Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zijn regieuze mensen idioten?
Ja 47 69,12%
Neen 21 30,88%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2019, 12:51   #421
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De Heilige Koran en islam is het beste bewijs dat God bestaat.
(Ook het joden- en christendom niet vergeten)
'bewijs'????
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 12:56   #422
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
'bewijs'????
Handig toch, dus wanneer u een boek schrijft over een spagetti monster bestaat dit, het boek bewijst dat!
De sprookjes van Grimm zijn dus waar...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 12:58   #423
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Handig toch, dus wanneer u een boek schrijft over een spagetti monster bestaat dit, het boek bewijst dat!
De sprookjes van Grimm zijn dus waar...
een noodzakelijke voorwaarde lijkt me wel dat je je boek ook een 'heilig boek' noemt.

de Grimms waren wel intelligenter dan dat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:23   #424
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
OK, en als dat gedrag tot gevolg heeft dat het die informatie voortzet, dan is het dus wel degelijk een voortzettingsstrategie.
ja, sorry, dat klopt. Succesvolle memes hebben een efficiente voortzettingsstrategie. Ik vind dit woord trouwens goed gekozen.
Citaat:

Maar genetische codering is evengoed informatie. Je wil zeggen dat de communicatie van die informatie moet gebeuren via de zintuigen, en niet via een chemische weg bijvoorbeeld ? Ik wist niet dat de definitie zo restrictief was, maar goed. Je mag het zo definieren als je dat wil.
Dat is een onderscheid dat Dawkins en Dennett gemaakt hebben. Ik wil de 'argument from authority 'kaart niet trekken, maar zij hebben de meme theorie wel ontwikkeld.
Citaat:

OK, omdat ik de definitie van meme veel ruimer zag, en zich niet toevallig beperkte tot 1 diersoort, mens, en tot enkel maar toegelaten overdragingsstrategieen via zintuigen, en niet op biochemische manier.
Ik weet niet in welk boek, maar dawkins oppert iets gelijkaardigs.
Citaat:

Als het pejoratief gebruikt wordt wel, ja. Ik vind de notie zelf zoals je ze nu invoert eigenlijk eigenaardig restrictief, bijvoorbeeld de arbitraire beperking tot de mens, en vooral, tot de zintuigelijke kanalen.

Maar de kennis van de PN junctie is dan wel degelijk een meme, dat via videospelletjes, zichzelf voortzet in grafische kaarten (en alle andere electronica). Mochten we geen succesvolle electronica kunnen bouwen, dan zou de kennis van de PN junctie "vergeten" worden, zoals de kennis van de tondeldoos die grotendeels verloren is gegaan. Evenals de kennis van de reparatie van een vaatwasser uit de jaren 80, die nergens meer te vinden is.

Vraag is: is de broncode van een computerprogramma een meme ? En de binaire code die niemand leest, op enkele reverse engineers na, is dat een meme ?
goeie vraag. Ik moet er eens over nadenken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:41   #425
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, dat is gewoon het idiote zelf-referentiele aan openbaringen: die zeggen gewoon van zichzelf dat ze openbaringen zijn.

Natuurlijk is het zo dat het zelf-referentiele geen bewijs van fout is. Een werk kan best zelf-referentieel zijn, en waar zijn. Maar het argument van de waarheid ervan komt natuurlijk nooit van het zelf-referentiele aspect ervan.

Bijvoorbeeld is een auto-biografie een mogelijks juist zelf-referentieel werk. Alleen is de waarachtigheid ervan natuurlijk niet af te leiden van het auto-biografisch werk zelf, maar van externe elementen.

Het onnozele van goddelijke openbaringen is dat de goddelijkheid van de openbaring afgeleid wordt van de "goddelijke openbaring" zelf. Wie die onnozelheid niet inziet, is helemaal heen, natuurlijk.

"De Heilige Koran is heilig, essentieel omdat de Heilige Koran van zichzelf zegt dat hij heilig is, en aangezien hij Heilig is moeten we dat dus voor waar aannemen" is de fundamentele circulaire redenering hier. Vervang Heilige Koran door Bijbel of gelijk welke andere zelf-referentiele openbaring, en dat is natuurlijk even onnozel.

Men kan ook 2 of meer "openbaringen" hebben die van elkaar verklaren om heilig te zijn. Dat verandert niks aan de cirkel redenering.

