Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoe viert U de Vlaamse feestdag ?
1. Ik bezat me met Carapils. 1 2,56%
2. Met duurdere alcohol, Belgium bier of ga bourgondisch eten. 6 15,38%
3. Ik drink zwart-gele gezonde sapjes. 2 5,13%
4. Ik vier mijn Vlaamsheid. 5 12,82%
5. Ik vier mijn Nieuw-Vlaamsheid. 2 5,13%
6. Ik herdenk 1302 met één minuut stilte. 2 5,13%
7. Ik hang mijn tricolore uit. 3 7,69%
8. Ik hang mijn Vlaamse Leeuw uit. 9 23,08%
9. Ik hang een andere vlang uit. ( specifieer). 3 7,69%
10. Ik ga in afzondering in een Brussels frituur. 2 5,13%
11. Ik trek naar Antwerpen voor Vlaanderen Feest. 5 12,82%
12. Niet anders dan een zomerse weekdag. 14 35,90%
13. Ik veeg mijn gat met gasboetes. 1 2,56%
14. Ik verbrand de Vlaamse Leeuw, pis erop of gebruik het als keukendweil. 3 7,69%
15. Een dag van rouw en vasten. 4 10,26%
16. Ik wens dat het regent 11/7. 2 5,13%
17. Ik ga werken, werk thuis of in mijn hof. 9 23,08%
18. Ik ga bij buren, familie of kennisen. 3 7,69%
19. Ik verbrand mijn Volksunie lidkaart. 2 5,13%
20. Prins Laurent for president. 10 25,64%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2019, 15:31   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, ze schamen zich dat ze Vlaming zijn.
Plaatsvervangende schaamte voor saucissenvolk anno 2019 dat collaborateurs met de bezetter uit WO II verheerlijkt heeft niets met vlaamse identiteit te maken.

Op 11 juli vieren de Vlamingen hun feestdag, en zij die van symbolen houden hangen dan de vlaamse vlag buiten.

Neo-nazi's en andere oikofobe verraders die net als hun Bompa liever bij het Groot Germaanse rijk hadden geweest kunnen uiteraard de trots & fierheid niet begrijpen die een Vlaming voelt als hij zijn feestdag viert en zijn vlag aanschouwt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 15:40   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Plaatsvervangende schaamte voor saucissenvolk anno 2019 dat collaborateurs met de bezetter uit WO II verheerlijkt heeft niets met vlaamse identiteit te maken.

Op 11 juli vieren de Vlamingen hun feestdag, en zij die van symbolen houden hangen dan de vlaamse vlag buiten.

Neo-nazi's en andere oikofobe verraders die net als hun Bompa liever bij het Groot Germaanse rijk hadden geweest kunnen uiteraard de trots & fierheid niet begrijpen die een Vlaming voelt als hij zijn feestdag viert en zijn vlag aanschouwt.
Van OVLD'ers die doen alsof ze Vlaming zijn, verlos ons Heer.

Verhofstad en marionet Rutten die komen er tenminste voor uit, weg met alle zaken Vlaams.

Daarom wordt de partij dan ook kleiner bij elke verkiezing.
Oud 7 juli 2019, 15:45   #63
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al post je die jeanetterige Belgicistische Leeuwenvlag nog 100keer, de enige echte Vlaamse Leeuw is en blijft :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  leeuwenvlag.png‎
Bekeken: 64
Grootte:  192,4 KB
ID: 110965  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 juli 2019 om 15:46.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 15:48   #64
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Vlaanderen

Oud 7 juli 2019, 15:50   #65
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Opgedrongen.
Oud 7 juli 2019, 15:52   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Opgedrongen.
Vlag mee aanvaard door de Belgicisten van OVLD, CD&V, Groen en SPA, dus waardeloos.

Citaat:
Oud 7 juli 2019, 15:55   #67
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Al post je die jeanetterige Belgicistische Leeuwenvlag nog 100keer, de enige echte Vlaamse Leeuw is en blijft :

2
Oud 7 juli 2019, 16:06   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals ik mij niet moei met jouw 7 noachitische geboden, zou ik je willen verzoeken om ook geen commentaar te geven op het feit dat ik mijn Vlaamse feestdag met overtuiging vier.

