![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, wat jij beschrijft is een illegale abortus en heeft niets te zien met euthanasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een gebroken been, en dat doet zeer, maar ik vermoed dat het zal genezen, en dat ik nadien weer plezier zal kunnen maken. Als het verhoopte plezier in de toekomst groter is dan het afzien met een gebroken been nu, dan willen we blijven leven, zelfs al doet dat gebroken been nu zeer. Zoniet is het beter van nu dood te gaan he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, het is de opinie die ge daar ZELF en NU van hebt. Als gij nu denkt dat uw leven voltooid is, dan is dat zo. Daar kan niemand anders over oordelen, ook "gij" niet in het verleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is juridisch totaal niet sluitend en bijgevolg kan de invulling niet door een derde partij afgetoetst worden. De notie "onvoltooid leven" is onderhevig aan de wisselvalligheden van iemands gemoedsstemming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee toont u dus zelf aan dat de wetgeving restrictief is en dat de "vrije keuze van de vrouw" (die u eerder als het fundamenteel richtsnoer beschouwde) geenszins het enige criterium is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rechtssysteem is dan ook een manier om anderen te onderdrukken. Als ik beslis om mensen te vermoorden, heb ik geen schuld. Ik heb wel gedecreteerde regels van een groep dwingelanden overtreden, dat wel. Zij zullen mij "schuldig bevinden" aan het overtreden van HUN regeltjes. En aangezien zij sterker zijn dan ik, zullen ze mij daarvoor miserie aandoen. Maar ik heb geen "schuld" aan niks. Ik heb gedaan wat ik vond dat ik best deed.
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2019 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij aandelen op de beurs koopt of verkoopt, is dat ook zo. Ook al hebt ge er 10 minuten later spijt van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als abortus niet meer mag omdat het beschouwd wordt als een mens, dan moet euthanasie kunnen volgens mij.
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook het belachelijke aan die wetgeving. Het is een compromis en een compromis heeft nooit goeie principes. Het is mossel noch vis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een vorm van plezier. Mocht dat geen vorm van plezier zijn (ttz, mocht ge daar niet ergens een of andere voldoening bij hebben) dat zou je dat niet doen. Of niet willen doen. Het zijn zelfs vaak sterkere vormen van voldoening dan "het plezier om een pint te drinken".
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2019 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Voldoening" is iets helemaal anders dan "plezier". En ook dan klopt het nog niet wat u aanbrengt. De morele afweging kan een doorslaggevende rol spelen bij mensen. Dit is niet zomaar te plaatsen in sentimentele categorieën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je raakt hier trouwens net precies het punt aan waar ik problemen mee heb met het O-VLD verzoek. Daar is uw "eerder neergelegde verklaring" dus wel degelijk een "op voorhand geschreven contract", en als ge niet meer goed bij zinnen zijt, kunt ge dat dus ook niet meer "ongedaan maken". Als ge in de coma ligt, kunt ge dat eerdere contract dus niet meer opzeggen, en gaat men het blindelings uitvoeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hier probeert u de taalkundige noties te rekken. Het klopt echter niet: het tekenen van het contract tot aankoop van een auto komt overeen met een goedgekeurd euthanasieverzoek. De levering van de auto met het voltrekken van euthanasie.
|
![]() |
![]() |