Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2019, 12:42   #201
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb het u vroeger al eens gevraagd : bent u of uw motor cycle misschien ooit door één of andere Franse jonkvrouwe beledigd ? Heeft ze uw Fat Boy misschien ooit een Mobylette genoemd ? Het kan bijna niet anders, want uw even opvallende als onterechte afkeer voor Frankrijk is anders niet uit te leggen...
Bron?
Oud 31 juli 2019, 12:43   #202
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs als het waar zou zijn is het in deze discussie volstrekt irrelevant. U vergat overigens zoals gebruikelijk te vermelden dat het de schuld is van Frankrijk, maar dat terzijde.

Heb u voor de verandering echt geen andere verhaaltjes, bijvoorbeeld iets van ten tijde der Middeleeuwen of zo ? Of van mooie plaatsen in de wereld, die een bezoekje waard zijn ?
Mevrouw, het erge van dat verhaaltje uit 1830 is dat dat vandaag nog overwegend gevolgd wordt... en dan vooral door de grote francofonie van la Belgique... die geen voet willen verzetten om de meerderheid van dit land zijn rechten in te willigen laat staan te eerbiedigen...

Magnette gehoord... Hij weigert te praten met de NVa, goed wetenden dat het VB in een cordon zit...
Dus Magnette komt hier poeslief zeggen dat bijna de helft van de Vlamingen voor hem gestolen kunnen worden en vooral hun mond moeten houden...

Openheid van geest noemt u dat???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 12:43   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Mevrouw, het erge van dat verhaaltje uit 1830 is dat dat vandaag nog overwegend gevolgd wordt... en dan vooral door de grote francofonie van la Belgique... die geen voet willen verzetten om de meerderheid van dit land zijn rechten in te willigen laat staan te eerbiedigen...

Magnette gehoord... Hij weigert te praten met de NVa, goed wetenden dat het VB in een cordon zit...
Dus Magnette komt hier poeslief zeggen dat bijna de helft van de Vlamingen voor hem gestolen kunnen worden en vooral hun mond moeten houden...

Openheid van geest noemt u dat???
Franstalige openheid...
Oud 31 juli 2019, 12:44   #204
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Francofonie boven; de ene logica die in dit onland telt...

Wil u weten wat de logica zou voorschrijven...
Een overwegend rechts Vlaanderen, een overwegend links Wallonië, die al jaren bijna niet meer met elkaar praten en elkaar zelfs niet meer kunnen zien...
Dat Wallonië verdraagt bovendien niet de minste inzage van Vlaanderen in zijn binnenlandse aangelegenheden terwijl zijzelf overal waar ze maar kan haar voet, vol francofone eisen, binnen de Vlaamse aangelegenheden draait en bovendien waar ze kan Vlaaneren zelfs boycot...
Hewel, Mevrouw, de enige logica in zo'n situatie is de verst mogelijk zelfstandigheid van die twee gewesten... Al de rest is bullshit...
We hadden het niet over de eventuele zelfstandigheid van gewesten (daarover zijn er duizenden andere discussiedraden) maar over "Exit VB uit Vlaamse formatie nakend", zoals de titel van deze draad luidt. Dat is de politieke logica waarover we het hier hadden en hebben.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 12:45   #205
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bron?
Zowat negentig procent van uw bijdragen alhier.
Oud 31 juli 2019, 12:47   #206
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Geef toe, nog een geluk dat u niet geïndoctrineerd bent....
Mevrouw, ik woon er midden in en ik zie hier dagelijks hoe groot die indoctrinatie wel is, soms tot het criminele toe; een Vlaming uit Vlaanderen kan zich dat zelfs met de grootst mogelijk verbeelding niet voorstellen dat dat zo ver kan gaan...
Oké, zelf franstalige zijnde, zelfs Franse zijnde, natuurlijk dat u dat niet kunt inzien... Al dat gedoe verkopen ze zelfs als franstalige grootheid...
Oud 31 juli 2019, 12:48   #207
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, je zal je moeten voegen naar de Franstalige imperialistische waandenkwereld.

Anders begrijpen ze u niet.
Oud 31 juli 2019, 12:49   #208
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Franstalige openheid...
Openheid van geest heeft geen specifieke taal, mijnheer. Maar vermits u het mordicus over taal wil hebben : sta mij toe u de kennis van de Franse taal en cultuur aan te raden. Geloof mij, dat doet niets af aan uw eigen Nederlands.
Oud 31 juli 2019, 12:51   #209
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mevrouw, ik woon er midden in en ik zie hier dagelijks hoe groot die indoctrinatie wel is, soms tot het criminele toe; een Vlaming uit Vlaanderen kan zich dat zelfs met de grootst mogelijk verbeelding niet voorstellen dat dat zo ver kan gaan...
Oké, zelf franstalige zijnde, zelfs Franse zijnde, natuurlijk dat u dat niet kunt inzien... Al dat gedoe verkopen ze zelfs als franstalige grootheid...
Ik wens u oprecht toe dat u spoedig kunt verhuizen naar voor u draaglijker gebied. België is niet groot, dus dat moet mogelijk en makkelijk zijn.
Oud 31 juli 2019, 12:51   #210
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb het al een paar keer gezegd: het cordon is in de eerste plaats nodig om N-VA en VB laten blijven te bestaan. Zonder dat cordon hebben die elk apart geen reden tot bestaan meer, en kan het bereikte electorale spectrum door beiden die dan 1 partij worden, zo groot niet zijn als de som van VB + N-VA apart.