Dat nostalgische dwepers met een jammer nazi-verleden anno 2019 nog achter een collaborateursvlag willen aanhollen is dan wel intriestig, het geeft hen geen recht om de Vlaamse burger zijn symboliek en zijn feestdag te ontzeggen.
Als nep-jood is het dubbel triestig dat jij de spot drijft met de slachtoffers van de ideologie wiens vlag je blijkt te koesteren, terwijl de historische volgers van die vlag de treinen naar Buchenwald en Birkenau opvulden.

En ja, uiteraard voelen o-vld'ers zich ongemakkelijk als ze tussen een hoop Blok-vlaggen staan... Nogal wiedes...
Je zou beter ophouden met jouw getrol over het Noachisme en jouw gejen over "nep-joden". Dit heeft met deze draad geen jota uitstaans en het is doodeenvoudig op de man spelen.
Jullie VLD'ers zijn voor het overgrote gedeelte gewoon geografische Vlamingen en gepassioneerde belgicisten en tricolore vendeliers. Da's al.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 16:25   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is dat verdomme toch met jou zeg? Ben jij soms afkomstig uit een nest dat er ook gretig bij was om in september 1944 meubels van 'de zwette" op straat te gooien, vrouwen van "de zwette" kaal ter scheren, te verkrachten en hakenkruisen op hun voorhoofd te kerven? De schorremorrie-uitvoerders van die "voorbeeldige" acties waren nogal dikwijls van zeer twijfelachtig allooi die luid keelden dat zij "ook" bij de Weerstand waren. Er bij gekomen op het moment dat de nazi's het afbolden natuurlijk. De echte Weerstanders die tijdens de Nazi-bezetting de onvoorstelbare koelbloedigheid en moed opbrachten om met Londen samen te werken hebben het veelal met hun leven moeten bekopen. Diegenen die het overleefd hadden waren doorgaans wel van een ander gehalte en hadden voor de pyromanen en vrouwenmolesteerders uit de repressie alleen maar diepe minachting.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 17:40   #70
DucDEnghien

Standaard

Jef Vandewiele was een fervent liefhebber van die vlaamse vod.
Als hoofdredacteur van het tijdschrift DeVlag maakte hij zich schuldig aan antisemitisme. Hij citeerde vaak letterlijk de Duitse antisemieten Julius Streicher en Joseph Goebbels. Van de Wiele kende zichzelf een zeer hoge wedde en kostenvergoedingen toe.[
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 17:47   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Om de Vlaamse Feestdag te vieren drink ik een pint tijdens de toespraak van Kris Van Dijck.
Oud 7 juli 2019, 19:05   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat is dat verdomme toch met jou zeg? Ben jij soms afkomstig uit een nest dat er ook gretig bij was om in september 1944 meubels van 'de zwette" op straat te gooien, vrouwen van "de zwette" kaal ter scheren, te verkrachten en hakenkruisen op hun voorhoofd te kerven? De schorremorrie-uitvoerders van die "voorbeeldige" acties waren nogal dikwijls van zeer twijfelachtig allooi die luid keelden dat zij "ook" bij de Weerstand waren. Er bij gekomen op het moment dat de nazi's het afbolden natuurlijk. De echte Weerstanders die tijdens de Nazi-bezetting de onvoorstelbare koelbloedigheid en moed opbrachten om met Londen samen te werken hebben het veelal met hun leven moeten bekopen. Diegenen die het overleefd hadden waren doorgaans wel van een ander gehalte en hadden voor de pyromanen en vrouwenmolesteerders uit de repressie alleen maar diepe minachting.
Ik heb hier op het forum 1 keer toegelicht wat het lot was van mijn grootvader, courtesy by the antwerpse zwartzakken die hem thuis zijn komen oppikken en 'op reis' hebben gezonden met de trein naar Duitsland om daar te gaan 'werken'.

1 keer is genoeg, wie geen dementie verschijnselen heeft weet dat nog, de rest can go fuck themselves.

