![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom duiken er plots in Colorado massa's illegale kwekerijen op? Niet vanwege het klimaat eh? Er zijn betere plekken om cannabis te kweken. Ook niet om de lokale markt te voorzien want de illegaal gekweekte cannabis gaat nagenoeg volledig naar andere staten. De cannabis wordt er (zoals in één van uw bronnen gezegd wordt) gekweekt 'in plain sight'. En doe eens moeite en denk nog eens na. Waarom zou een illegale kweker in plain sight gaan kweken? Niet omdat hij gelooft dat zijn plantage onzichtbaar is eh? Nee, omdat hij weet dat de wet hem weinig in de weg kan leggen of omdat hij weet dat de straffen er veel lichter zijn dan in andere staten. Dus ja, de wetgeving in Colorado is wel degelijk verantwoordelijk voor de stijging in het aantal illegale plantages. Dat is natuurlijk een werkpunt maar anderzijds niet verwonderlijk. Als je je huis een jaar niet kuist heb je nadien natuurlijk een verschrikkelijk grote kuis voor de boeg. Laat staan als je je huis decennia lang niet hebt gekuist. Ik blijf dan ook bij mijn punt. In andere sectoren waar grote winsten gemaakt kunnen worden blijft ook steeds een zwarte markt bestaan maar omdat die sectoren al veel langer legaal zijn zijn de wetten er ook beter aangepast aan die zwarte markt of zwarte handel. Men is in de legalisatie in Coloroda qua wetten een beetje te ver doorgeslagen. Iedereen mag kweken, je mag zelfs kweken voor een ander met massa's planten. Stel dat men in Belgie toe zou staan dat je voor eigen gebruik sterke drank stookt en mensen die daar de mogelijkheid niet voor hebben kunnen iemand anders daarvoor de volmacht geven. Ik geef u op een briefje, binnen de kortste keren staat er iemand aan uw deur om te vragen of hij uw volmacht mag (zelfs tegen vergoeding). Van het moment die gast een hondertal volmachten heeft begint hij vrolijk (in plain sight) een stokerij. En van het moment dat heel het land vol stokerijen staat wordt het voor de politie natuurlijk moeilijk om uit te maken welke nu legaal en welke illegaal is. Dát is momenteel het probleem in Colorado maar niets belet die situatie via degelijke, doordachte wetten aan te pakken. Al is Amerika op dat punt natuurlijk een lastig land. Een Amerikaan aanvaardt een verbod maar zodra dat verbod van de baan is kan hij niet verdragen dat de overheid zich er nog mee bemoeit. Kijk naar uw zo vaak aangehaalde wapens; wapens zijn legaal en kijk maar even hoe moeilijk de overheid het heeft om maar het minste beperking te koppelen aan die legaliteit. Bij de Amerikaan is het alles of niks. Ofwel een verbod ofwel totale vrijheid. Dus nee, met de legalisatie an sich heeft die groeiende zwarte productie niet veel te maken (al zullen er natuurlijk ook wel minder rechtlijnige verkooppunten zijn die zich op de zwarte markt gaan bevoorraden). Maar dat is via goeie wetten, met de nodige beperkingen en strenge regels prima aan te pakken.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 september 2019 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dom kan je zijn en dan sta jij versteld dat ik nooit reageer op uw posts maar alleen maar wat terug zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2019 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt? Waar dan?
In mijn supermarkt wordt de wijn en bier rayon als maar langer. Microbrouwerijen worden lang alle kanten geprezen. Ik vind nog overal reclame voor alcohol. Ik mag probleemloos honderd bakken bier stockeren. Naast mijn vijfitg flessen whiskey. In het verkeer wordt het strenger aangepakt ja, maar verder?? Ik heb geen idee, jij vast wel.
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar er is een kentering in de maak ....de pintjes worden groter ![]() https://www.hln.be/geld/ab-inbev-duw...norm~a795c34d/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2019 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() zoals ge ziet: in Colorado is er een knik, en het gebruik is er gestabiliseerd op een hoger niveau. Dit heb ik gegeven als bron: Dan zijn er nog allerhande kosten: * In Colorado, effects since 2014 ... one Colorado hospital has received a 15% increase in babies born with THC in their blood. *Top public health administrators in Colorado have also highlighted the risk that edibles pose to children, as they are often undistinguishable from ordinary foods once they are removed from their packaging and overall youth usage rates have increased, although not enough to be deemed statistically significant. *statistically significant increases in usage rates amongst eighth and tenth graders were reported in Washington.[12] waar zijn uw bronnen? pas op, uw duim is géén bron! Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 september 2019 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2019 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
|
![]() Citaat:
![]() terrorisme is illegaal! en probeert men dat niet te 'beperken'? Citaat:
Gij zit in de categorie van Jay-P en wapper , degenen die denken dat ze grappig zijn. met de nadruk op 'denken'. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
|
![]() Citaat:
Deze trend is al decennia aan de gang. een vrijheid die langzaam uitgehold wordt. hetzelfde voor roken. En met cannabis wilt gij de andere richting op? Niemand wil dat! enkel blowers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ah ja er is zelfs een verbod op openbare dronkenschap iets van 150 jaar geleden...dat ben je zelfs vergeten. Als dat al geen beperking is ![]() ![]() Hebben ze aan U al opgepakt ? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2019 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Medelijden met een parasiet is wel het laatste waar ik aan meedoe. En ook al niet meer met die ouders. Welke opvoeding hebben die gegeven zeg. En ze hadden maar 1 kind. Wat een prutsers. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2019 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, echt?
