Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2019, 09:43   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken, ik ben tegen de verlaging van de vennootschapsbelasting. Maar dat is een wet die niet tegen de Mensenrechten is, dus is daar wettelijk weinig tegen in te brengen.
"mensenrechten" is de essentie van UW politieke opinie (politieke opinie = opinie over welke de waarden en normen van een gemeenschap dienen te zijn)

Vennootschapbelasting is een techniciteitje.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 09:44   #182
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken, ik ben tegen de verlaging van de vennootschapsbelasting. Maar dat is een wet die niet tegen de Mensenrechten is, dus is daar wettelijk weinig tegen in te brengen.
Hewel als je dan zo bent voor mensenrechten, zoals ik, hoe kun je dan een rechter gelijk geven voor wie het symbool van gedwongen ondergeschiktheid van de vrouwelijke helft van de wereld aan de mannelijke helft van de wereld, moet kunnen...
In feite zou unia die rechter voor zijn onaanvaarbare onverdraagzaamheid; ik zou het zelfs nazistische ideeën noemen moeten aanklagen...
Oei, ik vergis mij, Unia onder drogreden van gelijkheid, godsdienstvrijheid, universialiteit, zogezegde bestrijding van racisme en nog veel meer zever, loopt dezelfde ideeën achterna...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 09:47   #183
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel als je dan zo bent voor mensenrechten, zoals ik, hoe kun je dan een rechter gelijk geven voor wie het symbool van gedwongen ondergeschiktheid van de vrouwelijke helft van de wereld aan de mannelijke helft van de wereld, moet kunnen...
In feite zou unia die rechter voor zijn onaanvaarbare onverdraagzaamheid; ik zou het zelfs nazistische ideeën noemen moeten aanklagen...
Oei, ik vergis mij, Unia onder drogreden van gelijkheid, godsdienstvrijheid, universialiteit, zogezegde bestrijding van racisme en nog veel meer zever, loopt dezelfde ideeën achterna...
Heb ik die rechter gelijk gegeven? Herlees mijn posts eens.
Oud 28 augustus 2019, 10:10   #184
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allemaal correct.

Over dat in het vet: dat verwijt ik de 50+ man, die vinden collectief allemaal dat meisjes vooral moeten zwijgen en luisteren.
40+, dank u. En ik heb nooit gezegd dat Anuna moet zwijgen omdat ze een meisje is (ondanks haar eigen twijfels). Wel omdat ze een gemediatiseerd "kind van" is, dat denkt dat de evenaar door haar Q loopt en dat ze de wijsheid in pacht heeft, om over de orkestratie van haar acties met behulp van de media en middenveldorganisaties nog maar te zwijgen. Vandaar dat de meer volwassen Gantois op veel meer respect kan rekenen, zeker na de manier waarop ze door YFC werd behandeld. Hou dus a.u.b. op met dat ageïstisch, seksistisch en racistisch gescheld op een groep waar je zelf toe behoort.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 10:41   #185
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
...
Het is nu aan rechts om te tonen dat het ook een constructieve visie heeft op milieu en klimaat, die verder reikt dan het klassieke verzuringsverhaal en het eeuwige gemekker op de klimaatkerk.
...
De man heeft een punt. Rechts moet tonen dat ze het ernstig meent met de klimaatproblematiek. Dat is nu zeker niet het geval.

mbt de affiliatie van YFC met links, wat is oorzaak en wat is gevolg? Au fond wil YFC a-politiek zijn, maar als er maar één partij is die de zaak ernstig neemt, dan is een verbondenheid daarmee een logisch gevolg.

't Zou geen slechte zaak zijn als Kyra iets opstart, vanuit een uitgesproken rechts profiel, om Rechts een sjot onder hun kont te geven om nu echt eens iets te doen ipv YFC gewoon weg te zetten als een bende linkse bakvissen.

Ik ben benieuwd hoe zo'n initiatief dan onthaald zou worden door de bende rechtse klimaat-ontkenners hier. Een interessant experiment!

Laatst gewijzigd door Voltian : 28 augustus 2019 om 10:41.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 10:43   #186
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
De man heeft een punt. Rechts moet tonen dat ze het ernstig meent met de klimaatproblematiek. Dat is nu zeker niet het geval.

mbt de affiliatie van YFC met links, wat is oorzaak en wat is gevolg? Au fond wil YFC a-politiek zijn, maar als er maar één partij is die de zaak ernstig neemt, dan is een verbondenheid daarmee een logisch gevolg.

