Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2019, 05:49   #421
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik hoef nl. geen glazen bol te hebben.

Wat overal gebeurt waar er gelegaliseerd wordt zal ook in Luxemburg gebeuren.

Though advocates claim that one of the benefits of legalizing recreational marijuana is that the black market will disappear and thus end the destructive war on drugs, the opposite is happening.
https://www.city-journal.org/marijuana-black-market

Oei, al die mirakel oplossingen blijken niet waar te zijn!
Hoe kan dat nu!??

Heeft die snode geertvdb dan altijd gelijk gehad?

JA! geertvdb heeft altijd gelijk. En dat is niet moeilijk, mijn geest is niet ingenomen door een parasiterende drug waardoor rationeel denken verhinderd worst.
Heb je het hele artikel gelezen.
Ook het gedeelte waarin beschreven wordt waar die toenemende zwarte markt uit bestaat?
En valt het je niet op dat dat net hetgeen ik hier al weken of misschien zelfs maanden zeg?
De illegale kwekers maken gebruik van de lakse en nog in de kinderschoenen staande wetten om er te kweken en te exporteren naar andere staten.

Maar nee, toen ik dat zei was dat bullshit. Zelfs toen ik een sheriff aanhaalde was daar allemaal niks van aan.

Ik ben blij dat je me nu uiteindelijk gelijk geeft door met een bron te komen die exact bevestigt wat ik altijd al zei en wat jij altijd al als onzin afdeed.

Citaat:
They’ve entered the state and set up marijuana fields, including on public lands, to cultivate pot for export to other states.
Oud 2 september 2019, 07:23   #422
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heb je het hele artikel gelezen.
Ook het gedeelte waarin beschreven wordt waar die toenemende zwarte markt uit bestaat?
En valt het je niet op dat dat net hetgeen ik hier al weken of misschien zelfs maanden zeg?
De illegale kwekers maken gebruik van de lakse en nog in de kinderschoenen staande wetten om er te kweken en te exporteren naar andere staten.

Maar nee, toen ik dat zei was dat bullshit. Zelfs toen ik een sheriff aanhaalde was daar allemaal niks van aan.

Ik ben blij dat je me nu uiteindelijk gelijk geeft door met een bron te komen die exact bevestigt wat ik altijd al zei en wat jij altijd al als onzin afdeed.
gij zijt echt de kampioen van het cherry picking!

Ge haalt er 1 zin uit waarvan ge denkt dat hij u niet 100% ongelijk geeft!

maar zelfs al is het waar dat 'lakse' wetten (wat dat ook moge betekenen) de zwarte markt veroorzaakt, DAN NOG hebt ge ongelijk. want uw beginstelling was: de zwarte markt zal verdwijnen.

en wetten hebben niks te maken met de zwarte markt. het zijn de blowers die de zwarte markt verkiezen. Gij ook! en de reden is simpel: het zal altijd goedkoper zijn dan de legale.

Gij negeert ook opzettelijk alles wat tegen uw godsdienst gaat:
In Nevada, which legalized pot by ballot initiative in 2016, violence surrounding pot has increased. “In 2017, homicides related to an altercation over drugs grew by 21 percent, compared to 2016,” Las Vegas police captain Todd Raybuck told a legislative hearing in New Jersey last year. “Marijuana was the cause of the altercation in 53 percent of those homicides. In 2017, 58 percent of all drug-related murders involved marijuana.”

was het niet uw stelling dat ... het aantal moorden zou HALVEREN??

En heb ik niet altijd gesteld dat blowers ZELF de legale markt zullen saboteren? Ik was profetisch!:
Last year, Denver authorities arrested the owners of a licensed chain of pot shops that employed 350 people for supplying the black market.
Nochtans heb ik geen bovennatuurlijke gaven! ik denk gewoon logisch na.

Dat staat Luxemburg te wachten. ik kan niet wachten tot ze daar legaliseren! dat gaat de doodsteek geven voor elk legalisatie initiatief in de rest van europa.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 september 2019 om 07:30.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 07:29   #423
geertvdb

Standaard

Nog een leuk weet-je-datje:
Research group New Frontier Data estimates that illegal growers will produce a half-million pounds more black-market pot in California this year compared with 2018.

hoe kan dat nu!!! De zwarte markt groeit!

ik denk dat het satan is!
Oud 2 september 2019, 09:29   #424
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

de zeer succesvolle War On Drugs in Antwerpen moet dringend uitgerold worden in de rest van het land. Granaatverkopers wrijven al in hun handen!!

