![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moeder kan na de geboorte best de baby buitenzwieren ook, maar die gaat daarom niet dood. Dat is het verschil. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een baby is het voortzetten van uw eigen bestaan, het is - zoals in die andere draad gezegd - uw "doel" in principe. Maar ik ga ervan uit dat het leven een strijd is tussen de doelen van alle levende wezens. Levende wezens hebben, volgens mij, het doel om andere levende wezens te extermineren en/of te onderdrukken, SPECIAAL om hun eigen nageslacht voordeel te geven over het nageslacht van anderen. Maw, ge wilt normaal gezien de rest van de wereld oftewel onderwerpen, oftewel extermineren, om uw eigen nageslacht het voordeel te geven. Hierbij wilt ge dus in de eerste plaats het nageslacht van anderen elimineren, in zoverre die een concurrentie zijn voor uw eigen nageslacht. Het is enkel maar in die mate dat nageslacht van anderen onderworpen kan worden aan uw nageslacht (bijvoorbeeld, nageslacht van uw eigen slaven), dat het enige gratie in uw ogen kan vinden - zoniet moet ge er normaal voor ijveren om dat nageslacht van anderen ook af te maken. Als dusdanig zou ideaal gezien iedereen ijveren voor de dood van anderman's kinderen. De enigen die "geroepen zijn" om zich daartegen te verzetten, zijn natuurlijk de ouders van die kinderen, voor wie die juist HUN voortzetting zijn, en die zouden willen dat UW nageslacht eraan gaat. Als die ouders ZELF ook hun nageslacht dood willen, dan vind ik dat die mij helpen in mijn taak om andere mormels die concurrentie zijn voor de mijne, uit de weg te ruimen, en kan ik dat enkel maar toejuichen. Maw, nageslacht dat door hun eigen voorouders ongewenst is, is totaal ongewenst, en heeft in principe maar weinig kans om te overleven he. Dat dat nageslacht eraan gaat is dus universeel gewenst en dus goed. De enige reden waarom we daar niet in slagen, is omdat geen een van ons machtig genoeg is, en we dus pacten met elkaar afsluiten om elkaars mormels niet af te maken. Maar wilt ge uw eigen mormel afmaken, be my guest zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om welke reden ontzegt u de moeder plotseling dat "recht"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik mag de hond van de buren uit mijn huis zetten he. Als dat tot gevolg heeft dat hij dood gaat, is dat het probleem van die hond. Maar eens die hond al buiten is, is mijn 'recht om die buiten te zwieren' nog altijd van kracht, maar nutteloos: hij is al buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die andere mag natuurlijk ook die baby laten verkommeren. Uiteraard. Niemand kan gedwongen worden om baby's groot te brengen he. Maar er zijn er nu eenmaal die dat blijkbaar graag doen.
Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed samengevat. Inderdaad. Het leven heeft inderdaad geen enkele inherente waarde. Het wordt geleefd als het levend is en nadien is het weg. Meer is daar niet aan.
Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is er met u geen enkel raakvlak mogelijk. De visie op mens en maatschappij verschillen tussen u en mij immers op een fundamentele en onoverbrugbare manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot er ene machtig genoeg wordt om dat pact niet meer nodig te hebben. Het is mijn "theorie van de maatschappij", dat alles daar een gevolg van is, van die wens tot wederzijds uitroeien, en de onmacht om daarin te slagen, met als gevolg die pacten, die we "maatschappelijke organisatie" noemen. En om die pacten te ondersteunen, gaan we dan propaganda middelen uitvinden die die pacten ophemelen, en dat noemen we "ethische principes". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals een tumor dus, die heeft ook een eigen dna. Misschien moeten we die ook maar niet meer wegsnijden.
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn EFFECTIEF maatschappij beeld komt vrij goed overeen met wat onze maatschappij ook daadwerkelijk is. Mijn "politieke visie" is dan ook geen "wens" maar eerder een "fundamenteel trachten te begrijpen" van het functioneren van de maatschappij. Alleen zijn de zogezegde fundamenten van onze maatschappij gewoon maar "effectieve resultaten" van totaal andere onderliggende noties. Dat heeft het voordeel van geen a priori noties van ethiek en zo te hebben, die trouwens totaal arbitrair zijn. Onze "ethiek" is immers enkel maar het resultaat van onze wil tot wederzijdse vernietiging enerzijds, en onze totale onmacht anderzijds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |