Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2019, 13:02   #241
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hypocresie is dan ook een kenmerk van de mens die zijn ware bedoelingen wil verbergen. Wijs je hem op zijn dubbele standaard kan je spot of agressie verwachten, zelden zelfinzicht.
Klopt, maar ik vind dat hypocrisie meer ingebakken zit in de westerse cultuur dan elders.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 13:03   #242
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CNN artikels met voorspellende titels zoals "Hong Kong government's attempt to outflank protesters is doomed to fail" laten weinig aan de verbeelding over wat de VS autoriteiten wensen...namelijk dat de protesten blijven voortduren.
rofl, CNN die al 3 jaar oppositie voert tegen Trump, zou het verlengstuk zijn van Trump voor zijn buitenlands beleid
Oud 5 september 2019, 13:09   #243
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een miljoen doden? Maak er direct honderd miljoen van Comical Tomm.
Je moet echt eens een vervolgcursus propaganda-technieken volgen, je begint te haperen en je geloofwaardigheid is zo stilaan algemeen subzero.

Moscow will not be pleased.
The October 2006 Lancet study by Gilbert Burnham (of Johns Hopkins University) and co-authors[32][33] estimated total excess deaths (civilian and non-civilian) related to the war of 654,965 excess deaths up to July 2006. The 2006 study was based on surveys conducted between May 20 and July 10, 2006. More households were surveyed than during the 2004 study, allowing for a 95% confidence interval of 392,979 to 942,636 excess Iraqi deaths.
https://en.wikipedia.org/wiki/Casual...aqi_casualties
Die cijfers zijn berekend door onafhankelijke Britse wetenschappelijke publicaties. Helemaal anders dus dan de "Stalin slachtoffers" of "Mao slachtoffers" waar U mee goochelt (waarbij onder andere alle slachtoffers van tuberculose, alle WOII slachtoffers, etc. bij gerekend worden), zonder enige wetenschappelijke basis.

Let wel in 2006 was de oorlog nog niet ten einde, sindsdien zijn er nog vele slachtoffers gevallen, die allemaal het resultaat waren van de Amerikaanse inval in 2003. Ook IS zou nooit ontstaan zijn zonder die inval. Als je die doden erbij telt kom je tot veel meer dan een miljoen doden.

Er is niets komisch aan heel die oorlog. En het Amerikaans-Britse imperialisme blijft volgens mij de gevaarlijkste kracht in de wereld.

Ik weet ook zeker dat moest China nu een land in verval zijn, zonder nucleaire wapens en machtige bondgenoten, zouden de Britten en Amerikanen veel actiever interveniëren in Hong Kong, misschien wel zoals in Kosovo.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2019 om 13:13.
Oud 5 september 2019, 13:10   #244
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
rofl, CNN die al 3 jaar oppositie voert tegen Trump, zou het verlengstuk zijn van Trump voor zijn buitenlands beleid
Toen Trump Syrië bombardeerde na een vermeende gasaanval (die nooit bewezen werd afkomstig te zijn van het Assad regime en waarover naderhand zelfs bleek dat er een rapport achtergehouden werd dat de schuld eerder bij de rebellen legde) handelde Trump voor de eerste maal in zijn presidentschap "presidential" volgens CNN. Om maar te zeggen dat er geen tegenstrijdigheid is waar u er een meent te ontwaren.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2019 om 13:11.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 13:15   #245
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
CNN (de democraten dus) en Trump (de republikeinen ) zijn slechts 2 koppen van hetzelfde monster. Beide vertegenwoordigen ze de 1%. Dat U dat theater nu nog steeds niet door hebt...
Ze mogen wat rommelen binnen de marge, maar Trump moest braafjes op de knieën gaan van de elite (bvb. wat de relaties met Rusland betreft) en Sanders werd professioneel geboycot door z'n eigen partij. (daar wordt niet meer over gesproken, wel over het feit dat de Russen dat naar buiten brachten)