't Zou geen slechte zaak zijn als Kyra iets opstart, vanuit een uitgesproken rechts profiel, om Rechts een sjot onder hun kont te geven om nu echt eens iets te doen ipv YFC gewoon weg te zetten als een bende linkse bakvissen.

Ik ben benieuwd hoe zo'n initiatief dan onthaald zou worden door de bende rechtse klimaat-ontkenners hier. Een interessant experiment!
En welke partij zou dat dan moeten zijn?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 10:43   #187
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet omdat Kyra oog heeft voor de mening van anderen, dat ze daarom die mening toegedaan is. Ik denk niet, dat ze tot het rechtse kamp behoort.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 10:49   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is niet omdat Kyra oog heeft voor de mening van anderen, dat ze daarom die mening toegedaan is. Ik denk niet, dat ze tot het rechtse kamp behoort.
Niettemin heeft ze zich publiek uitgesproken over mensen die VB stemmen, ze vindt dat die gelijk hebben.

Het is eender wat ze opricht, we zijn in Belgie, haar zal het lot van Schild en Vrienden/Vlaams Belang te beurt vallen.

Ze zal verketterd worden door koning kerk staat en media.
Oud 28 augustus 2019, 11:05   #189
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En welke partij zou dat dan moeten zijn?
ah, Groen he (+in mindere mate de rest op Links: pvda, spa). Dat is nogal evident, hoe graag ze ook herhalen a-politiek te zijn.
Oud 28 augustus 2019, 11:07   #190
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niettemin heeft ze zich publiek uitgesproken over mensen die VB stemmen, ze vindt dat die gelijk hebben.

Het is eender wat ze opricht, we zijn in Belgie, haar zal het lot van Schild en Vrienden/Vlaams Belang te beurt vallen.

Niet per se; ik denk dat er zeker een publiek is voor een sterke milieu-actiegroep die eerder Rechts is. Dat bestaat nu gewoon niet.
Oud 28 augustus 2019, 11:10   #191
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

En jij zegt in een andere draad dat het blok niet meer bestaat??? Zie jij dan niet dat Belgische blok aan het been van Vlaanderen???
Oud 28 augustus 2019, 11:14   #192
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
ah, Groen he (+in mindere mate de rest op Links: pvda, spa). Dat is nogal evident, hoe graag ze ook herhalen a-politiek te zijn.
Groen en die andere partijen doen juist datgene dat die grote kapitalisten, die ze zogezegd zo verguizen, wensen...
Ik bedenk mij wel twee keer om achter die idioten aan te lopen...
Problemen die er zijn dienen aangepakt te worden en niet opgeblazen te worden tot onoverkomelijk om dan maatregelen te treffen die in eerste instantie niets oplossen en in tweede instantie onnoemelijk veel schade gaan aanbrengen aan het leven van de dagdagelijkse mens... en dat voor niets...
Oud 28 augustus 2019, 11:17   #193
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Nee da's waar; alleszins minstens een meer neutralere positie. Ze heeft aangegeven al eens op NVA en ens op Groen gestemd te hebben.

Bon, wat betreft die politieke infiltratie; ik heb een keertje zelf ervaren hoe zo'n spontane (en authentieke) a-politiek protestactie voor klimaat bijna ten prooi viel aan infiltratie door ABVV: "wij willen helpen". Zo'n organisatie als ABVV heeft de organisatie, expertise en infrastructuur om zo'n protestactie op poten te zetten. Hun hulp zou dus echt nuttig zijn.

Het interessante is, er is niet eens sprake van slechte wil of een stiekeme strategie (wat Sanctorum suggereert, waar ik het niet mee eens ben); een ABVV is die zaak genegen en wil dan helpen waar ze kan, maar beseft onvoldoende dat zodra er een tentje of een vlag met "ABVV" op het nieuws komt, als onderdeel van de protestactie, dat de ganse betoging dan meteen weggezet kan worden als "allez, daar zijn de vakbonden weer..."

Er is toen gelukkig "nee dank u" gezegd tegen ABVV. Edoch, je kan goed zien dat het de klassieke groep is van (georganiseerde) protestbewegingen die zich "aansluiten" bij YFC en zo de boel langzaam maar zeker kapen, waadoor het een politiek profiel krijgt. Ten koste natuurlijk van de in se a-politieke kwestie van klimaat.

