![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees er maar van overtuigd dat ze zouden pogen minstens evenveel keet te schoppen als in 1830. Neen Panda, mocht er in Vlaanderen een meerderheid voor volle onafh. ontstaan dan zal het niet verlopen in overeenstemming met de Belgische grendelgrondwet. Het zou hard tegen onzacht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een KRAPPE meerderheid in Vlaanderen is dat dus niet te doen. Wel met een grote meerderheid, en gemotiveerde keetschoppers. En dan moet dat niet in het VP gebeuren, maar evengoed in café Den Boeren Os. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou er geen federale coalitie kunnen komen ? Ofwel stoppen binnen enkele weken zowel PS als N-VA met het klein kind uit te hangen, en nemen zij het voortouw in een regering met liberalen, ofwel komt er een paars + groen onding dat voor niemand goed zal zijn. Al de blokkage scenario's werken niet, als er wat druk op de ketel komt zoekt men een andere uitweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in het Vlaams Parlement. Tot wanhoop der Belgicisten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me niet dat ik van plan was om een communistisch utopia te stichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent voor het gemak al vergeten dat we al eens het wereldrecord regeringsvorming hebben verbroken? Men zal er inderdaad alles aan doen om toch maar een federale regering op de been te brengen, desnoods met een minderheid langs Vlaamse kant maar vroeg of laat kan er federaal geen regering meer gevormd worden. Als NVA nu geweerd wordt en één van de traditionele Vlaamse partijen beseffen dat in dergelijke federale regering stappen electorale zelfmoord is dan zit het spel op de wagen. Men zal koste wat het kost nieuwe verkiezingen willen vermijden want de uitslag kan nog extremer worden dan de laatste keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is iets anders dan het "officieel uitroepen" van een Vlaamse onafhankelijkheid. Dat is gewoon het verdwijnen van de federale staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 juli 2019 om 06:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Banneling
|
![]() in elk geval, de OVLD is al gesplitst geraakt, nog voor een federale regering gevormd kon worden.
ge ziet, niet alles is kommer en kwel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft evenveel of even weinig legitimiteit als het VP om dat te doen he. Het is een beetje alsof je zou vragen: als de scheidsrechter de penalty niet wil toekennen, dan moet het toch wel de huisdokter van het dorp zijn, he. Ik stel dan dat het evengoed den onderwijzer of de pastoor kan zijn die die penalty dan toekent. Wat heeft het VP in de Belgische staat nu te maken met Vlaamse onafhankelijkheid ? Het VP is een Belgische instelling, en heeft de competentie niet om een Vlaamse staat op te richten. Die Vlaamse staat dient dus opgericht te worden door een organisatie die niks met het VP of een andere Belgische instelling te maken heeft he, en die wel over genoeg geweld kan beschikken om dat ook af te dwingen van overheden die daar een stokje voor zouden willen steken. Natuurlijk kunnen het toevallig ook de mensen in het VP zijn die *buiten het VP* die organisatie vormen. Maar het VP als institutionele instelling heeft daar niks mee te maken, tenzij als ontmoetingsplaats voor de stichters van die organisatie he. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2019 om 06:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2/3 meerderheid op z’n minst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad is het nogal onbegonnen werk om met een krappe meerderheid zoiets proberen te doen. Maar het is ook zo dat dat afhangt van de "sterkte" van de opinie van de mensen. Als je ze nu vraagt of ze een onafhankelijk Vlaanderen willen, zegt 45% misschien "nee". Maar eens het spel op de wagen zit, zal er van die 45% misschien maar 20% overblijven, omdat die 25% die omslaan eigenlijk geen sterke opinie over de zaak hebben, en het maar een lichte voorkeur was die veranderd is door de omstandigheden.
Maw, als je te maken hebt met een grote bende essentieel opinieloze mensen, kan een kleine groep met een harde opinie die wel doordrukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou een instelling zijn die zijn eigen legitimiteit op papier net komt te ontkennen. Het Vlaams parlement heeft maar een bestaansreden in een Belgisch kader, en is verkozen op manieren die in de Belgische grondwet staan, voor mandaten en verantwoordelijkheden die in die Belgische grondwet staan. Als zo een instelling meent van de Belgische grondwet van haar legitimiteit te ontdoen, dan ontdoet ze ook haar eigen instelling van elke vorm van legitimiteit. Waarom zou iemand in, zeg maar, Limburg, ergens enig geloof moeten hechten aan wat dan ook van uitgevaardigde wet door een instelling die de tekst die aan die instelling enige legitimiteit geeft, net heeft opgeblazen ? Waarom zou een politie agent in Brugge "de wet" toepassen die gedicteerd wordt door een instelling die hiervoor geen legitimiteit heeft (het VP) maar NIET de wet toepassen door een andere instelling die hiervoor OOK geen legitimiteit heeft (de mannen in café de Boeren Os) ? Waarom mag de dokter een penalty toekennen, maar niet de onderwijzer ? Het is een beetje alsof ik het divisie hoofd ben in een bedrijf, en verklaar dat het bedrijf niet meer bestaat, en enkel mijn divisie nu een bedrijf is. Maar waarom zou ik nu nog "divisiehoofd" zijn ? Ik haalde die functie enkel maar uit het gegeven dat er een bedrijf was. Nu ben ik gewoon een Jan met de Pet die structuur die mij divisiehoofd maakte, net heeft opgeblazen. Dan kan toch evengoed een populaire vakbondsafgevaardigde stellen dat hij nu "hoofd van het nieuwe bedrijf" is, he. Ik heb geen enkele legitimiteit meer want ik heb de sokkel daarvan net opgeblazen en hiermee dus ook mijn arbeidscontract en de directie nota die mij divisiehoofd maakte. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2019 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou men enig geloof hechten aan wat een kliek in het VP komt zeggen en niet aan wat revolutionairen in de Boeren Os zeggen ? Waar zit hem het verschil ? Waarom is de penalty van de dokter geldig en niet van de onderwijzer ? Als je denkt dat ik raaskal, dat is nu NET PRECIES wat er in Catalonie is gebeurd, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2019 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en al zeg jij dat ze niet groot is, ze is groter dan gelijk welke andere, want die is niet gevraagd. ergo het Vlaams Parlement is volkomen en voldoende legitiem om de Vlaamse Onafhankelijkheid uit te roepen. |
|
![]() |
![]() |