Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2019, 22:33   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En de meeste behuizingen van Valeo.
En dat is in alle wagens dezelfde zwarte PP.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 05:32   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Electriciteit en carrosserie waren in de jaren '70, '80 en '90 van de vorige eeuw echt wel een thema voor Franse en ook Italiaanse auto's.

- Het gedeelte carrosserie hebben ze min of meer onder controle gekregen.
- Het gedeelte elektriciteit blijft het zwakke punt van Franse wagens.

Alfa Romeo is sinds jaren aan een revival bezig.
- De roest- en elektrische problemen zijn onder controle.
- Terug naar achterwielaandrijving.
Kortom, geen Fiat afkooksel meer.

Als je de centen niet hebt voor een Duitser koop je beter een Japanner of een Zuid Koreaan.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 augustus 2019 om 05:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 09:04   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Electriciteit en carrosserie waren in de jaren '70, '80 en '90 van de vorige eeuw echt wel een thema voor Franse en ook Italiaanse auto's.

- Het gedeelte carrosserie hebben ze min of meer onder controle gekregen.
- Het gedeelte elektriciteit blijft het zwakke punt van Franse wagens.

Alfa Romeo is sinds jaren aan een revival bezig.
- De roest- en elektrische problemen zijn onder controle.
- Terug naar achterwielaandrijving.
Kortom, geen Fiat afkooksel meer.

Als je de centen niet hebt voor een Duitser koop je beter een Japanner of een Zuid Koreaan.
Tot je beseft dat die Duitser en die Fransman voor een groot deel componenten delen, zoals dpg al aanhaalde.

"Slechte" autos zoals vroeger zijn er niet echt meer. Enkel slechte chauffeurs en slecht onderhoud.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 09:05   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Electriciteit en carrosserie waren in de jaren '70, '80 en '90 van de vorige eeuw echt wel een thema voor Franse en ook Italiaanse auto's.

- Het gedeelte carrosserie hebben ze min of meer onder controle gekregen.
- Het gedeelte elektriciteit blijft het zwakke punt van Franse wagens.

Alfa Romeo is sinds jaren aan een revival bezig.
- De roest- en elektrische problemen zijn onder controle.
- Terug naar achterwielaandrijving.
Kortom, geen Fiat afkooksel meer.

Als je de centen niet hebt voor een Duitser koop je beter een Japanner of een Zuid Koreaan.

Ook Opel had zijn nukken: nokkenas en ook soms roest!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 09:20   #25
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Electriciteit en carrosserie waren in de jaren '70, '80 en '90 van de vorige eeuw echt wel een thema voor Franse en ook Italiaanse auto's.

- Het gedeelte carrosserie hebben ze min of meer onder controle gekregen.
- Het gedeelte elektriciteit blijft het zwakke punt van Franse wagens.

Alfa Romeo is sinds jaren aan een revival bezig.
- De roest- en elektrische problemen zijn onder controle.
- Terug naar achterwielaandrijving.
Kortom, geen Fiat afkooksel meer.

Als je de centen niet hebt voor een Duitser koop je beter een Japanner of een Zuid Koreaan.


Eén klein probleem: https://www.motor1.com/news/361654/l...-romeo-europe/
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 10:50   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.955
Standaard

Toegegeven ik had gisteren ook nen ampoule kapot bij mijn Jag, maar der zit al een nieuwe in, dat wordt meteen vervangen, dat ligt standaard in mijn koffer.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 11:32   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij mijn Ford Ranger is dat aan de lopende band...
De Ford Granada van mijn vader had ook een typisch probleem met zijn koplampen: de reflectoren werden dof. Vermits het sealed beams waren, heeft mijn vader nooit de kosten willen doen en nam hij het jaarlijks gezeur op de keuring er maar bij.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 12:39   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Electriciteit en carrosserie waren in de jaren '70, '80 en '90 van de vorige eeuw echt wel een thema voor Franse en ook Italiaanse auto's.

- Het gedeelte carrosserie hebben ze min of meer onder controle gekregen.
- Het gedeelte elektriciteit blijft het zwakke punt van Franse wagens.

Alfa Romeo is sinds jaren aan een revival bezig.
- De roest- en elektrische problemen zijn onder controle.
- Terug naar achterwielaandrijving.
Kortom, geen Fiat afkooksel meer.

