![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.279
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.279
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
![]() Mss. toch eens overwegen om gewoon een systeem uit te dokteren om digitaal les te geven. Ze zitten nu al helder dagen op een klein schermpje te piekeren.
Geen dure professoren & leraars of onbetaalbaar onderhoud voor gebouwen. Leergierige studenten staan daar zeker positief achter. Bekijk het als een game , begrijp je het en ben je mee mag je naar een next level. Oubollig lesgeven word onbetaalbaar en is niet meer van digitale wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
![]() Wat is er verschil in lesgeven voor 50 of 50000 leerlingen , voor de prof heeft dit geen enkel nadeel.
Leerlingen zelf kunnen naar een voor opgenomen les sub mappen openen waar de prof een onderdeel uitgebreider uitlegt. De prof zijn les is zoals Google zoekmachine , je kan altijd dieper les analyseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
![]() Citaat:
De zwakkeren/probleem leerlingen volgen nog altijd fysieke les en dit is zo in meerdere takken van samenleving. Je moet durven doorgaan met de slimmere leerlingen, in sport word dit geaccepteerd waarom niet in .... zij kunnen door gretigheid naar kennis gemakkelijk digitaal onderwijs krijgen/volgen 1 miljard is vlug uitgespaard. Laatst gewijzigd door Deo : 31 augustus 2019 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
![]() Dat wereldje van lesgeven is volledig het noorden kwijt net zoals dokters ,beiden kosten ons pakken geld en niemand weet hoe en waarheen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.597
|
![]() De openingspost is een evidentie, want onderwijs IS niks anders dan mensenarbeid. Toch zoals het georganiseerd is. Bijna geen enkele kapitaalscomponent. Ok, ja, een gebouw en een speelplaats.
Onderwijs zoals het nog steeds vandaag gegeven wordt is pure noeste arbeid met weinig meer. Vandaar dat de productiviteit ervan niet toeneemt (eerder afneemt, maar dat komt omdat het grotendeels door de staat wordt georganiseerd en geregeld, natuurlijk, en de staat is altijd een efficientie-vernietiger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
|
![]() Citaat:
Helaba! De structuur van het onderwijs stamt nog uit de tijd dat digitaal onderwijs niet mogelijk was. Natuurlijk zullen er altijd zwakkere leerlingen zijn die er hun voeten aan vegen alhoewel dit voor 99 % de fout is van de ouders. Soms ook met het feit dat de financiële middelen ontoereikend zijn. Kinderen zien ook of eigen ouders zwakkelingen of luiaards zijn. Maar vooral onze systemen zijn te bepalend. Ik zal een voorbeeld geven. Persoonlijk heb ik mensen gekend die heel innovatief waren en vindingen hebben gedaan. En daarop ook octrooi hebben genomen. Maar niet in Europa. Want onze politici zitten op vinkenslag. Je moet hier een octrooi aanvragen in alle landen om uw vinding af te schermen. Dat betekent dat je moet betalen zonder zeker te zijn dat je vinding ooit zal geproduceerd wordt en verkocht. Dus ga je beter een producent zoeken in de lage loonlanden. En...….de vogel is gevlogen. Ze hebben hier niks op termijn. Dus ons toegepast systeem remt innovatie af. Mocht men wachten met betaling van die octrooi-zever tot er winst wordt gemaakt dan zou dat veel oplossen. Natuurlijk! Als je zwemt in het geld kun je gemakkelijk een octrooi betalen. Peanuts dan! Maar ondertussen zit de vinder wel met de onzekerheden of zijn vinding ooit zal iets opbrengen. Dat noemen ze in het westen innovatie de grond in boren. Maar er wel over zagen. Onze politici hebben er de mond van vol. Maar...… realistisch de problematiek benaderen zit er ook weer niet in Ze doen maar. De vogel die broeit op eieren moet men niet afschieten. Dat is wat men hier wel doet. ![]() Oké! ik stel voor de zoveelste keer vast dat dit forum niet dient om over iets van gedachten te wisselen. Zelfs of er onbenullen zijn die altijd niks nieuws weten en steeds zeveren en anderen de grond in boren als optie hebben laten het afweten als ze moeten reageren met steekhoudende repliek of argumenten. Ik ben dat drollenleger dat hier en in dit land feest viert meer dan beu. Succes nog! Feitelijk moet ik jullie omschrijven als brave burgermannetjes die wel kraaien als iemand anders een ei legt. Als het ei niet belangrijk is maar wel het gekraai dan heeft dit forum weinig of geen nut. Mogelijk een verkeerde visie van mijnentwege maar daar veeg ik grandioos mijn kloten aan. Mijn visie primeert nog altijd tenzij er sommigen bij machte zijn om een andere te brengen. En ik zie.....heel weinig. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 31 augustus 2019 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.853
|
![]() Citaat:
En als men de luxe heeft om er één leerkracht per zeven leerlingen op na te houden, dan zit de kans op een leraars tekort er wel dik in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
|
![]() Citaat:
Ieder zijn eigen niveau en dat is inderdaad mogelijk met zoveel mogelijk digitaal les te geven... en het is bovendien kostenbesparend... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.449
|
![]() Je zal dan vaststellen dat scholen op het vlak van werkingsmiddelen en infrastructuur ondergefinancierd zijn Met die inhaaloperatie in scholenbouw zijn heel wat moderne schoolgebouwen gezet Maar 90% van het patrimonium is verouderd tot sterk verouderd. Kijk naar de paviljoenen uit de jaren '70 die op veel plaatsen nog worden gebruikt terwijl ze destijds eigenlijk gezet zijn ten voorlopige titel.