Het is dus de ironie dat zij die het hardste lijken te ageren tegen het cordon, dat cordon electoraal het meeste nodig hebben.
Oké, een mooie manier om braaf uit te leggen dat dat cordon zich regelrecht tegen de instellers van dat cordon draait...
Vijf overlopers nodig en het cordon is verleden tijd... Maar ja dat is omdat de Vlamingen zo lomp zijn... anders was het waarschijnlijk al lang verleden tijd...
Oud 31 juli 2019, 12:53   #211
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oké, een mooie manier om braaf uit te leggen dat dat cordon zich regelrecht tegen de instellers van dat cordon draait...
Vijf overlopers nodig en het cordon is verleden tijd... Maar ja dat is omdat de Vlamingen zo lomp zijn... anders was het waarschijnlijk al lang verleden tijd...
Volgens mij is vlaanderen helemaal geen winnaar als de zwartzakken van het VB aan de knoppen geraken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 12:54   #212
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het u vroeger al eens gevraagd : bent u of uw motor cycle misschien ooit door één of andere Franse jonkvrouwe beledigd ? Heeft ze uw Fat Boy misschien ooit een Mobylette genoemd ? Het kan bijna niet anders, want uw even opvallende als onterechte afkeer voor Frankrijk is anders niet uit te leggen....
Laat het woordje onterecht maar vallen; want, waart u ook maar een beetje neutraal dan zou u weten dat het niet aan u is om erover te beslissen of het woordje terecht of onterecht is...
Oud 31 juli 2019, 12:59   #213
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat het woordje onterecht maar vallen; want, waart u ook maar een beetje neutraal dan zou u weten dat het niet aan u is om erover te beslissen of het woordje terecht of onterecht is...
Ik weet uit enige ervaring op dit forum dat het beeld dat sommige forumdeelnemers hebben over Frankrijk, de Franse taal, en de Franse cultuur, gebaseerd is op een volstrekt gebrek aan kennis van mijn land, mijn taal, en mijn cultuur.

Als het bij enkele forummers bovendien zo ver gaat dat ze op basis daarvan een afkeer uiten inzake Frankrijk, dan is dat onterecht.

Logisch.
Oud 31 juli 2019, 13:04   #214
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet uit enige ervaring op dit forum dat het beeld dat sommige forumdeelnemers hebben over Frankrijk, de Franse taal, en de Franse cultuur, gebaseerd is op een volstrekt gebrek aan kennis van mijn land, mijn taal, en mijn cultuur.

Als het bij enkele forummers bovendien zo ver gaat dat ze op basis daarvan een afkeer uiten inzake Frankrijk, dan is dat onterecht.

Logisch.
Welke kennis van Uw land, Uw taal en Uw cultuur ontbreekt volgens U bij degenen die op dit forum hun afkeer uiten inzake Frankrijk ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 13:09   #215
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke kennis van Uw land, Uw taal en Uw cultuur ontbreekt volgens U bij degenen die op dit forum hun afkeer uiten inzake Frankrijk ?
Elke voldoende kennis. Graag gedaan en niet te danken.
Oud 31 juli 2019, 13:15   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowat negentig procent van uw bijdragen alhier.
Ja, afkeer van Frankrijk.

Nu nog de bron waaruit blijkt dat mijn afkeer van alle zaken Frans onterecht is.
Oud 31 juli 2019, 13:26   #217
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke voldoende kennis. Graag gedaan en niet te danken.
Wat is Uw maatstaf van voldoende kennis ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 13:28   #218
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is Uw maatstaf van voldoende kennis ?
Wie zich onderdanig betoont aan de Franstalige imperialistische waandenkwereld die heeft voldoende kennis.
Oud 31 juli 2019, 13:55   #219
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen paniek, mijnheer. Ik heb niet gesteld dat ik dat ergens gelezen heb. Ik hoef het niet te lezen om het te weten : het is de politieke logica zelve.
Dan zou ik maar niet teveel betrouwen op die logica.

De toekomst zal bewijzen hoeveel hij waard is.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 13:57   #220
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In DM, HLN, DS en De Tijd o.a. De keuze gaat tussen Bourgondisch en Zweeds.
De Poco-pers dus.

Die wisten ook 100 % zeker dat Trump nooit president zou worden .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be