![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Rijstijl, lading, weersomstandigheden, vlak of helend terrein, vrije baan of file, allemaal zaken die een rol spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Daarom dat er officiële rollenbanktesten zijn die al die parameters in hun verbruik meenemen (voor elke wagen gelijk), en zo kan men pas autos objectief vergelijken.
Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2019 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Hoe ga je het gewicht van bestuurder en 4 passagiers ingeven? Hoe ga je een windweerstand ingeven? Hoe ga je weersomstandigheden ingeven? Hoe ga je de mechanische weerstand van alles in en rond het voertuig ingeven? Hoe ga je een aanhanger en zijn weerstand ingeven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Wat zijn voor jou objectieve verbruikstesten als men 1000 modellen objectief wil vergelijken?
Citaat:
Je hebt dus geen flauw benul van officiële verbruikstesten. Aanhanger? Lol. onbelangrijk, en wordt ook niet gemeten. Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2019 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Citaat:
volgens mij hoe kleiner uw verbruik, hoe groter het verschil tussen 'reallife situaties' en 'optimaal verbruik' wat wel typisch is voor het 'elektrisch verbruik', is dat het 'stadsverbuik 30% lager is dan het gemiddeld verbruik. EN meestal zie je bij een benzine motor daar juist het omgekeerde, het stadsverbruik ligt hoger dan het elektrisch verbruik.. Dus de WINST voor elektrisch rijden ligt vooral in de steden. En een verstedelijkt gebied als vlaanderen heeft weldegelijk baat bij elektrisch rijden. Je kan verwachten dat het verbruik in de steden HALVEERT... Daarom alleen is het niet slecht om steden te verplichten om Elektrisch of PHEV toe te laten. De fout van BXL is dat ze de PHEV niet gaan toelaten, terwijl die weldegelijk elektrisch door het stad kan rijden..
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 november 2019 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Het verbruik is altijd het hoogst op SNELWEG bij KOUD WEER
EN kijk laten we nu eens realistisch kijken naar de cijfers. In Belgie is het GEMIDDELD KOUD en rijden we GEMIDDELD toch 75% van de afgelegde afstand op snelwegen( die percentage raam ik nu) IN tijd gaan we het meest in file in stedelijke gebieden zitten in AFSTAND leggen we het meest af aan 120km/u Het verbruik elektrisch voor Tesla is bvb 10kwh in stad en 20kwh op snelweg... het dubbele Nu in EVdatabase zie je dit als een constante terugkeren en het is een raming blijkbaar. Want kijk, een auto met een 'warmtepomp' gaat volgens mij significant minder verhoging hebben in de winter dan een auto zonder warmtepomp als je EVdatabase bekijkt Audi Q5 draait stijgt in stad van 16 > 23 = 6kWh warmte op snelweg 25 > 32 + 7KwH waarom zou je op de snelweg 1kWh meer nodig hebben ? goed meer afkoeling... Tesla 3 stad 10 > 16 = 6kWh snelweg 16 >21 = 5kwh waarom zou een tesla op de snelweg nu ineens 1kwh minder warmte nodig hebben ? of recycleren ze de warmte van de batterij tijdens het superchargen ??
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 november 2019 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Waar, waarom die vraag?
