Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2019, 13:20   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
openbare laadpalen bij mijn weten worden goedgekeurd en beslist op het niveau van de gemeenteraad... hier in mijn gemeente is dat zo gebeurd.
Awel, dan is het gebeurd, vind je dat goed of slecht dat ze hun job gedaan hebben?

Citaat:
Dus daarover gaat het mij.
Dus het gaat erom dat ze het moeten goedkeuren op een bestaande openbare parkeerplaats laadpalen te zetten, en hoe zwaar en hoeveel enz... hopelijk is er electriciteit daar in de buurt, lol.

Want er rijden steeds meer EV zonder enige laadmogelijkheid (appartement ofzo), en die vragen dat laadpunt dan eerst aan hun directe overheid, de gemeente. Het principe van openbare laadpaal volgt E-wagen. Wow dat is echt een zwaar probleem, want ze maken er zelfs reklame over.


Citaat:
Ik kronkel niet, het is jij die beweert dat je door het aftrekken zomaar een paaltje kunt neerpoten op een openbare parking , zonder enige administratieve beslissing daaromtrent
Dat beweer ik nergens want het gaat over private en bedrijfslaadpalen, die zijn niet op gemeentegrond.

Maar waarom jij van een administratieve beslissing zo een drama kunt maken en jij maar verder blijft janken?

Ik HAD HET OOK OVER PRIVATE OF BEDRIJFSLAADPALEN.

JIJ had het over de kosten, awel die zijn 100% aftrekbaar, zelfs de laadpaalkosten thuis bij de weknemer zijn bedrijfswagen zijn dat.
Is dat waar of niet waar? Tis JA OF NEE Paul, geef eens een antwoord.

En van die 4 laadpalen in Brussel in jouw topictitel is voor te zwansen of voor te kronkelen of zomaar te liegen? Antwoord eens direct, Paul.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2019 om 13:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 13:40   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zou die verandering in subsidie ook tellen voor de elektrische motor"s ?
Bel eens naar de Vlaamse regering.

Ze zouden beter het Nederlands voorbeeld volgen die geven ook geen premies voor EVs maar taxeren wel extra de vervuilende voertuigen.

Natuurlijk durven onze angstkonijnen dat niet.

En dan nog 3 Gewesten die maar blijven kronkelen en lullen:
Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/autof...eds-meer-22338

AUTOFISCALITEIT: DE VERVUILER BETAALT STEEDS MEER

Nu de drie Gewestregeringen zijn gevormd, wordt stilaan duidelijk waar de autofiscaliteit naartoe gaat. Die wordt in alle drie de Gewesten grondig hervormd, telkens met hetzelfde doel: de meest vervuilende auto’s moeten het meest betalen. Maar de manier waarop dat doel wordt nagestreefd, verschilt grondig…

Waals Gewest

In Wallonië worden zowel de verkeersbelasting als de BIV herzien. Het bedrag van de belasting wordt bepaald aan de hand van de volgende criteria: het gewicht, het vermogen en de uitstoot. De regering belooft dat de maatregel budgetneutraal wordt: voertuigen met een minder goede energiebalans zullen zwaarder worden belast, maar schonere auto’s zullen minder moeten betalen dan vandaag.

Brussels Hoofdstedelijk Gewest

In Brussel lijkt men nog steeds te streven naar een intelligente belasting, die varieert in functie van de energieprestaties van een voertuig. Maar na haar behoorlijk ophefmakende aankondiging heeft minister van mobiliteit Elke Van den Brandt wel laten weten dat ze eerst met de twee andere Gewesten wil overleggen.

Vlaams Gewest

In Vlaanderen is daarentegen geen sprake van een intelligente belasting; dat idee is verworpen. De belastingen zullen wel evolueren op basis van de nieuwe WLTP-homologatiecyclus. Die laatste is meer realistisch en zal dus leiden tot een strengere fiscaliteit voor de meest vervuilende modellen.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2019 om 13:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 08:31   #23
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard

Er zijn in Brussel wel meer dan 4 laadpalen. Gewoon even de feiten checken. Ik ben eens gaan kijken op Chargemap. Op het kaartje staan de aantallen met publieke laadpalen. Bij heel wat bedrijven in Brussel staan ook nog eens tientallen laadpalen. Check de feiten even voor je begint te zeveren.

