![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Het is maar wat je zelf wilt bereiken...
Als jij denkt dat jijzelf als denkend wezen het toppunt van de evolutie bent... Ten andere zegt men niet 'wat niet weet, wat niet deert'... Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 juni 2019 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() Zie je wel, Einstein vond het ook een enorm goed instrument, dit moet ik onthouden voor mijn toekomstige reflecties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Intuïtie is ook een zeer sterk element maar het heeft zo zijn beperkingen. Zo kunnen bepaalde zaken sterk contra-intuitief zijn. Onze beste professor Van Bendegem kent daar een paar uitstekende voorbeelden van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intuitie, gelijk je verstand, moet je ontwikkelen en dan is het alles behalve contra-intuitief... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens het ontwikkelen van intuïtie gebeurt door het denken. Het is een verplaatsing van het geroutineerd denkproces naar het onderbewustzijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar leest u in de bijbel 6000 jaar? Waar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn echte gelovige die ment dient te respecteren , hun wil is wet ,
zij hebben de waarheid in pacht , iedereen moet voor hen buigen !! Het eeuwige hellevuur voor wie hen niet respecteert !! https://forum.politics.be/search.php...hreadid=248976
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 21 juni 2019 om 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Zeg het eens. Welk creatuur is het toppunt van de evolutie? De francofoon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ussher' belangrijkste werk was Annals of the World (1650), waarin hij een opsomming gaf van de tijdstippen van Bijbelse gebeurtenissen. Ussher berekende aan de hand van het Bijbelboek Genesis het moment waarop de schepping plaatsvond en kwam uit op 23 oktober 4004 voor Christus. De zondvloed dateerde hij in 2348 v.Chr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik gezegd dat dit in de bijbel staat? Ik heb gezegd de bijbelse 6000 jaar waarmee ik bedoel dat dit getal afgeleid is uit de bijbel.
Hoe men dit doet is niet zo belangrijk maar blijkbaar heeft men dit berekend aan de hand van de geslachtsregisters in Genesis. Feit is dat er mensen zijn die deze ouderdom serieus nemen, zie de site gerefereerd door Cookie. Misschien hebt u nog een andere ouderdom in gedachte, het is best mogelijk. In elk geval blijft de vraag waarom u niet gewoon op de vraag antwoordt en waarom u zich nog zo verbeten verzet tegen de conclusies van de evolutietheorie, gezien religie en argumentatie op waarneembare feiten toch niet in conflict zijn met elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn ook machines hoor. Gewoon op basis van een andere "technologie", namelijk organische scheikunde, terwijl de meeste denkmachines die wij maken, gebaseerd zijn op basis van halfgeleiders. Er is niks fundamenteel anders tussen een biologisch levend wezen en een machine. Wij zijn ook "geprogrammeerd" in zekere zin. En toch zijn wij bewust, denken wij, maken wij plannen, hebben "goesting" voor ditte en datte. Een machine kan dat evengoed, als ze nog wat gesofistikeerder wordt.
Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2019 om 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Botweg gezegd kan men "intuitie" beschouwen als "na-apen met flexibiliteit". Neurale netwerken doen dat heel goed: het herkennen van de situatie als zijnde iets dat nogal lijkt op (een combinatie van) dingen die men al tegengekomen is in 't verleden, en als respons (een combinatie) van de responsen te geven die hoorden bij die vroegere situaties. Zo werkt Google Translate ook. Het punt is natuurlijk dat "intuitie" nooit "out of the box" kan denken. Het is altijd een vorm van interpolatie tussen gekende, aangeleerde situaties en hun combinaties. Enkel formeel logisch denken kan "universeel" gaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2019 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vooral het idee van 'goesting' te hebben zal er wsl iets anders uitzien. Onze emoties zijn overblijfselen van de biologische evolutie en voor mijn part is dit irrationeel component noodzakelijk om te overleven. De vraag is op welke manier dit irrationeel component zal verwezenlijkt worden bij machines. Mss gaan wij dit als mens inbouwen en zullen zij dit verder inbouwen bij de nieuwe generaties enz... en dan zou het toch opnieuw een overblijfsel van de biologische evolutie zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, dat is mijn atoomtheorie.
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het meest wezenlijke van de mens is zijn denken.