Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2019, 14:57   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Effe een vb op een auto van 20'000€ + btw.
Belastingvoordeel per jaar ; 1.608,90 = € 2.404,59.

Hoeveel kost je auto dan in totaal?
Op 5 jaar tijd kost jouw auto je dan:
De aankoopprijs inclusief BTW: 24.200,00
+ De kosten incl. BTW: 4210,00 per jaar x 5 = € 21.050,00
Totale kostprijs van de wagen over 5 jaar indien u deze niet voor 60% voor beroepsdoeleinden gebruikt: € 45.250,00

En dan terug doorverkopen.
Wat terug bij uw inkomsten moet geboekt worden.
Waarop je dan terug belastingen moet betalen (welke je eerder had afgetrokken ), maar nu in 1 jaar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 juni 2019 om 15:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 20:44   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Effe een vb op een auto van 20'000€ + btw.
Belastingvoordeel per jaar ; 1.608,90 = € 2.404,59.

Hoeveel kost je auto dan in totaal?
Op 5 jaar tijd kost jouw auto je dan:
De aankoopprijs inclusief BTW: 24.200,00
+ De kosten incl. BTW: 4210,00 per jaar x 5 = € 21.050,00
Totale kostprijs van de wagen over 5 jaar indien u deze niet voor 60% voor beroepsdoeleinden gebruikt: € 45.250,00

En dan terug doorverkopen.
Wat terug bij uw inkomsten moet geboekt worden.
Waarop je dan terug belastingen moet betalen (welke je eerder had afgetrokken ), maar nu in 1 jaar.
Mijn ervaring als zelfstandige: veel collega's hebben totaal geen benul van hun boekhouding/netto winst/belastingen.
Die denken dat alles wat ze aan de boekhouder geven ook effectief in in mindering gebracht wordt. Zoals mijn boekhouder zei: "ik gooi alles wat niet wettelijk mag afgetrokken worden er uit. Laat die klanten maar in hun waan en in het café vertellen dat ze alles aftrekken. Ik weet wat kan en niet kan."
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:14   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als uwen baas de auto niet betaalt is het weggegooid geld. Best zorgen dat ge zo min mogelijk afhankelijk zijt van die rijdende belastingbrieven.

Wij gaan over naar 1 auto in ons gezin. Ik ga eerst beginnen met fietsen naar het werk, en zodra mijn dochter met de fiets kan rijden, gaat mijn vrouw ook: kindere afzetten en dan door naar haar werk. Gelukkig is de school (zeer) dichtbij en via zeer rustige wegen te bereiken.

Dan krijgen we betaald om te pendelen (fietsvergoeding woohoo).

Nu wachten op de levering van de fiets....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 21:36   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mijn ervaring als zelfstandige: veel collega's hebben totaal geen benul van hun boekhouding/netto winst/belastingen.
Die denken dat alles wat ze aan de boekhouder geven ook effectief in in mindering gebracht wordt. Zoals mijn boekhouder zei: "ik gooi alles wat niet wettelijk mag afgetrokken worden er uit. Laat die klanten maar in hun waan en in het café vertellen dat ze alles aftrekken. Ik weet wat kan en niet kan."
Dat klopt.
De meeste zelfstandigen zijn slecht of niet geïnformeerd of het interesseert hun mogelijks niet.

Dat komt mede door de reden dat de meesten geen familiale zakelijke achtergronden meer hebben in de familie zaken.

Op een bepaald moment enkele tientallen jaren terug wilden de kinderen in de meeste gevallen niet meer in de voetsporen van hun roots verder doen.
Ze waren plots hoogbegaafd geworden immers.

Zonder commerciële background werkt er nooit iets goed. En van dat hoogbegaafdheid is er ook nog niet veel gezien tussendoor .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 juni 2019 om 21:38.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2019, 05:13   #45
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
500 euro pm afbetalen aan een auto en zagen dat een huis te veel kost...faut le faire.
Tja, een Tesla is nu eenmaal niet goedkoop hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 11 juli 2019 om 05:14.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2019, 06:25   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik weet nog dat ik als kind tegen mijn ouders vertelde welke huizen ik mooi vond, en welke niet. Ze zeiden "als je goed studeert, kun je gemakkelijk een mooi huis kopen".

