![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten? | |||
| Niet |
|
2 | 7,41% |
| tot 2 weken na de conceptie |
|
0 | 0% |
| tot 4 weken na de conceptie |
|
0 | 0% |
| tot 6 weken na de conceptie |
|
0 | 0% |
| tot 8 weken na de conceptie |
|
2 | 7,41% |
| tot 10 weken na de conceptie |
|
2 | 7,41% |
| tot 12 weken na de conceptie |
|
7 | 25,93% |
| tot 14 weken na de conceptie |
|
1 | 3,70% |
| tot 16 weken na de conceptie |
|
0 | 0% |
| tot 20 weken na de conceptie |
|
3 | 11,11% |
| tot 24 weken na de conceptie |
|
2 | 7,41% |
| ander voorstel |
|
8 | 29,63% |
| Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#702 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet omdat iets "pijn zou kunnen voelen" dat men het niet zou mogen doden he. De leeuw vraagt zich ook niet af of de impala wel pijn zou kunnen voelen. |
|
|
|
|
|
|
#704 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want zelfs zijn principe geldt niet: een varken dat ouder zou zijn dan 18 weken, 4 uur en zo voort moet dan ook levensrecht krijgen, als dat de "tijd is die nodig is om van een bevruchte eicel iets met levensrecht te maken". |
|
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al ben ik als christen niet akkoord met uw stelling, is wel beredeneerd en coherent. |
|
|
|
|
|
|
#707 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
en? dat de aarde plat is werd wanneer voor de 1e keer gepubliceerd? Toch iets langer geleden als 0 jaar
zonder enige onderbouwing beweer je dingen dus moet ik je maar op je woord geloven jouw bekende intellectuele eerlijkheid |
|
|
|
|
|
#708 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik schreef dit eerst, antwoordde dan op uw vraag en gaf daarbij een bron: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=681 Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#709 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
meer is het echt niet hoor, waarom snap je dat niet? of wil je het niet snappen? soit, abortus moet kunnen maar is, heel terecht, beperkt in de tijd. 12,18 of 20 weken is een politiek maatschappelijk debat en dat maakt mij niet zoveel uit. abortus verbieden (Jan), of het opentrekken tot bijna na de geboorte (Patrick) is natuurlijk compleet vd pot gerukt extremisme. die stelling proberen te staven door bv een varken op dezelfde lijn te zetten als een mens? ik hou je niet tegen Patrick, maar ik hou het voor bekeken jan van een anti-abortusorganisatie verwacht ik echt niet dat ze durven stellen dat een foetus niets kan voelen jouw artikel geeft zelfs geen datum Laatst gewijzigd door 1207 : 21 december 2019 om 21:18. |
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U kan het uit eerste hand lezen: https://www.cell.com/cell/fulltext/S...674(17)30287-8 |
|
|
|
|
|
|
#711 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, omdat uw criteria van die aard zijn dat er complete verwarring mogelijk is. Op mijn vraag "wanneer spreken we van een mens", antwoordde u met "als er zenuwen en hersenen zijn".
|
|
|
|
|
|
#712 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eerst zei u dat er sprake is van een mens als er "zenuwen en hersenen zijn". Nu plotseling maakt dat niets uit. Gewoon een wet. Waarom beperkt u het weer tot 20 weken? |
|
|
|
|
|
|
#713 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom? Waarom is de bescherming van het ongeboren leven vanaf de conceptie ""natuurlijk" (?) "compleet" (?) vd pot gerukt extremisme" (?)"?
|
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
moeder theresa deed dat in India ook elke zwangere vrouw moest bevallen voor de heilige geest, dat die baby nadien in de goot verrekte en verrotte liet haar ijskoud |
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#716 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
omdat dit klompje cellen nog geen leven is (als in menselijk leven). toch niet tot week 18
dat had je toch zelf kunnen verzinnen na vandaag? voor mij is zo'n oerconservatieve mening religieus fundamentalisme en extremisme. |
|
|
|
|
|
#717 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#718 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh, dat weten we ondertussen wel al, want u herhaalt het met de regelmaat van de klop. De vraag is echter waarom. En daar gaat u niet op in.
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
jij verwart jouw mening met feiten, jouw mening is geen feit. ik denk dat ik geantwoord heb maar jij hebt de neiging om vragen te stellen, het antwoord te negeren en dan de vraag te herhalen ik weet niet wat de bedoeling is van deze strategie of uit welk slim boek dit komt maar ik zie je dat aan de lopende band doen (bij iedereen). |
|
|
|
|
|
|
#720 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien u meent dat dit een mening is, ontbeert u toch wel enige biologische kennis. |
|
|
|
|