Als je de centen niet hebt voor een Duitser koop je beter een Japanner of een Zuid Koreaan.
De Guilia en Stelvio zijn knappe auto's. Probleem = dat zijn BMW/Mercedes/Audi prijzen.

Edit: en ivm die tests. Ik heb er nog zowat bekeken. Die auto's hebben 400,000 - 500,000 km gedaan. Dat is serieus wat. Het langste heb ik met een BMW gedaan, ongeveer 200,000, en daar scheelde ook het een en ander aan (alhoewel rigoureus in merkgarage onderhouden).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 augustus 2019 om 12:43.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 13:50   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vraag mij ook altijd af wie de mensen zijn die doelbewust een Franse wagen kopen.
Walen.


Als je in de Ardennen rondrijdt, zie je bijna niets anders.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 14:06   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vraag mij ook altijd af wie de mensen zijn die doelbewust een Franse wagen kopen.
Mijn ouders, na hun hele leven lang Duits te hebben gekocht.

Reden: zachter afgeveerd, aangenamere rijstijl, meer waar voor geld.

En de wagen rijdt prima. Geen klachten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 14:08   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Reden: zachter afgeveerd, aangenamere rijstijl, meer waar voor geld.
Ik herinnerde mij destijds het "schandaal" dat de grote baas van Mercedes in een ... citroen rondreed. Meer dan 20 jaar geleden... Omwille van de veel zachtere vering.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 18:18   #32
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.874
Standaard

Meest betrouwbare merken in het algemeen zijn de Japanse en Koreaanse. Daarna de Duitse.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:08   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Meest betrouwbare merken in het algemeen zijn de Japanse en Koreaanse. Daarna de Duitse.

De meest reliable UK cars:

Citaat:
1 Toyota iQ 3.00
2 Mitsubishi Lancer 4.00
3 Vauxhall Agila 7.00
4 Hyundai Getz 9.00
5 Honda Jazz 10.00
6 Hyundai i10 12.00
7 Nissan Almera Tino 12.00
8 Hyundai i20 14.00
9 Citroen C1 14.00
10 Suzuki Alto 16.00
Fransman is daar aanwezig, geen Duits.

De least reliable UK cars:

Citaat:
1 Maserati Granturismo 748.00
2 BMW M5 704.00
3 BMW M6 685.00
4 Nissan GT-R 626.00
5 Audi R8 560.00
6 Mercedes-Benz GL 539.00
7 Aston Martin DB9 508.00
8 Bentley Continental GT 502.00
9 Mercedes-Benz R-Class 468.00
10 Citroen C6 458.00
U zei ?

De Japanners en de Koreanen maken goede autos. De Duitsers maken veelal de grootste rammelbakken waar het meeste aan scheelt. Alleen is er nog steeds de hardnekkige perceptie dat ze het beste zijn. Quod non.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:18   #34
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De meest reliable UK cars:



Fransman is daar aanwezig, geen Duits.

De least reliable UK cars:



U zei ?

De Japanners en de Koreanen maken goede autos. De Duitsers maken veelal de grootste rammelbakken waar het meeste aan scheelt. Alleen is er nog steeds de hardnekkige perceptie dat ze het beste zijn. Quod non.
De Agila is een gerebadgede Opel.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:21   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Agila is een gerebadgede Opel.
Frans dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:31   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De uurtarieven van officiele Mercedes en BMW garages....

Ik vraag mij af of daar allemaal burgerlijk ingenieurs werken aan de autos.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:35   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De uurtarieven van officiele Mercedes en BMW garages....

Ik vraag mij af of daar allemaal burgerlijk ingenieurs werken aan de autos.
Neen, ik ben er weggegaan oa omwille van de barslechte expertise.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:46   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Frans dus.
Tenzij ik mij vergis, is de Agila nog een product van GM.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:53   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Toegegeven ik had gisteren ook nen ampoule kapot bij mijn Jag, maar der zit al een nieuwe in, dat wordt meteen vervangen, dat ligt standaard in mijn koffer.
Als dat standaard in je koffer ligt is een indicatie dat ze regelmatig stuk gaan.

Engelse wagens hadden/hebben ook niet zon’n goede reputatie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 18:57   #40
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als dat standaard in je koffer ligt is een indicatie dat ze regelmatig stuk gaan.

Engelse wagens hadden/hebben ook niet zon’n goede reputatie.
Jaguar is een Indische wagen. Het maakt deel uit van Tata Motors sinds 2008.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be