Opnieuw granaat ontploft in Guldensporenstraat in Borgerhout
Oud 2 september 2019, 09:59   #425
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de zeer succesvolle War On Drugs in Antwerpen moet dringend uitgerold worden in de rest van het land. Granaatverkopers wrijven al in hun handen!!

Opnieuw granaat ontploft in Guldensporenstraat in Borgerhout
Klopt: als je maffia gerust laat, dan kunnen ze in stilte hun winsten opbouwen en hun macht uitbreiden.
Als je achter hun veren zit, dan worden ze zenuwachtig.

Als je cannabis legaliseert, dan gaat geen enkele flik nog achter de illegale cannabis aan. Enkel de opsporingsdiensten voor accijnzen (vergelijk sigaretten zonder bandjes) of de geneesmiddeleninspectie er achter.
Dat betekent dat die eigenlijk gerust gelaten zullen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 11:58   #426
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee hoor! Gij gebruik exact de argumentatie van de NRA.

Uw tegenargumentatie is geweldig sterk: 'nee, dat is niet waar!' hier komen de waterwerken!In welk universum leeft gij? er wordt niets anders dan dagelijk erop gehamerd hoe gevaarlijk alcohol is! elke dat gaat het in de media over dronkenschap op de weg, op festivals, tijdens vechtpartijen met 'nodeloos' geweld. zou goed zijn voor de overbevolking. dat wordt streng gereglementeerd, dat is niet vrij hé! toch wel. want cannabis is op zich totaal nutteloos. geen vitamientjes. Als morgens door een ziekte de hennep plant zou uitsterven (zoals bvb de banaan) , dan zou de mensheid niets missen. dat kunnen we niet van de banaan zeggen.dat zijn de naakte feiten!!!!!!! Doe maar, ik koop dat niet.
Stop er dan mee!
Post eens waar ik de term NRA gebruik als verwijzing voor argumentatie? Niet dus, nergens dus stop ermee.
Kunt u eveneens stoppen met beledigen? Niemand barst in tranen uit omwille van jouw gezanik hoor.
Van mij mag cannabis, net zoals alcohol, en nu nog argumenten, van jouw kant waarom dit niet zou kunnen.
Welke vitaminen zitten er in pakweg jenever? Bier? Geen dus. Waarom haal je dit dan aan als wat, argument?
U spuit allerlei meningen, maar dat is nog iets anders dan een onderbouwd argument!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 11:59   #427
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Research group New Frontier Data estimates that illegal growers will produce a half-million pounds more black-market pot in California this year compared with 2018.

Wanneer je het verschil niet kent tussen een veronderstelling en feiten..blaast u maar verder...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 12:04   #428
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt: als je maffia gerust laat, dan kunnen ze in stilte hun winsten opbouwen en hun macht uitbreiden.
Als je achter hun veren zit, dan worden ze zenuwachtig.

Als je cannabis legaliseert, dan gaat geen enkele flik nog achter de illegale cannabis aan. Enkel de opsporingsdiensten voor accijnzen (vergelijk sigaretten zonder bandjes) of de geneesmiddeleninspectie er achter.
Dat betekent dat die eigenlijk gerust gelaten zullen worden.
ik ga mijn vraag herhalen schoof:
behoort verslaving toe aan het departement justitie of volksgezondheid?
Oud 2 september 2019, 12:53   #429
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik ga mijn vraag herhalen schoof:
behoort verslaving toe aan het departement justitie of volksgezondheid?
Schoof kennende denk ik eerder aan landsverdediging.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2019 om 12:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 12:54   #430
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 2 september 2019, 12:55   #431
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

maar zelfs al is het waar dat 'lakse' wetten (wat dat ook moge betekenen) de zwarte markt veroorzaakt, DAN NOG hebt ge ongelijk. want uw beginstelling was: de zwarte markt zal verdwijnen.

en wetten hebben niks te maken met de zwarte markt. het zijn de blowers die de zwarte markt verkiezen. Gij ook! en de reden is simpel: het zal altijd goedkoper zijn dan de legale.