Doet denken aan die mop van die horloge verkoper en die oude kapitein op dat eiland. Iemand vraagt aan de horloge verkoper "hoe weet jij welke het juiste uur is ?". Die antwoordt: "aan de andere kant van het eiland woont een oude zee kapitein, en die vuurt een kanon af elke middag precies om 12 uur."
Gaat die persoon bij de zee kapitein en vraagt hem: "kapitein, hoe ken jij het juiste uur om uw kanon af te vuren ?". Die zegt "in het dorp aan de andere kant van het eiland is een horloge verkoper, en daar ga ik altijd mijn uurwerk regelen".

Of nog: een trapper in Alaska kapt veel of weinig hout, naargelang hij denkt dat de winter hard gaat zijn. Iemand vraagt hem hoe hij kan weten of de winter hard gaat zijn. Hij zegt dat hij dat vraagt aan het stamhoofd van de lokale indianenstam. Die persoon gaat nu dat stamhoofd opzoeken, en vraagt hem hoe hij weet of de winter hard gaat zijn. Die zegt: "aan de rand van het bos woont een trapper. Als die veel hout kapt, wil dat zeggen dat het een harde winter zal zijn. Als die weinig hout kapt, is het een zachte winter"
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:57   #426
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Evolutie is iets heel anders dan mutatie: een mot die een lichtere of donkere kleur krijgt, blijft nu eenmaal een mot. Het wordt geen olifant.

De evolutietheorie gaat ervan uit dat vele van die mutaties zouden leiden tot een nieuwe soort. Onbewezen.
Dat klinkt wel heel eigenaardig. Het is alsof je zou zeggen, ja natuurlijk kan ik van straat A naar straat B gaan, en kan ik van straat B naar straat C gaan. Maar ik kan onmogelijk van Brussel naar Antwerpen gaan.

Ik aanvaard elke stap, maar aanvaard niet dat men zo van Brussel naar Antwerpen kan stappen.

Als een beer door een opeenvolging van mutaties uiteindelijk een gladde vetlaag krijgt, zijn poten samensmelten, zijn armen plat worden, en zo verder, dan eindig je met een walvis he. Het is eigenaardig om elke stap normaal te vinden, maar het geheel van stappen, niet. Zeno's paradox bij mutaties ?

Of: ja natuurlijk kan het een seconde later worden, en nog een seconde later. Maar van jaar veranderen ? Nee, onmogelijk.
Oud 6 november 2019, 16:51   #427
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
OK, en als dat gedrag tot gevolg heeft dat het die informatie voortzet, dan is het dus wel degelijk een voortzettingsstrategie.

Maar genetische codering is evengoed informatie. Je wil zeggen dat de communicatie van die informatie moet gebeuren via de zintuigen, en niet via een chemische weg bijvoorbeeld ? Ik wist niet dat de definitie zo restrictief was, maar goed. Je mag het zo definieren als je dat wil.

OK, omdat ik de definitie van meme veel ruimer zag, en zich niet toevallig beperkte tot 1 diersoort, mens, en tot enkel maar toegelaten overdragingsstrategieen via zintuigen, en niet op biochemische manier.

Als het pejoratief gebruikt wordt wel, ja. Ik vind de notie zelf zoals je ze nu invoert eigenlijk eigenaardig restrictief, bijvoorbeeld de arbitraire beperking tot de mens, en vooral, tot de zintuigelijke kanalen.

Maar de kennis van de PN junctie is dan wel degelijk een meme, dat via videospelletjes, zichzelf voortzet in grafische kaarten (en alle andere electronica). Mochten we geen succesvolle electronica kunnen bouwen, dan zou de kennis van de PN junctie "vergeten" worden, zoals de kennis van de tondeldoos die grotendeels verloren is gegaan. Evenals de kennis van de reparatie van een vaatwasser uit de jaren 80, die nergens meer te vinden is.

Vraag is: is de broncode van een computerprogramma een meme ? En de binaire code die niemand leest, op enkele reverse engineers na, is dat een meme ?

Is een computervirus een meme, hoewel het grotendeels maar doorverteld wordt tussen computers, en zelden maar een mens aanspreekt ? Zijn TCP sessies voor machines equivalent aan zintuigelijke ervaringen van mensen ?
Dit hangt er van af maar meestal niet m.i. Wat wel een meme kan zijn is het programma zelf.

