![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Jan doelde daar ook op ( weet ik van eerdere discussies ) met zijn : "natuurlijke finaliteit", etc beschouw ook deze post #359 : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch nog één kleine opmerking Stel een voorgeprogrammeerd iets ter voortplanting ( of voortzetting) dat gedoemd is zichzelf na hele lange tijd te vernietigen. Wat is veel / genoeg om van een strategie te kunnen klappen ? Het zou best zijn dat ge dat defect radertje dus niet eens ziet in uw waarneminigshorizon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zijt het daar natuurlijk niet mee eens ? 'geen restricties' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het natuurlijk wel zo dat het probleem van machtsverhouding zich zal stellen bij zulke 'relaties' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als gij het maar kunt terugbrengen op 'moraal' hé ...alez althans daar aast gij op met uw 'morele denken' Ironisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar patrickve had het over de motivering Die hoeft niet persé te bestaan omdat ge wat aan machtsmisbruik kunt doen bij een meisje van 9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals men zich ook niet onmiddellijk zorgen maakt over 'binnen welke krijtlijnen' iemand een streepje muziek mag beluisteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel is dat door lichamelijk geweld of onder psychische druk In beide gevallen gaat het over net hetzelfde probleem : ge dwingt of 'dwingt' iemand tot seks Waar dat gij zo precies met worstelt is het niet losmakende idee dat het bij een pedoseksueel steeds zou gaan omwille van de kick op die speciale machtsverhouding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
50 en 19 is al van oudsheid wettelijk en maatschappelijk ( niet in termen van goegemeente ) okay Wat doe je met 50 en 25 ? 40 en 25 ? Bestaan er ergens morele richtlijnen voor ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want wat bv alice gemakkelijkheidshalve vergeet is dat die 'machtverhouding' ( haar grote probleem als het over kinderen gaat) er wel default verondersteld is te zijn maar indirect kán opgegeven worden door de jeugdrechter als die het leeftijdscriterium schrapt voor de desbetreffende persoon Laatst gewijzigd door praha : 27 november 2019 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees voor jou aldus zowat iedereen Met 'geen restricties' bedoelt men natuurlijk dat er geen restricties zijn wat betreft seksuele handelingen ... niet dat er geen andere wettelijke restricties zouden kunnen zijn die daar indirect invloed kunnen op hebben. Vraag jij je die zaken ook af als het gaat over bv ijsjes eten ? Normaliter lijkt me dat volkomen restrictieloos te zijn maar ik kan me best voorstellen dat het op sommige plaatsen gelimiteerd, verboden, of gereglementeerd kan zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees voor jou aldus zowat iedereen
Met 'geen restricties' bedoelt men natuurlijk dat er geen restricties zijn wat betreft seksuele handelingen ... niet dat er geen andere wettelijke restricties zouden kunnen zijn die daar indirect invloed kunnen op hebben. Vraag jij je die zaken ook af als het gaat over bv ijsjes eten ? Normaliter lijkt me dat volkomen restrictieloos te zijn maar ik kan me best voorstellen dat het op sommige plaatsen gelimiteerd, verboden, of gereglementeerd kan zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet dat jij dat er graag van wilt maken dat het zo is hé Mijn bedenkelijk _in tegenstelling met de jouwe die zuiver van moralistische aard is _ slaat enkel over de bedenkelijkheid of er in die gevallen niet makkelijker sprake zou kunnen zijn van een zekere dwang ( dus dat is het zuivere wettelijk of althans wat het zuiver wettelijke wilt nastreven ) Voor de rest zal het me worst wezen of en 19 jarige er een relatie wilt op nahouden met een 50 jarige Maar zoals ge onderwijl al zult weten ik werk in grijswaarden, percentages en kansen in tegenstelling tot jouw Zeno |
|
![]() |
![]() |