Ga maar eens naar http://www.chargemap.com

Zoom in en alle laadpalen komen tevoorschijn.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screenshot 2019-10-27_08-27-53-477.png‎
Bekeken: 237
Grootte:  345,3 KB
ID: 111517  

araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 09:42   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Er zijn in Brussel wel meer dan 4 laadpalen. Gewoon even de feiten checken. Ik ben eens gaan kijken op Chargemap. Op het kaartje staan de aantallen met publieke laadpalen. Bij heel wat bedrijven in Brussel staan ook nog eens tientallen laadpalen. Check de feiten even voor je begint te zeveren.

Ga maar eens naar http://www.chargemap.com

Zoom in en alle laadpalen komen tevoorschijn.
idd zie het ook, ik citeer maarde gazet, ik denk dat ze fastchargers geteld hebben, en de zone bxl centrum..

als er 300.000 pendelaars elektrisch naar bxl rijden zullen daar best 50.000 laadpalen staan?? Denk je ook niet ?
De meeste gaan in de garages staan, maar het zou nog eens een toegevoegde waarde zijn om de lokale bevolking zonder garages ook te voorzien van laadpalen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 09:49   #25
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
idd zie het ook, ik citeer maarde gazet, ik denk dat ze fastchargers geteld hebben, en de zone bxl centrum..

als er 300.000 pendelaars elektrisch naar bxl rijden zullen daar best 50.000 laadpalen staan?? Denk je ook niet ?
De meeste gaan in de garages staan, maar het zou nog eens een toegevoegde waarde zijn om de lokale bevolking zonder garages ook te voorzien van laadpalen ?
Nog 49.989 te gaan dus
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 10:30   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als er 300.000 pendelaars elektrisch naar bxl rijden zullen daar best 50.000 laadpalen staan?? Denk je ook niet ?
Waarom dan wel? Bovendien zijn er maar 10.000 EVs in gans Belgium, en daarvan zijn pendelaars naar Brussel? En daarvan hebben een rijbereik van minstens 300 km? (en hoeven dus helemaal niet persé op te laden in Brussel of onderweg)

Waarom staan er geen 10.000 tankstations in Brussel?

Citaat:
De meeste gaan in de garages staan, maar het zou nog eens een toegevoegde waarde zijn om de lokale bevolking zonder garages ook te voorzien van laadpalen ?
Hier kan je jouw aanvraag doen Paul: https://paalvolgtwagen.be/ lol

Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2019 om 10:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 12:08   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Waarom moet de overheid die laadpalen eigenlijk zetten op kosten vd gemeenschap? Naftstations zijn toch ook geen publieke taak??
Speerpunttechnologie en voorkomen van vervuiling kunnen perfect elementen zijn waar staatssturing wenselijk is.

Waarom zou een gemeente geen aanbesteding kunnen doen om in bepaalde straten aan elke parkeerplaats een elektrische aansluiting te kunnen voorzien, zodat parkeerbeleid voor bewoners en elektrische oplading gecombineerd kunnen worden?

Maar of die groensels zo ver nadenken, dat is maar zeer de vraag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 19:08   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom dan wel? Bovendien zijn er maar 10.000 EVs in gans Belgium, en daarvan zijn pendelaars naar Brussel? En daarvan hebben een rijbereik van minstens 300 km? (en hoeven dus helemaal niet persé op te laden in Brussel of onderweg)

Waarom staan er geen 10.000 tankstations in Brussel?


Hier kan je jouw aanvraag doen Paul: https://paalvolgtwagen.be/ lol
een EV hangt dus bvb elke avond aan de trage laadpaal op een parking... Wat denk je dat de burgers gaan doen ? Zo snachts opstaan om hun auto af te koppelen en een nieuwe parking te gaan zoeken ?
En dan denk je dat een andere burger op de loer gaat liggen om dan vlug die parking te nemen om zijn EV op te laden ?