Mensen gebruiken het en er gaat een ecosysteem rond gebouwd worden. Er worden cursussen gegeven en iedereen kan gegevens in het formaat van het programma uitwisselen.

Neem bijvoorbeeld MS-Word. Het ecosysteem van Word is veel belangrijker dan puur de broncode. Die wordt trouwens constant under the hood aangepast zonder dat mensen het door hebben.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 17:19   #428
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar ja, zeg, hoeveel almachtige goden zijn er zo dan niet ?

Het stinkt daar naar kartelvorming, niewaar
Volgens mij moeten we dat beeld van één almachtige god dringend verlaten...da's slechts een truck van de fans van die godheid om wat zieltjes te winnen van de andere fanclubs
Goden zijn gewoon politiekers en politiekers zouden graag goden zijn....zoietske
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 17:22   #429
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar dan vraag je je af waarom wij, met onze rationaliteit, niet direct overgaan tot dat extermineren he ! Want het gaat hier niet over "geloven" dat ze ons gaan extermineren, maar heel goed simuleren dat dat gaat gebeuren, op perfect rationele wijze, zoals een klimaatsmodel he.

DAT is precies wat ik aankaartte: onze rationaliteit is niet sterk genoeg, en daarom is religieus zijn competitief voordelig. Mochten wij rationeler zijn, en een grotere data processing hebben, dan zouden wij de ramp evident zien aankomen, en daar direct korte metten mee maken.
ahzo dat had ik er allemaal niet in gelezen hoor (waarschijnlijk heb ik niet al je posts doornomen )
Maar dan nog zit ge met het probleem indien ge daartoe zou overgaan en geen mooi en objectief determinering hebt van wat precies een geloof is dat ge uzelf wat als gelovige gaat opstellen handelen.
Oud 6 november 2019, 17:32   #430
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit hangt er van af maar meestal niet m.i. Wat wel een meme kan zijn is het programma zelf.
Als ik het goed begrijp is de "standaard" definitie van een meme, een stukje informatie dat indirect een strategie heeft om zichzelf te multipliceren (meestal met als substraat "mensen").

Elke vorm van "nuttige kennis" is dan een meme, waarbij het nut de voortzettingsstrategie is, maar dat is maar 1 klasse van strategieen, namelijk "nuttig zijn", of tenminste "de indruk geven dat het nuttig is".

U verslaven is een andere. U blaaskes wijsmaken, nog een andere. Maar niettemin lijkt "nuttig zijn" een bijna triviale manier om te zeggen dat iets een meme is: nuttige kennis wordt overgedragen... eh, ja, natuurlijk.

Zo opperde ik al: is "de kennis van het fysische fenomeen van PN junctie" een meme die indirect als strategie heeft, om ons te verslaven aan videospelletjes, zodat grafische kaarten bijgemaakt worden, en hiervoor de kennis van PN juncties actueel en nuttig blijft ?

Is de stelling van Pythagoras een meme ?

Zijn de Peano axioma's een meme ?

Zijn de letters van het alfabet een meme, die indirect gebruik maakt van het schrift, om als dusdanig zichzelf te bestendigen ?

Is HTTP een meme ? (de protocol tekst bedoel ik) ?

Het blijft een rare notie, he. Elke vorm van data is dan een meme in zeker opzicht. Maar dan zie ik er niet heel direct het conceptuele nut van in.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 november 2019 om 17:35.
Oud 6 november 2019, 17:33   #431
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Diezelfde techniek zie je ook bij de huidige generatie links en groen, bepaalde zaken kunnen en willen ze niet van horen omdat hun wereld dan zou wankelen. Net zoals religieuzen doen ze dan alsof het niet bestaat, dat het leugens zijn of een wereldwijd complot. Er zijn veel raakvlakken met religioten.
jamaar ik vroeg je nu niet meteen om politieke tegenstanders wat te gaan beschimpen.

Ge hebt gelijk hoor....maar in delen, personen, substromingen etc
Zo kan je perfect stellen dat een groene jongen die zweert bij zo snel mogelijk kerncentrales op te doeken ( omdat dat nu ooit als foei is uitgeroepen) in context van het nu nakende milieudrama compleet in een negeerfase zit

Net gelijk dat bij rechts is...die gaan zelfs zover (huidige generatie dus) om regelrecht wetenschappelijke feiten die vlak voor hun neus wordt gehouden straal te negeren en over te gaan naar 'alternatieve feiten'
Oud 6 november 2019, 17:43   #432
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klinkt wel heel eigenaardig. Het is alsof je zou zeggen, ja natuurlijk kan ik van straat A naar straat B gaan, en kan ik van straat B naar straat C gaan. Maar ik kan onmogelijk van Brussel naar Antwerpen gaan.

