![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar "helden" hebben in uw midden kan een voordeel zijn. Vooral als het er niet veel zijn. Als dusdanig is het produceren van een bevolking waarvan een klein percentage "heldhaftig" is, een voordeel voor de groep als geheel. Immers, de kans op nadeel ("held zijn") is redelijk klein, en de kans dat "uw buur die een held is" U voordeel oplevert in geval van nood, is stukken groter. Netto winst. Maw, het propageren van een KLEINE fractie "heldhaftigheid" is voordelig voor een bevolking, en dus voor elk individu van die bevolking. Zoals je wel weet, is "heldhaftig zijn" redelijk zeldzaam. De bewondering die daarvan uit gaat is een verdere stimulus om "held" te zijn, en de minst intelligenten gaan dan ook echt de held uithangen als ze iets riskeren. De slimmeren hangen enkel maar het beeld op van held, maar zijn zo onnozel niet om ook echte risico's te nemen. Die rijven het imago voordeel binnen, en nemen niet het bijhorende risico, en parasiteren als dusdanig op het mechanisme. Bekijk het zo: bevolking A: geen helden, bevolking B: 1% helden, bevolking C: 90% helden. Van welke bevolking zou je willen deel uitmaken ? In A heb je het voordeel nooit "de held" moeten te zijn. Maar als er problemen zijn, is iedereen perfect rationeel, en laat U dus verzuipen. Het is dus een rationeel volk van "gewetensloze schurken". In B heb je 1% kans dat je pech hebt, en de held moet gaan uithangen (door uw "geweten"). Maar 99% van de tijd heb je het voordeel van zelf een gewetensloze rationele schurk kunnen te zijn, en toch in 100 mensen rondom U, een held te vinden, die U zal proberen te redden als er een probleem is. In C ga je zo goed als altijd een gewetensvolle held zijn die zich gaat opofferen. Die 10% die gewetensloze rationele schurken zijn, gaan in de watten gelegd worden he ! Maar er is niet genoeg ramp om zoveel held kunnen te zijn. Helden gaan den onnozelaar uithangen om toch maar hun geweten kunnen te sussen. Als dusdanig zie je dat B veruit het interessantste is, he. Zelf nakomelingen hebben met 1% kans op zelfmoordige heldhaftigheid is niet direct een nadeel (99% van de tijd gaat uw nageslacht ervan profiteren). Dus is het in stand houden van een klein percentage heldhaftigheid via geweten een optimale manier om te overleven. Heldhaftigheid is zo een beetje als een verzekeringspremie betalen. Je betaalt een klein gemiddeld risico om "held moeten te zijn", en je rijft voordelen binnen van uw buur-helden als er problemen zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2019 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat gij echt geen idee hebt van wat mensen in het algemeen over dat soort kwesties denken hoor. Behalve moslims, en wat pilarenbijters, maakt niemand daar een "gewetenskwestie" van zulle.
Die 80% zal dicht bij het echte cijfer liggen. O-VLD stampt een open deur in. Maar het probleem is, denk ik, dat ze niet nagedacht heeft over de perverse effecten van haar voorstel. De "ethische" kwestie is er niet een. Maar de achterpoortjes naar door de persoon in kwestie ongewilde maar voor zijn omgeving praktische moord worden opengezet. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2019 om 07:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn vader zo zien aftakelen, ik was daar ook niet goed van, en "blij" dat hij eindelijk dood was voor hem. Maar het zou nooit bij mij opgekomen zijn om, legaal of niet, zelf te beslissen van hem omzeep te helpen. Dat hoort niet tot mijn "bevoegdheden", verre van. Nooit of te nimmer zou ik zoiets "beslissen voor een ander", niet in een richting, noch in de andere. Het moet de persoon zelf zijn, en enkel de persoon zelf, die dat uitmaakt he. Dat is toch wel de meest intieme vraag die er bestaat zou ik denken. Daar kan iemand anders zich niet mee moeien. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2019 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemming nu gvd!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik wil toch wel eens zien waar dat cijfer van 80% nu juist op gebaseerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan totaal niet weten in welke mate een zekere partij positie op een secundair punt door haar kiezers fervent gesteund wordt, hoor. Voor VB stemt men omdat men makakken beu is. Voor CD&V omdat men van de ACW zuil is. Voor N-VA omdat men een liberaal is die de Franstaligen niet meer wil financieren. Alles wat die partijen daar secundair bij flansen in hun programma is meestal NIET de reden waarom men daarvoor stemt. Het is de essentie van een electieve democratie, dat mandatarissen, eens hun mandaat binnen, de dada's kunnen doordrukken waar het volk niet om geeft, maar zij wel, he. Zoniet zou je geen volksvertegenwoordigers nodig hebben, maar de vragen direct aan 't volk stellen, mocht je willen weten wat het volk van iets denkt. Een volksvertegenwoordiging die de wensen van het volk implementeert is een totaal overbodig orgaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2019 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Europa leven er bar weinig makaaken. Enkel op de rots van Gibraltar komen ze nog voor. Ze worden er goed gevoederd en de makaaken-familie wordt steeds groter. Namen, Wallonië wil nu zijn apenrots (citadel) ook bevolken met overtallige makaaken uit Gibraltar en Prins Laurent zou graag een makaaken-fokstation oprichten in Laken ten einde de soort te beschermen. Zijn broer ziet dat nu nog niet zitten, alhoewel de bananenstruiken in de serres voldoende voedsel opleveren. De toekomst ziet er goed uit!