Als je dus om de drie dagen uw auto wilt laden, ga je een verhouding van 1/3 EV parking nodig hebben. Maar volgens micele kan iedereen die 300.000 auto's die rondrijden in bxl en verplicht elektrisch worden gewoon met de huidige infrastructuur opladen....


ik vraag mij zelfs luidop af of er energie genoeg loopt naar bxl om al die ev"s op te laden...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 19:11   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom dan wel? Bovendien zijn er maar 10.000 EVs in gans Belgium, en daarvan zijn pendelaars naar Brussel? En daarvan hebben een rijbereik van minstens 300 km? (en hoeven dus helemaal niet persé op te laden in Brussel of onderweg)

Waarom staan er geen 10.000 tankstations in Brussel?


Hier kan je jouw aanvraag doen Paul: https://paalvolgtwagen.be/ lol
waarom ?omdat je in 4 minuten kan tanken, en omdat je 1000km kan rijden met een tankbeurt

het is u ook ontglipt dat een auto aan een 10KWp laadpaal zo 4 u zit te laden, en dat om de 300km moet doen of 3x meer en 60x trager of je hebt idd 180x meer infrastructuur nodig... Grappig hé

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2019 om 19:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 20:28   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard Ook extra slimme laadpalen in Nederland

https://www.rijksoverheid.nl/actueel...an-de-toekomst



5 miljoen voor laadpalen van de toekomst
Nieuwsbericht | 02-09-2019 | 07:00

Slimme laadpalen in 21 Nederlandse gemeenten

Een stabieler elektriciteitsnet, groene stroom beter benutten en geld verdienen met een elektrische auto. Dat is wat slimme laadpalen mogelijk maken. Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) trekt daarom 5 miljoen euro uit om gemeenten te subsidiëren bij de aanleg ervan. Met het geld komen in 21 Nederlandse gemeenten door heel Nederland laadpleinen met in totaal 472 slimme laadpunten.

Staatssecretaris Van Veldhoven: Elektrisch rijden wordt het nieuwe normaal. Ik wil daarom niet alleen meer laadpalen, maar ook slimmere. Deze laadpalen zijn de toekomst. Ze ontlasten het stroomnet, benutten groene stroom beter en maken het laden van je auto nog voordeliger. Daarom wil ik de aanleg ervan versnellen. Het laden van je elektrische auto moet net zo makkelijk worden als het laden van je mobiele telefoon.

Buffer

Het leveren van elektriciteit aan het net door elektrische voertuigen wordt ‘vehicle-to-grid’ genoemd. De aan de slimme laadpaal gekoppelde auto slaat het overschot aan duurzaam opgewekte stroom op. Vervolgens wordt op piekmomenten de stroom teruggeleverd aan het net. Door de auto als buffer te gebruiken, kan groene stroom efficiënter worden ingezet en wordt het elektriciteitsnet ontlast.

Om te voorkomen dat elektrische auto’s onverwacht leeg zijn na het ontladen, stelt het voertuig een deel van de accucapaciteit beschikbaar teruglevering aan het elektriciteitsnet. De eigenaar geeft hier toestemming voor en bepaalt zelf hoeveel elektriciteit van de auto gebruikt mag worden.

Innovatie

Dankzij de subsidie kunnen gemeenten aan de slag met de aanleg van de nieuwe laadpleinen.
Op de laadpleinen wordt ook gewerkt aan nieuwe toepassingen voor de consument, zoals de mogelijkheid voor automobilisten om op termijn geld te verdienen met hun elektrische auto. Gebruikers die hun elektrische auto beschikbaar stellen wanneer er veel vraag naar energie is, kunnen daarvoor een beloning ontvangen.

Alle elektrische auto’s kunnen laden aan de slimme laadpalen. Voor een aantal automodellen, zoals de Nissan Leaf en de Renault Zoe, is het nu al mogelijk om groene stroom op te slaan en elektriciteit terug te leveren aan het net.

De eerste slimme laadpleinen zijn in 2020 klaar voor gebruik.

21 gemeenten

Met de subsidie worden in 21 gemeenten slimme laadpalen aangelegd.
In de gemeente Utrecht verschijnen in totaal 20 nieuwe pleinen. Wethouder Victor Everhardt: “Naar schatting rijden er in Utrecht 12.000 elektrische auto's rond in 2020. Om deze auto's allemaal te kunnen laden zijn er ongeveer 1600 laadpunten nodig. De laadpleinen zijn dus essentieel om de groei in de vraag naar laadpunten de komende jaren aan te kunnen. Daarnaast zijn de laadpalen die op deze pleinen komen te staan geschikt om lokale duurzaam opgewekte stroom in deelauto's op te slaan en later terug te geven aan het elektriciteitsnet. Daarmee leveren deze laadpleinen een belangrijke bijdrage aan de energietransitie.”