__________________
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom iemand nog leraar zou willen worden begrijp ik totaal niet.
Elke vorm van ontplooiing en initiatief is vakkundig doodgeknepen door een overdosis bureaucratie. Zoals aangehaald, de "vaste benoeming" die gebruikt word als een wortel om de ezel te laten bewegen is rot , en de restjes ervan zijn maar beperkt om nieuwe mensen te houden Om dan nog les te kunnen geven, doe het maar eens in een klas waar elke manier om sereniteit en rust te bewaren verboden is in naam van progressiviteit en modernisme. Het resultaat is dat er maar 1 rotjoch de boel op stelten zet, dat er bitter weinig les gegeven kan worden. Welke middelen heeft een leraar om dat rotjoch ter orde te roepen en toch les te geven? Straf laten schrijven? Hoe gaat een leraar dat verplichten zonder support van de ouders? In veel gevallen gaan de ouders klagen bij de directie, die dan de leraar op zijn kop geeft. Strafstudie, en dus als leraar nog meer tijd doorbrengen met zo'n stukje misplaatste nageboorte? Of een collega ermee opzadelen? Dat gaat ook goed komen nietwaar.( als de ouders het al toelaten, hun oogappel moet toch zijn uren per dag kunnen spelen nietwaar.) Lijfstraffen zijn al decennia verboden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 77.899
|
![]() Citaat:
![]() De kenmerkende afgunst van de proleet tegenover mensen die wel een diploma hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 77.899
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dit is -met voorsprong- de meest achterlijke uitleg die ik ooit gelezen heb over patenten. Zelfs in een beschutte werkplaats zouden ze dergelijke uitleg in de vuilbak gooien. Jij weet echt niet over wat je praat hee werkman ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 77.899
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.597
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.597
|
![]() Citaat:
Alleen is het zo dat "digitaal onderwijs" het beste werkt voor die leerlingen die toch al niet veel hulp nodig hadden. Het probleem van het openbaar onderwijs is dat het nu al 40 jaar zijn inspanningen richt op "de sukkelaars", zonder daar veel succes te boeken, maar wel alles omzeep heeft geholpen ondertussen voor die die hun plan wat konden trekken. Het probleem is ook dat het een staatsdienst is, waar er geen enkele feedback is tussen geboekt resultaat, en bekomen beloning. Dat is OP ZICH al moeilijk in onderwijs, omdat men het resultaat van onderwijs pas 10-15 jaar later kan waarnemen - of tenminste, men kan pas aantonen dat "goeie ideeen" verkeerd waren, na 10 of 15 jaar. Dat is inherent aan onderwijs op zich. Maar stop dat nog eens in een staatsdienst, en het is helemaal niet meer te verwonderen dat het een potje wordt. Wat het ook nog erger maakt is dat de beslisser niet diegene is die met het resultaat verder moet: de ouder is niet het kind. De ouder beslist, het kind ondergaat de gebroken potten. Als dusdanig kan men enerzijds de wens voor een "openbaar onderwijs" begrijpen, omdat men kan stellen dat kinderen de domme beslissingen van hun ouders niet moeten ondergaan. Maar ondertussen zijn de rollen omgekeerd, en beseffen de ouders dan hun kinderen de domme beslissingen van de staat moeten ondergaan. Maw, vele ouders ZIEN dat het openbaar onderwijs veel slechter is dan wat ze zouden wensen voor hun kinderen. 30 jaar geleden was dat zo erg nog niet. Vandaag beseffen vele ouders dat hun kinderen bar-slecht onderwijs krijgen. Het punt is dus bereikt waar de ouders beter kunnen beslissen dan de staat. Dat de markt vrij zou moeten zijn, dat onderwijs een individuele prive dienst is die door ouders gekocht wordt voor hun kinderen. Nu is dat legaal al half in orde. Maar de enorme concurrentie killer die de openbare school is, maakt dat inventief prive onderwijs niet echt van de grond komt. Ja, als copie van het openbaar onderwijs misschien wel. Maar niet als totaal inventieve formule. Het bestaat wel, maar is slechts marginaal aanwezig, omdat er toch nog staatsdiploma's en dergelijke zijn. Het is ook zo dat onderwijs zoiets is als verzorging: pure mensenarbeid. In de mate dat dat vervangen kan worden door digitale middelen, is dat heel goed mogelijk, maar in feite BESTAAT dat allemaal al. Alleen voor "grote leerlingen" en "studenten". Niet voor kinderen. Je kan een kleine niet voor een scherm zetten, en denken dat hij zal leren lezen en schrijven he. Er moet een menselijke affectieve band zijn, en er moet een constante dreiging zijn om toch bij de les te blijven. Het is moeilijk dat aan een machine over te laten op dit ogenblik. Ik zie ouders hun kinderen nog niet laten straffen door een computer die vaststelt dat de leerling niet aandachtig is, en hem dus een straf oplegt (elektrische schokken of zo). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.083
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |