Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2019, 11:01   #121
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lijkt me logisch.
Mij ook goed hoor.

Het alternatief is dat de man niet weet waar hij over spreekt.

Ik wil die tagline ook wel gebruiken, incompetente jambon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 11:02   #122
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, ik ben vrij links.

Maar ik kan mij vinden in centrum. Het heeft ons land zeer veel welvaart gebracht.
En het daarna, omdat het juist alleen maar links in naam was, veel welvaart terug afgepakt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 11:05   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de NVA nog eens een federale regering vormt, zijn ze volledig gedomesticeerd

Geld, faam, "Bart Baron Dewever", Minister van staat Jambon, Europese topjobs, ....
Kan je het spel gortiger en corrupter spelen... Eerst komen zagen dat ze het midden moeten opzoeken voor het heil van het volk en ze daarna aanvallen dat ze dat doen, niet voor het heil van het volk maar voor de postjes... zoals links het inderdaad al altijd gedaan heeft, maar zonder dat we er toen ook maar het minste commentaar op kregen... Het geld en de macht ging toch de goede kant uit??? Nl. de zakken van de linkse staatsverloedenaars...
Oud 16 oktober 2019, 11:05   #124
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dezelfde reden waarom mensen niet meteen in koud water durven springen, zelfs al ligt er op de bodem een pot geld....
Ja maar dat zijn mensen, dat zijn geen politiekers...
Oud 16 oktober 2019, 11:07   #125
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik heb hier al zeker 20 keer gezegd dat Vlaamse onafhankelijkheid niet uit Vlaanderen zal komen, en zeker niet uit de Belgische instelling die het Vlaams parlement is.

Als er een Vlaamse onafhankelijkheid komt, zal dat enkel en alleen maar komen door het totale disfunctioneren van het federale niveau. Dat is wel een heel realistische mogelijkheid, veel meer dan het heldhaftig uitroepen van de Vlaamse republiek in een Belgische instelling.
En waarom disfunctioneert dat federale niveau dan zo geweldig en is het zo verziekt dat het zichzelf niet meer kan redden???
Oud 16 oktober 2019, 11:09   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij ook goed hoor.

Het alternatief is dat de man niet weet waar hij over spreekt.

Ik wil die tagline ook wel gebruiken, incompetente jambon.
Ik denk dat je wat teveel uw eigen boodschap wil horen.

De belangrijkste boodschap van Jan Klaasen I is hetgeen dat hij over het Belang zegt, dat ze het Belang het veel te gemakkelijk maken.

Waarbij de "ze" in bold eigenlijk staat voor BDW.
Oud 16 oktober 2019, 11:09   #127
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat de ambtenarij zo machtig en onafhankelijk is, dat ze van hun eigen kunnen functioneren, en dit in tegenstelling tot de VS.
Waarom wordt er dan steen en been geklaagd omdat er geen nieuwe federale regering komt???
Elke dag dat die er niet is, ondanks dat la Belgique er zo om schreeuwt is een dag gewonnen voor Vlaanderen; een dag waarop la Belgique onmogelijk bijkomende maatregelen kan treffen die, zoals altijd, vooral Vlaanderen zullen treffen...
Oud 16 oktober 2019, 11:14   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist. Maar niet door zichzelf koning te verklaren. Wel door den taaie omzeep te helpen.

Vertaald: dus niet door in 't Vlaams parlement een Puigdemontje te doen, maar wel door ervoor te zorgen dat het gangreen verder en verder het federale niveau aantast.
En dat bekomt hij het beste door ze gewoon te laten sudderen in hun eigen sop en weigeren, bij hun zogenaamde rechttrekken van de Belgische staatsfinanciën dat er ook maar één euro in meer uit Vlaanderen zou komen...
En vooral er op aandringen dat die totale scheeftrekking van de verdeling van die financiën over de gemeenschappen moet rechtgetrokken worden...
Oud 16 oktober 2019, 11:18   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stoute Bart..
Slechte Vlaming..
Alleen de Blokkers zijn eerlijk...

iedereen is tegen ons... boehoehoe...
Hier kennen we weer onze linkiewinkies... Eerst iedereen zwart maken die niet voor hen is en als ze dan later een verdiende reactie krijgen om hun eenzijdige opgesloten ingesteldheid komen wenen dat dat niet eerlijk is...
Linkiewinkies en eerlijkheid...
Huilie, huilie past meer bij hen...
Oud 16 oktober 2019, 11:19   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stoort deze korte karakterschets van jouw politieke leefwereldje je dan zo erg ?
Beschuldig de anderen niet van je eigen gebreken...
Oud 16 oktober 2019, 11:21   #131
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
"Degrelle begon geheime besprekingen met het Vlaamsch Nationaal Verbond om een samenwerking te sluiten. In het akkoord dat hieruit voortvloeide verklaarde hij onder meer bereid te zijn om te ijveren voor een gefederaliseerd België en een vernederlandsing van Brussel. Degrelle beschouwde dit akkoord als een hergroepering van alle rechtse krachten die Rex na een aanhoudende politieke crisis aan de macht zou brengen, maar het akkoord met het VNV leidde tot hevige weerstand van een groot deel van zijn achterban."

Duidelijk waar de gemene deler lag, niet ?
Inderdaad, de gemene delen tussen zijn achterban en la Belgique lag boven alles in hun anti-Vlaamse gevoelens...
Oud 16 oktober 2019, 11:22   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Op den duur zou ik nog denken in Luik.
Oud 16 oktober 2019, 11:23   #133
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat je wat teveel uw eigen boodschap wil horen.

