![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2019 om 13:09. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zou evengoed "het patronaat" en "de arbeiders" door elkaar kunnen halen. Trouwens, juridische begrippen bestaan pas eens er een staat is, en die staat een wetgevend systeem heeft ingesteld. Als dusdanig kan de notie staat geen juridisch begrip zijn alvorens de staat er was, omdat wetten geen zin hebben zonder staat en juridische begrippen geen zin hebben zonder wettelijk kader. Het is een beetje zoals stellen dat "voetbal" een voetbalterm is. Zonder voetbal bestaan er geen voetbaltermen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juli 2019 om 13:12. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, dat kan men niet.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2019 om 13:12. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De twee overlappen mekaar in het dagdagelijks gebruik. Kan ook niet anders. Hetgeen men niet mag zeggen van de termen 'patronaat' en 'arbeiders'.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2019 om 13:20. |
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet mee eens, vermits een werkgever geen werknemer kan zijn en omgekeerd (tenzij van een ander bedrijf). Elio Di Rupo, Bart De Wever,... maken nog steeds deel uit van het Belgisch volk hoor. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
gewoon terugstorten in de staatskas ipv in de partijkas.
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niks belet U om aandeelhouder (dus als lid van het patronaat) te zijn van het bedrijf waar je werknemer bent ; en als je directeur-generaal bent, dan ben je een werknemer van het bedrijf waar je de baas van bent. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat PVDA-leden maar met € 2.000 leven is dus pure bullshit. Als ik € 10.000 verdien en ik doneer € 8.000 aan een partij naar keuze (of een plaatselijk café), kan ik ook niet beweren dat ik eigenlijk maar € 2.000 verdien. Dat is immers wel degelijk eigen geld dat ik uitgeef op een manier die ik zelf kies. Geen enkele partij krijgt trouwens meer giften dan de PVDA: https://www.demorgen.be/politiek/gee...pvda~b5be6c82/ Onze 'verbijsterde' PVDA-er zal dus vrolijk zijn eigen geld uitgeven. Hij kiest er dus voor om duizenden euro's eigen geld uit te geven aan zijn partij. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel bijvoorbeeld een advocaat, een dokter, een bakker... Niemand verplicht die mensen om hun beroep uit te oefenen onder de vorm van een vennootschap. Een advocaat of een dokter kunnen perfect een secretaresse tewerkstellen. Een bakker kan perfect iemand in dienst nemen. In dat geval zal de secretaresse of de bakkershulp een werknemer zijn van een natuurlijke persoon, de werkgever. Het is helemaal niet vereist om een vennootschap op te richten om werknemers te kunnen aanwerven. |
|
|
|
|
|
|
#116 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juli 2019 om 16:12. |
||
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het voordeel van een vennootschap is dat men op die manier een apart vermogen kan creëren en zo het eigen vermogen kan veiligstellen voor schuldeisers van de vennootschap. Schuldeisers van de vennootschap kunnen in principe (er zijn uitzonderingen om dit te doorbreken) niet aan de privégoederen van de zaakvoerders of aandeelhouders. Wanneer er geen centen meer te halen vallen in de vennootschap, hebben de schuldeisers pech. Er is echter geen enkele verplichting om een economische activiteit te voeren met zo'n afzonderlijk vermogen (de vennootschap). Ik ben bijvoorbeeld advocaat en daarom ook zelfstandige (wettelijke verplichting). Ik kan kiezen om mijn activiteit al dan niet te voeren onder de vorm van een vennootschap. Momenteel is dat niet het geval. Ik heb echter wel een ondernemingsnummer en een btw-nummer (waarbij mijn 'onderneming' dan gewoon mijn naam is). |
||
|
|
|
|
|
#118 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|