![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beste therapeut ben ik om de wereld van zijn krankzinnigheid te genezen.
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de meester, want het denken is Gods eeuwige en oneindige Geest.
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat denkt Spinoza ook, maar bij de intuïtie behoort de inspiratie tot de openbaring als drie-eenheid van de gedachte, het gevoel en de voorstelling.
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets Het instinct heeft een miljarden jaren evolutie achter zich en het instinct weet... Bekijk het dierenrijk dat nog hoofdzakelijk geregeerd wordt door het instinct... Elk individu weet wat het moet doen en je zoudt miljoenen jaren verstandelijk denken nodig hebben om op hetzelfde niveau te komen... Oké, het instinct heeft zijn minpunten, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen... Onder wisselende omstandigheden, onder nieuwe omstandigheden blijft het instinct soms in zijn instinctief handelen vaststeken zelfs tot de complete uitroeiing van de soort... En daar is het verstand inderdaad veel en veel sterker... Maar steunend op het verstand alleen zul je nooit ver komen... Of het moet voor jou het allerbelangrijkste zijn dat de mens op de maan geland is... of een zoveelste verdelgingsmiddel heeft uitgevonden... of nog meer vermaak voor het plebs heeft uitgebouwd... Wat telt voor mij??? Hewel alleen datgene dat ik over de dood mee kan nemen is belangrijk... al de rest is gewoon bezigheidsterapie... we moeten toch de tijd doden die wij hier leven of niet??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Het denken hoort er inderdaad bij; maar het denken komt altijd achteraf... Het denken weet niets uit zichzelf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel juist is, is dat machines die aan machine ontwerp doen, natuurlijk "evolutie op steroids" is. Vandaar dat ik denk dat klassieke "random search and select" evolutie de duimen zal moeten neerleggen voor "intelligent design", eens dat laatste van de grond komt. Maar het principe is hetzelfde. Een ander verschil is ook dat "seksuele voortplanting" waarbij de ontwerpinformatie van TWEE entiteiten kwam in plaats van 1, nu ook "op steroids" zal zijn, want ontwerp informatie zal met VELEN gedeeld kunnen worden (of gestolen). Maw, "nieuw ontwerp" zal een combinatie zijn van "erfelijke informatie" van VELE denkende machines (niet enkel twee) - het is als het ware "groepsseks". Ook dat gaat een gigantische boost betekenen, en vervaagt ook een beetje de "erfelijkheidslijn". Citaat:
Daar is dus niks irrationeels aan. Het zijn "thermostaten" die bekabeld zijn in een deel van onze hersenen. Citaat:
Als dusdanig worden de "typisch menselijke" trekken die niet evolutionair voordelig meer zijn voor machines weggeselecteerd. En zie je weer dat de ultieme "doelmatigheid" haar roots vindt in de Darwinistische propositie van willen "beter te overleven dan anderen". En niet van proberen "welvaart" te scheppen, of "geluk achterna te lopen", of wat weet ik nog allemaal. Omdat uiteindelijk, zoals Occams' scheermes, Darwin's scheermes alle gelul wegsnijdt en enkel die machines die het beste aan "overleven" zullen doen, zal laten winnen. En intelligente machines zullen dat snel uitvissen, door naar de reeds bestaande wereld kennis te kijken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk van beide alleen komt niet ver. De twee samen zijn onklopbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Schoof zit redelijk simpel in mekaar, met zijn instincten en denkvermogens.
Pas op, ik het ook mijn emoties hé. Bijvoorbeeld honger en dorst.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit het denken is alles ontstaan.
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel vast: niemand kan antwoorden. Het wordt hier wel verkocht als zijnde: het staat letterlijk in de bijbel en gelovigen volgen de bijbel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet echt, want Ussher baseerde zich op allerlei zaken. Niet heus alleen de bijbel. Hij gebruikte bijvoorbeeld de Joodse kalender, naast zelfs wetenschappelijke traktaten uit die tijd. En dat geheel laat hij los op de bijbel. Mocht hij alleen de bijbel gebruiken, dan was hij nergens gekomen. De reden is simpel: de bijbel bevat niet zo'n chronologie als hij heeft willen afleiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag werd gesteld alsof het een element uitmaakt waardoor mijn geloof staat of valt. Het maakt mij niets uit of de aarde nu zesduizend, tienduizend of vijftienduizend jaar is of-wat-weet-ik-nog-allemaal. Mij interesseert het trouwens ook niet, net zoals motorfietsen, nagellak, cactussen... mij ook niet kan boeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is het laatst bijgekomen evolutionaire kindje en het staat dan ook nog maar in zijn kinderschoenen, waar het nog alle kinderziektes van heeft.. |
|
![]() |
![]() |