Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2019, 09:43   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U hanteert het argument van afhankelijkheid. Welnu, ook na de geboorte is een baby 100% afhankelijk. Volgens die redenering mag de moeder een baby ook na de geboorte dat kind doden.
Die baby is voor 0% afhankelijk van zijn moeder, als iemand anders daarvoor wil zorgen. Abortus gaat niet over "doden" maar over "buitenzwieren". Dat buitenzwieren heeft de dood tot gevolg, vanwege de parasitaire natuur van de foetus. Elke parasiet gaat dood als hij van zijn gastheer wordt ontdaan. Maar daarom is de gastheer nog niet verplicht om de parasiet te onderhouden he.

De moeder kan na de geboorte best de baby buitenzwieren ook, maar die gaat daarom niet dood. Dat is het verschil.

Citaat:
Binnen uw redenering zijn er geen morele redenen om dat te verbieden. Geen enkele.
Wel, ik ben in het algemeen voor de vrijheid van moord, maar in dit specifieke geval moet ik daar zelfs geen beroep op doen. Het gaat hier immers enkel maar om buitenzwieren, niet op het recht om expliciet een agressie te plegen die doodt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 09:43   #242
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus is er ook niets mis met het doden van een pasgeboren baby. Uw eigen redenering.
Daar is inderdaad niks "mis" mee. Maar het is niet nodig in deze discussie, en is gebaseerd op een andere redenering.

Een baby is het voortzetten van uw eigen bestaan, het is - zoals in die andere draad gezegd - uw "doel" in principe. Maar ik ga ervan uit dat het leven een strijd is tussen de doelen van alle levende wezens. Levende wezens hebben, volgens mij, het doel om andere levende wezens te extermineren en/of te onderdrukken, SPECIAAL om hun eigen nageslacht voordeel te geven over het nageslacht van anderen. Maw, ge wilt normaal gezien de rest van de wereld oftewel onderwerpen, oftewel extermineren, om uw eigen nageslacht het voordeel te geven. Hierbij wilt ge dus in de eerste plaats het nageslacht van anderen elimineren, in zoverre die een concurrentie zijn voor uw eigen nageslacht. Het is enkel maar in die mate dat nageslacht van anderen onderworpen kan worden aan uw nageslacht (bijvoorbeeld, nageslacht van uw eigen slaven), dat het enige gratie in uw ogen kan vinden - zoniet moet ge er normaal voor ijveren om dat nageslacht van anderen ook af te maken.

Als dusdanig zou ideaal gezien iedereen ijveren voor de dood van anderman's kinderen. De enigen die "geroepen zijn" om zich daartegen te verzetten, zijn natuurlijk de ouders van die kinderen, voor wie die juist HUN voortzetting zijn, en die zouden willen dat UW nageslacht eraan gaat.

Als die ouders ZELF ook hun nageslacht dood willen, dan vind ik dat die mij helpen in mijn taak om andere mormels die concurrentie zijn voor de mijne, uit de weg te ruimen, en kan ik dat enkel maar toejuichen.

Maw, nageslacht dat door hun eigen voorouders ongewenst is, is totaal ongewenst, en heeft in principe maar weinig kans om te overleven he. Dat dat nageslacht eraan gaat is dus universeel gewenst en dus goed.

De enige reden waarom we daar niet in slagen, is omdat geen een van ons machtig genoeg is, en we dus pacten met elkaar afsluiten om elkaars mormels niet af te maken. Maar wilt ge uw eigen mormel afmaken, be my guest zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 09:50.
Oud 23 november 2019, 09:49   #243
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die baby is voor 0% afhankelijk van zijn moeder, als iemand anders daarvoor wil zorgen. Abortus gaat niet over "doden" maar over "buitenzwieren". Dat buitenzwieren heeft de dood tot gevolg, vanwege de parasitaire natuur van de foetus. Elke parasiet gaat dood als hij van zijn gastheer wordt ontdaan. Maar daarom is de gastheer nog niet verplicht om de parasiet te onderhouden he.

De moeder kan na de geboorte best de baby buitenzwieren ook, maar die gaat daarom niet dood. Dat is het verschil.
De afhankelijkheid blijft en dat was de kern van uw betoog. Ook na de geboorte blijft een baby "een parasiet", want het moet alles krijgen van een ander. Het is in niets zelfvoorzienend om het leven te onderhouden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 09:50   #244
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik ben in het algemeen voor de vrijheid van moord, maar in dit specifieke geval moet ik daar zelfs geen beroep op doen. Het gaat hier immers enkel maar om buitenzwieren, niet op het recht om expliciet een agressie te plegen die doodt.
Om welke reden ontzegt u de moeder plotseling dat "recht"?
Oud 23 november 2019, 09:52   #245
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De afhankelijkheid blijft en dat was de kern van uw betoog.
Maar die baby is NIET MEER afhankelijk van het lichaam van zijn moeder na de geboorte he. Waar haalt ge dat ?
Oud 23 november 2019, 09:52   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is inderdaad niks "mis" mee. Maar het is niet nodig in deze discussie, en is gebaseerd op een andere redenering.