Klimaatakkoord

Ons transport veroorzaakt een kwart van de CO2 uitstoot. Het kabinet heeft als doel deze uitstoot terug te dringen. In het klimaatakkoord zijn afspraken gemaakt om het gebruik van schone vervoersmiddelen te stimuleren. Denk daarbij aan bijvoorbeeld elektrische auto’s. Deze auto’s stoten bij het rijden geen broeikasgassen uit, houden onze lucht schoon en brengen minder geluidsoverlast met zich mee. De komende jaren worden honderdduizenden laadpalen aangelegd, zodat mensen hun auto overal makkelijk op kunnen laden.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2019 om 20:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 21:05   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
https://www.rijksoverheid.nl/actueel...an-de-toekomst



5 miljoen voor laadpalen van de toekomst
Nieuwsbericht | 02-09-2019 | 07:00

Slimme laadpalen in 21 Nederlandse gemeenten

Een stabieler elektriciteitsnet, groene stroom beter benutten en geld verdienen met een elektrische auto. Dat is wat slimme laadpalen mogelijk maken. Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) trekt daarom 5 miljoen euro uit om gemeenten te subsidiëren bij de aanleg ervan. Met het geld komen in 21 Nederlandse gemeenten door heel Nederland laadpleinen met in totaal 472 slimme laadpunten.

Staatssecretaris Van Veldhoven: Elektrisch rijden wordt het nieuwe normaal. Ik wil daarom niet alleen meer laadpalen, maar ook slimmere. Deze laadpalen zijn de toekomst. Ze ontlasten het stroomnet, benutten groene stroom beter en maken het laden van je auto nog voordeliger. Daarom wil ik de aanleg ervan versnellen. Het laden van je elektrische auto moet net zo makkelijk worden als het laden van je mobiele telefoon.

Buffer

Het leveren van elektriciteit aan het net door elektrische voertuigen wordt ‘vehicle-to-grid’ genoemd. De aan de slimme laadpaal gekoppelde auto slaat het overschot aan duurzaam opgewekte stroom op. Vervolgens wordt op piekmomenten de stroom teruggeleverd aan het net. Door de auto als buffer te gebruiken, kan groene stroom efficiënter worden ingezet en wordt het elektriciteitsnet ontlast.

Om te voorkomen dat elektrische auto’s onverwacht leeg zijn na het ontladen, stelt het voertuig een deel van de accucapaciteit beschikbaar teruglevering aan het elektriciteitsnet. De eigenaar geeft hier toestemming voor en bepaalt zelf hoeveel elektriciteit van de auto gebruikt mag worden.

Innovatie

Dankzij de subsidie kunnen gemeenten aan de slag met de aanleg van de nieuwe laadpleinen.
Op de laadpleinen wordt ook gewerkt aan nieuwe toepassingen voor de consument, zoals de mogelijkheid voor automobilisten om op termijn geld te verdienen met hun elektrische auto. Gebruikers die hun elektrische auto beschikbaar stellen wanneer er veel vraag naar energie is, kunnen daarvoor een beloning ontvangen.

Alle elektrische auto’s kunnen laden aan de slimme laadpalen. Voor een aantal automodellen, zoals de Nissan Leaf en de Renault Zoe, is het nu al mogelijk om groene stroom op te slaan en elektriciteit terug te leveren aan het net.

De eerste slimme laadpleinen zijn in 2020 klaar voor gebruik.

21 gemeenten

Met de subsidie worden in 21 gemeenten slimme laadpalen aangelegd.
In de gemeente Utrecht verschijnen in totaal 20 nieuwe pleinen. Wethouder Victor Everhardt: “Naar schatting rijden er in Utrecht 12.000 elektrische auto's rond in 2020. Om deze auto's allemaal te kunnen laden zijn er ongeveer 1600 laadpunten nodig. De laadpleinen zijn dus essentieel om de groei in de vraag naar laadpunten de komende jaren aan te kunnen. Daarnaast zijn de laadpalen die op deze pleinen komen te staan geschikt om lokale duurzaam opgewekte stroom in deelauto's op te slaan en later terug te geven aan het elektriciteitsnet. Daarmee leveren deze laadpleinen een belangrijke bijdrage aan de energietransitie.”

