![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Net als Amerika heeft ook Europa geen interesse meer in het MO. De oorlogen daar gaan nog jaren duren en alle spelers Turkije ,Syrië, Iran Saoedie Arabië vechten om de macht, Het is ook een godsdienstoorlog tussen Soennieten en Sjiieten de en IS die die landen aan het vechten houden. In feite vinden Amerika en Europa dat ze het nu maar zelf moeten oplossen. Alleen de Koerden en de vluchtelingen zijn de dupe van deze desinteresse en daarom , veel woorden maar geen daden van het Westen, als het om Turkije en de Koerden gaat. Rusland is nog de enige grootmacht die daar in de regio invloed heeft en gebruikt. Echter ook Poetin wil Turkije te vriend houden. |
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En iedereen weet dat 'blaffende honden die bijten niet'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 oktober 2019 om 08:00. |
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het zal aan de bevolking zelf zijn om de handschoen op te nemen en de Turken onder druk te zetten. -niet meer op reis naar Turkije, geen citytrip meer naar Istanbul. -niet meer naar de Turkse bakker op de hoek -geen fruit meer halen bij de Turkse groentenboer -geen pita meer bij de Turkse pitaboer -niet meer naar die Turkse kapper -niet meer naar die Turk die auto's onderhoudt en niet meer langs die Turkse bandenman. -geen Turken meer aannemen -geen praatje meer met de Turkse buurman -geen Turken meer op bus en tram -etc etc. tenzij het Koerden zijn natuurlijk, dan verdienen ze al onze steun. Dus altijd eerst vragen of ze Turk of Koerd zijn alvorens tot actie over te gaan! |
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Banneling
|
Citaat:
in een zwakke poging om zijn schrikbewind nog wat te rekken, zaait Erdogan voor 5 generaties haat bij de Koerden. ofwel roeit hij deze keer de Koerden allemaal uit (en krijgt hij een economische boycot over zich heen), ofwel zaait hij hier de kiemen die Turkije verder uit elkaar drijft. |
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Partijlid
|
|
|
|
#268 |
|
Europees Commissaris
|
Om mijn steentje bij te dragen heb ik de Turkse collega hier naast mij al wa petsen op zijn muil gegeven.
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Banneling
|
Citaat:
solidarnosc met de Koerden! PS ik heb vanmorgen al een sms'ke terug gestuurd naar dat schoon maske dat hier altijd loopt te flirten maar die eigenlijk met nen Turk getrouwd is! |
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind het alles bij elkaar een meesterzet van Trump en Erdogan.
Hiermee maakt Trump het voor de EU vrij moeilijk, en de EU is toch wel niet zijn beste vriend. Hierdoor kan hij de EU verder overspoelen met vreemdelingen, en hierdoor *zijn* politieke visie in Europa bevorderen, en de EU staten hun mediocratie politiek minder populair maken. Door de exterminatie van de Koerden die hier waarschijnlijk uit zal volgen, is men bovendien verlost van de nuttige idioten die op een zeker ogenblik voor het westen gediend hebben, en waar dus verwachtingen ontstaan waren. Die verwachtingen afmaken is het beste wat men kan doen: men heeft de hulp gratis gehad, en nu kan men, door hen af te maken, vermijden dat men moet gaan betalen. Bovendien kan hij Putin daar ook een kloot mee aftrekken, zonder zelf troepen moeten te sturen. En bovendien spreekt men nu over iets anders dan die impeachment en andere politieke zever. Dit is duidelijk een strategisch interessante daad vanuit het standpunt van Trump, waarmee hij al zijn tegenstanders goed ambeteert, de EU in de eerste plaats, die niet echt zijn vriend is. Erdogan heeft het ook goed bezien: hij kan, net zoals Trump, de EU goed ambeteren, EU die niet echt zijn vriend is, en hij heeft de okkazie om de Koerden die lastig zijn voor hem, eindelijk deftig af te maken en heeft nu de mogelijkheid om, door oorlog te voeren naar buiten toe, naar binnen beter zijn macht uit te oefenen: een staatshoofd dat oorlog voert (zolang hij niet verliest) heeft altijd meer macht en prerogatieven dan in vredestijd. Maar bovendien zit er op langere termijn veel islam terrorisme in de pijp, en dat komt alle staten goed uit. Dat laat hen toe om zeer liberticide maatregelen te treffen, wat tenslotte het manna is waar staten op leven. Niks zo goed voor het staatswezen als terrorisme. Het is de laatste tijd verslapt, en moet dus terug opgepompt worden. De grootste terroristenbestrijder van het midden oosten is waarschijnlijk Assad, dus die moet opgeruimd worden, net zoals Saddam in den tijd, om weer een groot terroristennest doen te ontstaan. Briljant gewoon. Dit zijn zeer goeie strategische daden, zowel van Erdogan als van Trump. En de EU toont hoe belachelijk ze is op geo-politiek vlak. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2019 om 09:43. |
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#276 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En de EU : die groeit door dergelijke prikkels uit tot een meer volwassen geopolitieke speler. De Defensie-unie moet er nu echt komen en met de Britten er hopelijk uit binnen 20 dagen is het daar eindelijk tijd voor hopelijk. |
|
|
|
|
|
|
#278 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Intussen zijn we 20, 30 jaar later en stroop smeren is nog steeds het enige wat die gluiperds kunnen: https://www.hln.be/nieuws/buitenland...jden~a592e5cf/ Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#279 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
in ieder geval een dolk in de rug van de Koerden die het imago van de USA niet zal tegoed komen. En een bevestiging dat de Turken hun oude duivels niet kunnen bedwingen. Volkerenmoorden is geen nieuwigheid bij de Turken.
|
|
|
|
|
|
#280 | ||
|
|
Citaat:
|