![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch opvallend: een regeerakkoord opbouwen rond de gedachte 'we kijken naar de noordeuropese landen' om dan in het parlement Congolese praktijken te hanteren als de oppositie informatie vraagt.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 5 oktober 2019 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Brusselaars hun regeringske was al veel eerder klaar,doch die hebben evenmin concrete cijfers als informatie beschikbaar... De waalse die knallen daarentegen volop in het rood..... Dat is blijkbaar allemaal minder erg... Greta zou zeggen "how dare u" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Brussels parlement doet dat conform de afspraken in oktober. De schijn wekken dat dit moet samengaan met het debat over het regeerakkoord is foutief. In Vlaanderen is het regeerakkoord nu eenmaal zo laat tot stand gekomen dat het debat erover samenvalt met de septemberverklaring. Maar ik geef je wel gelijk dat de cijfers als zodanig essentiëler zijn dan de discussie wanneer ze komen. Het was eleganter geweest nog een paar dagen te onderhandelen en de meerjarenbegroting deftig op punt te stellen en het regeerakkoord een weekje later definitief af te kloppen.
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het regeerakkoord wordt inderdaad naar Nederland en Scandinavië verwezen als na te streven voorbeeld. Nederland is een land van huurders. Ons land is een land van huiseigenaars. Toch staan er in het regeerakkoord, naar eigen bepaling, maatregelen om het nog haalbaarder te maken om een eigen woonst te verwerven. Er staan ook maatregelen om meer openbaar gefinancierde huurwoningen in de markt te zetten. Ook zit er in het akkoord een nieuwe procedure die lokale OCMW's financiert om huurders met huurachterstal bij te staan als een huisuitdrijving dreigt. Waar wil Vlaanderen naar toe ? Een huurdersmarkt zoals in Nederland of een behoud van een eigenaarsmarkt zoals traditioneel is in België ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 oktober 2019 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat vindt De wever er trouwens van dat er niet meer naar de Grieken en Romeinen wordt gekeken? Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 oktober 2019 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sinds mijn jeugd hoor ik telkens weer dat het begrotingsevenwicht voor binnen 2/3 jaar is maar het is er nu nog niet en ik ben al op pensioen. Toch even resumeren, de rente staat negatief bij de NBB. De Belgen hebben miljarden op hun rekeningen bij de banken die dat geld voor een stuk onderbrengen bij de NBB. Met andere woorden België verdient aan schulden maken en nog komen ze niet toe wat moest de rente terug eens aantrekken? Ik wil dat niet meer meemaken want hoe ze dat gaan oplossen? Met lullen alvast niet meer.
![]() |
![]() |
#288 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een verrijkte, multiculturele aanpak...
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 oktober 2019 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft Sterke Jan zijn cijfers ondertussen "gevonden" of "aangepast" ?
En kloppen ze ook ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voila daar zijn ze dan de begrotingcijfers.
In 2024 is de begroting in evenwicht .... voor de volgenden dus. Volgend jaar 436 milj in het rood + 600 milj dit jaar is ca 1 miljard eer het definitief wordt. Die 75 milj over tegen 2024 vergeet ik ook maar want ze zullen zich wel ergens "een beetje" gemist hebben zoals met het BBP en de index. Als ik dan goed reken hebben we tegen 2024 meer dan één miljard schulden in Vlaanderen alleen al want het evenwicht is er pas tegen 2024. De Vlaamse overheid afbouwen is positief nu nog de vele beleidsniveaus eens onder de loupe nemen en betere controle van aanbestedingen en kosten.
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, ze erven de schulden die Bourgeois in het verleden gemaakt heeft. Sterke Jan kan daar niets aan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() Komt hier iemand doodleuk zeggen terwijl heel het land plat ligt onder de schuldenberg van hier tot aan de maan van la Belgique...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() De zweedse regering gaat door met de kaalslag van de middenklasse.
Woonbonus, kindergeld, dienstencheques,...zijn allemaal zaken die de middenklasse treffen. Woonbonus is bijzonder zware belastingverhoging. De vorige is daarvoor afgestraft, voor dit rechts beleid. Alle zweedse partijen hebben stevig verloren. Deze gaan er nog een schepje bovenop doen. Ik herhaal mijn pronestiek: NVA < 20 % VLD < 10 % CD&V < 10 % of de partij is opgeheven, wat eerste komt. SPa, PVDA, Groen zullen winnen. VB gaat de grootste vlaams worden, maar onvoldoende om het verlies van NVA te compenseren voor een forza flandria. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De manier waarop Jan lul gestart is zal de voorspelling wel kloppen. Hij heeft wel nog tijd genoeg om een en ander recht te zetten, maar de middenklasse, dat is toch ook gedeeltelijk de NVA vijver. Deze regering gaat de mensen een flinke duw naar links geven.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 7 oktober 2019 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij gaat die schuld nog kleiner maken dan ze in werkelijkheid is... ![]() Volgens mij komt Jupiter al stilaan in zich wat de staatsschuld betreft.... Het erge is ,vroeger telden ze in Belgische franskes,nu in Euro's,dat is dan wel het frankse maal 40... Maar goed,het zal niet veranderen,ze zullen schulden blijven bijmaken.... Het Grieks scenario komt iedere dag steeds korter bij.... En dan gaat het de schuld van de burger zijn,de politieke verantwoordelijken zullen tegen dan wel een Pontius Pilatuske doen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen vermogen, enkel schulden. Ik heb een goed diploma en woon dicht bij de grens, ergo, ik kan relatief gemakkelijk in NL of Duitsland gaan werken. Het zullen de oudjes zijn zoals u, die geschoren zullen worden in een Grieks scenario. Pensioenen gekort, rekeningen afgetopt. l |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok,so far so good... ![]() Gij kent mij alvast niet goed,denk jij dat al mijn geld hier alleen zit... Een ouwe aap moet je geen smoelen leren trekken.... Man,man,man,gij zijt toch geen afgestudeerde van de Leuvense universiteit zeker.... Dat zou anders al veel verklaren.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu ist al wat meer geworden, mijn vrouw en ik hebben opslag gehad ![]() Citaat:
En toch, het zijn de ouderen die zullen mogen opdraaien voor zulke crisis. Ik ga gewoon belastingplichtige in Duitsland worden, op aanraden van dpg. Gij kunt dat helaas niet. Dus als ik van u was zou ik de billen dicht knijpen en hopen dat Belgie nog een lang en vruchtbaar leven tegemoet gaat. |
||
![]() |
![]() |