![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want er rijden steeds meer EV zonder enige laadmogelijkheid (appartement ofzo), en die vragen dat laadpunt dan eerst aan hun directe overheid, de gemeente. Het principe van openbare laadpaal volgt E-wagen. Wow dat is echt een zwaar probleem, want ze maken er zelfs reklame over. ![]() Citaat:
Maar waarom jij van een administratieve beslissing zo een drama kunt maken en jij maar verder blijft janken? Ik HAD HET OOK OVER PRIVATE OF BEDRIJFSLAADPALEN. JIJ had het over de kosten, awel die zijn 100% aftrekbaar, zelfs de laadpaalkosten thuis bij de weknemer zijn bedrijfswagen zijn dat. Is dat waar of niet waar? Tis JA OF NEE Paul, geef eens een antwoord. En van die 4 laadpalen in Brussel in jouw topictitel is voor te zwansen of voor te kronkelen of zomaar te liegen? Antwoord eens direct, Paul. Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2019 om 13:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
![]() Ze zouden beter het Nederlands voorbeeld volgen die geven ook geen premies voor EVs maar taxeren wel extra de vervuilende voertuigen. Natuurlijk durven onze angstkonijnen dat niet. En dan nog 3 Gewesten die maar blijven kronkelen en lullen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2019 om 13:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Er zijn in Brussel wel meer dan 4 laadpalen. Gewoon even de feiten checken. Ik ben eens gaan kijken op Chargemap. Op het kaartje staan de aantallen met publieke laadpalen. Bij heel wat bedrijven in Brussel staan ook nog eens tientallen laadpalen. Check de feiten even voor je begint te zeveren.
Ga maar eens naar http://www.chargemap.com Zoom in en alle laadpalen komen tevoorschijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
als er 300.000 pendelaars elektrisch naar bxl rijden zullen daar best 50.000 laadpalen staan?? Denk je ook niet ? De meeste gaan in de garages staan, maar het zou nog eens een toegevoegde waarde zijn om de lokale bevolking zonder garages ook te voorzien van laadpalen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Waarom staan er geen 10.000 tankstations in Brussel? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2019 om 10:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Waarom zou een gemeente geen aanbesteding kunnen doen om in bepaalde straten aan elke parkeerplaats een elektrische aansluiting te kunnen voorzien, zodat parkeerbeleid voor bewoners en elektrische oplading gecombineerd kunnen worden? Maar of die groensels zo ver nadenken, dat is maar zeer de vraag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
En dan denk je dat een andere burger op de loer gaat liggen om dan vlug die parking te nemen om zijn EV op te laden ? Als je dus om de drie dagen uw auto wilt laden, ga je een verhouding van 1/3 EV parking nodig hebben. Maar volgens micele kan iedereen die 300.000 auto's die rondrijden in bxl en verplicht elektrisch worden gewoon met de huidige infrastructuur opladen.... ik vraag mij zelfs luidop af of er energie genoeg loopt naar bxl om al die ev"s op te laden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
het is u ook ontglipt dat een auto aan een 10KWp laadpaal zo 4 u zit te laden, en dat om de 300km moet doen of 3x meer en 60x trager of je hebt idd 180x meer infrastructuur nodig... Grappig hé
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2019 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() https://www.rijksoverheid.nl/actueel...an-de-toekomst
5 miljoen voor laadpalen van de toekomst Nieuwsbericht | 02-09-2019 | 07:00 Slimme laadpalen in 21 Nederlandse gemeenten Een stabieler elektriciteitsnet, groene stroom beter benutten en geld verdienen met een elektrische auto. Dat is wat slimme laadpalen mogelijk maken. Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) trekt daarom 5 miljoen euro uit om gemeenten te subsidiëren bij de aanleg ervan. Met het geld komen in 21 Nederlandse gemeenten door heel Nederland laadpleinen met in totaal 472 slimme laadpunten. Staatssecretaris Van Veldhoven: Elektrisch rijden wordt het nieuwe normaal. Ik wil daarom niet alleen meer laadpalen, maar ook slimmere. Deze laadpalen zijn de toekomst. Ze ontlasten het stroomnet, benutten groene stroom beter en maken het laden van je auto nog voordeliger. Daarom wil ik de aanleg ervan versnellen. Het laden van je elektrische auto moet net zo makkelijk worden als het laden van je mobiele telefoon. Buffer Het leveren van elektriciteit aan het net door elektrische voertuigen wordt ‘vehicle-to-grid’ genoemd. De aan de slimme laadpaal gekoppelde auto slaat het overschot aan duurzaam opgewekte stroom op. Vervolgens wordt op piekmomenten de stroom teruggeleverd aan het net. Door de auto als buffer te gebruiken, kan groene stroom efficiënter worden ingezet en wordt het elektriciteitsnet