![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() donderdag 27 januari 2005 11:10
Uitkeringsfraude Marokkaans parlementslid De gemeente Utrecht heeft een opmerkelijke fraudezaak ontdekt. Een echtpaar, waarvan de man een Marokkaans parlementslid is, heeft jarenlang onterecht een bijstandsuitkering gekregen. De gemeente denkt dat het echtpaar in totaal 130.000 euro ten onrechte heeft ontvangen en wil dat geld terug. Het parlementslid en zijn vrouw hebben van 1992 en 2002 een uitkering ontvangen. Maar de sociale recherche heeft ontdekt dat de twee in Marokko een aantal huizen bezitten die samen meer dan 400.000 euro waard zijn. Eigendommen Naast die huizen heeft het echtpaar ook een pluimveebedrijf. En natuurlijk genereert een politieke functie in Marokko ook de nodige inkomsten. In 1997 werd de man gemeenteraadslid en daarna trad hij toe tot het Marokkaanse parlement. De twee hebben hun inkomsten en eigendommen nooit bij de gemeente gemeld. De gemeente Utrecht heeft aangifte gedaan bij het Openbaar Ministerie en vordert al het geld terug. Publicatiedatum: 27 januari 2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoh. En wat is je punt? Waar moeten we over discussiëren? Over fraude bij politici?
![]() Wat is je bron trouwens? En ik mis de aanzet tot discussie. Of wil je gewoon maar wat veralgemenen tegenover de hele allochtone gemeenschap vanuit dit nieuwsberichtje?
Laatst gewijzigd door Griffin : 27 januari 2005 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is dat allochtoon of autochtoon, politici corrupt zijn.
Maar het moet lukken.In Nederlands beroepsuitkeringstrekker, in Maroko grote man. Het grote nieuws is het feit dat deze fraude aan het licht kwam.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron = teletekst op Nederland.
Er was de vorige jaren een totale hetze ontstaan omdat de Nederlandse regering de NORMALE controles op bezit ook op allochtonen ging toepassen! Hoe best�*�*t het zou je zeggen nietwaar! Bleken er een heel aantal uitkeringstrekkers een riant leventje te kunnen leiden in Marokko omdat ze zich ooit gedurende welgeteld EEN (1) jaar in Nederland hadden kapotgewerkt. Hoe het hier in België zit weet ik niet. ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 januari 2005 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar heeft die "hetze" dus toch niet als resultaat gehad dat ze met rust gelaten werden eh ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou me niet verwonderen dat er linkse rakkers zijn die controles op bezit in het buitenland willen verbieden, als de gecontroleerde medeburger allochtoon is.
En politici , die zorgen wel voor zichzelf. Ik heb hier al meer van dat soort idioterien zien paseren. Of treads zien sluiten omdat er gewoon geen reactie die de moeite waard was op kwam.
![]() |
#10 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Griffin, Ik zorg zeker voor mezelf, maar ik ga er niet voor over lichamelijke, geestelijke of figuurlijke lijken. Ik heb nog een greintje menselijkheid in me. Ik weet niet hoe het met jou zit.
En is het niet een beetje grof aan het worden? Al dat corrupte nieuws uit politieke hoek. Is dat nu binnen of buitenland?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 januari 2005 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Griffin : 27 januari 2005 om 13:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens een grote kuis, en een nieuwe start, met vast omlijnde regels. [size=1]Om bijvoorbeeld van die Visa grapjes te vermijden. [/size]
Ook meer gebaseerd of kennis en kunde, in plaats van liegen en bedriegen, wat ook wel eens populariteit en verkiezingen wordt genoemd.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 januari 2005 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een nieuwe start. Simpel, Alle ouwe politiek uit de handel. geen ouwe wijn in even oude zakken.
Criteria voor politici . Aan een bepaalde reeks voorwaarden qua educatie voldoen. [size=1]Nu kan een charismatische "alles gratis" cafebaas bij wijze van spreken minister van Financiën worden. Of een OCMW bankzitster een schepen voor Groen.[/size] [size=1]Dus hierin zijn de nieuwe politici beperkt in de potentiele posten. Gedaan met het stoelendansen en verdelen van pluche zetels.Een geslaagd econoom zal bijvoorbeeld niet de post van minister van defensie kunnen ambieëren.[/size] Een onberispelijke levenswandel kunnen voorleggen. Onze leiders hebben een voorbeeldfunctie. En het belangrijkste van al. De job niet willen. Iemand die politicus wil worden is in se niet geschikt. Om maar een greep te doen uit ideen allerlei en allerhande gevonden en geopperd door nuchtere mensen.
![]() |
#16 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als zijnde op dit forum reeds genoemd : "een linkewinkie, linkse rat, neo-communist,linkse idioot, ...." (het geslacht is wel verkeerd, maar kom) en meer van dat fraais kan ik stellen dat ik absoluut geen problemen heb met controles. Misbruiken van de sociale zekerheid dienen te worden aangepakt. Ik kan alleen maar toejuichen dat bovenstaand misbruik aan het licht is gekomen. Terugvordering van de verstrekte uitkeringen is niet meer dan normaal. @ Maddox Geloof je nu echt dat een linkse steeds ten alle tijde haar steun zal verlenen aan "de" allochtoon, ongeacht de omstandigheden en/of de context? NEEN. In tegenstelling tot sommigen op dit forum doe IK mij wel de moeite om niet te veralgemenen en iedereen over dezelfde kam te scheren.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat: