Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2019, 09:14   #161
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Daarenboven komt nog dat de opvolger van de procureur die Biden heeft laten afzetten het onderzoek helemaal heeft laten vastlopen.
Mja, dat gij gretig meegaat in een wazig samenzwerignsverhaal is natuurlijk geen verrassing...
Oud 26 september 2019, 09:17   #162
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja, dat gij gretig meegaat in een wazig samenzwerignsverhaal is natuurlijk geen verrassing...
Het onderzoek is niet vastgelopen bedoelt u?

Zelensky trekt het hopelijk uit het slop.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2019 om 09:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 09:37   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is zelfs geen aanleiding tot gerechterlijk onderzoek.

Nada, noppes...je kan niet zomaar een aanklager op iemand afsturen omdat "het gerucht gaat...".
Kijk, het is identiek hetzelfde wat zich afgespeeld heeft met Russia gate.

Je snapt het niet. Er zijn twee kwesties, een juridische en een van "imago".

Er zijn twee mogelijkheden: er is door Biden en/of de zoon van Biden iets gedaan dat gerechtelijk uitgespit dient te worden, of er is niks van dien aard.

Eerste geval: er is iets. In dat geval is het uiteraard zo dat Trump het bij het rechte eind heeft, ergens is er corruptie geweest en dat dient door het gerecht uitgespit te worden. Het zou nog erger zijn mocht vader Biden inderdaad tussengekomen zijn in de gang van het gerecht ginder. Het is dan meer dan normaal dat Trump zijn collega in het oor fluistert van gerechtigheid doen te geschieden, zeker omdat die gerechtigheid Trump ook goed uitkomt. Twee vliegen in een klap. Maar Trump heeft dat enkel maar discreet in een telefoongesprek gedaan. Hij heeft daar geen publieke ruchtbaarheid aan gegeven.

In dat geval is wat de democraten doen, gewoon zelfmoord. Ze gooien hun eigen corruptie op straat, en doen er verbolgen over dat het gerecht er zijn neus zou willen insteken of dat Trump aan zijn collega suggereert om gerechtigheid doen te geschieden en corruptie te vermijden.

Tweede geval: er is niks. Biden heeft nooit iets gedaan, en de zoon van Biden ook niet. In dat geval *heeft het totaal geen belang wat Trump vertrouwelijk aan zijn ambtsgenoot zegt*. Immers, wat er ook gebeurt heeft geen enkel effect dat vals voordelig voor Trump zou zijn. Immers, zonder tussenkomst van de democraten zou dit vertrouwelijk gebleven zijn. Niemand zou het geweten hebben.

Wat zou de ambtsgenoot van Trump dan doen ? Eens vragen aan zijn minister van justitie van gaan te kijken. Die zou kunnen vaststellen dat er niks is, en er gebeurt verder niks. Het zou ook kunnen zijn dat ze in Ukraine overijverig zijn, en dat de procureur ginder die gelimogeerd was, terug aangenomen wordt. Die zou een onderzoek kunnen opstarten. Dat is wat het gerecht altijd kan doen. Dat onderzoek zou op een sisser uitlopen want er is niks. Dus welk voordeel heeft dit voor Trump mochten de democraten niks gezegd hebben ? Geen enkel. We hebben het hier over eventuele gerechtelijke onderzoeken uitgevoerd in een ander land die op een sisser uitlopen, en waar voor de rest in de USA geen gevolgen van zichtbaar zijn.

Maar wat is er nu gebeurd ? Nu hebben de democraten daar ruchtbaarheid aan gegeven. DAT speelt in het voordeel van Trump. Daar waar het voor Trump *direct* delikaat zou zijn om een gerucht zonder fundamenten PUBLIEK TE MAKEN, is hij hier nu toe geforceerd door de democraten. Hierdoor is Biden besmeurd, wat er ook van weze. Tegen dat het onderzoek ginder op een sisser zou uitdraaien, is de schade opgelopen.

Want nu *moet er wel* een gerechtelijk onderzoek opgestart worden om Biden eventueel van zijn beschuldiging wit te wassen. Gaat Ukraine geen onderzoek opstarten, is het altijd zo dat de twijfel zal bestaan dat Biden toch corrupt is. En starten ze wel een onderzoek op, maakt dat de hypothese groter dat er misschien toch rook is.

Maw, het enige wat de democraten hier bereikt hebben, is een torpedo in de boot van Biden. Torpedo die oftewel verdiend was, ter eer van Trump. Of Torpedo op basis van valse geruchten, die Trump niet zonder hulp van de democraten kon afvuren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2019 om 09:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 09:40   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt opvallend hoe gemakkelijk slimme mensen meegaan in die narrative van een vermeend schandaal rond Biden. Allez, daar kijk je toch dwars door heen? Dit hoeft toch niet "partisan" te zijn?...
Daar gaat het niet over. Het enige dat dat schandaal een schandaal maakt, is het publiek maken van de verdenking. Trump heeft die verdenking niet publiek gemaakt. De DEMOCRATEN hebben hem gedwongen om het publiek te maken.

Zoals ik al stelde, een gerucht dat verkeerd is, en dat ge vertrouwelijk houdt, *heeft geen effect*. Als Trump *vertrouwelijk* aan zijn ambtsgenoot een gerucht vertelt, heeft dat geen enkel effect. Het zal dan enkel een effect hebben als het terecht was. En, eh, dan was het terecht.

Een gerucht dat verkeerd is, veroorzaakt enkel maar schade als het publiek gaat, en dat is precies wat de democraten gedaan hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2019 om 09:41.
Oud 26 september 2019, 09:52   #165
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De democraten zijn al vanaf het begin van Trump's presidentschap op zoek naar iets om hem te impeachen. Russiagate bleek een flop en nu komt het over alsof ze uit wanhoop handelen. Zelensky zelf zei dat hij niet onder druk gezet werd tijdens het telefoongesprek. Dit is puur lucht tenzij God een ex machina doet.

Er zijn nochtans genoeg impeachable misdaden in de VS. Ik denk aan de vele illegale oorlogen, staatsgrepen en dergelijke. Maar dát vinden de Democraten geen probleem. Dát besneurd het imago van het land blijkbaar niet.

Ze zijn het daar helemaal aan het verliezen over de plas.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2019 om 09:52.
Oud 26 september 2019, 09:52   #166
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het onderzoek is niet vastgelopen bedoelt u?

Zelensky trekt het hopelijk uit het slop.
Allez Bach...

Tegen beter weten in, wat leesmateriaal over de zaak. Als ge een beetje moeite doet, dan weet elke weldenkende mens wat er aan de hand is...

https://www.bloomberg.com/news/artic...den-in-ukraine
https://www.businessinsider.com/ukra...19-9?r=US&IR=T

Bon, ik verwacht eigenlijk niet dat het standpunt erover zal doen veranderen. Voor jou MOET en ZAL er "iets niet pluis" blijven.
Oud 26 september 2019, 09:54   #167
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez Bach...

Tegen beter weten in, wat leesmateriaal over de zaak. Als ge een beetje moeite doet, dan weet elke weldenkende mens wat er aan de hand is...

https://www.bloomberg.com/news/artic...den-in-ukraine
https://www.businessinsider.com/ukra...19-9?r=US&IR=T

Bon, ik verwacht eigenlijk niet dat het standpunt erover zal doen veranderen. Voor jou MOET en ZAL er "iets niet pluis" blijven.
Aub me geen woorden in de mond te leggen. Hou het maar bij de inhoud.
Oud 26 september 2019, 09:57   #168
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Het enige dat dat schandaal een schandaal maakt, is het publiek maken van de verdenking. Trump heeft die verdenking niet publiek gemaakt. De DEMOCRATEN hebben hem gedwongen om het publiek te maken.

Zoals ik al stelde, een gerucht dat verkeerd is, en dat ge vertrouwelijk houdt, *heeft geen effect*. Als Trump *vertrouwelijk* aan zijn ambtsgenoot een gerucht vertelt, heeft dat geen enkel effect. Het zal dan enkel een effect hebben als het terecht was. En, eh, dan was het terecht.