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2019 om 13:17.
Oud 5 september 2019, 13:19   #246
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen Trump Syrië bombardeerde na een vermeende gasaanval (die nooit bewezen werd afkomstig te zijn van het Assad regime en waarover naderhand zelfs bleek dat er een rapport achtergehouden werd dat de schuld eerder bij de rebellen legde) handelde Trump voor de eerste maal in zijn presidentschap "presidential" volgens CNN. Om maar te zeggen dat er geen tegenstrijdigheid is waar u er een meent te ontwaren.
Gerommel binnen de marge "grab their pussy", "Monica Lewinsky", Epstein, en dergelijke nonsens, daar wordt het publiek mee bezig gehouden.
Ondertussen besturen de "powers that be" het land.(die via een enorme geldmachine, het congres, administratie, etc. hun macht behouden). Soms iets meer naar rechts, soms iets meer naar links, maar de marges zijn beperkt.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2019 om 13:20.
Oud 5 september 2019, 13:25   #247
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen:
https://dailytimes.com.pk/435969/chi...to-washington/
JULY 24, 2019
China-Russia joint exercise sends a message to Washington

Beijing: An unprecedented joint China-Russia bomber patrol over disputed territory off the coast of South Korea and Japan was a “massive development” in their bid to challenge US influence in the region, analysts said Wednesday.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2019 om 13:28.
Oud 5 september 2019, 13:31   #248
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Klopt, maar ik vind dat hypocrisie meer ingebakken zit in de westerse cultuur dan elders.
1. Dat is uw persoonlijke mening. In de Islam bijvoorbeeld, is ook een hoop hypocrisie ingebakken.
2. Wat is het probleem in China dat u zich niet daar wenst te vestigen? U vindt de cultuur ginder, evenals het bestuur veel beter, efficiënter en eerlijker dan in het Westen waar u nog steeds woont (afgezien van de periode die u in Nairobi doorbrengt). Ik stel die vraag niet om u voor het hoofd te stoten, maar ik moet toegeven dat ik eerlijk geïntrigeerd ben.
3. Ik heb het gevoel dat u wat hypocrisie en corruptie betreft, weer het onderscheid niet maakt tussen bevolking en politici. Politici zijn hypocriet, of ze zich nu communist, kapitalist of dictator noemen. Wat de bevolking betreft (ja, Jan met of zonder pet), vind ik het eerlijk gezegd nogal aanmatigend om de gehele Westerse bevolking over één kam te scheren en te zeggen dat die een meer ingebakken hypocrisie hebben dan de Chinese, Russische of Afrikaanse bevolking.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 13:44   #249
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

BREAKING:
Putin stuurt assistentie voor 't CCP leadership-4-life
Oud 5 september 2019, 13:44   #250
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
1. Dat is uw persoonlijke mening. In de Islam bijvoorbeeld, is ook een hoop hypocrisie ingebakken.
2. Wat is het probleem in China dat u zich niet daar wenst te vestigen? U vindt de cultuur ginder, evenals het bestuur veel beter, efficiënter en eerlijker dan in het Westen waar u nog steeds woont (afgezien van de periode die u in Nairobi doorbrengt). Ik stel die vraag niet om u voor het hoofd te stoten, maar ik moet toegeven dat ik eerlijk geïntrigeerd ben.
3. Ik heb het gevoel dat u wat hypocrisie en corruptie betreft, weer het onderscheid niet maakt tussen bevolking en politici. Politici zijn hypocriet, of ze zich nu communist, kapitalist of dictator noemen. Wat de bevolking betreft (ja, Jan met of zonder pet), vind ik het eerlijk gezegd nogal aanmatigend om de gehele Westerse bevolking over één kam te scheren en te zeggen dat die een meer ingebakken hypocrisie hebben dan de Chinese, Russische of Afrikaanse bevolking.
1. Klopt daar hebt U gelijk. Laat me zeggen dat corruptie en hypocrisie anders is in elke cultuur. Hier ken ik bvb. genoeg mannen of vrouwen die volhouden tegenover iedereen dat ze trouw zijn, maar ik weet wel beter. In Afrika zijn mannen niet trouw, maar dat is een publiek geheim dat eigenlijk iedereen weet, er wordt minder moeite gedaan de schone schijn op te houden, idem dito de Arabische wereld, Latijns-Amerika en Azië. Hier worden zulke hoge normen geëist van mensen, zeker in protestantse landen, en ons socio-politieke model wordt als het door heel de wereld te volgen voorbeeld gesteld. Dat leidt tot een hogere vorm van hypocrisie. (in de Sovjet-Unie bvb. zeiden mensen wel "dat echte communisten zoiets niet doen" maar dikwijls met een knipoog)
Nu goed niet iedereen is gelijk uiteraard, ik had het voornamelijk over onze elite.
Ik wil maar zeggen dat onze maatschappij niet noodzakelijk superieur is aan andere. Als ik in het openbaar zeg dat de liberale democratie niet noodzakelijk beter is dan het Chinese systeem, word ik gelyncht door de media. Dat kan dus enkel op een anoniem forum. Hier mag je wel het meeste zeggen, je wordt niet opgesloten zoals in China, maar je wordt absoluut gemarginaliseerd en er wordt een karaktermoord op je gepleegd.

