![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ik het Leven zelf wil doorgronden dan heb ik enkel mijn eigen 'ik' om dat te doen... Ik zie door mijn ogen, ik voel, ik ben... via mijn eigen zintuigen en niet via de zintuigen van een ander... Dus is het niet omdat ik sterf dat de wereld niet meer zou bestaan... Ten andere: wat wil dat zeggen sterven??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Banneling
|
![]() Zeg gewoon dat voor mij Leven veel meer is dan wat de wetenschappelijke context ervan maakt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=marie daenen;9059957]
Citaat:
Citaat:
![]() Bedankt voor het te bevestigen. Jonge toch ...ik ( wij ) gaan in ieder geval minder makkelijk achter een nieuwe dictator lopen die komt te vertellen dat er NU dringend moet gehandeld worden en dat HIJ de oplossing voorhanden heeft. Citaat:
Wie heeft het probleem ooit aan de kaak gesteld ? Tót op heden wordt het geminimaliseerd door bepaalde partijen die liever aan navelstaarderij doen. Citaat:
Citaat:
Want als ge dat zegt dan refeer je toch naar mensen die zulke zaken aankaarten als paranormaal-bestaande. Citaat:
Er bestaat wel zoiets als alternatieve waarneming als supplement op andere waarnemingen....de feiten moeten in overeenstemming zijn met alle waarnemingen Citaat:
Citaat:
Bijna vergelijkbaar met de evolutietheorie die zich in principe onthoudt van de vraag abiogenese Citaat:
Citaat:
![]() Kijk, je doet het dus weer ...je bent wee de new-age toer aan 't opgaan ![]() Dùat zou allemaal kunnen en ik laat dat perfect open maar er is niks dat daar op wijst. Zelfs die term 'kennisveld' (in die betekenis) is er eentje dat uitgevonden is door new-agers Ze doen dat graag in teksten allerhande begrippen uit de wetenschap recupereren om het wat ingewikkeld en interessant en 'wetenschappelijk' te doen klinken Misschien moet je Diego Raga eens uitnodigen op een bordje paddenstoelensoep Citaat:
En bij de mens ontbreekt het of is het zelfs niet eens meer onder die noemer te brengen. Laat staan dat ge dat verder zou kunnen gebruiken om kennis mee te verwerven. Integendeel...het instinct gaat er bv voor zorgen dat ge een dier in een bepaalde acute situatie een bepaalde handeling treft : bv vluchten Ge gaat daar dus nooit uit kunnen leren of ge daar daadwerkelijk voor moest vluchten hé Laatst gewijzigd door praha : 3 juli 2019 om 19:23. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit heeft ie zo'n oud speelgoed Dalekje cadeau gekregen met zo'n klein lp-ke zoals in die oude actionman speelpoppen. Naargelang de opstart ( 3 verschillende tracks) kon dat drie korte zinnetjes reproduceren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klinkt goed maar het valt te doorprikken als ge kritisch genoeg zijt. En een volgende zegt dat we maar wat op gezond boerenverstand moeten rekenen ...want ge ziet dat of dit toch Beiden zijn dus valselijk sounds familiar ? Valt vooral op in debatten waar men wat met statische cijferkes begint te gooien zonder bronvermelding en/of context |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haal er eentje : "Leven is een open fysico-chemisch systeem, dat door middel van uitwisseling van energie en materie met zijn omgeving, en dankzij een inwendig metabolisme, in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn (evolutie)" Klik door op de specifieke termen en daar waar organisme staat zal je zien dat de definitie cyclisch weer verwijst naar levend wezen wat bovenstaande definitie is Het volstaat dus ruimer te denken en ge zijt er. Bovendien zijn ze ook niet erg sluitend of allesbevattend. Een virus bv is een randgevalleke en voldoet niet echt aan de definitie betreffende metabolisme...toch deelt men dat even gretig in onder (mircro-)biologie Zoals patrickve al zei : voortplanten en zich weten aanpassen lijken me de voornaamste en enige eigenschappen Uiterard gaat dit de consequentie hebben dat ge ook met ee soort 'stofwisseling' / 'energiewissel' zit omwille van de nieuwe onderdelen die nodig zullen zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je anders het ontstaan ervan ooit kunnen verklaren zonder gebruik te maken van de 'god van de gaten' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Medunkt stelt ie net ergens het omgekeerde daar hij die robots ook ziet evolueren. Dus zowel als 'soort' als als 'individu' ( wie heeft er behoefte aan een exemplaar met versleten kogellagers en een oude versie cpu ) kan je niet spreken over eeuwig leven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omgekeerd is dat niet zo Laatst gewijzigd door praha : 3 juli 2019 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ofwel zijn het maar verhalen ófwel is er iets van aan maar diegene die dat claimt zou dat dan niet zomaar doen hé..die denkt iets te hebben waaruit duidelijk wordt dat het niet zomaar een idianenverhaaltje is. Het gekke is dat er nog niemand van al diegene die claimen dat er meer zou zij dan wat er wetenschappelijk op het touw staat er ooit in geslaagd is daar maar een glimp van te tonen. Ge kunt veel zeggen hé : god, leven na de dood, telekinese, heartmath, elfjes, etc En uiteindelijk is elk verhaal evenwaardig als er niks méér wordt bijgedragen dan enkel dat verhaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je, als je jezelf doorgrond hebt, heb je de hele wereld doorgrond, want alle wezens hoe uniek ook reageren op de ene of anderen manier op dezelfde wijze... Oké, kun je je afvragen, wat heeft de wetenschap daar mee te doen... Hewel de wetenschap, hoe gekunseld en diegravend ook, blijft enkel aan de oppervlakte van wat Leven is en sluit zichzelf uit om dieper te graven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het kan heel goed zijn dat ons instinct door jarenlange verwaarlozing en verdrukking hergewaardeerd moet worden... Maar het volledig afschrijven getuigt van dwaasheid en in ieder geval van een groot gebrek aan verstandige openheid... Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 juli 2019 om 20:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar altijd kwam er wel een moraal kijken die alles, zogezegd verstandelijk, goedpraatte... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het zogenaamde verstand dat daar achter zou zitten... Nog nooit zoveel verwaande dwaasheid gehoord als dat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat alles ontstaan is met het begin van de wereld??? Wie zegt dat alles ontstaan is met het begin van deze geschiedenis??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Banneling
|
![]() Het is het verstand, de wetenschappen die moet teruggrijpen naar de God van de gaten... Het instinct zal dat heel anders zien...
|
![]() |
![]() |