Een baby is het voortzetten van uw eigen bestaan, het is - zoals in die andere draad gezegd - uw "doel" in principe. Maar ik ga ervan uit dat het leven een strijd is tussen de doelen van alle levende wezens. Levende wezens hebben, volgens mij, het doel om andere levende wezens te extermineren en/of te onderdrukken, SPECIAAL om hun eigen nageslacht voordeel te geven over het nageslacht van anderen. Maw, ge wilt normaal gezien de rest van de wereld oftewel onderwerpen, oftewel extermineren, om uw eigen nageslacht het voordeel te geven. Hierbij wilt ge dus in de eerste plaats het nageslacht van anderen elimineren, in zoverre die een concurrentie zijn voor uw eigen nageslacht. Het is enkel maar in die mate dat nageslacht van anderen onderworpen kan worden aan uw nageslacht (bijvoorbeeld, nageslacht van uw eigen slaven), dat het enige gratie in uw ogen kan vinden - zoniet moet ge er normaal voor ijveren om dat nageslacht van anderen ook af te maken.

Als dusdanig zou ideaal gezien iedereen ijveren voor de dood van anderman's kinderen. De enigen die "geroepen zijn" om zich daartegen te verzetten, zijn natuurlijk de ouders van die kinderen, voor wie die juist HUN voortzetting zijn, en die zouden willen dat UW nageslacht eraan gaat.

Als die ouders ZELF ook hun nageslacht dood willen, dan vind ik dat die mij helpen in mijn taak om andere mormels die concurrentie zijn voor de mijne, uit de weg te ruimen, en kan ik dat enkel maar toejuichen.

Maw, nageslacht dat door hun eigen voorouders ongewenst is, is totaal ongewenst, en heeft in principe maar weinig kans om te overleven he. Dat dat nageslacht eraan gaat is dus universeel gewenst en dus goed.

De enige reden waarom we daar niet in slagen, is omdat geen een van ons machtig genoeg is, en we dus pacten met elkaar afsluiten om elkaars mormels niet af te maken. Maar wilt ge uw eigen mormel afmaken, be my guest zou ik zeggen.
Dat is inderdaad de redenering die u zowat in alle draden bovenhaalt. Het fundament blijft daarbij dat het leven geen enkele inherente waarde heeft. Dan kunnen er ook moeilijk morele waarden gehanteerd worden en is iedere vorm van "pact" eigenlijk een inbreuk op de wilsvrijheid van eenieder.
Oud 23 november 2019, 09:53   #247
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die baby is NIET MEER afhankelijk van het lichaam van zijn moeder na de geboorte he. Waar haalt ge dat ?
Het kind blijft in alles afhankelijk. Uw redenering. Ongeacht of het nu van de moeder is of van een ander.
Oud 23 november 2019, 09:53   #248
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om welke reden ontzegt u de moeder plotseling dat "recht"?
Na de geboorte mag de moeder de baby nog altijd buitenzwieren uit haar lichaam. Maar die was al buiten. Dat is het verschil.

