Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2019, 14:02   #101
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Inderdaad. De multiculturele samenleving is geen doel, ze is een feit. Somers speelt wat te nadrukkelijk pastoor, maar de feitelijkheid van de multiculturele samenleving houdt ook in dat het onzinnig is zich ertegen te verzetten. Dit is niet meer het jaar 1800. De mondialisering is intussen een feit, tussen haakjes doordat het westen zich is komen inlaten met de derde wereld en niet omgekeerd.
De multiculturele maatschappij is inderdaad een feit. Maar ze een samen-leving noemen is een fout. Dat samen leven is grondig mislukt. En koppig blijven weigeren maatregelen te nemen om te vermijden dat ze verder verloedert, dat is pas onzinnig.
Oud 11 november 2019, 14:30   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De multiculturele maatschappij is inderdaad een feit. Maar ze een samen-leving noemen is een fout. Dat samen leven is grondig mislukt. En koppig blijven weigeren maatregelen te nemen om te vermijden dat ze verder verloedert, dat is pas onzinnig.
Je hebt een punt volgens mij. Maar vraag is of dat samen- leven zo nodig moet ? Volgens mij is vreedzaam naast elkaar leven het hoogste wat we kunnen bereiken.
Sowieso zullen mensen toch altijd wat samen klitten.

Leven de Belgische gepensioneerden in Benidorm al samen met de lokale Spanjaarden ?
Leven de radicale Joden in Antwerpen al echt samen met de Antwerpenaars ?
Leven de Eurocraten in Brussel al echt samen met de lokale bevolking ?
Leven de Chinezen in New-York als samen met de echte New-Yorkers ?
Leven de Sikhs in Sint-Truiden al samen met de Truienaars ?
Leven de Franstaligen in de Vlaamse rand wel echt samen met de Vlamingen uit de rand ?

Maar bon als mensen elkaar met rust laten en respecteren maakt dat toch allemaal niet zoveel uit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 14:33   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wil je je francofoon racistische discours achterwege laten en ons Vlamingen niet langer beledigen aub ? Vlamingen investeren genoeg in je waalse pretdorp opdat we toch minimaal een gelijke & beleefde omgang mogen verwachten van jullie daar, in de grote francofonie.
Sarcasme is u vreemd?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 14:35   #104
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Maar bon als mensen elkaar met rust laten en respecteren maakt dat toch allemaal niet zoveel uit.

Laat het net daar fout lopen.
En vergeet de kosten niet die dat apart leven met zich meebrengen.

Best terugsturen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 14:47   #105
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Volgens Somers is de helft er voor. Als voorstander van de multicul zullen we die helft maar met een kg zout nemen. Daaruit volgt dat meer dan de helft in realiteit TEGEN de multikul is. Zie Bilzen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 14:51   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wil je je francofoon racistische discours achterwege laten en ons Vlamingen niet langer beledigen aub ? Vlamingen investeren genoeg in je waalse pretdorp opdat we toch minimaal een gelijke & beleefde omgang mogen verwachten van jullie daar, in de grote francofonie.
Oei, ik copieerde de Vlaamse media...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 14:55   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De multiculturele samenleving is geen doel, ze is een feit. Somers speelt wat te nadrukkelijk pastoor, maar de feitelijkheid van de multiculturele samenleving houdt ook in dat het onzinnig is zich ertegen te verzetten. Dit is niet meer het jaar 1800. De mondialisering is intussen een feit, tussen haakjes doordat het westen zich is komen inlaten met de derde wereld en niet omgekeerd.
De multiculturele samenleving bestaat helemaal niet. Het is eerder het op elkaar proppen van culturen die naast elkaar bestaan en gedwongen worden om dat te aanvaarden. Culturele segregatie ja, maar samenleven? Natuurlijk niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:17   #108
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De voordelen van een politicus op niveau in je straat. Is zo in elk land.