De grootste hypocrisie zie je in de Angelsaksische landen. Epstein, #metoo, etc. iedereen weet dat al jaren. Maar nu er een media hetze is, is iedereen plots heiliger dan de paus. Maar een voorbeeld.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2019 om 13:51.
Oud 5 september 2019, 13:51   #251
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Is hij geen chink meer?
Oud 5 september 2019, 13:51   #252
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ondertussen:
]
… heeft Tomm zijn verplichte propaganda verspreiding weer hervat.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 13:59   #253
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is hij geen chink meer?
Ik heb nooit beweerd dat Putin een chinky was!
Eerder een 'normale nouveau-riche' Roesky
Oud 5 september 2019, 15:26   #254
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw gecultiveerde zelfhaat is daar een mooi voorbeeld van.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 15:31   #255
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De grootste hypocrisie zie je in de Angelsaksische landen. Epstein, #metoo, etc. iedereen weet dat al jaren. Maar nu er een media hetze is, is iedereen plots heiliger dan de paus. Maar een voorbeeld.
Ik kan nog steeds niet bevatten waarom jij zo'n exponent van dat verderfelijke westerse kapitalisme maar blijft verdedigen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 15:34   #256
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik in het openbaar zeg dat de liberale democratie niet noodzakelijk beter is dan het Chinese systeem, word ik gelyncht door de media..
lynchen is hier figuurlijk hé
als jij dit op hetzelfde niveau zet als communistische praktijken, die u letterlijk straffen/sanctioneren, dan zijt ge toch echt wereldvreemd
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 15:58   #257
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen:
https://dailytimes.com.pk/435969/chi...to-washington/
JULY 24, 2019
China-Russia joint exercise sends a message to Washington

Beijing: An unprecedented joint China-Russia bomber patrol over disputed territory off the coast of South Korea and Japan was a “massive development” in their bid to challenge US influence in the region, analysts said Wednesday.

Tomm krijgt ne stijven!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 16:12   #258
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tomm krijgt ne stijven!
Nee ik val niet op venten.
Het stelt mij wel gerust, we leven in een multipolaire wereld. Ik steun alle politici die West-Europa van de VS willen losweken, zowel rechts als links.
Dat zijn weer zaken die ik nooit in het openbaar zou kunnen zeggen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2019 om 16:20.
Oud 5 september 2019, 16:16   #259
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
lynchen is hier figuurlijk hé
als jij dit op hetzelfde niveau zet als communistische praktijken, die u letterlijk straffen/sanctioneren, dan zijt ge toch echt wereldvreemd
Dat je daarna ontslagen wordt, geen goede job kunt vinden en aan de grond raakt is niet figuurlijk.
Trouwens tegenwoordig in China en zeker Rusland word je voor zulke dingen evenmin opgesloten. Maar je zult toch wel niet die goede job mislopen zeker. En misschien de belastingsdienst op uw dak krijgen.
Hier kun je de veiligheidsdienst op uw dak krijgen, en zul je ook op andere manieren gekloot worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2019 om 16:22.
Oud 5 september 2019, 17:36   #260
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik kan nog steeds niet bevatten waarom jij zo'n exponent van dat verderfelijke westerse kapitalisme maar blijft verdedigen.
Het mag zijn wie het is, zelfs Blair of Bush.
Moeste die 2 veroordeeld worden voor oorlogsmisdaden zou ik dat ten zeerste welkom heten. Maar als plots iemand zegt dat ze 50 jaar geleden door Bush als 16 jarige is aangerand... zal ik mij grote vraagtekens beginnen stellen...
Dat is blijkbaar ook VEEL belangrijker dan die miljoen doden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be