In Nevada, which legalized pot by ballot initiative in 2016, violence surrounding pot has increased. “In 2017, homicides related to an altercation over drugs grew by 21 percent, compared to 2016,” Las Vegas police captain Todd Raybuck told a legislative hearing in New Jersey last year. “Marijuana was the cause of the altercation in 53 percent of those homicides. In 2017, 58 percent of all drug-related murders involved marijuana.”

En heb ik niet altijd gesteld dat blowers ZELF de legale markt zullen saboteren? Ik was profetisch!:
Last year, Denver authorities arrested the owners of a licensed chain of pot shops that employed 350 people for supplying the black market.

Dat staat Luxemburg te wachten. ik kan niet wachten tot ze daar legaliseren! dat gaat de doodsteek geven voor elk legalisatie initiatief in de rest van europa.
Oud 2 september 2019, 13:26   #432
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar als preventie niet werkt, is uw oplossing die van elke neo liberaal: pech, trek uw plan.
Voor de derde keer; ik had het over preventie EN verslavingszorg.
Dat laatste heb je voor het gemak maar weggelaten eh?

Soit, ik ben voor preventie en verslavingszorg, jij bent voor harde aanpak, boetes en gevangenisstraffen. Maar je verwijt mij wel dat ik mensen 'hun plan laat trekken'...

Citaat:
Dat is NIET het antwoord op de vraag!
Gij weigert ostentatief te antwoorden op de vraag. En dan het heilig boontje uithangen...
Manman, wat antwoord wilt ge nu eigenlijk.
Allez, nog één poging:
JA, die vent mag zijn tattoo zetten.

Nu content?
Oud 2 september 2019, 13:37   #433
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schrijf 'ALS'!
Ik gaf u enkel een voorbeeld om u duidelijk te maken dat er achter % ook absolute cijfers zitten!

Snapt gij dat niet?

Gij verwart percentages met absolute cijfers! Dit is onwaarschijnlijk!
Wat een nutteloos gebrabbel!
Nee, doortrapt. Afkomen met compleet absurde cijfers als 'voorbeeld'. 130% stijging, dat is bijna x2,5...
Ge hebt uwen duim weer deftig leeg aan't zuigen geweest ja.

Citaat:
Er is een knik in de stijging. net op het moment van de legalisatie. in absolute cijfers is er ondanks dat cijfers, nog altijd een stijging.
Das maar plattekes hoor.
Ge kunt het draaien en keren zoveel ge wilt. De stijging in cannbisgebruik is er wel degelijk afgezwakt en bij minderjarigen is er zelfs een daling.
Punt.
En dat is geen 'voorbeeld' maar dat zijn daadwerkelijke feiten.

Citaat:
Dan zijn er nog allerhande kosten:
* In Colorado, effects since 2014 ... one Colorado hospital has received a 15% increase in babies born with THC in their blood.

PLEZANT hé!! Maar gelukkig dat de moeder 'relaxed' was!
[geert-modus]Antwoord nu eens op mijn vraag!! Dat is geen antwoord op mijn vraag! Ik vroeg hoe hoog die kosten waren. Zo vilein, zo doortrapt [/geert-modus]

Citaat:
Gij kwam af met een geniale verklaring waarom er een zwarte markt bleef bestaan in Colorado: uw bron was: 'een sheriff die beweerde dat de oorzaak een of andere wet was'.
Nu blijkt dat overal waar gelegaliseerd wordt, de zwarte markt blijft bestaan, begrijpt ge nu dat UW verklaring dikke kul was? of snapt ge dat niet?
Nee, ik snap het nog steeds niet. Leg het nog eens uit.

Citaat:
ik wacht nog steeds op de antwoorden op mijn 4 vragen!
Die hebt ge al dagen geleden gekregen.

Citaat:
IK WACHT!
Prima.
Oud 2 september 2019, 13:41   #434
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allemaal om staten waar niet gelegaliseerd is te bevoorraden.
Dat die staten dan ook legaliseren eh?
En trouwens; over cherry picking: ja er zal al eens een shop-owner opgepakt worden die het niet te nauw neemt met de wet. Tuurlijk. Dat heb je in elke sector van de economie.