Ik aanvaard elke stap, maar aanvaard niet dat men zo van Brussel naar Antwerpen kan stappen.

Als een beer door een opeenvolging van mutaties uiteindelijk een gladde vetlaag krijgt, zijn poten samensmelten, zijn armen plat worden, en zo verder, dan eindig je met een walvis he. Het is eigenaardig om elke stap normaal te vinden, maar het geheel van stappen, niet. Zeno's paradox bij mutaties ?

Of: ja natuurlijk kan het een seconde later worden, en nog een seconde later. Maar van jaar veranderen ? Nee, onmogelijk.
Tjah de mens zit nog steeds te worstelen met de dialoog Parmenides...dat ligt op zijn nachtkastje naast de bijbel ...helaas is hij al een paar jaar geleden op mysterieuze manier een boek, dat eveneens bij zijn standaardliteratuur voor het slapengaan, waarin het bewijs stond dat de evolutietheorie niet zou kloppen kwijt gespeeld.
Oud 6 november 2019, 17:48   #433
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp is de "standaard" definitie van een meme, een stukje informatie dat indirect een strategie heeft om zichzelf te multipliceren (meestal met als substraat "mensen").

Elke vorm van "nuttige kennis" is dan een meme, waarbij het nut de voortzettingsstrategie is, maar dat is maar 1 klasse van strategieen, namelijk "nuttig zijn", of tenminste "de indruk geven dat het nuttig is".

U verslaven is een andere. U blaaskes wijsmaken, nog een andere. Maar niettemin lijkt "nuttig zijn" een bijna triviale manier om te zeggen dat iets een meme is: nuttige kennis wordt overgedragen... eh, ja, natuurlijk.

Zo opperde ik al: is "de kennis van het fysische fenomeen van PN junctie" een meme die indirect als strategie heeft, om ons te verslaven aan videospelletjes, zodat grafische kaarten bijgemaakt worden, en hiervoor de kennis van PN juncties actueel en nuttig blijft ?

Is de stelling van Pythagoras een meme ?

Zijn de Peano axioma's een meme ?

Zijn de letters van het alfabet een meme, die indirect gebruik maakt van het schrift, om als dusdanig zichzelf te bestendigen ?

Is HTTP een meme ? (de protocol tekst bedoel ik) ?

Het blijft een rare notie, he. Elke vorm van data is dan een meme in zeker opzicht. Maar dan zie ik er niet heel direct het conceptuele nut van in.
Als ik me niet vergis wordt een meme beschouwd als een cultureel gen. Een gen bestaat uit aminozuren maar je kunt niet stellen dat een aminozuur een gen is.

Ik denk dat dit ook een beetje telt voor wat men bedoelde met memes.

Ik wil er mss trouwens nog eens, voor de honderduizendste keer, op wijzen dat een noch een gen noch een meme voor mijn part geen voortzettingsstrategie heeft. Het is gewoon geschikt op een bepaald moment om zich voort te zetten. De PN junctie is nog steeds een geschikte manier om tal van zaken electronisch te bereiken. Maar niets garandeert dat dit zo zal blijven, mss nemen andere technologieën het over.

Dis ik zou een PN junctie eerder als het aminozuur beschouwen. Maar het videospel zelf kan wel een meme zijn. Kijk naar Tetris, hoe oud is dit niet? Het wordt op verschillende manier verdergezet, oa zelfs door een televisiequizz.

Het zal mss de PN junctie overleven.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 18:06   #434
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, want er is de mogelijkheid tot empirische bewijsvoering. Bij de evolutietheorie niet, daar men steeds schermt met "jamaar, het duurt miljoenen jaren". Meer dan een veronderstelling is het niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 18:10   #435
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, want er is de mogelijkheid tot empirische bewijsvoering. Bij de evolutietheorie niet, daar men steeds schermt met "jamaar, het duurt miljoenen jaren". Meer dan een veronderstelling is het niet.
De waarneming duurt te lang. Dus god bestaat. Dat is clever Jan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 18:22   #436
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De waarneming duurt te lang. Dus god bestaat. Dat is clever Jan.
Als u het zegt...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 18:51   #437
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, want er is de mogelijkheid tot empirische bewijsvoering. Bij de evolutietheorie niet, daar men steeds schermt met "jamaar, het duurt miljo denen jaren". Meer dan een veronderstelling is het niet.
Maar dat Noach ook dinosaurussen van elk geslacht in zijn ark meevoerde, klopt nog minder.