Maar bon, zoals Sanctorum zegt, Rechts moet uit z'n pijp komen. Het is nu aan rechts om te tonen dat het ook een constructieve visie heeft op milieu en klimaat, die verder reikt dan het klassieke verzuringsverhaal en het eeuwige gemekker op de klimaatkerk.

Ik ben benieuwd...
Oud 28 augustus 2019, 11:21   #194
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat niet zo evident eigenlijk. Groen wil namelijk de CO2 uitstoot van Belgie niet naar beneden halen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 augustus 2019 om 11:22.
Oud 28 augustus 2019, 11:23   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En jij zegt in een andere draad dat het blok niet meer bestaat??? Zie jij dan niet dat Belgische blok aan het been van Vlaanderen???
Ja, maar dat was niet het Blok dat P bedoelde.
Oud 28 augustus 2019, 11:24   #196
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee da's waar; alleszins minstens een meer neutralere positie. Ze heeft aangegeven al eens op NVA en ens op Groen gestemd te hebben.

Bon, wat betreft die politieke infiltratie; ik heb een keertje zelf ervaren hoe zo'n spontane (en authentieke) a-politiek protestactie voor klimaat bijna ten prooi viel aan infiltratie door ABVV: "wij willen helpen". Zo'n organisatie als ABVV heeft de organisatie, expertise en infrastructuur om zo'n protestactie op poten te zetten. Hun hulp zou dus echt nuttig zijn.

Het interessante is, er is niet eens sprake van slechte wil of een stiekeme strategie (wat Sanctorum suggereert, waar ik het niet mee eens ben); een ABVV is die zaak genegen en wil dan helpen waar ze kan, maar beseft onvoldoende dat zodra er een tentje of een vlag met "ABVV" op het nieuws komt, als onderdeel van de protestactie, dat de ganse betoging dan meteen weggezet kan worden als "allez, daar zijn de vakbonden weer..."

Er is toen gelukkig "nee dank u" gezegd tegen ABVV. Edoch, je kan goed zien dat het de klassieke groep is van (georganiseerde) protestbewegingen die zich "aansluiten" bij YFC en zo de boel langzaam maar zeker kapen, waadoor het een politiek profiel krijgt. Ten koste natuurlijk van de in se a-politieke kwestie van klimaat.

Maar bon, zoals Sanctorum zegt, Rechts moet uit z'n pijp komen. Het is nu aan rechts om te tonen dat het ook een constructieve visie heeft op milieu en klimaat, die verder reikt dan het klassieke verzuringsverhaal en het eeuwige gemekker op de klimaatkerk.

Ik ben benieuwd...
Die is er maar YFC wil er niet van weten, want als schild en vrienden wil meestappen met YFC worden ze bijna gelinched. De verzuring komt dus wel degelijk van links die niet wil weten van een andere visie.
Oud 28 augustus 2019, 11:27   #197
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die is er maar YFC wil er niet van weten, want als schild en vrienden wil meestappen met YFC worden ze bijna gelinched. De verzuring komt dus wel degelijk van links die niet wil weten van een andere visie.
Wel, dit is dus DE kans voor rechts om met iets anders op de proppen te komen.

Het volk wacht erop (...en het klimaat ook...)

Ik leef in hoop
Oud 28 augustus 2019, 11:36   #198
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, dit is dus DE kans voor rechts om met iets anders op de proppen te komen.

Het volk wacht erop (...en het klimaat ook...)

Ik leef in hoop
Het volk is die zever kotsbeu.
Oud 28 augustus 2019, 11:38   #199
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het volk is die zever kotsbeu.
De "linkse zever", ja dat wel.

De "klimaat zever" ook?

Eens kijken of Rechts ipv het eeuwige gemekker op de klimaatkerk een eigen constructieve visie heeft op milieu en klimaat kan ontwikkelen, die niet gepercipeerd wordt als "zever"

Uw reactie toont alleszins aan dat het moeilijk zal zijn
Oud 28 augustus 2019, 11:39   #200
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Anuna/YFC heeft bij mijn weten nooit aansluiting gezocht bij een politieke partij, wat begrijpelijk is.
Anderzijds heeft Groen noch SPa ('links' dus) ook nooit veel toenadering gezocht (om evidente redenen).

De enigen die politiek op hun pik getrapt waren was extreem-rechts dat er weer een groot links complot in zag terwijl het gewoon een uit de hand gelopen tienermeisjes faits divers was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be