Citaat:
Oud 2 september 2019, 15:06   #435
geertvdb

Standaard

Citaat:
Voor de derde keer; ik had het over preventie EN verslavingszorg.
Dat laatste heb je voor het gemak maar weggelaten eh?

Soit, ik ben voor preventie en verslavingszorg, jij bent voor harde aanpak, boetes en gevangenisstraffen. Maar je verwijt mij wel dat ik mensen 'hun plan laat trekken'...

Manman, wat antwoord wilt ge nu eigenlijk.
Allez, nog één poging:
JA, die vent mag zijn tattoo zetten.

Nu content?
dat is geen antwoord op de vraag.

de vraag is: kan de MIVB een werknemer ontslagen op basis van een nazi symbool getattooeerd op zijn lichaam. een tattoo die enkel aan het licht kwam op een personeelsfeest, dus nooit gezien door een passagier.

Ik heb een bomma van 87 tegen haar moet ik niks herhalen, bij u minstens 4 keer!

ge ziet wat cannabis doet bij de mens.
Oud 2 september 2019, 15:10   #436
geertvdb

Standaard

Citaat:
Allemaal om staten waar niet gelegaliseerd is te bevoorraden.
Dat die staten dan ook legaliseren eh?
En trouwens; over cherry picking: ja er zal al eens een shop-owner opgepakt worden die het niet te nauw neemt met de wet. Tuurlijk. Dat heb je in elke sector van de economie.

.jpg[/IMG]
Maar ge zou toch zeggen: nieuwe bezems keren goed!

Blowers hebben decennia gesnakt naar legalisatie! dan zullen ze toch in het begin hun beste beentje voorzetten!

Maar néé!, ze beginnen het systeem te saboteren van dag 1.

Ik heb dat voorspeld. ge kunt dat nakijken! bewondert en aanbidt mijn ongenaakbare precisie. logica, mijn beste: logica.
Oud 2 september 2019, 15:14   #437
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een bomma van 87 tegen haar moet ik niks herhalen
Naturlijk, dat is haar defensiemechanisme.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 2 september 2019 om 15:16.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 15:17   #438
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je het verschil niet kent tussen een veronderstelling en feiten..blaast u maar verder...
soms denk ik echt, doet gij dat nu express, die dommigheden? wilt gij Marie Daenen en Knuppel voorbijsteken? Is het die vrouwelijke concurrentie strijd?

Mijn bron is New Frontier Data , dat is een PRO LEGALISATIE beweging!

onverdachter kan niet hé!!
Oud 2 september 2019, 15:19   #439
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is geen antwoord op de vraag.

de vraag is: kan de MIVB een werknemer ontslagen op basis van een nazi symbool getattooeerd op zijn lichaam. een tattoo die enkel aan het licht kwam op een personeelsfeest, dus nooit gezien door een passagier.
Die vraag heeft totaal niks te maken met mijn uitgangspunt: elke mens doet met zijn lichaam wat hij wil.

Uw vraag gaat over de relatie tussen een werkgever en een werknemer. Dat heeft totaal niets met deze discussie te maken.

Dus ik blijf erbij: ja, die gast mag die tattoo zetten.
Of het MIVB hem daarvoor mag ontslaan heeft niks meer te maken met mijn uitgangspunt.
Oud 2 september 2019, 15:23   #440
geertvdb

Standaard

Citaat:
Post eens waar ik de term NRA gebruik als verwijzing voor argumentatie?
LEES wat ik schrijf! Ik schrijf dat gij dezelfde argumentatie gebruikt als de NRA. wat ook klopt. Ik heb nog gééén enkele tegenargumentatie gehoord, buiten gejammer en gejank!
Citaat:
Van mij mag cannabis, net zoals alcohol,
maar alcohol wordt steeds meer en meer beperkt. waarom zouden we met cannabis de andere weg op willen?
Citaat:
en nu nog argumenten, van jouw kant waarom dit niet zou kunnen.
Welke vitaminen zitten er in pakweg jenever? Bier?
Dit is weer HOPELOOS! In bier zitten véél nuttige voedings elementen! ge moet eens iets opzoeken voor ge iets doms schrijft!

Of néé! blijf doen zoals ge bezig zijt. Ik ridiculiseer zo graag domme posts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be