Wel spijtig dat ik reeds misschien honderd keer hetzelfde heb verteld op dit forum en dat ik alleen reactie kreeg van Panda die allerlei stupiditeiten begon te vertellen. Zo richtte ik slakkenkoersen in; reed bij nacht met kinderkoetsen op de autostrade en ging ik naar de hoeren. Enz. Enz.
Voor de rest geen enkele reactie. En bovenop was ik een groot grondbezitter en bijgevolg was dat voldoende om het schuim uit het keelgat van anderen ook te laten opborrelen. Ook de schrijver van de opmerking komt nu laten doorschemeren dat er twee soorten Belgen zijn. Deze die zich alles mogen permitteren en krijgen en anderen schade mogen berokkenen en dezen die gekloot mogen of moeten worden en via gangsterstreken deze intenties zich moeten laten welgevallen. .
Maar nu zou ik nog empathie moeten opbrengen voor het standpunt of braaksel van de klager. Vergeet het vriend.(en)
Empathie is hier een onbekend verschijnsel. Jaloersheid des te meer.
Het ergst het feit is de misbruikte parlementaire onschendbaarheid.
Dat wordt door iedereen hier stilzwijgend goed gekeurd.
Wat komen ze hier dan feitelijk uitkotsen die politieke klagende dutskes?
Met hun partijvlaggetjes wuiven misschien?
En zeggen dat ze behoren tot de beste ploeg misschien ook ?
Dat beweren hooligans ook he ventjes. En in die ploegen mogen gerust dus ventjes mee spelen die anderen gerust een been mogen over stampen.
En niemand zal er wakker van liggen. Integendeel. Er zwijgend mee akkoord gaan primeert. Zelden zulk een bende lafbekken geweten die niks anders kunnen dan nutteloze woorden verspillen op een forum.

Laatst gewijzigd door werkman : 11 november 2019 om 15:32.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:43   #109
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt een punt volgens mij. Maar vraag is of dat samen- leven zo nodig moet ? Volgens mij is vreedzaam naast elkaar leven het hoogste wat we kunnen bereiken.

Leven de Belgische gepensioneerden in Benidorm al samen met de lokale Spanjaarden ?
Geen idee, ik heb nog geen filmpjes gezien waarin Vlaamse gepensioneerden de Spanjaarden uitschelden dat ze frieten moeten eten met mayonnaise.
Ik heb wel al filmpjes gezien van moslima's die andere vrouwen het gebruik van een sluier willen opdringen, op een zeer aggressieve manier.

Citaat:
Radicale Joden?
Moet ik mij nu voorstellen dat die bomaanslagen plegen?
Roepen die met de Torah in de hand op om in het midden-Oosten te gaan vechten?
Worden die aggressief als er een cartoon van Mozes verschijnt, en slaan ze dan aan het moorden?
Bij moslims daarentegen...

Citaat:
Is dat nu ook al een ras of religie?

Citaat:
Waarom noem je de zwarten in New York niet?
Omdat daar zoveel geweld plaatsvindt?
Beetje selectief met je keuze zeker?

Citaat:
Leven de Franstaligen in de Vlaamse rand wel echt samen met de Vlamingen uit de rand ?
Van overdreven verdraagzaamheid zou ik hen niet beschuldigen, maar de bomaanslagen blijven uit...

Citaat:
Tuurlijk dat, als het onmogelijke gebeurt is het niet belangrijk.
Alleen gebeurt dat onmogelijke niet, daar zien we heelder dagen voorbeelden van.
In het zwembad bijv., waar jonge moslims de plak zwaaien.
Of gewoon op straat ('Femmes de la rue').
Ze laten de anderen niet met rust, Fred.
Haal die schellen van je ogen...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 november 2019 om 15:46.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:01   #110
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Somers promoot vooral een soort samenleving, waar hijzelf (veiligheidshalve ??) niet aan deelneemt, aangezien hij in een elitaire, dure, blanke, maar vooral islamvrije buurt woont. Hoe geloofwaardig is dat dan ????

Niet te zwaar aan tillen Zip. Hij mag van zichzelf denken dat hij waardevoller is dan een holbewoner. Maar onlangs zag ik hem op TV via een opname ruggelings. En aan zijn gang merkte ik ook dat het beste er aan het afgaan is.
Binnen een paar decennia leggen ze hem ook tussen vier planken en hij zal niet ontsnappen. Zelfs als hij zijn kist vol met blauwe keuteltjes versiert.
Tenzij ze hem opstoken van schrik dat hij nog zou vergeten dat hij dood is.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:10   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga van mijn Italiaanse vriendin nooit een Vlaamse maken. Dat wil ze niet en ik evenmin. Of beter gezegd: ze heeft nu eenmaal een andere culturele achtergrond. We kunnen altijd proberen te doen alsof ze toch Vlaams is maar dat gaat lastig zijn.