Een gerucht dat verkeerd is, veroorzaakt enkel maar schade als het publiek gaat, en dat is precies wat de democraten gedaan hebben.
Welja, het gaat enkel over de perceptie van schandaal. Zie https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=152

Als ge dus een beetje utizoekt waarover het gaat, dan is er niks aan de hand in geval van Biden. Er is dus niet eens een onderzoek. Het is dus ALLEEN perceptie en daar volg ik u volledig in. Wie die perceptie-oorlog wint, is helemaal niet duidelijk.

Dat is diep tragisch watn de waarheid ligt gewoon daar, open en bloot...
Oud 26 september 2019, 09:58   #169
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aub me geen woorden in de mond te leggen. Hou het maar bij de inhoud.
Citaat:
Daarenboven komt nog dat de opvolger van de procureur die Biden heeft laten afzetten het onderzoek helemaal heeft laten vastlopen. Trump's hunch dat hier wel eens iets niet pluis zou kunnen zijn is niet zo ver gezocht.
Of welke woorden bedoel je dan Bach?...
Oud 26 september 2019, 09:59   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge dus een beetje utizoekt waarover het gaat, dan is er niks aan de hand in geval van Biden. Er is dus niet eens een onderzoek. Het is dus ALLEEN perceptie en daar volg ik u volledig in. Wie die perceptie-oorlog wint, is helemaal niet duidelijk.
Ge begrijpt toch goed dat de publieke perceptie totaal niet beinvloed wordt door een vertrouwelijk gesprek met een ambsgenoot he. En dat het pas is als het publiek gemaakt wordt, dat de perceptie speelt, he ! Er is geen perceptie van een schandaal als dat in een vertrouwelijk gesprek vernoemd wordt he.

En dat het puur door toedoen van de democraten is dat die perceptie speelt omdat het die zaak publiek maakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2019 om 10:00.
Oud 26 september 2019, 10:00   #171
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij Trump zou geweten hebben dat dat telefoongesprek ooit zou openbaar gemaakt worden zodat hij de indruk kom geven dat Biden iets illegaals deed. Maar dat lijkt me te ver gezocht.
Oud 26 september 2019, 10:03   #172
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge begrijpt toch goed dat de publieke perceptie totaal niet beinvloed wordt door een vertrouwelijk gesprek met een ambsgenoot he. En dat het pas is als het publiek gemaakt wordt, dat de perceptie speelt, he ! Er is geen perceptie van een schandaal als dat in een vertrouwelijk gesprek vernoemd wordt he.

En dat het puur door toedoen van de democraten is dat die perceptie speelt omdat het die zaak publiek maakt.
yup, democraten hebben een risico genomen. Ik ben ook benieuwd hoe het uitdraait. Voor elke politicus zou dit schandaal het einde zijn, maar blijkbaar niet voor Trump. Wie hier het meeste schade gaat oplopen (Biden of Trump) is geen uitgemaakte zaak.

Ik wilde enkel de puntje op de i zetten mbt de feiten, niet de perceptie. Iedereen die hier meegaat de verdachtmaking van Biden geloofwaardig te maken, laat zich vangen.

Dat staat volledig los van de politieke analyse mbt de perceptie waar ik u grotendeels in volg.
Oud 26 september 2019, 10:04   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij Trump zou geweten hebben dat dat telefoongesprek ooit zou openbaar gemaakt worden zodat hij de indruk kom geven dat Biden iets illegaals deed. Maar dat lijkt me te ver gezocht.
Dat zou briljante strategie zijn !

Het zou gewoon geniaal zijn om aan een witgloeiende democraat "per ongeluk" laten te horen dat je vertrouwelijk roddelt over uw politieke tegenstander over de telefoon met een ambtsgenoot, in de hoop dat die onnozelaar gaat denken dat hij op een affaire zit en gans de poespas aan het rollen zet zodat ge 'tegen uw goesting gedwongen wordt' om uwe roddel publiek te maken
Oud 26 september 2019, 10:05   #174
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Trump playing 5D-chess

Laatst gewijzigd door Voltian : 26 september 2019 om 10:05.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:06   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
yup, democraten hebben een risico genomen. Ik ben ook benieuwd hoe het uitdraait. Voor elke politicus zou dit schandaal het einde zijn, maar blijkbaar niet voor Trump. Wie hier het meeste schade gaat oplopen (Biden of Trump) is geen uitgemaakte zaak.
Ik zie zelfs niet eens in waarom Trump enig probleem hiermee zou hebben.