EPA is veel beter. Daar heb ik zelf een draad aan gewijd, waar jij in meedeed, vergeten? Draad: WLTP verbruikstest nog altijd minderwaardig tov EPA opgefrist voor jou: https://forum.politics.be/showthread.php?t=250158 Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 16:16. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Citaat:
met 100km stad of 50km snelweg moet ruim voldoende zijn om alle pendelwagens elektrisch door BXL te doen rijden en elektrisch terug weg te fietsen.. een systeem zoals Honda, waar beneden de 50km altijd elektrische gereden wordt, versnellingen weggetoverd omdat je altijd elektrisch rijdt, en de motor elektriciteit bijmaakt vanaf 50km/u |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Je leest het hier heel vaak dat dit lang duurt. Daarom eens op antwoorden zoals het is. Het koelsysteem is middels een thermostaat gescheiden in twee gedeeltes. Grofweg gezegd de motor en radiateur (radiator). Op het moment dat je gaat rijden staat de thermostaat dicht en zal alleen de koelvloeistof rondom de motor verwarmd worden. Op het motorblok zelf zit de temperatuurmeter. Deze geeft de actuele temperatuur van je motorblok aan. Dus is het heel aannemelijk dat je in of rondom 5 minuten de bedrijfstemperatuur van de motor hebt bereikt. Wordt de motor (koelvloeistof) te warm dan gaat de thermostaat zich openen en voert de overtollige warmte dan af via de radiateur. Dus u ziet het. Gemiddeld 5 minuutjes.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Citaat:
Deze nieuwe BMW 330e heeft 12 kWh Li ion (bruto) en kost vanaf € 52.450: Citaat:
Prijs :52.450 € Minder dan 50 g CO2/km en minstens 0,5 kWh aan batterijcapaciteit per 100 kilo aan auto: de formule zit in ons achterhoofd wanneer we het vliegtuig opstappen naar München om een paar nieuwe varianten van de BMW 3-Reeks te testen, waaronder deze plug-inhybride 330e. Bovenstaande formule is in ons land van levensbelang voor een oplaadbare hybride: ze bepaalt of een plug-in?*hybride vanaf 2020 nog in aanmerking komt voor een gunstige fiscale aftrekbaarheid. Maar BMW heeft zijn huiswerk goed gedaan: de 330e stoot amper 39 gram CO2 uit (op papier, maar dat is wat telt) en zijn lithium-ionbatterij van 12 kWh is ruimschoots krachtig genoeg gezien het voertuiggewicht van 1.740 kilo (zelfs 8,7 kWh had volstaan). Op de vraag of deze 330e fiscaal interessant is voor ondernemingen en zelfstandigen, kunnen we dus al bevestigend antwoorden. Dan rest enkel nog de vraag: rijdt hij ook een beetje aangenaam? Rust bij elektrisch rijden Aantrekkelijk elektrisch rijbereik Nog altijd dynamisch karakter Verlies aan laadvolume Meergewicht hybride geheel Niet zo zuinig als op papier Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2019 om 00:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Citaat:
1) een PHEV 10KWh pack is dus 7 auto's elektrisch maken versus 1 met BEV dus de eletrificatie verloopt sneller. De batterijpack is nog altijd een klos van 20.000euro, en heb je dan voor 2000euro Bij mijn weten kost een motor onmogelijk 18.000 euro bvb 2) het verbruik van PHEV is in sommige gevallen altijd elektrisch rijden en de rangeextender vult de batterij, het verbruik zal nooit hoger zijn dan het huidig verbruik of het zou nogal bizar zijn. De auto rijdt zo elektrisch als elke Tesla... en hij kan 100km aan een laadpaal laden, en kan met 40liter 1000km rijden 3) het gewicht van de Pack is ongeveer 50kg... wat normaal 450kg minder is dan een 100kWh pack 4) de motor kan je gewoon minimaliseren naar een 25kW motor-generator die de batterij aan 25kW oplaadt bij een optimale verbranding aan optimaal rendement aanvult. Kan je gewoon urenlang blijven rijden. Een totaal ander concept dan rijden op de motor. Die motor draait dus altijd aan optimaal toerental/rendement ; en hij moet totaal niet over gedimmensioneerd zijn tot 200pk toestanden, hij kan ultracompact zijn net zoals een Prius een compacte motor heeft en weegt zeker geen 400kg 5) als een motor 33% rendement haalt,wat in feite in die configuratie mogelijk is, verbruikt de auto aan 15KWh/100km x 45kWh = 4.5l/100km Wetende dat hij ook altijd 30kWh warmte ter beschikking heeft, heb je helemaal geen behoefte aan verwarmingstruuken om de auto sneller op te warmen, of truuken om de batterij op te warmen in de vrieskou... Dus het verbruik op de snelweg tijdens de koude periode, is altijd lager dan het EV verbruik... elektrisch bekeken. Dus elektrisch rij je snelweg met 20kWh, stijgt dat in een Tesla naar 26kWh, en blijft dat in zo'n PHEV altijd 20kWh 6) Thermodynamisch halen F1 motoren 50% rendement;.. En dat zou betekenen dat zo'n rangeextender in feite downscaled als rangeextender van 30kWh ipv 900pk het verbruik 15kWh/50% doet zakken naar 30kWh/100km of 3liter Nu heeft EU beslist dankzij de CO2 hetze, dat de auto's minder dan 6kg/100km mogen uitstoten, wat betekent dat ze minder dan 3liter moeten verbruiken. Dus laten we zeggen het zit dicht tegen die thermodynamische limieten van de fossiele motor. Anderzijds zoals de wiskunde van die hybrides in elkaar zit, zou die auto effectief dan wiskundig minder dan 3liter uitstoten.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 november 2019 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Andere denkpiste
