Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2019, 11:23   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Het onderwijzend personeel is schuld ......

Volgens de OEZO scholen onze leerkrachten niet genoeg bij en moeten ze vooral phychologish beter kunnen omgaan met de nieuwe tendenzen.
Niet dat ik ze harde werkers vind maar ze verdienen toch wat meer respect.
Dat we achteruit gaan op studieniveau ligt echt niet aan hen.
Sta maar eens voor een klas die geen enkel respect meer kent, erger nog op de vuist gaat of de familie er bij haalt als ze hun zin niet krijgen.
Niet het onderwijzend personeel is de schuld maar de Multicul en zowel onze kinderen, ons onderwijs als wie voor de klas staat zijn daar de dupe van.
Laat ons nu eens 5 minuten eerlijk zijn ipv. naïef, niet wij maar zij moeten hun hier aanpassen en zij moeten "onze" taal leren niet omgekeerd.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 11:32   #2
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Volgens de OEZO scholen onze leerkrachten niet genoeg bij en moeten ze vooral phychologish beter kunnen omgaan met de nieuwe tendenzen.
Niet dat ik ze harde werkers vind maar ze verdienen toch wat meer respect.
Dat we achteruit gaan op studieniveau ligt echt niet aan hen.
Sta maar eens voor een klas die geen enkel respect meer kent, erger nog op de vuist gaat of de familie er bij haalt als ze hun zin niet krijgen.
Niet het onderwijzend personeel is de schuld maar de Multicul en zowel onze kinderen, ons onderwijs als wie voor de klas staat zijn daar de dupe van.
Laat ons nu eens 5 minuten eerlijk zijn ipv. naïef, niet wij maar zij moeten hun hier aanpassen en zij moeten "onze" taal leren niet omgekeerd.
Zoals die kleuter van 8 die 3 leerkrachten slaat wel weer de schuld van de leerkrachten gaat zijn????????. Mijn zoon (leraar 4de leerjaar) had een onvoldoende gegeven aan eentje uit het Rif en heeft ambras gekregen met 8 familieleden van dat gastje. Gelukkig is het bij schelden en duw en trekwerk gebleven maar het heeft een zware indruk nagelaten. Hij is nu aan het solliciteren in de privé.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 11:58   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Zoals die kleuter van 8 die 3 leerkrachten slaat wel weer de schuld van de leerkrachten gaat zijn????????. Mijn zoon (leraar 4de leerjaar) had een onvoldoende gegeven aan eentje uit het Rif en heeft ambras gekregen met 8 familieleden van dat gastje. Gelukkig is het bij schelden en duw en trekwerk gebleven maar het heeft een zware indruk nagelaten. Hij is nu aan het solliciteren in de privé.
En uiteindelijk is deze schandalige sfeerverpesting in ons onderwijs toe te schrijven aan het feit dat wij het beleid over de immigratie in dit land hebben moeten overlaten aan het Europees niveau. Op zichzelf hoefde dat nog niet zo erg te zijn mocht de EU normen hanteren die ongeveer gelijklopend zijn met die welke toepgepst worden in typische immigratielanden zoals Canada en Auistralië. In die landen geraak je gewoon legaal niet binnen tenzij je beantwoordt aan vereisten die het immigratieland zelf heeft vastgelegd. En die vereisten zijn een heel eind concreter dan hetgeen waarnaar de EU zich orienteert. In de EU domineert het wollige politiek-correcte EVRM gewoon alles.
Ik vraag me zelfs af of de EU-autoriteiten het zouden dulden dat een lidstaat ook nog eens concrete bijkomende voorwaarden zou mogen toevoegen zoals graad van opleiding en beroepsvaardigheden.

Het wordt erger. Heel wat pol-corr. organisaties en lobbygroepen willen dat migratie (om welke reden dan ook) tot een absoluut mensenrecht wordt verklaard zodat de immigratielanden er nog meer machteloos tegenover staan.
De bekroning van dat streven is natuurlijk het beruchte Marrakesh-pact. Er staat in de betrokken tekst zelfs letterlijk dat er moet op toegezien worden dat de media alleen maar positieve commentaren geven op de vloedgolf van gelukzoekers. En een groot deel van de EU werkt daar vrolijk aan mee. In feite past Europa op zichzelf een soort euthanasie toe.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 12:02   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En uiteindelijk is deze schandalige sfeerverpesting in ons onderwijs toe te schrijven aan het feit dat wij het beleid over de immigratie in dit land hebben moeten overlaten aan het Europees niveau. Op zichzelf hoefde dat nog niet zo erg te zijn mocht de EU normen hanteren die ongeveer gelijklopend zijn met die welke toepgepst worden in typische immigratielanden zoals Canada en Auistralië. In die landen geraak je gewoon legaal niet binnen tenzij je beantwoordt aan vereisten die het immigratieland zelf heeft vastgelegd. En die vereisten zijn een heel eind concreter dan hetgeen waarnaar de EU zich orienteert. In de EU domineert het wollige politiek-correcte EVRM gewoon alles.
Ik vraag me zelfs af of de EU-autoriteiten het zouden dulden dat een lidstaat ook nog eens concrete bijkomende voorwaarden zou mogen toevoegen zoals graad van opleiding en beroepsvaardigheden.

