![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoe viert U de Vlaamse feestdag ? | |||
| 1. Ik bezat me met Carapils. |
|
1 | 2,56% |
| 2. Met duurdere alcohol, Belgium bier of ga bourgondisch eten. |
|
6 | 15,38% |
| 3. Ik drink zwart-gele gezonde sapjes. |
|
2 | 5,13% |
| 4. Ik vier mijn Vlaamsheid. |
|
5 | 12,82% |
| 5. Ik vier mijn Nieuw-Vlaamsheid. |
|
2 | 5,13% |
| 6. Ik herdenk 1302 met één minuut stilte. |
|
2 | 5,13% |
| 7. Ik hang mijn tricolore uit. |
|
3 | 7,69% |
| 8. Ik hang mijn Vlaamse Leeuw uit. |
|
9 | 23,08% |
| 9. Ik hang een andere vlang uit. ( specifieer). |
|
3 | 7,69% |
| 10. Ik ga in afzondering in een Brussels frituur. |
|
2 | 5,13% |
| 11. Ik trek naar Antwerpen voor Vlaanderen Feest. |
|
5 | 12,82% |
| 12. Niet anders dan een zomerse weekdag. |
|
14 | 35,90% |
| 13. Ik veeg mijn gat met gasboetes. |
|
1 | 2,56% |
| 14. Ik verbrand de Vlaamse Leeuw, pis erop of gebruik het als keukendweil. |
|
3 | 7,69% |
| 15. Een dag van rouw en vasten. |
|
4 | 10,26% |
| 16. Ik wens dat het regent 11/7. |
|
2 | 5,13% |
| 17. Ik ga werken, werk thuis of in mijn hof. |
|
9 | 23,08% |
| 18. Ik ga bij buren, familie of kennisen. |
|
3 | 7,69% |
| 19. Ik verbrand mijn Volksunie lidkaart. |
|
2 | 5,13% |
| 20. Prins Laurent for president. |
|
10 | 25,64% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo'n dwaas besluit komt weer uit Nederland. Precies of de Nederlandse Spoorwegen konden weigeren in die tijd. Idem dito voor de Belgische spoorwegen of de Franse spoorwegen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juli 2019 om 12:33. |
|
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"te lang geleden" is voor HO alleen van toepassing op de Belgische francofiele misdaden (cfr. Rogier, Woeste...) tav de Vlamingen tijdens de eerste honderd jaar van BE.
|
|
|
#243 |
|
Banneling
|
zoiets heet elementair fatsoen, iets wat we blijkbaar van belgicisten en de b-staat niet mogen verwachten.
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Over zijn opvattingen over de rol van het Nederlands (en bij uitbreiding de Vlaamse cultuur binnen België) lopen de meningen uiteen. Sommige flaminganten menen dat hij de Germaanse elementen in ons land wou uitroeien. Daarbij halen ze vaak 2 anti-Vlaamse brieven aan die hij zou hebben geschreven. In een eerste brief zou hij aan de toenmalige Britse premier Palmerston hebben gezegd "dat de regering de Vlaamse taal moet vernietigen zodat België met het grote vaderland Frankrijk kan samensmelten". In een andere brief uit 1834 zou hij minister van Binnenlandse Zaken Jean-Joseph Raikem hebben aangeraden zoveel mogelijk Franstaligen in Vlaanderen te benoemen om de Nederlandstaligen zo te verplichten om Frans te spreken." In een bijdrage voor Wetenschappelijke Tijdingen in 2005 haalt Raf De Mey het bestaan en de inhoud van deze brieven onderuit. "De invloed van de brieven is onderbelicht en leidt nog steeds tot foutieve interpretaties", schrijft hij in zijn besluit. De Mey wijst ook op de context waarin Rogier leefde. "Rogier vertegenwoordigde een burgerlijke elite die zowel in Vlaanderen als Wallonië Franstalig was. De verfransing van de Vlamingen was volgens hem wenselijk omdat dit hun eigen economische en culturele ontwikkeling ten goede zou komen." Inderdaad, zelfs de Orangisten waren Franstalig en gaven Franstalige kranten uit. En dat blijven ze nog een hele tijd doen nadat Willem I verdreven is. Ook zij behoorden tot de elite en daarom spraken ze Frans. En zo was het ook gesteld met de Brusselaar Charles (dus niet : Karel) Woeste, die een Duitse vader had en tot de elite behoorde. Met andere woorden, men moet alles in zijn toenmalige context zien. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juli 2019 om 13:24. |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Het extreem rechtse gedachtegoed" ? Wat is dat ? Stelt Dries Van Langenhove zelf ergens dat hij "het extreem rechtse gedachtegoed" aanhangt ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Vlaams Belang kan je al lang niet radicaal noemen. Ze doen er sinds ongeveer een decennia elke mogelijke toegeving aan hun mogelijke coalitiepartners. Denk aan Ninove, waar ze zelfs opkwamen zonder de naam Vlaams Belang te hanteren omdat dit niet goed valt bij andere partijen die ze nodig hebben voor een coalitie. Denk aan Filip De Winter die al in 2012 een stap opzij wil zetten om het Vlaams Belang in coalitie te laten gaan met N-VA in Antwerpen. Dit afzweren van hun radicale koers heeft mee bijgedragen tot hun laatste verkiezingsoverwinning.
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hetzelfde hier. Ik kom dan nog uit een overtuigd Belgicistisch nest.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kom niet uit een Belgicistisch nest. Maar de lectuur over de Vlaamse Beweging heeft mij doen inzien dat men zeer wantrouwig moet blijven tegenover alles wat Vlaams-nationalistisch is in het bijzonder, maar ook tegenover het nationalisme in het algemeen. Zeker en vooral de dag van vandaag.
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Citaat:
|
|
|
|
#255 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Hoera ik moet morgen en vrijdag niet werken,en volgende week eigenlijk ook niet.Vlug mijn vlag al uithangen.
|
|
|
#256 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het is een schande, maar morgen moet ik werken. Geen dag verlof kunnen krijgen
Hoe lang gaat dit nog duren eer de Vlaamse feestdag een wettelijke verlofdag wordt ! NVA zit al 10 jaar in de Vlaamse regering en nog steeds is dit niet goedgekeurd geraakt |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juli 2019 om 19:21. |
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om te kalmeren kunt ge uzelf aftrekken. Het helpt om de frustratie weg te werken. Denk aan uw beste poeper ooit, of collega, of buurvrouw, en het helpt. |
|
|
|
|