t'is ook heel eenvoudig: de fuelcell wagens doen het letterlijk zo... https://h2.live/en/wasserstoffautos/toyota-mirai ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Je kan enkel testen onder vermoedelijke omstandigheden Citaat:
Luchtverplaatsing, weerstand van de banden en de remmen, gewicht, tegenwind, temperatuur, lading en zelfs de plaats van de lading, regen of droogweer, ja, zelfs de temperatuur van het wegdek heeft invloed op je verbruik. Het is dus zelfs voor 1 en dezelfde auto niet steeds gelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er ook grote problemen bij mogelijke waterstofbranden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Citaat:
de overschotten groene energie en die windmolens die drijven op de azoren om ons energie te leveren, gaan dus waterstof maken.. die waterstof ga je ofwel verbranden in een WKK en dan elektriciteti mee maken ofwel ga je daar uw transport mee regelen maar in elk geval het zal een 'mix worden' of jij nu wilt of niet dat dit gebeurt is in feite niet belangrijk, de onzichtbare hand gaat dat beslissen wat de overheid wel kan doen is ergens 'sturen' zonder economische schade te berokkenen. Maar om zo'n markt in gang te trekken moet ze gewoon 100.000 auto's laten maken... en een kader scheppen. Dus eerst de technologie opschalen zodat die H2 fuelcell betaalbaar worden. En een fabriek neerpoten die 100.000 fuelcell's per jaar maakt lijkt mij realistisch Je belast bvb auto's met een CO2 toeslag van 4000 euro per jaar via hun verbruik. en je krijgt een kader waar de CO2 vrije versies...goedkoper worden, en dat zuipschuiten belasting betalen Het is belangrijk dat de FAKE CO2 vrije oplossingen door de mand vallen... Dus aardgas omzetten naar elektriciteit betaalt belastingen. En electriciteit importeren van noorwegen zonder dat er een 'link is met traceerbare waterdichte bitcoin techniek' is ook zever... Dus het CO2 vrije moet waterdicht zijn. Vandaar ga je zien dat kernenergie met wind/zon/water een team vormt die CO2 vrij energie kan leveren. En dat de overschotten opgeslagen worden in batterijen en H2 Of dat fuelcell's idd ook een mogelijkheid zijn Je zou nog kunnen redeneren dat je begint met het OV, taxi's bij de stations... EN waarom niet het vrachtvervoer bij de logistieke bedrijven, om die allemaal in tien jaar tijd te laten overschakelen op CO2 vrije H2. Eenmaal de markt in gang komt met 100.000 fuelcell's begint uw fabriek te draaien en kan productie verhoogd worden naar 500.000 auto's en zo gans de Belgische markt overzetten in 10 jaar tijd We zijn klein land en toch groot genoeg om te beslissen en te duwen in één richting naar één techniek die ons ligt... Die H2 kan je verder gebruiken om met auto's te rijden. Evenals |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() H2 is niets waard voor personenwagens.
Stationaire opslag en energie dat is heel wat anders. Het themaforum gaat over verkeer op de weg. Niet over stationaire energieopslag. Dus Paul open dan maar beter een draad op milieu. Als je Duits begrijpt heb je hier al een goede basis van Duitse wetenschappers: De huidige feiten geven Volkswagen gelijk. Prof. Maximilian Fichtner, Dep. Directeur van het Helmholtz Instituut Ulm voor elektrochemische energieopslag en aangewezen expert in waterstofonderzoek, vertelde de "Wirtschaftswoche" (volledig interview hieronder), de "zeer slechte energie-efficiëntie well-to-wheel" van de brandstofcelauto zorgt ervoor dat e-cars op batterijen "vele malen efficiënter" zijn. Fichtner vervolgt: "Ik ben helemaal niet tegen waterstof als energieopslagmedium. Alleen moet je het gebruiken waar het zinvol is - en dat is niet in de auto, maar in het stationaire gebied." Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2019 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Citaat:
![]() Kijknekeer: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai Citaat:
Toyota zal ook volgen, maar die hebben wel veel meer geld en gaan nog wat met hun Mirai spelen (ondanks grote specifieke verliespost) Verkoop Tesla model 3 in landje Nederland enkel 2019 totnutoe: Citaat:
https://raivereniging.nl/artikel/mar...opcijfers.html Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2019 om 13:54. |
|||
![]() |
![]() |