Het wordt erger. Heel wat pol-corr. organisaties en lobbygroepen willen dat migratie (om welke reden dan ook) tot een absoluut mensenrecht wordt verklaard zodat de immigratielanden er nog meer machteloos tegenover staan.
De bekroning van dat streven is natuurlijk het beruchte Marrakesh-pact. Er staat in de betrokken tekst zelfs letterlijk dat er moet op toegezien worden dat de media alleen maar positieve commentaren geven op de vloedgolf van gelukzoekers. En een groot deel van de EU werkt daar vrolijk aan mee. In feite past Europa op zichzelf een soort euthanasie toe.
Deels correct. Het valt niet te ontkennen dat in zwarte scholen het niveau holderdebolder achteruit gaat omdat de kinderen gewoon niet mee kunnen. Als ge thuis geen Nederlands spreekt, gaat ge geen hogere wiskunde leren op school he. Taal is alles.

Maar het blijft een feit dat ook de lerarenopleidingen & de types die kiezen voor het beroep van leerkracht niet meer is wat het is geweest. Het is bijna uitsluitend tweede of derde keus geworden. Ook ligt de focus sterk op vaardigheden ipv kennis.

In witte scholen zie je ook een niveauverlaging, mede door dit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 12:15   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deels correct. Het valt niet te ontkennen dat in zwarte scholen het niveau holderdebolder achteruit gaat omdat de kinderen gewoon niet mee kunnen. Als ge thuis geen Nederlands spreekt, gaat ge geen hogere wiskunde leren op school he. Taal is alles.

Maar het blijft een feit dat ook de lerarenopleidingen & de types die kiezen voor het beroep van leerkracht niet meer is wat het is geweest. Het is bijna uitsluitend tweede of derde keus geworden. Ook ligt de focus sterk op vaardigheden ipv kennis.

In witte scholen zie je ook een niveauverlaging, mede door dit.
De aberratie van voluit in te zetten op vaardigheden, ipv op kennis is iets dat -zo snel mogelijk- op de schop moet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 12:23   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deels correct. Het valt niet te ontkennen dat in zwarte scholen het niveau holderdebolder achteruit gaat omdat de kinderen gewoon niet mee kunnen. Als ge thuis geen Nederlands spreekt, gaat ge geen hogere wiskunde leren op school he. Taal is alles.

Maar het blijft een feit dat ook de lerarenopleidingen & de types die kiezen voor het beroep van leerkracht niet meer is wat het is geweest. Het is bijna uitsluitend tweede of derde keus geworden. Ook ligt de focus sterk op vaardigheden ipv kennis.

In witte scholen zie je ook een niveauverlaging, mede door dit.
Tot mijn 12-13jaar werd mijn klas-agenda thuis dagelijks gecontroleerd door mijn ouders. Toen ik 25jaar geleden nog in het Brusselse woonde zag ik gastjes van 8-9-10 jaar op straat rondhangen tot elf-twaalf uur s'avonds. Dat is het verschil. Die ouders verwachten dat "de meester" of "de juf" hun kinderen opvoedt. En als ze gebuisd zijn, is het de schuld van de "racistische" leraars.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 juni 2019 om 12:33.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:42   #7
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik denk dat het onderwijspeil al jaren naar beneden getrokken wordt door de multicul en andere oorzaken.

We krijgen dan nu, en zeker in de toekomst , leraren van lager niveau.
Negatieve spiraal dus .

En verder...

Tekort aan bekwame bouwvakkers, techniekers, it-ers, militairen, politieagenten ..en ...en ...

Veel geluk aan de bevolking van Vlaanderen gewenst.

D.Q.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:25   #8
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En uiteindelijk is deze schandalige sfeerverpesting in ons onderwijs toe te schrijven aan het feit dat wij het beleid over de immigratie in dit land hebben moeten overlaten aan het Europees niveau. Op zichzelf hoefde dat nog niet zo erg te zijn mocht de EU normen hanteren die ongeveer gelijklopend zijn met die welke toepgepst worden in typische immigratielanden zoals Canada en Auistralië. In die landen geraak je gewoon legaal niet binnen tenzij je beantwoordt aan vereisten die het immigratieland zelf heeft vastgelegd. En die vereisten zijn een heel eind concreter dan hetgeen waarnaar de EU zich orienteert.

Canada een streng immigratie beleid?
Hahaha.



Dit is de minister van immigratie.



En wat heeft hij te zeggen over het 'streng' Canadees immigratie beleid?