Iedereen moet de wetten van het land naleven, ook als de wetten van het land van herkomst anders zijn en in een andere benadering wortelen. En ze horen de taal te leren. Voor de rest: op het vlak van culturele en levensbeschouwelijke gebruiken is eenieder vrij.

Ik weet dus niet of we het eens zijn maar mogelijk wel.
Albert zijn Italiaanse vriendin speelt al meer dan 50 jaar voor koningin van een land dat voor 60 % van de bevolking uit Vlamingen bestaat en ze kan tot op vandaag nog steeds niet eens een voor haar voorgekauwd zinnetje in het Nederlands verstaanbaar aflezen.

Mijn kersverse schoondochter is ook een Italiaanse, alleen kan ze geen Italiaans. Wanneer mijn zoon met haar naar haar familie in Italië gaat kan hij met haar familie praten, zij niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:12   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Albert zijn Italiaanse vriendin speelt al meer dan 50 jaar voor koningin van een land dat voor 60 % van de bevolking uit Vlamingen bestaat en ze kan tot op vandaag nog steeds niet eens een voor haar voorgekauwd zinnetje in het Nederlands verstaanbaar aflezen.

Mijn kersverse schoondochter is ook een Italiaanse, alleen kan ze geen Italiaans. Wanneer mijn zoon met haar naar haar familie in Italië gaat kan hij met haar familie praten, zij niet.
Ja maar in die haar tijd was er nog geen inburgeringstraject
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:24   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij zijn de Belgische gepensioneerden in Benidorm daar geen inwoners maar toeristen.
En ja, zij gaat eten in de Spaanse horeca.
Heeft u al veel moslims in een Belgische frituur gezien?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:25   #114
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan Somers dan misschien eens uitleggen hoe het komt, dat daar waar islamieten toekomen, autochtonen wegtrekken ??? Want zo zijn die "islamitische ghetto's" gevormd.
U hebt besloten Brussel te verlaten vanwege de sterke aanwezigheid van Moslims. Voor dezelfde prijs bleef u er.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:28   #115
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U hebt besloten Brussel te verlaten vanwege de sterke aanwezigheid van Moslims. Voor dezelfde prijs bleef u er.
maar zou ik elke dag ambras gehad hebben. Van heel die buurt was ik trouwens één vd laatste autochtonen die de wijk verliet. Ondertussen is héél die buurt homogeen islamitisch. Prachtig toch, die diversiteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 november 2019 om 16:31.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:37   #116
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar in die haar tijd was er nog geen inburgeringstraject
Zo'n inburgeringscursus bestaat al veel langer.
Toen Marino Keulen minister van Binnenlandse zaken was vierde men het feit dat de eerste twee moslima's zo'n cursus met succes gevolgd hadden én geslaagd waren.
Om dat te vieren hield men een receptie.
De twee moslima's eisten én verkregen wel dat er geen MANNELIJKE journalisten of fotografen aanwezig waren.

Met succes zo'n cursus doorlopen durft men dan nog zeggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:47   #117
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Volgens Somers is de helft van de Vlamingen voor een multiculturele samenleving.

Welke Vlamingen zijn dat precies?
Zijn dat de nieuwe Vlamingen aangevuld met wat sossen en groenen?

De recente verkiezingen wezen volgens mij toch in een andere richting.
Al zijn nieuwe Belgen in zijn eigen allochtone stad Mechelen. Een stad waar je als Vlaming beter 's avonds niet meer komt. Overdag is het zelfs op eigen risico. Somers is gewoon een lafaard die zijn eigen burgers een mes in de rug heeft gestoken. Hij beschermt en wordt beschermd door de Marokkaanse maffia in Mechelen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:51   #118
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar zou ik elke dag ambras gehad hebben. Van heel die buurt was ik trouwens één vd laatste autochtonen die de wijk verliet. Ondertussen is héél die buurt homogeen islamitisch. Prachtig toch, die diversiteit
Over welke buurt gaat het, als ik het mag vragen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 17:00   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je geeft hier dan ook voorbeelden van de ghetto-cultuur, niet van een multi-culturele samenleving.
En we weten al uit ervaringen in de grootsteden van de VS, in Brussel en Antwerpen, dat de ghetto-cultuur een slecht systeem is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 17:01   #120
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Over welke buurt gaat het, als ik het mag vragen?
Kuregem (Anderlecht)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be