ontlast. Om te voorkomen dat elektrische auto’s onverwacht leeg zijn na het ontladen, stelt het voertuig een deel van de accucapaciteit beschikbaar teruglevering aan het elektriciteitsnet. De eigenaar geeft hier toestemming voor en bepaalt zelf hoeveel elektriciteit van de auto gebruikt mag worden. Innovatie Dankzij de subsidie kunnen gemeenten aan de slag met de aanleg van de nieuwe laadpleinen. Op de laadpleinen wordt ook gewerkt aan nieuwe toepassingen voor de consument, zoals de mogelijkheid voor automobilisten om op termijn geld te verdienen met hun elektrische auto. Gebruikers die hun elektrische auto beschikbaar stellen wanneer er veel vraag naar energie is, kunnen daarvoor een beloning ontvangen. Alle elektrische auto’s kunnen laden aan de slimme laadpalen. Voor een aantal automodellen, zoals de Nissan Leaf en de Renault Zoe, is het nu al mogelijk om groene stroom op te slaan en elektriciteit terug te leveren aan het net. De eerste slimme laadpleinen zijn in 2020 klaar voor gebruik. 21 gemeenten Met de subsidie worden in 21 gemeenten slimme laadpalen aangelegd. In de gemeente Utrecht verschijnen in totaal 20 nieuwe pleinen. Wethouder Victor Everhardt: “Naar schatting rijden er in Utrecht 12.000 elektrische auto's rond in 2020. Om deze auto's allemaal te kunnen laden zijn er ongeveer 1600 laadpunten nodig. De laadpleinen zijn dus essentieel om de groei in de vraag naar laadpunten de komende jaren aan te kunnen. Daarnaast zijn de laadpalen die op deze pleinen komen te staan geschikt om lokale duurzaam opgewekte stroom in deelauto's op te slaan en later terug te geven aan het elektriciteitsnet. Daarmee leveren deze laadpleinen een belangrijke bijdrage aan de energietransitie.” Klimaatakkoord Ons transport veroorzaakt een kwart van de CO2 uitstoot. Het kabinet heeft als doel deze uitstoot terug te dringen. In het klimaatakkoord zijn afspraken gemaakt om het gebruik van schone vervoersmiddelen te stimuleren. Denk daarbij aan bijvoorbeeld elektrische auto’s. Deze auto’s stoten bij het rijden geen broeikasgassen uit, houden onze lucht schoon en brengen minder geluidsoverlast met zich mee. De komende jaren worden honderdduizenden laadpalen aangelegd, zodat mensen hun auto overal makkelijk op kunnen laden. Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2019 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
BXL heeft geen pleinen van 1000 auto's... EN BXL zal dus voor 300.000 voertuigen 30.000 laadpalen langs de weg moeten voorzien... lijkt mij dat ze in bxl niet weten wat ze beslist hebben.. Maar goed ze zullen het wel op zijn belgisch oplossen
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2019 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() vervolg,... foto slimme laadpaal (in Amsterdam) die zijn vermogen regelt:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2019 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() dat vermogen regelen is geen slecht idee..
maar : de auto staat dan bvb 1 uur energie te leveren aan het net, en gaat dus ipv 4 uur te laden, bvb 1 uur energie leveren, en 6 uur moeten laden... dat is de consequentie van slim te zijn Dus de auto hangt mogelijk nog langer aan het net... bij de meeste merken kiezen ze een auto en wordt er een laadpaal inbegrepen in de prijs thuis.. Er ontstaat voor de burger zonder carport, zonder garage en zonder toestemming zoals in gent om zijn voortuin te verharden een kloof
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2019 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Hun energieverslindende oude straatverlichting wordt massaal op de zuinige led omgesteld en het vermogenoverschot gebruiken ze voor een trage laadpaal te voeden, om de x- xx- parkeerplaatsen. (die laadpost heeft meestal 3 kW tot zelfs 7,7 kW naargelang wat vermogen er in die straten ligt en aantal laadparkeerplaatsen, bronnen heb ik, London bvb gaat tot 7,7 kW wat al fors is voor langdurig laden: https://insideevs.com/news/340222/ho...om-a-lamppost/ ). Win-win. Het vermogen ligt er, veel goedkopere constructie want de lichte laadpaal wordt gewoon aan de verlichtingspaal gemonteerd. Parkeren enkel zolang als je laad, simpel te controleren. Citaat:
![]() Citaat:
Gewoon eens meegaan met de tijd kan toch niet teveel gevraagd zijn? Ze kunnen al eens beginnen met een deftige inventaris te maken van hun verlichtingspalen en specifiek beschikbaar vermogen in hun straten. lol. Hopelijk hebben ze dat al gedaan en liggen de plannen er al. Preventief werken noemt men dat. Laden voor dummies op parkeerplaatsen bij appartementcomplexen zonder eigen garages. En de probleempjes met diverse laadpluggen. Bij bepaalde wagens (zeker Tesla) heb je best een kleine adapter nodig want de plug past niet: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2019 om 11:08. |
|||||
![]() |
![]() |