![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist niet, want u kan de grond van uw redenering niet uitleggen. U kan of wil ons niet vertellen waarom u plotseling afkomt met "levensvatbaarheid" om dan het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw te beperken.
Daar u bij herhaling juist dat essentieel punt uit de weg gaat, dringt een conclusie zich op. Ook anderen wierpen het u al voor de voeten: geen coherente redenering. |
|
|
|
|
|
#462 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat u dat als " niet coherent" omschrijft omdat het afwijkt van uw christelijke visie, waar dat zelfbeschikkingsrecht van vrouwen als " lagere waarde" wordt omschreven is uw denken, ik kan dat niet verklaren. Voor mij is er en zelfbeschikkingsrecht, en recht op leven zodra een foetus buiten de baarmoeder kan overleven. De wet verenigt dit, prima voor mij, kan er perfect mee leven. Ook met een uitbreiding van de periode, die ik als verbetering zie maar daarom niet noodzakelijk. Wie moeilijk blijft doen bent u omdat het onverenigbaar is met uw christelijke opvattingen omdat het erbuiten valt, en dus bestreden moet worden! In uw virtueel kruisridderschap hoef ik niet mee te gaan. Wel maakt het u tot een hopeloze discussiepartner. Alle dialoog stopt immers bij uw aanname in vertrouwen( al eerder op gewezen trouwens) wat uw hele denken monopoliseert. |
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom, dat is de grens van de zelfbeschikking van de vrouw. Het zelfbeschikkingsrecht wordt ingeperkt. Dat is zo helder als iets. |
|
|
|
|
|
|
#464 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U herhaalt bij deze wat we al lang weten, maar waarbij de uitleg nergens staat. Ook hier: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag was nochtans heel helder en heel eenvoudig: |
|
|
|
|
|
|
#466 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hebt en het recht op zelfbeschikking en het recht op leven zodra je als foetus buiten de baarmoeder kunt bestaan. Dat is geen inperking, niet voor een foetus en niet voor vrouwen, maar een compromis, waarbij beide belangen verenigd zijn. Natuurlijk weigert u dat zo te zien, omdat voor u dit niet kan of mag. Zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen is immers voor u een " lagere waarde". Dus moet u vasthouden aan of/ of maar die beperking geldt voor mij dus niet. |
|
|
|
|
|
|
#467 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hierbij ontbreekt nog steeds waarom dat principe in de afweging wordt gebracht. Waarom krijgt een vrucht vanaf de levensvatbaarheid wel een soeverein recht op bescherming ten nadele van het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. U legt het gewoon niet uit. U poneert het hier heel dogmatisch. |
|
|
|
|
|
|
#469 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#470 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die beperking geldt zeker voor u. Een vrucht die levensvatbaarheid krijgt in uw redenering een "hogere waarde" ten nadele van het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw ("lagere waarde").
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 14 december 2019 om 13:42. |
|
|
|
|
|
#471 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De wet erkent en het recht op zelfbeschikking door abortus te legaliseren, en het recht op leven van een foetus, zodra deze buiten de baarmoeder zou kunnen bestaan. Beiden zijn dus geen absoluut recht en daar heeft u blijkbaar een probleem mee. Dat steunt niet op rede maar op uw levensovertuiging. Bijgevolg kunt u niet eisen dat ik iets uitleg, wat helemaal niet mijn uitgangspunt is maar het uwe. |
|
|
|
|
|
|
#472 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#473 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee omdat ik dat moreel oordeel niet verbindt aan de problematiek. Dat doet u.
|
|
|
|
|
|
#474 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Objectief te bekeken gaat het erom dat u uw eigen redenering blijkbaar niet kunt toelichten. Uw standpunt over de afweging tussen levensvatbaarheid en zelfbeschikkingsrecht kunt u niet verder ontwikkelen. |
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk is dit geen praat voor de vaak maar een compromis wat ontstaat uit erkenning van beide rechten. Dat is dus niet " zomaar wat aanbrengen" maar u van antwoord dienen, de bedoeling van dit forum trouwens.
|
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom? Geen uitleg. Geen toelichting. Geen argumentatie van u. Niets. Een dogmatische stelling. |
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb mijn redenering oeverloos toegelicht maar u krijgt ze niet onderuit , daar mag u mee leven . |
|
|
|
|
|
|
#478 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U verklaart niet waarom een levensvatbare vrucht schijnbaar wel rechten krijgt toegewezen en een niet-levensvatbare vrucht niet. U legt niet uit waarom het recht op abortus stopt vanaf de levensvatbaarheid van de vrucht en dat het wel geldt als de vrucht nog niet levensvatbaar is. Geen verklaring. Geen uitleg. Gewoon: "Ik, alice, zeg dat het zo is en daarom is het zo!" |
|
|
|
|
|
|
#479 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|