Klimaatakkoord

Ons transport veroorzaakt een kwart van de CO2 uitstoot. Het kabinet heeft als doel deze uitstoot terug te dringen. In het klimaatakkoord zijn afspraken gemaakt om het gebruik van schone vervoersmiddelen te stimuleren. Denk daarbij aan bijvoorbeeld elektrische auto’s. Deze auto’s stoten bij het rijden geen broeikasgassen uit, houden onze lucht schoon en brengen minder geluidsoverlast met zich mee. De komende jaren worden honderdduizenden laadpalen aangelegd, zodat mensen hun auto overal makkelijk op kunnen laden.
per 10.000 voertuigen hebben we een plein van 1000 laadpalen nodig
BXL heeft geen pleinen van 1000 auto's... EN BXL zal dus voor 300.000 voertuigen 30.000 laadpalen langs de weg moeten voorzien...

lijkt mij dat ze in bxl niet weten wat ze beslist hebben.. Maar goed ze zullen het wel op zijn belgisch oplossen

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2019 om 21:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 21:05   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

vervolg,... foto slimme laadpaal (in Amsterdam) die zijn vermogen regelt:



Citaat:
https://nos.nl/artikel/2283595-slimm...-autoplan.html

Amsterdam heeft de komende jaren 50.000 tot 70.000 extra laadpunten nodig als het plan doorgaat dat in 2030 alleen nog elektrische auto's in de stad mogen rijden. Het gaat om laadpalen op straat, maar ook in parkeergarages, bij bedrijven en bij winkels.

Daarnaast moeten de laadpalen slimmer worden. De gemeente is daar in samenwerking met Vattenfall, Liander en kenniscentrum ElaadNL nu al mee begonnen.

Nu rijden er in Amsterdam nog maar enkele duizenden volledig elektrische auto's. Als de plannen van het gemeentebestuur doorgaan zullen dat er in 2030 meer dan 200.000 zijn. Al die auto's moeten regelmatig geladen worden. Volgens netbeheerder Liander kan dat leiden tot een piekbelasting die twee tot vijf keer hoger is dan nu. Het netwerk moet daarop worden aangepast, een operatie die vijf tot tien jaar gaat duren.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2019 om 21:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 21:08   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

dat vermogen regelen is geen slecht idee..

maar : de auto staat dan bvb 1 uur energie te leveren aan het net, en gaat dus ipv 4 uur te laden, bvb 1 uur energie leveren, en 6 uur moeten laden... dat is de consequentie van slim te zijn

Dus de auto hangt mogelijk nog langer aan het net...

bij de meeste merken kiezen ze een auto en wordt er een laadpaal inbegrepen in de prijs thuis.. Er ontstaat voor de burger zonder carport, zonder garage en zonder toestemming zoals in gent om zijn voortuin te verharden een kloof

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2019 om 21:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 10:43   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

bij de meeste merken kiezen ze een auto en wordt er een laadpaal inbegrepen in de prijs thuis.. Er ontstaat voor de burger zonder carport, zonder garage en zonder toestemming zoals in gent om zijn voortuin te verharden een kloof
In Los Angeles - waar 2 op 3 huurders wonen - gaan ze het nu ook meer doen zoals menige steden in Europa.

Hun energieverslindende oude straatverlichting wordt massaal op de zuinige led omgesteld en het vermogenoverschot gebruiken ze voor een trage laadpaal te voeden, om de x- xx- parkeerplaatsen.

(die laadpost heeft meestal 3 kW tot zelfs 7,7 kW naargelang wat vermogen er in die straten ligt en aantal laadparkeerplaatsen, bronnen heb ik, London bvb gaat tot 7,7 kW wat al fors is voor langdurig laden: https://insideevs.com/news/340222/ho...om-a-lamppost/ ).

Win-win.

Het vermogen ligt er, veel goedkopere constructie want de lichte laadpaal wordt gewoon aan de verlichtingspaal gemonteerd.

Parkeren enkel zolang als je laad, simpel te controleren.

Citaat:
https://electrek.co/2019/11/13/la-ad...ce-to-plug-in/

LA adds hundreds of EV chargers to streetlights, giving renters a place to plug in

Bradley Berman - Nov. 13th 2019

The City of Los Angeles has installed EV charging stations directly attached to more than 130 streetlight poles. Hundreds more are planned. The streamlined solution to electric-car charging has been deployed in major European cities but not so much yet in America. But it makes total sense for a city like LA that has a large population of EV drivers, many who don’t have the ability to charge at home.

Mayor Eric Garcetti’s Green New Deal aims to have at least 100,000 new electric vehicles in the city by 2025. However, about two-thirds of Los Angeles households are renters, according to LAist.com.

When the city decided that one of their priorities was to encourage the purchase of EV vehicles, it seemed prudent that it would be best to attach EV charging stations to our light poles,” said Norma Isahakian, director of the Los Angeles Bureau of Street Lighting.

She explained that a slim charger mounted to a light pole “eliminates another piece of equipment to be constructed into the sidewalk and utilize our circuitry.”

The city’s conversion of street lights to energy-efficient LEDs made the EV solution possible. The fee for charging is typically $1 to $2 per hour. Parking is free.

The stations are operated by charging network companies familiar to EV drivers, such as ChargePoint, EVGo, Flo, and GreenLots. The first light pole chargers were installed in 2016, but the effort intensified after LA launched its Green New Deal in May 2019.

The plan calls to increase the percentage of EVs in the city to 25% of vehicles by 2025, 80% by 2035, and 100% by 2050.

In a new YouTube video about the curbside charging stations, Angelica Frias, smart city strategist for the city of LA, said:

“The bureau of street lighting is in charge of the operation and maintenance of the street lighting system of over 222,000 street lights throughout the city of Los Angeles. The inspiration for the curbside charging station was borne out of the city’s adoption of a sustainable plan, LA’s green new deal. To increase electric vehicle usage, the city needs to provide accessible charging to reduce range anxiety. Since LA installed LED fixtures citywide, we decided that instead of attaching an additional piece of equipment to attach the electric vehicle charger on our street lights.”

In the video, an EV driver named Ryan explains that he likes the solution because the charger is located on the block where he lives.

The Bureau of Street Lighting plans to add 150 more EV chargers to its street lights each year, with support of grants from the California Air Resources Board and California Energy Commission – as well as partnerships with EV charging networks like Flo.

Citaat:
EV Cones:
All cities need this
Of luister eens ff naar die mensen van het Street Lightning Bureau:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=SGbG...ture=emb_title
The Los Angeles Bureau of Street Lighting Installs FLO EV Chargers
Mss kan Brussel en andere Belgische steden daar ook eens aan denken als ze toch meer EVs verwachten binnen enkele jaren?

Gewoon eens meegaan met de tijd kan toch niet teveel gevraagd zijn?

Ze kunnen al eens beginnen met een deftige inventaris te maken van hun verlichtingspalen en specifiek beschikbaar vermogen in hun straten. lol.
Hopelijk hebben ze dat al gedaan en liggen de plannen er al. Preventief werken noemt men dat.

Laden voor dummies op parkeerplaatsen bij appartementcomplexen zonder eigen garages. En de probleempjes met diverse laadpluggen.

Bij bepaalde wagens (zeker Tesla) heb je best een kleine adapter nodig want de plug past niet:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=TMBdpXGwVlY

Here’s Why Charging an Electric Car Can Suck - And It’s Not The Reason You Think!

04.11.2019

Keeping electric cars charged seems like such an easy process: plug the car into power and wait a while. But in reality keeping cars like our Tesla Model X fully charged can actually be quite the challenge. In this video we take a look at the different charging options to learn which is the easiest, the most intuitive and the fastest way to keep your electric vehicle car charged. This applies to all new and used electric vehicles. From the Nissan Leaf, to the Tesla Model 3 to even the Fiat 500e if you are thinking of owning or own one of these full electrics, this video is for you!

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2019 om 11:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be