![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat Cola handig was om een roestprobleem met op te blossen of heeft men mij dat weer kunnen wijsmaken?
Of was het ... ![]() (bovenstaande staat nog ergens ten velde tussen mijn boeken ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 november 2019 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Azijn werkt wel. Mits je het roestige een jaar of 17 in de azijn laat weken is het wel wat beter. ![]()
![]() |
![]() |
#744 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Italie, Portugal en Frankrijk wordt dagelijks meermaals wijn genuttigd (begint bij de lunch). En guess what: de mensen leven daar langer en gelukkiger dan bij ons. Nu Schoof zijn gewoonte van meerdere zware bieren (kwa volume per glas een pak meer dan een glas wijn) en nog meer pinten iedere avond is echter wel problematisch aan het worden. Drinkt hij dat om te ontspannen of om "licht zat" te worden ? In dat laatste geval spreek je over een ordinaire drugsverslaving. Een roes is een roes. En dat is wel schadelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee, één van de voorwaarden om niet van alcoholisme te spreken is: "Voorwaarde is wel dat in die week twee dagen geen alcohol gedronken wordt." ... een andere is max 21 consumpties per week voor een man 15 voor een vrouw. ondertussen is de medische wetenschap ook al wel unaniem dat elk alcoholgebruik kankerverwekkend is en schadelijk de langere levensduur in t zuiden hangt samen met voedinggewoontes en luchtkwaliteit. Laatst gewijzigd door Anna List : 5 november 2019 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beperkte alcholinname dmv wijn wordt geassocieerd met een significant verlaagd risico op hart en vaatziekten, terwijl een overmatig gebruik van alcohol inderdaad geassocieerd wordt met een verhoogde kans op kanker. Een glas rode wijn bij het avondeten kan absoluut geen kwaad, in tegendeel. Je kakelt nu wat richtlijnen na die geen enkele basis hebben in de wetenschap. Onder de 21 consumpties per week "geen alcoholprobleem", lol ? Laatst gewijzigd door Tavek : 5 november 2019 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
elke inname is schadelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Banneling
|
![]() Ik kan u shitloads aan peer reviewed journal artiekelen vinden die beperkte inname van rode wijn als gezond beschouwen. Let op, het woord beperkt is hier belangrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/04...heden-a3955884 en die studie heeft het dan nog niet over kanker door alcohol : https://www.kanker.be/alles-over-kan...ohol-en-kanker Laatst gewijzigd door Anna List : 5 november 2019 om 11:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sterke drank is bijna pure ethanol, er zit daar voor de rest nauwelijks iets bij. Uiteraard is dat slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
(je opmerking lijkt meer op het wanhopig graaien naar grashalmen dan naar wetenschappelijke benadering) Citaat:
https://www.kanker.be/alles-over-kan...ohol-en-kanker Laatst gewijzigd door Anna List : 5 november 2019 om 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je lichaam wel, de geest, de bovenkamer maw, dat is helemaal wat anders. Stel de vraag anders maar eens aan iemand die in het vak zit. ![]()
![]() |
![]() |
#753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#754 |
Banneling
|
![]() Specifiek over wijn en heath disease (want daar gaat het over he, beste anna, en geen chinezen die pure ethanol kappen):
https://www.nature.com/articles/414863a https://www.sciencedirect.com/scienc...4067369291277F https://www.thelancet.com/journals/l...765-X/fulltext https://www.sciencedirect.com/scienc...4067369390206V https://link.springer.com/article/10...894-010-0893-3 Enz....ik heb eventjes enkel de easy hits die ik snel kon vinden in de "betere" journals genomen. Jouw chinese studie is irrelevant want niet toepasbaar op Europa waar alcholinname voornamelijk gebeurt via bier en wijn, en ik spreek specifiek over wijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het opmerkelijk dat iedereen matige wijnconsumptie gelijk stelt aan alcoholisme. Half Europa lacht jullie uit als ze dit horen. In Frankrijk, Italie, Portugal, maar ook Croatie en Luxemburg, drinkt men zowat bij iedere maaltijd wijn. In een van die artiekels die ik heb gepost is dat bijvoorbeeld voor Frankrijk, er een relatief hoge intake is van verzadigde vetzuren (kaas, vlees). In normale omstandigheden zou dit, op grote populaties, leiden tot meer hart en vaatziektes. Maar niet in Frankrijk. De enigste reden (staat er letterlijk zo geschreven) die men heeft kunnen vinden is de bijhorende hogere consumptie van rode wijn die de vorming van slechte cholesterol tegengaat. En nog opmerkelijker is dat een paar rokers, hier komen lullen over een beperkte consumtpie van wijn. Verslaafden die komen projecteren op anderen. Mijn longen zien niet zwart vanbinnen en mijn lever ziet niet af van 125 ml wijn bij mijn maaltijd savonds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die alcoholisten verder proberen te helpen.
Daar heb ik nu wel wat ervaring mee. Citaat:
Ik heb dat éne zinnetje nog in het vet geplaatst ook. Citaat:
Maar hoeveel mensen weten wat alcoholisme écht is ? 1...2....5% ? Als het zoveel zal zijn.
![]() |
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je dat het lichaam zelf ook alcohol aanmaakt ? Wat wél schadelijk is, dat is eens dronken zijn. Maw, op korte tijd net iets te veel. Dat tast onherroepelijk de hersenen aan. Nu ja, als dat maar een paar keer per jaar gebeurd is dat trouwens ook nog niet echt een ramp te noemen. Je moet het ook allemaal wat relativeren. (de mensen nu ook niet onnodig schrik aanjagen, want op den duur mag je dan niets meer eten/drinken) Maar dan wel met dien verstande dat men genen brol gaat drinken. Zelf gestookte rommel, daar blijf je beter af. En zeggen dat elke inname nu ook schadelijk is, moet je ook met een korrel zout nemen. Alcohol mag gerust, maar dan wel op een verantwoorde manier. Die 21/15 consumpties en eens 2 dagen zonder bvb, dat is al een goede richtlijn, maar let wel, dat zijn gemiddelden. Het is ook persoonsgebonden. Ik kan der boeken over schrijven als het moet.
![]() |
![]() |
#758 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja niet teveel drinken is nog het beste.
En wie verslaafd is moet hulp gaan zoeken. Dat zal dik tegen hun zin zijn natuurlijk. Lichamelijk geraak je er nog goed mee weg om af te kicken. Maar mentaal moet het klikken om er af te blijven. Voor de rest maakt alcohol in doorlopend gebruik zowat alles kapot dat in je lichaam zit. Van je keel tot je hol. En ook nog in uw bol.
![]() |
#759 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Volg de regel van mijn ma....
Bier is niet gemaakt om mee te schuren, maar je moet er ook niet in zwemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Banneling
|