Mijn grootvader heeft een winter moeten overleven in de schuur van een duitse boer, met als belangrijkste voedingsmiddel de aardappelschillen die de boerin die hem en de andere gevangenen haatte op de grond smeet alsof ze beesten waren. Zij was razend op hen, omdat haar man en haar zonen in de wehrmacht moesten dienen, en werkte dat uit op de sukkelaars uit vlaanderen die het ongeluk hadden om in haar bedrijf te moeten gaan werken als vervangende slaaf.

Ik heb niets dan respect voor de soldaten die vanuit engeland werkten om de bezetter buiten te werken. Mensen zoals jouw vader. Maar breek geen mensen af van wie je niets weet, en die de echte tragiek live meegemaakt hebben ten koste van hun gezondheid of hun leven.

Verlaag jezelf aub niet tot dat niveau.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 19:23   #73
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Vlag uithangen en gaan werken,we moeten namelijk de walen en asielzoekers onderhouden.
Oud 7 juli 2019, 19:29   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tijdens de toespraak van Kris ‘pintje’ Van Dijck zet ik een plaatje van the Pogues op.

https://www.youtube.com/watch?v=6pYI9t-I6qo
Oud 7 juli 2019, 19:31   #75
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier op het forum 1 keer toegelicht wat het lot was van mijn grootvader, courtesy by the antwerpse zwartzakken die hem thuis zijn komen oppikken en 'op reis' hebben gezonden met de trein naar Duitsland om daar te gaan 'werken'.

1 keer is genoeg, wie geen dementie verschijnselen heeft weet dat nog, de rest can go fuck themselves.

Mijn grootvader heeft een winter moeten overleven in de schuur van een duitse boer, met als belangrijkste voedingsmiddel de aardappelschillen die de boerin die hem en de andere gevangenen haatte op de grond smeet alsof ze beesten waren. Zij was razend op hen, omdat haar man en haar zonen in de wehrmacht moesten dienen, en werkte dat uit op de sukkelaars uit vlaanderen die het ongeluk hadden om in haar bedrijf te moeten gaan werken als vervangende slaaf.

Ik heb niets dan respect voor de soldaten die vanuit engeland werkten om de bezetter buiten te werken. Mensen zoals jouw vader. Maar breek geen mensen af van wie je niets weet, en die de echte tragiek live meegemaakt hebben ten koste van hun gezondheid of hun leven.

Verlaag jezelf aub niet tot dat niveau.
WAAR pleiten N-VA of VB voor deportaties en concentratiekampen zoals in WOII?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 19:33   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tijdens de toespraak van Kris ‘pintje’ Van Dijck zet ik een plaatje van the Pogues op.

https://www.youtube.com/watch?v=6pYI9t-I6qo
Hierop reageren zal waarschijnlijk te gênant zijn :

https://forum.politics.be/showpost.p...8&postcount=46

Citaat:
Oud 7 juli 2019, 19:36   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
WAAR pleiten N-VA of VB voor deportaties en concentratiekampen zoals in WOII?
En wat heeft een Vlaamse vlag zonder rode klauwen ermee te maken. Trouwens als de Vlaamse Vlag misbruikt zou zijn (geweest) door VNV en VB, dan geldt hetzelfde voor de Belgische vlag die misbruikt werd door Rex. Belgische vlag dus ook maar afschaffen ??

Citaat:
Oud 7 juli 2019, 19:42   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hierop reageren zal waarschijnlijk te gênant zijn :

https://forum.politics.be/showpost.p...8&postcount=46
Ik heb mijn standpunt over de Conventie van Geneve, asielzoekers, afgewezen asielzoekers en illegalen al meer dan genoeg uitgelegd.

Deze draad gaat over zat Krisje, onze Vlaamse Parlementsvoorzitter.
Oud 7 juli 2019, 20:46   #79
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb mijn standpunt over de Conventie van Geneve, asielzoekers, afgewezen asielzoekers en illegalen al meer dan genoeg uitgelegd.

Deze draad gaat over zat Krisje, onze Vlaamse Parlementsvoorzitter.
Ah ja?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=249260
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 20:49   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik voel mee met de NVA spindoctors.

Neen, grapje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be