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar ik denk niet dat de O-VLD de "ethische bedoeling" heeft moord uit het strafrecht te halen. Met moord bedoel ik natuurlijk de "agressieve moord", ttz, waar de wil van de vermoordde niet was om dood te gaan, maar waar het een voordeel was voor de moordenaar, die daarom overgaat op moord. Onder moord versta ik dus een "winnaar-verliezer" situatie. Misschien was dat de stiekeme bedoeling van O-VLD, en als ze dat iets explicieter zou zeggen, kan ze mijn stem misschien krijgen
![]() Het probleem dat ik heb met O-VLD haar voorstel is dat men nu mensen gaat aanzetten om een papiertje "klaar te leggen in geval", en eens dat papiertje er is, men rap "opa kan opruimen", ook al wil die dat dan niet op dat moment, maar het volstaat dat hij het niet hard genoeg kan zeggen, en hup, een onbewaakt moment, en klaar is kees. Het verwante probleem zie ik ook zitten dat euthanasie zo gemakkelijk indirect een contractuele verbintenis wordt, bij verzekeringen, pensioenen en dergelijke meer. Ge krijgt betere prijzen op voorwaarde dat ge belooft van rap de pijp uit te gaan. En het punt is dat als men tegen bovenstaande gevallen voldoende bescherming inbouwt, het "klaarleggen van het papiertje" nutteloos is geworden, want men peilt dan voldoende naar "uw wens van het moment". Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2019 om 06:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt ge makakkenjacht, dan is er niet veel keuze, en moet ge alle andere zever van het VB programma erbij pakken he. Maar dat is zo voor alle "politieke wensen" he. Meestal wenst een kiezer 1 punt in het bijzonder, en in het beperkte politieke aanbod is er vaak maar 1 partij die dat punt echt voert. Dat wil niet zeggen dat die kiezer ook akkoord gaat met alle andere punten van die partij, maar hij heeft niet veel keuze als dat ene punt voor hem belangrijk is. Zijt ge moslim fanaat, bijvoorbeeld, dan is er niet veel anders mogelijk dan Groen. SP.A was ook mogelijk, maar die begint langzaam haar kar te keren. Maar dat wil niet zeggen dat ge met de ecologische of economische zever van die partijen OK zijt, he. Wilt ge absoluut de hoofddoek aan het loket, dan moet ge Groen stemmen he. Veel keuze is er niet. Dat zorgt er dus onder andere voor, dat, zelfs in een "goed werkende indirecte democratie", de wetgeving verre van overeenkomt met de meerderheidswensen van het volk. En dat op zijn beurt, zorgt ervoor dat volksvertegenwoordigers hun plaats hebben, namelijk om totaal andere dingen te doen dan het volk wenst. Dat op zich zorgt ervoor dat er ontevredenheid is en er problemen zijn, en bijgevolg, dat de politici een voedingsbodem hebben om dingen voor te stellen en dus hun bestaan een zin te geven. En de cirkel is rond. Niks is immer erger voor een politicus dan een goed functionerende maatschappij waar de zaken zo geregeld zijn dat het volk daarmee akkoord is. Daar zijn zij totaal nutteloos, even nutteloos als dokters in een maatschappij waar nooit iemand ziek of gekwetst wordt, en even nutteloos als een auto mecanicien in een wereld waar auto's nooit pannes of ongelukken hebben, of een ontwikkelingshelper waar de arme negertjes hun plan kunnen trekken. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2019 om 05:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg net dat het priceless is dat ik dat zelf zou kunnen beslissen voor mijn eigen, en jij komt hier al af met je bemoeizucht.
Ben jij misschien een pastoor of een bisschop?
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mijn kant, bijvoorbeeld, snap ik niet waarom de nva zich zo verweert tegen de actuele ontwikkelingen in de kamer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() om de CD&V aan zich te binden, meer moet ge daar niet achter zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() CVP tot de vierde macht... |
|
![]() |
![]() |