Kijk, ik mag de hond van de buren uit mijn huis zetten he. Als dat tot gevolg heeft dat hij dood gaat, is dat het probleem van die hond. Maar eens die hond al buiten is, is mijn 'recht om die buiten te zwieren' nog altijd van kracht, maar nutteloos: hij is al buiten.
Oud 23 november 2019, 09:54   #249
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kind blijft in alles afhankelijk. Uw redenering. Ongeacht of het nu van de moeder is of van een ander.
Die andere mag natuurlijk ook die baby laten verkommeren. Uiteraard. Niemand kan gedwongen worden om baby's groot te brengen he. Maar er zijn er nu eenmaal die dat blijkbaar graag doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 09:56.
Oud 23 november 2019, 09:54   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het fundament blijft daarbij dat het leven geen enkele inherente waarde heeft. Dan kunnen er ook moeilijk morele waarden gehanteerd worden en is iedere vorm van "pact" eigenlijk een inbreuk op de wilsvrijheid van eenieder.
Goed samengevat. Inderdaad. Het leven heeft inderdaad geen enkele inherente waarde. Het wordt geleefd als het levend is en nadien is het weg. Meer is daar niet aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 09:55.
Oud 23 november 2019, 09:59   #251
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed samengevat. Inderdaad. Het leven heeft inderdaad geen enkele inherente waarde. Het wordt geleefd als het levend is en nadien is het weg. Meer is daar niet aan.
Dan is er met u geen enkel raakvlak mogelijk. De visie op mens en maatschappij verschillen tussen u en mij immers op een fundamentele en onoverbrugbare manier.
Oud 23 november 2019, 09:59   #252
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die andere mag natuurlijk ook die baby laten verkommeren. Uiteraard. Niemand kan gedwongen worden om baby's groot te brengen he. Maar er zijn er nu eenmaal die dat blijkbaar graag doen.
Spontaan komt in mij de vraag op of u kinderen hebt.
Oud 23 november 2019, 10:03   #253
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spontaan komt in mij de vraag op of u kinderen hebt.
Eh, ja. Trouwens, de meeste vrouwen die een baby verwachten, WILLEN die niet buitenzwieren he. Maar ze hebben wel dat recht.
Oud 23 november 2019, 10:03   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eh, ja. Trouwens, de meeste vrouwen die een baby verwachten, WILLEN die niet buitenzwieren he. Maar ze hebben wel dat recht.
Dan neem ik aan dat u het geen enkel probleem vindt dat anderen uw kinderen elimineren als ze volgens hen in de weg lopen.
Oud 23 november 2019, 10:04   #255
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is er met u geen enkel raakvlak mogelijk. De visie op mens en maatschappij verschillen tussen u en mij immers op een fundamentele en onoverbrugbare manier.
Dat is wat ik al verschillende keren onderlijnd heb: echt andersdenkenden kunnen niet samenleven en kunnen enkel maar oorlog voeren. Vandaar de onmogelijkheid van het democratische ideaal waar men andersdenkenden zou rechten geven om andersdenkend te zijn. Dat is, zoals je zelf vaststelt, onmogelijk, en enkel totale exterminatie is een oplossing. Wat weer overeenkomt met mijn visie he
Oud 23 november 2019, 10:06   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik al verschillende keren onderlijnd heb: echt andersdenkenden kunnen niet samenleven en kunnen enkel maar oorlog voeren. Vandaar de onmogelijkheid van het democratische ideaal waar men andersdenkenden zou rechten geven om andersdenkend te zijn. Dat is, zoals je zelf vaststelt, onmogelijk, en enkel totale exterminatie is een oplossing. Wat weer overeenkomt met mijn visie he
Dat past bij uw visie, maar die is nu eenmaal wereldvreemd en spoort niet met het natuurlijk aanvoelen van mensen. Het is overduidelijk een geperverteerde redenering van waaruit u de dingen aftoetst.
Oud 23 november 2019, 10:07   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan neem ik aan dat u het geen enkel probleem vindt dat anderen uw kinderen elimineren als ze volgens hen in de weg lopen.
Inderdaad. Maar er zijn dus pacten, omdat anderen ook niet willen dat ik hun kinderen ga elimineren. Dat is gans de basis van een samenleving: een niet-aanvalspact, omdat mensen te onmachtig zijn ten aanzien van elkaar om de totale strijd ook daadwerkelijk te voeren. Dus vinden ze er een mutueel voordeel bij om de strijd te staken, en dus hun wens om elkaar wederzijds te onderdrukken/extermineren opzij zetten, om dat zelf ook niet te ondergaan.

Tot er ene machtig genoeg wordt om dat pact niet meer nodig te hebben.

Het is mijn "theorie van de maatschappij", dat alles daar een gevolg van is, van die wens tot wederzijds uitroeien, en de onmacht om daarin te slagen, met als gevolg die pacten, die we "maatschappelijke organisatie" noemen.

En om die pacten te ondersteunen, gaan we dan propaganda middelen uitvinden die die pacten ophemelen, en dat noemen we "ethische principes".
Oud 23 november 2019, 10:08   #258
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen is dit niet het geval: het organisme dat in de buik van de moeder groeit, is geen deel van het eigen organisme. Het is onderscheiden. Genetisch.
Zoals een tumor dus, die heeft ook een eigen dna. Misschien moeten we die ook maar niet meer wegsnijden.
Oud 23 november 2019, 10:11   #259
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat past bij uw visie, maar die is nu eenmaal wereldvreemd en spoort niet met het natuurlijk aanvoelen van mensen. Het is overduidelijk een geperverteerde redenering van waaruit u de dingen aftoetst.
Ik denk dat die alles behalve wereldvreemd is, zie mijn vorige post. Maar de meeste mensen zijn ondertussen geindoctrineerd door de propaganda die bij de pacten hoort. Het vergt veel nadenken om dat te doorprikken.

Mijn EFFECTIEF maatschappij beeld komt vrij goed overeen met wat onze maatschappij ook daadwerkelijk is. Mijn "politieke visie" is dan ook geen "wens" maar eerder een "fundamenteel trachten te begrijpen" van het functioneren van de maatschappij. Alleen zijn de zogezegde fundamenten van onze maatschappij gewoon maar "effectieve resultaten" van totaal andere onderliggende noties. Dat heeft het voordeel van geen a priori noties van ethiek en zo te hebben, die trouwens totaal arbitrair zijn.

Onze "ethiek" is immers enkel maar het resultaat van onze wil tot wederzijdse vernietiging enerzijds, en onze totale onmacht anderzijds.
Oud 23 november 2019, 10:12   #260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zoals een tumor dus, die heeft ook een eigen dna. Misschien moeten we die ook maar niet meer wegsnijden.
Neen, het gaat om een beschadiging in het DNA. Geen eigen DNA.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be