Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2019, 11:23   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een aanvraag om hem effectief te vervolgen ??

Wie dient zoiets in ? En wat is het verschil met een formele inverdenkingstelling ?

En hoe zou zoiets repercussies kunnen hebben op een eedaflegging ?
Als het onderzoeksdossier, dat loopt tegen de in verdenking gestelde Dries, afgesloten wordt, dan gaat dat dossier naar de raadkamer. Die bekijken of het de moeite is om Dries op basis van dat dossier te laten voorkomen, zoja, dan wordt Dries in beschuldiging gesteld en verwezen naar een rechtbank die dan de zaak ten gronde behandeld.
Zo nee, dan wordt het dossier in de vuilbak gesmeten en is alles voorbij.

Buiten dan waarschijnlijk de beroepsprocedure tegen die beslissing. Het OM heeft toch niets anders te doen vermits Dries een politiek doelwit is en tegen elke prijs veroordeeld moet worden.

In het kort, het verschil, Dries die in verdenking is gesteld is het onderwerp van een onderzoek.
Dries die in beschuldiging gesteld wordt, is het onderwerp van een rechtszaak.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:24   #362
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het succes van het VB is van hetzelfde gehalte als hun succes in november 1991 : een foert stem.

En daarna: HOLDERDEBOLDER de berg af !
Bart zal het graag horen.
Evenveel stemmen bij voor hem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:25   #363
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is ook een slippery slope. Hoe meet je dan zgn "waardevolle" stemmen? En wat doe je daar verder mee?

Zo kun je evengoed de democratie afschaffen en voort regeren op basis van "weldenkende volmachten" of zoiets.
Zoals Martens deed bedoel je?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:26   #364
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zoals Martens deed bedoel je?
Dat was ook een memorabel moment in de geschiedenis.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:27   #365
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je moet dringend eens de betekenis van fascisme eens terug opzoeken. Mensen (willen) uitsluiten en de mond (willen) snoeren omdat hun mening u niet aanstaat, dat is pas fascisme.
In het Belgische woordenboek vindt je dan, "fascisten": leden en ex-leden van het NSV.


Ik heb vroeger wel een paar betogingen meegedaan van het NSV, ben ik nu ook fascist?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:28   #366
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U moet nogal een leven hebben als u zoveel tijd steekt in uw "holderdebolder..."
De jongen is gefrustreerd omdat zijn partij al jaren op rij holderdebolder de berg af gaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:30   #367
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat was ook een memorabel moment in de geschiedenis.
Toen was CVP/Belgisch-fascisme nog heel gewoon.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:36   #368
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U moet nogal een leven hebben als u zoveel tijd steekt in uw "holderdebolder..."
U en uw consoorten-keffertjes hebben mij altijd uitgelachen toen ik een al poosje geleden voorspelde dat het gewoon een kwestie van tijd was dat de NVA HOLDERDEBOLDER de berg zou aftuimelen. Het is nu wel een feit!


En dus: "wie het laatst lacht, het best lacht."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2019 om 11:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:39   #369
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Laat u niet verblinden. Van Grieken was ooit praeses van het NSV. En dat zijn allemaal uiteindelijk zo goed als crypto-fascisten. En voor heel wat onder hen hoeft dit epitheton-non-ornans 'crypto' er niet eens bijgevoegd.

Weer mogelijk! Maar...….wat zijn de anderen al eeuwen?
Wat als ik zou beweren dat het "maffiosie" zijn? Mogelijk een leugen!
Nochtans kan ik voldoende feiten bewijzen uit mijn leven die dit vermoeden staven. Maar ik begin er niet aan. Praat voor de vaak.
Velen onder ons zullen het misschien ooit beseffen als ze ooit zelf een slachtoffer worden van de tweestrijd tussen een grote syndicalist en een parlementair. Dan weet je zelf niet meer op welk been; links of rechts; je het best gaat staan. Goed zal het nooit zijn.
Beiden zijn dood. Gelukkig! Maar zelfs eerherstel wordt U nooit gegund.
Daar heeft niemand tijd voor. Het brengt trouwens niks op. En wie werkt gratis? Het zijn allemaal eerlijke mensen wiens voornaamste probleem is om zich in te dekken. Waarom? Ze zijn toch doodeerlijk! Of is de wet zelf dat niet?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:46   #370
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U en uw consoorten-keffertjes hebben mij altijd uitgelachen toen ik een al poosje geleden voorspelde dat het gewoon een kwestie van tijd was dat de NVA HOLDERDEBOLDER de berg zou aftuimelen. Het is nu wel een feit!


En dus: "wie het laatst lacht, het best lacht."
Alle regeringspartijen deelden in de klappen. Dit had het moment bij uitstek moeten zijn voor Groen. De frisheid van de oppositie, de klimaatmarsen ... De rode loper lag netjes uitgerold maar ze hebben het feestelijk verknald.

Alleen krijgt u dat maar niet gezegd. Liever wijzen naar de 5% verlies van de NVA die in feite nog steeds de grootste partij blijft. Beseft u niet dat het net dit soort kleinzielige reacties zijn die jouw partijen maar verder stemmen blijven kosten? Doe zo voort zou ik zeggen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:50   #371
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alle regeringspartijen deelden in de klappen. Dit had het moment bij uitstek moeten zijn voor Groen. De frisheid van de oppositie, de klimaatmarsen ... De rode loper lag netjes uitgerold maar ze hebben het feestelijk verknald.

