om 14:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 14:20   #600
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, maak u geen zorgen over 'ons,' de VB'ers.

Het VB wordt door de Belgische haatstaat al dertig jaar onder de loep genomen.
ahja ? en met dezelfde maten en gewichten gemeten ?
Dat denk ik niet want dan had ie partij zijn financiering al lang moeten kwijtspelen of had het zaakje opgedoekt moeten worden hé...dat is toch hetgeen je met die moskeeën overweegt

Citaat:
Ze zijn er nog altijd en de kiezer - de Vlaming, blijkt er niet vies van.
misschien wringt daar net het schoentje om het zaakje op te doeken ?

Citaat:
En neen, VB zal nooit mee regeren, al zeker niet met de N-VA. Al is BDW danig geschrokken van de kiezer, dat had hij niet zien komen, zo weten we ineens hoe realistisch zijn blik op het gegeven is.
We zullen zien
Héél soms twijfel ik, maar zoals al vaker door mij gezegd is de NVA waarschijnlijk het best gebaat bij een CS al gaan ze dat nooit zeggen

Citaat:
Ook de vrije meningsuiting bestaat niet in Belgie, vermits er verboden meningen zijn waar gevangenisstraf op staat.
neen hoor
Je vergist je
Die zijn er niet echt
Die meningen waar gij op zint behoren eerder tot het vlak van daden
Nergens ter wereld is er er 'absolute' vrije meningsuiting dus ge moet België er niet bij sleuren, calimero

Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2019 om 14:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be