![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten? | |||
Niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 2 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 4 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 6 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 8 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 10 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 12 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
tot 14 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
tot 16 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 20 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
tot 24 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
ander voorstel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een redenering is opgebouwd uit opeenvolgende logische stappen, die iedereen kan verifieren op hun logische geldigheid. Zoals een berekening ook een opeenvolging is van formules, die telkens uit de vorige volgen volgens heel specifieke rekenregels. Welnu, wat jij doet is het equivalente van: 2 x = 7 dus x = 18. Als iemand zegt: eh, die overgang is geen geldige rekentechniek, dus uw berekening klopt niet, dan zeg jij "mijn berekening is het geheel". Nee, ze is fout. Je hebt gewoon een overgang gebruikt die niet samenhangend is. Maar je weet dat niet, want je wist niet dat in een berekening, er rekenregels gebruikt werden. Je hebt daar nog nooit van gehoord. Je denkt dat men zomaar wat formules achter elkaar schrijft. Ik zeg het, ik sta versteld. Ik wist niet dat zulke mensen bestonden. Toch niet in westerse landen met scholing. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2019 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al mensen gezien die redeneringsfouten maken. Maar dit is de eerste keer dat ik iemand tegenkom die niet weet wat het is en ook niet beseft dat-ie het niet weet. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2019 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Werk jij eigenlijk? Want je hebt blijkbaar iedere dag ontzettend veel tijd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan de andere kant bespaar ik er. Hoe harder ik werk, hoe meer openbare fondsen eraan gaan. Hoe minder ik doe, hoe minder openbare fondsen verknoeid worden. Aangezien ik nogal snel doe wat ik verondersteld ben van te doen, moet ik mijn dagen vullen met ledigheid he. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2019 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik word veel minder persoonlijk dan jij, hoor. Lees eens je berichtjes vol verwijten. Maar het is en blijft een merkwaardig feit om iemand te ontmoeten die blijkbaar in de verste verte geen benul zou hebben van het bestaan van zoiets als 'logische redenering', op zulke wijze dat die persoon kwaad wordt wanneer men daar (verkeerdelijk, zoals blijkt) probeert mee te discussieren betreffende beredeneerde argumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meegaan in uw bizarre opvattingen doe ik inderdaad niet, het is hallucinant dat iemand vindt dat je een levensvatbare foetus na 22 weken zou verwijderen, omdat je een vrouw " dit recht" toe bedeeld en dat een keuze zou zijn die mogelijkheden biedt. U begrijpt maar niet dat enkel u stelt dat zelfbeschikkingsrecht in die vorm kan en moet en verwacht dan dat anderen er eindeloos op in gaan? Die " logica" ga ik dus niet delen, evenmin is ze een gevolg van mijn stellingname waarbij eerst de keuze tot abortus en in een latere fase, het recht op voorbestaan van een foetus primeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onze vraag is gewoon: waaruit leidt jij een logische band af tussen: "is levensvatbaar buiten de baarmoeder" en "heeft hierdoor levensrecht (binnen de baarmoeder)". Dat is nu al 25 keer dat we U die vraag stellen op alle mogelijke manieren, en je fietst daar maar rond. Kan je daar eens op antwoorden welke de logische redenering zou zijn die van het uitgangspunt ("is levensvatbaar buiten de baarmoeder") uitkomt op "heeft levensrecht" ?? Citaat:
"kan overleven BUITEN de baarmoeder" naar "heeft recht op leven BINNEN de baarmoeder". Waar is de redenering die die logische connectie aangeeft ? Citaat:
Maar nog eens: jij kent dus echt het verschil niet tussen een mening en een logische redenering. Ik sta daar echt versteld van dat dat kan in een westers land. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hieraan merkt men dat jij het verschil niet kent tussen een redenering en een mening.
Immers, je kan best - zoals al verschillende keren herhaald - van een bizar uitgangspunt vertrekken, en daar toch logisch op door-redeneren. De redenering is immers onafhankelijk van de opinie die je hebt over het uitgangspunt. Jij zou, mocht je logisch kunnen nadenken, evengoed mijn of Jan's uitgangspunt kunnen gebruiken om een redenering op te bouwen ZONDER DAT JE MET DAT UITGANGSPUNT AKKOORD GAAT. *dat* is logisch redeneren. Jan kan van mijn uitgangspunt vertrekken (en bouwt dan dezelfde redenering op als ik). Ik kan van Jan's uitgangspunt vertrekken, en kom tot dezelfde redenering als hij. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2019 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zou ook kunnen zeggen, wat is zo magisch aan de 50km/h grens. Rijdt men dan zoveel veiliger aan 49km/h dan aan 51km/h? Ergens moet men een redelijke grens zetten en dit is wat hier gedaan wordt. De ethische grens is uiteraard veel vager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jouw mening is dat abortus verboden dient te zijn vanaf dat de foetus, vrucht, baby,... levensvatbaar is buiten de baarmoeder dat is een perfect legitieme mening, eentje waar ik zelfs mee akkoord kan gaan. maar een redenering is dat echt niet. je kut die mening met argumenten en redeneringen staven. bv dat een vrouw tot aan week 22 echt wel voldoende tijd heeft om te beslissen of ze mama wil worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We krijgen evenwel nog steeds geen antwoord op de vraag waarom een levensvatbare vrucht wel recht op leven krijgt toegewezen. De motivering voor uw keuze ontbreekt. Bijgevolg is het onmogelijk om te besluiten dat er bij u sprake is van "een heldere, onderbouwde redenering". Die onderbouw is er immers niet. U weet geen enkele motivering aan te dragen voor de primauteit van de levensvatbaarheid op het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat dat nu het grote verschil zijn. Alice kan niet uitleggen waarom het element "levensvatbaarheid" plotseling in de redenering wordt gebracht en waarom het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw vanaf dan niet meer van tel is. Alice herhaalt voortdurend: "Ik zeg dat het zo is." Nul uitleg. Geen duiding. Nul komma nul argumentatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alice, misschien kunt u ons nu eens uitleggen waarom dat volgens u "hallucinant" is. Er bestaan immers dokters die bereid zijn om zo'n abortus uit te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot op heden - ook inderdaad - geen antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk ook op dat dit eigenlijk geen argumentatie inhoudt dat van toepassing is op het kind. Alice verbindt die termijn met het recht op leven van de vrucht. Hier verbindt ze tijd en status van de vrucht met elkaar. U verbindt tijd en psychologische toestand van de vrouw. Dat is toch iets heel anders. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 18 december 2019 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist die motivering van de redenering ontbreekt tot op heden. Ik vermoed dat alice gewoon geen argumentatie kan aanbrengen en impliciet hiermee aangeeft dat haar visie op pure willekeur steunt (iets wat patrickve al een paar keer heeft aangebracht). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kun je bijna evengoed de term pregepensioneerde gebruiken ![]() Ik wil me verder niet mengen, wij worden het toch niet eens op dit vlak, maar je hebt gelijk wat Alice betreft. ze heeft neit door wat het verschil is tussen mening, redenering of argument |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aangezien ik al ganse continenten zou willen uitroeien, spreekt het vanzelf dat andermans' kinderen voor mij geen waarde hebben he. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2019 om 06:29. |
||
![]() |
![]() |