Alleen krijgt u dat maar niet gezegd. Liever wijzen naar de 5% verlies van de NVA die in feite nog steeds de grootste partij blijft. Beseft u niet dat het net dit soort kleinzielige reacties zijn die jouw partijen maar verder stemmen blijven kosten? Doe zo voort zou ik zeggen.
Dat oosterse systeem a la, de grootste partijen zijn verloren en de kleinste zijn de winnaars, ik vind het toch maar raar.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:51   #372
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In het kort, het verschil, Dries die in verdenking is gesteld is het onderwerp van een onderzoek.
Dries die in beschuldiging gesteld wordt, is het onderwerp van een rechtszaak.
Hij is dus nu het onderwerp van een onderzoek. Maar wat was hij dan voor deze in beschuldiging stelling? Toen hadden ze toch ook al onderzoeksdaden gesteld?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:55   #373
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In het Belgische woordenboek vindt je dan, "fascisten": leden en ex-leden van het NSV.


Ik heb vroeger wel een paar betogingen meegedaan van het NSV, ben ik nu ook fascist?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:59   #374
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alle regeringspartijen deelden in de klappen. Dit had het moment bij uitstek moeten zijn voor Groen. De frisheid van de oppositie, de klimaatmarsen ... De rode loper lag netjes uitgerold maar ze hebben het feestelijk verknald.

Alleen krijgt u dat maar niet gezegd. Liever wijzen naar de 5% verlies van de NVA die in feite nog steeds de grootste partij blijft. Beseft u niet dat het net dit soort kleinzielige reacties zijn die jouw partijen maar verder stemmen blijven kosten? Doe zo voort zou ik zeggen.

Iedereen doet graag voort. Dat de democratie ondergraven wordt is geen probleem. Links-rechts is belangrijker. Andere vragen stellen we ons niet.
Feitelijk komt het neer op "eigen zak eerst!"
Maar niemand heeft de eerlijkheid om dat over zichzelf te zeggen.
Het plebs is feitelijk oneerlijker dan zijn verworpen politieke vertegenwoordigers. Akkoord. Die doen weinig om zichzelf te bewijzen.
Maar zoals de straat nu reageert belooft weinig goeds.
Zo geraken we nooit uit het dal. No problem! Ik trek mijn conclusies reeds zelf en reeds heel lang. Niet stoppen! Doe zo voort zou ik zeggen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:11   #375
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je moet dringend eens de betekenis van fascisme eens terug opzoeken. Mensen (willen) uitsluiten en de mond (willen) snoeren omdat hun mening u niet aanstaat, dat is pas fascisme.
Zoek zelf eens de betekenis op van fascisme. Het begrip gaat terug naar Italië van voor de 2de wereldoorlog. De gegoede klasse zag dat overheid hun eigendom niet kon beschermen en hieruit is het fascisme ontstaan.

Het snoeren van meningen heeft niets te zien met fascisme. Dat is een manifestatie van politieke correctheid.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:13   #376
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alle regeringspartijen deelden in de klappen. Dit had het moment bij uitstek moeten zijn voor Groen. De frisheid van de oppositie, de klimaatmarsen ... De rode loper lag netjes uitgerold maar ze hebben het feestelijk verknald.

Alleen krijgt u dat maar niet gezegd. Liever wijzen naar de 5% verlies van de NVA die in feite nog steeds de grootste partij blijft. Beseft u niet dat het net dit soort kleinzielige reacties zijn die jouw partijen maar verder stemmen blijven kosten? Doe zo voort zou ik zeggen.

Als u een plaatje wilt geven, moet u wel het volledige plaatje geven. Voor het Vlaams Parlement verloor de NVA -7%. En meteen ook 8 zetels. En dit met een NVA-er als Minister-President (Geert Bourgeois).

Dat noem ik : HOLDERDEBOLDER de berg af. En dat is het in de feiten ook.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2019 om 12:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:16   #377
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hij is dus nu het onderwerp van een onderzoek. Maar wat was hij dan voor deze in beschuldiging stelling? Toen hadden ze toch ook al onderzoeksdaden gesteld?
Dries is niet in beschuldiging gesteld, hij is in verdenking gesteld.

Als nu het onderzoek vroeg of laat afgelopen is, dan zal men proberen van Dries in beschuldiging te stellen op basis van het onderzoek.

Wie in beschuldiging gesteld wordt die moet op de rechtbank voorkomen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:16   #378
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als u een plaatje wilt geven, moet u wel het volledige plaatje geven. Voor het Vlaams Parlement verloor de NVA -7%. En meteen ook 8 zetels.

Dat noem ik : HOLDERDEBOLDER de berg af. En dat is het ook.
hoe zit dat voor de klassieke Belgische tripartite mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:16   #379
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad. Zo simpel zou het moeten zijn.
Zo simpel is het dus ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:25   #380
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het onderzoeksdossier, dat loopt tegen de in verdenking gestelde Dries, afgesloten wordt, dan gaat dat dossier naar de raadkamer. Die bekijken of het de moeite is om Dries op basis van dat dossier te laten voorkomen, zoja, dan wordt Dries in beschuldiging gesteld en verwezen naar een rechtbank die dan de zaak ten gronde behandeld.
Zo nee, dan wordt het dossier in de vuilbak gesmeten en is alles voorbij.

Buiten dan waarschijnlijk de beroepsprocedure tegen die beslissing. Het OM heeft toch niets anders te doen vermits Dries een politiek doelwit is en tegen elke prijs veroordeeld moet worden.

In het kort, het verschil, Dries die in verdenking is gesteld is het onderwerp van een onderzoek.
Dries die in beschuldiging gesteld wordt, is het onderwerp van een rechtszaak.
https://www.vlaanderen.be/gerechteli...j-een-misdrijf

Bij correct juridisch woordgebruik spreekt men enkel van "in beschuldiging stelling" als het om assisenzaken gaat.

Op dit moment gaat het over en in verdenkingenstelling gelast door een onderzoeksrechter die zijn onderzoek heeft afgerond, waar de raadkamer zich nog over dient uit te spreken.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be