Maar als ik vandaag de woningmarkt eens bekijk, zie ik veel huizen van de jaren 70 met donkere kleuren en totaal gedateerde stijlelementen te koop staan voor veel geld. Veel meer dan wat de koper er destijds voor betaald heeft denk ik dan.

Natuurlijk, vroeger hadden we de Belgische Frank. En je verdiende ook minder dan vandaag. Goederen in de supermarkt waren goedkoper. Maar in verhouding tot je loon denk ik dat zelfs lelijke en gedateerde huizen fel in prijs gestegen zijn.

Voor hoeveel heb je zelf je huis gekocht en wat is het nu volgens jou waard?
Mij wordt er langs alle kanten gezegd dat ik snel moet kopen omdat het toch alleen maar duurder wordt, maar ik betwijfel dat ten zeerste.
Laag aanbod versus hoge vraag.

Meer moet dat niet zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 18:57   #47
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

De eigenlijke reden is dat spaarders het risico en de kosten van een huis als spaarboekje, als lager inschatten dan het risico van euro's als spaarboekje. En dat is ook de bedoeling van de Commies - ze willen eerst een bepaalde hoeveelheid spaargeld bemachtigen via hoger gedreven prijzen, zodat ze de rentes terug omhoog kunnen drijven zonder dat het hen veel (nieuw/bijgemaakt) geld kost.
Stel een economie met 100 gespaarde euro's.
Een rente van 5% voegt elk jaar 5% toe aan de hoeveelheid spaargeld, het eerste jaar is dat 5 euro.
Stel een economie met 1000 gespaarde euro's.
Dezelfde rente van 5% voegt het eerste jaar 50 euro's toe.
De Commies willen eerst bestaand spaargeld verklooid zien door speculatie op tijdelijk in prijs opgedreven producten, incluis huizen. En dan kunnen ze een volgende cyclus van hun diefstal starten.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 21:49   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Tja, een Tesla is nu eenmaal niet goedkoop hé.
Eerst uw woning, dan de tesla.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 19:41   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Ik zou deze draad kunnen gebruiken met een vraagstelling naar de lezers toe: Hoe en wanneer verkoop je uw huis/appartement best?

In een vakantieperiode is dat al niet echt een goed plan denk ik.

Iedereen op reis en na de reis hebben ze géén geld meer.

Hechten de meeste mensen nog belang aan een huis te bezitten of beschouwen de meesten dit als een lopende rekening?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 juli 2019 om 19:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 20:48   #50
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zou deze draad kunnen gebruiken met een vraagstelling naar de lezers toe: Hoe en wanneer verkoop je uw huis/appartement best?

In een vakantieperiode is dat al niet echt een goed plan denk ik.

Iedereen op reis en na de reis hebben ze géén geld meer.

Hechten de meeste mensen nog belang aan een huis te bezitten of beschouwen de meesten dit als een lopende rekening?
Van lopende rekeningen gesproken, een huishuur gans uw leven betalen, dat is pas een lopende rekening.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 23:22   #51
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zou deze draad kunnen gebruiken met een vraagstelling naar de lezers toe: Hoe en wanneer verkoop je uw huis/appartement best?

In een vakantieperiode is dat al niet echt een goed plan denk ik.

Iedereen op reis en na de reis hebben ze géén geld meer.

Hechten de meeste mensen nog belang aan een huis te bezitten of beschouwen de meesten dit als een lopende rekening?
Als de huizenmarkt flowers bees en sunshine is, natuurlijk.
En kopen doe je bij ondergang donker en doem.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 08:58   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zou deze draad kunnen gebruiken met een vraagstelling naar de lezers toe: Hoe en wanneer verkoop je uw huis/appartement best?

In een vakantieperiode is dat al niet echt een goed plan denk ik.

Iedereen op reis en na de reis hebben ze géén geld meer.

Hechten de meeste mensen nog belang aan een huis te bezitten of beschouwen de meesten dit als een lopende rekening?
Al de rente laag staat.

