![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het interesseert je niet hoe mensen zich voelen...
![]() |
![]() |
#982 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oplossing van deze paradox is mijn atoomtheorie.
![]() |
#983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat de wereld kan redden is mijn atoomtheorie.
![]() |
![]() |
#984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je schrik van iets? ...
![]() |
![]() |
#985 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Instinct is iets vies, voor dieren, heeft geen verstand... De hele levende wereld rondom jou tot aan de mensheid en zelfs met de mensheid wordt gedirigeerd door instinct... en daar haalt jij minachtend je schouders voor op??? Je leest of leest niet hier alle verhalen van Patrickve over de, volgens hem, natuurlijke en noodzakelijke overwinning van de sterkste... Hele boeken zijn geschreven over het gedrag bij de dieren bij vb. de voortplanting... Weet dat geen enkel dier doet wat het doet omdat het ook maar het geringste inzicht heeft in wat wij het dierenrijk allemaal toeschrijven... Het paart omdat zijn instinct hem zegt te paren, maar zeker niet omdat hij een nageslacht wenst, want die twee zaken legt hij niet naast elkaar... En zo gaat dat voor heel zijn gedrag... Wat is het verstand meer dan de mogelijkheid van de mens om dingen bewust te doen, om in te zien dat als wij iets, gedirigeerd door ons instinct, doen dat dat gevolgen heeft... Maar, hier herhaal ik, het verstand uit zichzelf weet niets, het instinct heeft de hele evolutie van de levende wezens tot zijn beschikking... Natuurlijk is het verstand een enorme vooruitgang, die enorm veel mogelijk maakt... Maar als jij de kern van heel die evolutie, het instinct en de echtheid die het bezit, naast je neer legt, lang voordat jij die hele evolutie van het instinct zelf maar in kaart hebt gebracht, hewel dan komt men hier verhaaltjes vertellen van dat de mens kan vervangen worden door robots die het leven zouden verder zetten... want leven zou dan niet meer zijn dan een paar acties en reacties... Wat ik aanklaag is de hoogmoed van het verstand zonder kop, noch staart, want het weet niet waar de klepel hangt... Wat ik vraag is dat de mens tot bezinning komt en eindelijk zijn verstand eens gaat gebruiken zoals het hoort en niet voor een op hol geslagen entiteit die de mensheid recht de afgrond in duwt omdat het zich neemt voor heer en meester van 'wat weet', terwijl het gewoon in het duister ronddwaalt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Je hebt het door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw motor straalt dan af op de anderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meestal kwamen we goed overeen; misschien daarom dat ze het nu zo moeilijk heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#990 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#991 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leven is een (werkende) strategie van zelf-voortzetting, en zijn materiele implementatie. In de mate dat die strategie "intelligentie" bevat, maakt die intelligentie dus deel uit van leven. Natuurlijk kan je zeggen dat ELKE strategie wel een vorm van intelligentie bevat. Maar hier hebben we het expliciet over een computationele intelligentie zoals een digitale machine of een centraal zenuwstelsel er vertoont, niet gewoon de impliciete intelligentie in een chemische molecule die "iets kan". Intelligentie en leven zijn dus wel twee verschillende noties, twee verschillende concepten. Maar ze hebben een band zoals ik hierboven stelde: leven kan intelligent zijn (maar dat hoeft niet). intelligente systemen zijn niet noodzakelijk levende systemen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2019 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mijne ken je al, en ik denk dat ze grotendeels overeenkomt (maar misschien iets ruimer is) dan de meeste gangbare wetenschappelijke definities van het verschijnsel "leven": leven = "een werkende strategie van zelf-voortzetting, en de materiele implementatie ervan in vergankelijke systemen." Ik ben heel erg geinteresseerd in die klasse van systemen. Welke is jouw definitie van leven ? Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2019 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 16 juli 2019 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind persoonlijk dat als er hier een levende robotten maatschappij ontstaat, die eventueel het einde inluidt van het biologische leven waaronder de mensheid, dat eigenlijk "iets positiefs". Omdat die levende robotten maatschappij veel meer mogelijkheden heeft dan het biologische leven om de rest van het universum te veroveren. Ik denk ook dat dat is wat er staat te gebeuren in de komende eeuwen. Maar ik geef toe dat zoiets "toejuichen" ook wel ergens belachelijk is, het is even dwaas als de wet van de zwaartekracht toejuichen. Het is gewoon zo, en als het anders is, dan was het gewoon anders. Een oordeel vellen over hoe de natuur werkt is eigenaardig. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2019 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het leven op aarde zal dan uitgestorven zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee; Patrick laat ik zijn ding doen, zie niet in waarom ik op die onzin zou reageren. ![]() Wat bedoel je met" hoogmoed van het verstand" en in welke zin zie je dan de rol die instincten zou moeten spelen? De meeste ( zoog)dieren zijn zorgzaam voor hun nageslacht, wat wil je nu juist met dat betoog zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van: als het mij maar goed gaat. Citaat:
Neen: het is de heilige geest van mijn atoomtheorie die de waarheid is. Het heelal dat Gods eeuwig en oneindig leven is. En daarmee het eigen ego te boven te komen.
![]() |