De belangrijkste boodschap van Jan Klaasen I is hetgeen dat hij over het Belang zegt, dat ze het Belang het veel te gemakkelijk maken.

Waarbij de "ze" in bold eigenlijk staat voor BDW.
Ze voeren campagne voor het VB. En dan klagen dat ze 7 % achteruit gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 11:24   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Jambon gaat praktijktesten op de arbeidsmarkt en de datingmarkt toestaan. Werkgevers die een job niet invullen omdat de werkzoekende een andere afkomst heeft, of mensen op zoek naar een partner die aangeven niet iemand met een andere huidskleur of religie te willen daten, gaan aangepakt worden. Bron.
Bestaan die praktijktesten dan nog niet??? We horen onze linkiewinkies daar toch al sinds jaar en dag over zeveren???
Of kregen ze het vroeger niet voor elkaar, waarom??? Of bestaan ze wel degelijk al en gaat Jambon die soep een beetje klaarder maken???
Oud 16 oktober 2019, 11:29   #135
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij leeft letterlijk samen met de grote francofonie.
Daarom ook dat ik duidelijk beter en meer zie dan de doorsnee Vlaming die wordt lomp gehouden over wat de francofonie in werkelijkheid is... en dus daarom ook dat ik meer en beter zie dan de doorsnee lompgehouden Vlaming waarom la Belgique zoals het nu is (maar het weigert halstarrig om te veranderen) nooit kan blijven bestaan...
Het is gewoon een facistische francofone aberatie...
Oud 16 oktober 2019, 11:41   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze voeren campagne voor het VB. En dan klagen dat ze 7 % achteruit gaan.
Iedere keer dat ze een regering vormen met de vrienden van het ACW en OVLD gaan ze achteruit.

Je zou denken dat dit begrijpbaar is voor iedereen...

Ze krijgen blijkbaar maar niet genoeg van de ACW sabotage.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 oktober 2019 om 11:42.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 11:43   #137
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
"ik krijg niet wat ik wil omdat ik geen meerderheid kan verzamelen voor mijn wil dus dan ga ik maar janken en onnozel doen"

zowat de beste omschrijving van het vlaams separatisme in dit land
Ik krijg niet wat ik wil, omdat we met een intrigerende, indoctrinerende en de Vlamingen lomp houdende anti-Vlaamse officiële pers zitten opgescheept die het ondemocratisch en facistisch francofoon karakter van la Belgique tegen elke prijs voor de Vlamingen wil verbergen...
Maar die werkelijkheid ondergraaft de Belgische staat tot in de wortels en heeft dan ook vele negatieve anti-democratische gevolgen waar vooral de Vlamingen de kop van jut voor zijn en juist die gevolgen kan la Belgique steeds minder en minder verbergen... waardoor la Belgique zichzelf om zeep zal brengen want de Vlamingen zullen die achtergestelde, dure houding voor zichzelf, niet lang meer verdragen...

Als jij dat huilie, huilie, huilie, wil noemen??? Ik noem eerder het commentaar van onze Belgische liefhebbers huilie, huilie, huilie want hun commentaar berust gewoon op totaal onaanvaarbare toestanden voor de Vlamingen in la Belgique en zelf zij geven en kennen waarschijnlijk geen enkele oplossing voor die problemen...
Het enige dat ze kunnen doen is stevig de ogen dichthouden voor de bestaande realiteit...
Oud 16 oktober 2019, 13:16   #138
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Op den duur zou ik nog denken in Luik.
Eerder Gross Lüttich.
Oud 16 oktober 2019, 13:24   #139
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik krijg niet wat ik wil, omdat we met een intrigerende, indoctrinerende en de Vlamingen lomp houdende anti-Vlaamse officiële pers zitten opgescheept die het ondemocratisch en facistisch francofoon karakter van la Belgique tegen elke prijs voor de Vlamingen wil verbergen...
Maar die werkelijkheid ondergraaft de Belgische staat tot in de wortels en heeft dan ook vele negatieve anti-democratische gevolgen waar vooral de Vlamingen de kop van jut voor zijn en juist die gevolgen kan la Belgique steeds minder en minder verbergen... waardoor la Belgique zichzelf om zeep zal brengen want de Vlamingen zullen die achtergestelde, dure houding voor zichzelf, niet lang meer verdragen...

Als jij dat huilie, huilie, huilie, wil noemen??? Ik noem eerder het commentaar van onze Belgische liefhebbers huilie, huilie, huilie want hun commentaar berust gewoon op totaal onaanvaarbare toestanden voor de Vlamingen in la Belgique en zelf zij geven en kennen waarschijnlijk geen enkele oplossing voor die problemen...
Het enige dat ze kunnen doen is stevig de ogen dichthouden voor de bestaande realiteit...
maw, het is de schuld van de anderen.
Oud 16 oktober 2019, 13:29   #140
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De leden van beide Kamers vertegenwoordigen de Natie en niet enkel degenen die hen hebben verkozen.De natie... het begin van fascisme, zie Spanje... toch vooral als mens hem stelt in tegenstelling met de wil van het volk en niet samen met de wil van het volk...
In de Grondwet (1831) betekent "nation" niet "l'état". Met natie wordt het ganse volk bedoeld. Dus de leden van beide Kamers vertegenwoordigen ook hen, die toen gezien het cijnssysteem geen stemrecht hadden of ook niet gingen stemmen. En gezien toen elk kiesdistrict slecht één verkozene had, gold dat voor deze verkozene voor zijn kiesdistrict.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be