Als ik tegen mijn vrouw vertrouwelijk zeg dat ik denk dat Voltian een gevaarlijke seriemoordenaar is, en toevallig hoort mijn domme buur dat, die gaat naar de politie die mij dwingt van dat openbaar te maken, wie denkt ge dan dat er last gaat hebben ?

Ikke of gij ?

Van mij kan men zeggen dat ik zever vertel aan mijn vrouw. So what ? Alsof we ondertussen niet weten dat Trump zever vertelt.

Maar eens dit vrij is gegeven, zal er altijd enige twijfel zijn over U, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2019 om 10:10.
Oud 26 september 2019, 10:07   #176
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of welke woorden bedoel je dan Bach?...
Op dat wat je weglaat uit je vetgedrukte quote "niet zo ver gezocht" waar u iets anders van maakt. Ik zeg nergens dát er iets niet pluis is in het gedrag van Biden. Ik acht u voldoende intelligent te begrijpen wat ik schreef en concludeer daarom dat u zin heeft om wat op de man te spelen met wat manipulaties. Zwak.
Oud 26 september 2019, 10:08   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, met Russia gate was het andersom he. Dat was ook fake, maar werd 2 of 3 jaar lang als een "feit" voorgesteld.

Feiten hebben maar weinig belang in de politiek. Perceptie op het ogenblik van de verkiezing is het enige wat telt.
Oud 26 september 2019, 10:12   #178
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
yup, democraten hebben een risico genomen.
Gezien iedereen hier zegt dat Pelosi een intelligente gehaaide politica is, zou ik eerder denken dat zij goed weet wat zij doet, en dus gewoon een torpedo in Biden zijn boot wilde schieten, en hiervoor Trump gebruikte als dat goed uitkwam.

Dit lijkt mij meer een interne afrekening bij de democraten die Biden aan de kant willen.
Oud 26 september 2019, 10:15   #179
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wilde enkel de puntje op de i zetten mbt de feiten, niet de perceptie. Iedereen die hier meegaat de verdachtmaking van Biden geloofwaardig te maken, laat zich vangen.

Dat staat volledig los van de politieke analyse mbt de perceptie waar ik u grotendeels in volg.
Het is de media gecreëerde anti Trump massahysterie die mensen deze (in ver gedrukte) conclusie doet trekken vermoed ik, want op zich is er niets spectaculairs aan een president die aan een collega vraagt een zaak te onderzoeken.

Dat Biden een procureur deed afzetten rond een zaak waar zijn zoon in betrokken was is iets dat best mag wat nader onderzocht worden trouwens. Ook al gaat het om een politiek tegenstander van Trump maakt dat Trump's vraag voor een onderzoek nog niet ongehoord.
Oud 26 september 2019, 10:17   #180
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op dat wat je weglaat uit je vetgedrukte quote "niet zo ver gezocht" waar u iets anders van maakt. Ik zeg nergens dát er iets niet pluis is in het gedrag van Biden. Ik acht u voldoende intelligent te begrijpen wat ik schreef en concludeer daarom dat u zin heeft om wat op de man te spelen met wat manipulaties. Zwak.
ah, dus met deze woorden in uw quote (ik laat niks weg overigens)...
Citaat:
Daarenboven komt nog dat de opvolger van de procureur die Biden heeft laten afzetten het onderzoek helemaal heeft laten vastlopen. Trump's hunch dat hier wel eens iets niet pluis zou kunnen zijn is niet zo ver gezocht.
...wilde je niet suggereren dat er misschien toch iets niet kosher aan de situatie met Biden?

Interessant, ik vraag me dan af wat je wel bedoelt.

Bon, als het dat niet is wat je bedoelt, dan kan je makkelijk even bevestigen dat je zelf ook die perceptie-waas kan prikken en dat je begrijpt dat er in de feiten (niet in de perectpie!) niks aan de hand is met Hunter Biden in Oekraine? Kan je dat gewoon even bevestigen, dan kunnen we dat misverstand toch al even wegzetten.
Dank u

Laatst gewijzigd door Voltian : 26 september 2019 om 10:18.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be