Canada to raise immigrant intake to 350,000 in 2021: Immigration minister
https://globalnews.ca/news/4616768/c...igration-2021/
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:34   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Wat velen niet beseffen is dat migratie in onze vergrijzende maatschappijen noodzakelijk is.

Ik zie graag en plan waarmee we enkel migratie toelaten van geschoolde migranten.

Maar als we dat willen zullen we werken veel meer moeten doen lonen en onze loonkostenfetisj moeten laten varen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:50   #10
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat velen niet beseffen is dat migratie in onze vergrijzende maatschappijen noodzakelijk is.

Ik zie graag en plan waarmee we enkel migratie toelaten van geschoolde migranten.

Maar als we dat willen zullen we werken veel meer moeten doen lonen en onze loonkostenfetisj moeten laten varen.
En zorgen dat er een beleid komt zodat mensen meer kinderen kunnen/willen krijgen is geen optie?

Ah nee, dat is dan weer niet goed voor het klimaat.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:53   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=eAwq2QV7f1k

Een fragment uit "De luizenmoeder". Lijkt me heel herkenbaar. De inspraak van de ouders via een "groups-chat". Het onverzetbaar gelijk van de lerares. De ouders met slechts één kleine waarover oeverloos wordt over gecommucieerd met leraars en directie.

De lerarenraad uit "De luizenmoeder" waar de te hanteren terminologie voor Pony en Polly wordt vastgelegd is ook kijkbuisgeschiedenis.

De reeks is van origine Nederlands. Een Vlaamse remake ervan is er al en een Duitse is op komst.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 juni 2019 om 15:55.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:54   #12
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat velen niet beseffen is dat migratie in onze vergrijzende maatschappijen noodzakelijk is.

Ik zie graag en plan waarmee we enkel migratie toelaten van geschoolde migranten.

Maar als we dat willen zullen we werken veel meer moeten doen lonen en onze loonkostenfetisj moeten laten varen.

Volgens de VN is dat een Genocide.

Laatst gewijzigd door Boa : 19 juni 2019 om 15:55.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:00   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat velen niet beseffen is dat migratie in onze vergrijzende maatschappijen noodzakelijk is.

Ik zie graag en plan waarmee we enkel migratie toelaten van geschoolde migranten.

Maar als we dat willen zullen we werken veel meer moeten doen lonen en onze loonkostenfetisj moeten laten varen.
Er is niks mis met migratie, maar waarom moeten het altijd islamieten zijn ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:35   #14
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Zoals die kleuter van 8 die 3 leerkrachten slaat wel weer de schuld van de leerkrachten gaat zijn????????. Mijn zoon (leraar 4de leerjaar) had een onvoldoende gegeven aan eentje uit het Rif en heeft ambras gekregen met 8 familieleden van dat gastje. Gelukkig is het bij schelden en duw en trekwerk gebleven maar het heeft een zware indruk nagelaten. Hij is nu aan het solliciteren in de privé.
Ik hoorde op radio 2 dat het schorsen van dergelijk geval "aanvoelt als verlies" ...
Politieke correctheid ten top.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:47   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er is niks mis met migratie, maar waarom moeten het altijd islamieten zijn ???
Is dat zo?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:48   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Is dat zo?
nee dus:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...atie~ad87c765/

vooral Roemenen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:51   #17
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er is niks mis met migratie, maar waarom moeten het altijd islamieten zijn ???
Of je wil of niet is er iets mis met migratie...
Maar waar er veel en heel veel mis mee is, is met de integratie...
Er is gewoon geen integratiepolitiek in dit land... Er is een politiek van laat maar lopen en als het botst dan zullen we de stukken wel proberen te lijmen...
Dat is dweilen met de kraan open... en het is daar dat de school het grootste slachtoffer van is...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 juni 2019 om 16:52.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:52   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er zijn in België een klein miljoen islamieten (vooral Marokkanen+Turken). En ja, ik tel de genaturaliseerden mee. Belg/Vlaming/Westerling zijn is meer dan een administratieve naturalisatie.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:55   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Of je wil of niet is er iets mis met migratie...
Maar waar er veel en heel veel mis mee is, is met de integratie...
Er is gewoon geen integratiepolitiek in dit land... Er is een politiek van laat maar lopen en als het botst dan zullen we de stukken wel proberen te lijmen...
Dat is dweilen met de kraan open... en het is daar dat de school het grootste slachtoffer van is...
Dat is het nu net, islamieten zijn de migranten die zich het slechtst en het traagst integreren. Tot nog toe zijn het altijd "wij" geweest die ons aangepast hebben aan hen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:56   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er zijn in België een klein miljoen islamieten (vooral Marokkanen+Turken). En ja, ik tel de genaturaliseerden mee. Belg/Vlaming/Westerling zijn is meer dan een administratieve naturalisatie.
maw een 10%.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be