Dat zou nochtans moeten want volgens de creationisten en volgens de bijbel schiep God alle dieren in één dag (ogenblik). En Noë nam van elk dier een mannetje en een vrouwtje mee op zijn ark. Dat moest hij van God.

Genesis,6

19 Van alle levende wezens moet gij verder een paar in de ark brengen, om ze met u samen in leven te doen blijven; een mannelijk en een vrouwelijk dier moet het zijn.
20 Van de verschillende soorten vee, van de verschillende soorten dieren die over de grond kruipen, moet een paar met u meegaan en aldus in leven blijven.
21 Breng verder allerlei etenswaar bijeen en leg daar een voorraad van aan, zodat gijzelf en de dieren te eten hebt.'

Ik zie het al gebeuren: Noach leidt rustig een koppel Iguanodons aan de leiband naar de ark. Of hij bergt al fluitend een koppel Tyranosaurussen Rex op in zijn Ark...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 november 2019 om 18:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 19:01   #438
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar dat Noach ook dinosaurussen van elk geslacht in zijn ark meevoerde, klopt nog minder.

Dat zou nochtans moeten want volgens de creationisten en volgens de bijbel schiep God alle dieren in één dag (ogenblik). En Noë nam van elk dier een mannetje en een vrouwtje mee op zijn ark. Dat moest hij van God.

Genesis,6

19 Van alle levende wezens moet gij verder een paar in de ark brengen, om ze met u samen in leven te doen blijven; een mannelijk en een vrouwelijk dier moet het zijn.
20 Van de verschillende soorten vee, van de verschillende soorten dieren die over de grond kruipen, moet een paar met u meegaan en aldus in leven blijven.
21 Breng verder allerlei etenswaar bijeen en leg daar een voorraad van aan, zodat gijzelf en de dieren te eten hebt.'

Ik zie het al gebeuren: Noach leidt rustig een koppel Iguanodons aan de leiband naar de ark. Of hij bergt al fluitend een koppel Tyranosaurussen Rex op in zijn Ark...
ah maar zo doen we dat toch hé, Het Oosten

Van zodra er wat hiaten zijn of iets is niet volledig gekend of verklaarbaar roepen we god of aliens in.
Beiden beschikken immers over voor ons ongekende ver vooruitstrevende technologieën die de voor ons bekende fysische realiteit tarten.

Een T-rex op een ark van 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog. Uitgaande van een el van 45 cm is dat 135 meter lang bij 22 meter breed bij 13 meter hoog. ...geen probleem !

Laatst gewijzigd door praha : 6 november 2019 om 19:03.
Oud 6 november 2019, 19:31   #439
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jamaar ik vroeg je nu niet meteen om politieke tegenstanders wat te gaan beschimpen.

Ge hebt gelijk hoor....maar in delen, personen, substromingen etc
Zo kan je perfect stellen dat een groene jongen die zweert bij zo snel mogelijk kerncentrales op te doeken ( omdat dat nu ooit als foei is uitgeroepen) in context van het nu nakende milieudrama compleet in een negeerfase zit

Net gelijk dat bij rechts is...die gaan zelfs zover (huidige generatie dus) om regelrecht wetenschappelijke feiten die vlak voor hun neus wordt gehouden straal te negeren en over te gaan naar 'alternatieve feiten'
True, het is blijkbaar iets des mens waar we allemaal voor moeten opletten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 19:51   #440
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De Heilige Koran en islam is het beste bewijs dat God bestaat.
(Ook het joden- en christendom niet vergeten)

Wat doet u op deze planeet, buiten wat arrogant zijn en onnozel doen? Kan u me daar op antwoorden?
Hetzelfde wat een varken en een geit doet, leven tot we dood gaan. Wat we moeten doen is een zo goed en plezierig mogelijk leven proberen te hebben, na de dood verder leven kan enkel via je kinderen.

Een kind van een jaar oud die sterft aan een ziekte, wat betekend dat? Kan u me daar op antwoorden?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be