Verder denk ik dat mensen die naar een huis op zoek zijn daar meestal wel lang over doen en er constant bezig mee zijn (zo was het hier) en dat dus de tijd van het jaar weinig uitmaakt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 23:17   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als de huizenmarkt flowers bees en sunshine is, natuurlijk.
En kopen doe je bij ondergang donker en doem.
Nope.

Op dit moment kan je koopjes slaan.

De rente staat bijzonder laag. Een huis mag meer kosten, dat wordt ruimschots gecompenseerd door de lage rente.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 08:12   #54
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Van lopende rekeningen gesproken, een huishuur gans uw leven betalen, dat is pas een lopende rekening.
Och, ik ben altijd eigenaar geweest en als ik uitreken hoeveel kosten er gemoeid zijn met het overstappen van de ene eigendom naar de andere dan weet ik nog zo niet wat het goedkoopste is.
Er staan er nogal wat in rij om te cashen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 08:14   #55
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.

Op dit moment kan je koopjes slaan.

De rente staat bijzonder laag. Een huis mag meer kosten, dat wordt ruimschots gecompenseerd door de lage rente.
Ik moet wel toegeven dat het verleidelijk is. Zeker als je ziet wat je voor je centen aangeboden krijgt - mijn zicht heb ik bewust beperkt tot Limburg voor diverse redenen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 11:30   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.

Op dit moment kan je koopjes slaan.

De rente staat bijzonder laag. Een huis mag meer kosten, dat wordt ruimschots gecompenseerd door de lage rente.

Dat fenomeen, plus de zware subsidiëring via de woonbonus maakt dat de vastgoedsector dat lekkers uiteraard direct incalculeerde in de pricing. Resultaat : ons residentieel vastgoed in België is structureel 15% overpriced.

Maar ook jij hebt gelijk : de burger 'voelt' dat vandaag zo goed als niet. En als hij het heeft over zijn eigen gezinswoning, trekt hij zich dat niet aan omdat er geen plannen zijn dat relatief snel terug te verkopen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 23:57   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De waarde van je huis wordt voor een belangrijk deel bepaald door wie je buren zijn en wie er verder nog zoal in uw straat woont.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 07:17   #58
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De waarde van je huis wordt voor een belangrijk deel bepaald door wie je buren zijn en wie er verder nog zoal in uw straat woont.
Sterk argument om gewoon te huren.
Wil je morgen ergens anders wonen? Vrachtwagen huren - klaar is kees.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 08:33   #59
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.

Op dit moment kan je koopjes slaan.

De rente staat bijzonder laag. Een huis mag meer kosten, dat wordt ruimschots gecompenseerd door de lage rente.
Het is het verschil tussen % op spaargeld en % waarmee prijzen stijgen, dat telt.
Prijzen stijgen niet zoals de centrale planning beoogt, en DAAROM hebben ze % spaarrente verlaagd.
Dus, op een moment dat % spaarrente maximaal lager is dan % waarmee prijzen stijgen, zijn spaarders maximaal gepusht om huizen te kopen.
Als de prijzen zelfs dan nog niet stijgen zoals de centrale planning beoogt, zouden ze de spaarrente negatief moeten maken, hetgeen een probleem vormt want ontwijken van de factuur kan heel simpel door niet bij banken te sparen. Gewoon het verdiende geld op regelmatige basis cash af te halen.
Met dat laatste te pogen tegen te houden, heeft de centrale planning al enige ervaring opgedaan. Het leidt tot bankruns, bankfalingen, en bij hardnekkigheid van hunnentwege, tot hyperinflatie van hun munteenheid.

Dus zoals ik zei via de flowers bees en sunshine en dark doom dead, het omgekeerde doen van wat Commie & Co wil dat je doet, is aangewezen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 08:37   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.

Op dit moment kan je koopjes slaan.

De rente staat bijzonder laag. Een huis mag meer kosten, dat wordt ruimschots gecompenseerd door de lage rente.
terwijl professionelen net waarschuwen voor oververhitting van de immo markt op t moment.

kans is groter dat je teveel betaalt nu dan dat je een koopje doet dus.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be