Welke dan? Werchter? Pukkelpop? Dour? Tomorrowland?... Citaat:
Op straat niet nee, maar daar mag je je niet uitkleden ook niet en jezelf uitkleden is nu toch ook niet echt verboden. Citaat:
Maar wees eens eerlijk; hoe vaak heb jij al weet gehad van een cafebaas die iemand alcohol weigert? Bovendien; als iemand eenmaal zo ver weg is dat de uitbater hem verder alcohol weigert is dat net een aanwijzing dat alcohol helemaal niet beperkt wordt. Anders was die gast in eerste instantie al nooit zo bezopen geraakt. Kortom; zuip jezelf maar compleet in de vernieling. Van het ogenblik dat het echt levensbedreigend wordt gaat vadertje staat plots de heilige, zorgzame opa uithangen. En jij bent dan iemand die daar intrapt en gelooft dat de staat daadwerkelijk alcohol aan banden wil leggen... Laat me niet lachen. Vorig jaar besliste onze minister van volksgezondheid (jaja, gezondheid) dat er geen alcoholverbod komt voor minderjarigen ouder dan 16. Geloof jij maar rustig verder... Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#456 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabisgebruik is pas eind 2012 gelegaliseerd. Uw knik was dus al een eind langer aan de gang. Ook in staten die niet gelegaliseerd hebben trouwens. Verkoop in winkels in legaal sinds 2014 en vanaf dan is het gebruik gestabiliseerd. En onder minderjarigen zelfs gedaald. Maar daar heb jij het liever niet over he? (Al doe je het zonder dat je er erg in hebt toch wel, zie verder) Citaat:
En over hoeveel baby's gaat het dan? 5? 5000? 5000000? En waar ligt dat ene hospitaal waar dat geconstateerd is? En hoe komt dat dat maar in 1 hospitaal geconstateerd wordt? En wat zijn de gevolgen voor die baby's? Ik zie echt niet in hoe dit moet 'bewijzen' dat er grote of veel kosten zijn veroorzaakt door legalisatie. Citaat:
Het feit dat jezelf het gedeelte onderlijnt waar men zegt dat de stijging onder jongeren statistisch niet significant is toont nog maar weer eens aan hoe jij je gelijk haalt uit beweringen die uw gelijk zelfs tegenspreken. Als je een zin quote of onderlijnt, zorg dan in godsnaam dat je hem ook daadwerkelijk gelezen hebt. Dan vermijd je dat je dingen gaat onderlijnen die uw grote gelijk in twijfel trekken. Maar kom, ik zal mijn lach inhouden. Citaat:
![]() Maar zelfs als we het over Washington hebben zien we al snel dat die 'significante stijging' er eigenlijk zelfs geen is. Het gebruik onder 12-17 jarigen is er drie jaar na legalisatie zelfs een tikje lager dan twee jaar voor de legalisatie. Van een significante stijging is dan ook totaal geen sprake. ![]() Citaat:
Citaat:
Niet echt een facebookpoll van een blowster maar toch ook een vrij geloofwaardige bron als het op drugsgebruik aankomt denk ik.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 3 september 2019 om 06:27. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
beter dat groen aan de macht komt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu content? Of wil je dat ik enkel met ja of nee antwoord zodat je je geen zorgen moet maken over het verzinnen van een antwoord op mijn logische uiteenzetting? Ik denk dat het zoiets is want daar kom je inderdaad nooit toe. Citaat:
Citaat:
Maar over de grond van de zaak iets zeggen lukt niet eh? Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 3 september 2019 om 06:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen maar het klopt wel dat in bier wat VIT B zit en ik herinner me ooit een sportman tegen me zei dat het af en toe drinken van een glas bier er voor zorgt dat je makkelijker andere vitamines opneemt. Ach ja...alles is goed of slecht zeker. Zolang je maar niet overdrijft met te veel of te weinig. |
|
![]() |
![]() |