![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten? | |||
Niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 2 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 4 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 6 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 8 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 10 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 12 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
tot 14 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
tot 16 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 20 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
tot 24 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
ander voorstel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, alleen heb ik een argumentatie erbij gegeven. Alice niet. Buiten het schouderophalend "we moeten toch ergens de grens leggen", kon ze niet aangeven waarom de grens komt te liggen bij de levensvatbaarheid van de vrucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u mijn berichten gelezen zou hebben, dan wist u niet dat het zomaar over "DNA" gaat. De unieke DNA-combinatie in een bevruchte eicel zal ervoor zorgen dat naar de wetten van de natuur er een hele ontwikkeling zal plaatsgrijpen. Bij een afzonderlijke zaadcel niet. Evenmin bij een onbevruchte eicel. Ik weet trouwens niet waar u het vandaan haalt dat het DNA van het sperma niet gelijk is aan het DNA van de "producent" van dat sperma. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 december 2019 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en nu negeer je dus de opmerking rond het dna vh sperma. Ik snap het want dit past niet in je kraam. dna sperma en dna jongen zijn ook neit gelijk, net zoals het dna vd bevruchte eicel e ook neit gelijk is met de dame en heer in kwestie. er is objectief geen verschil dus blijft jouw keuze ook gewoon pure willekeur. en uiteraard moeten we ergens een grens leggen Een 13 jarige jongen is tenslotte geen massamoordenaar als 'm masturbeert, ik denk dat we het daar over eens kunnen zijn Laatst gewijzigd door 1207 : 23 december 2019 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik lees wat mensen schrijven
u beroept zich op dna, een bevrucht eicel heeft ander dna als haar moeder of vader en daarom is dat een mens. probleem met dit argument is dat dit ook opgaat voor de ei- of de spermacel. het dna van die 2 is ook anders als van hun ma of pa. jouw argument kun je hier dus ook op toepassen. Dat dna is anders dus zijn ei- en spermacellen ook al mensen (ik gebruik gewoon je eigen argumentatie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De redenen waarop die richtsnelheid kan gebaseerd zijn is niet beter of niet slechter als de reden dat Alice aangaf voor een zwangerschaps onderbreking. Het belangrijkste punt is, er is een snelheid waar iedereen weet waar ze zich moeten aan houden. Rijdt men te snel dan riskeert men een boete. Men mag een formule 1 piloot zijn die super alert is en waar 70/uur in de bebouwde kom geen enkel gevaar vormt, dan nog mag men niet meer dan 50 rijden. Welnu, met abortus is het hetzelfde, er is een limiet vastgelegd en wie erover gaat riskeert een sanctie, onder deze limiet riskeert men geen sanctie. Iedereen waaraan zich te houden. Waar die limiet juist ligt is minder relevant dan het feit dat er wel degelijk een limiet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie zijn voorstander van de mogelijkheid tot abortus tot een bepaalde tijd?! Of toch niet meer? Kijk, patrickve gaat met jullie mee tot het punt waarop jullie verklaren: "Nu stoppen we ermee, want de vrucht is levensvatbaar. Geen zelfbeschikkingsrecht meer voor de vrouw." Patrick wil doorgaan en legt jullie de vraag voor: "Waarom stoppen jullie bij de levensvatbaarheid?" Ik stel ook al lang die vraag naar de onderbouw van dat element, maar dan wordt het blijkbaar voor jullie moeilijk. Dan wordt gegoocheld met "jamaar, we moeten toch ergens een streep trekken", "jamaar, je moet rekening houden met de context (welke?)", "jamaar, dat is nu eenmaal het compromis". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bevruchte eicel verschilt radicaal: door DNA én door het feit dat door de bevruchting een heel mechanisme in gang wordt gezet. Dat gebeurt niet bij een afzonderlijke zaadcel en ook niet bij een afzonderlijke eicel. U past dus mijn argument helemaal niet toe, wel integendeel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alice zegt: de limiet voor een abortus is de "levensvatbaarheid" (dat is niet heel strikt af te leiden, ook al omdat onze medische kennis en technologie voortdurend toeneemt). En nu komt het: alice kan geen redenen geven waarom ze die "levensvatbaarheid" als limiet neemt. Wat is dus hier relevant en waarnaar ik ook al de hele tijd heel benieuwd ben, is de motivatie, de redenen, de argumentatie voor die limiet die alice zelf aanbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De limiet is de wet voor die mensen.
De staat bepaalt hoe lang 'n vrouw zelfbeschikkingsrecht heeft & baas in eigen buik mag zijn. (De staat moet trouwens ook voorzien in de middelen en mogelijkheid voor uitvoering, zelfs daar zijn de baas-in-eigen-buik-roepers niet zelf toe in staat). Als de wet bepaalt 12 weken zijn ze er perfect tevreden mee dat de vrouw daarna geen zelfbeschikkingsrecht meer heeft en geen baas in eigen buik (meer) is. Als de wet opschuift naar 18 weken idem dito, als de wet opschuift naar 20, 22 weken wederom de instemming. Als je dan gewag maakt van de slinger die veel te ver doorslaat, daarbij voorbeelden geeft over bepaalde staten in de VS, waar zelfs tot dag van geboorte gepleit wordt, krijg je antwoord dat die dingen hier bij ons toch zeker geen doorgang zullen vinden, dat ze perfect tevreden zijn met de termijn van 12 weken. En kijk... We mogen al wat langer (geloven dat we) baas in eigen buik zijn. Druppelsgewijs komt er misschien zelfs ooit 'n recht op postnatale abortus. Verplichte euthanasie? ![]() Liberale gekkigheden kennen nu eenmaal geen grenzen meer.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het merkwaardig dat u meegaat in zijn redenering, ik vraag me af indien u het ermee eens bent een kind te doden zolang het geen anderhalf jaar is? Ik moet ook opmerken dat Patrickve ook een streep trekt, alleen hij trekt hem op een andere manier en in een ander stadium via een andere redenering. Hij is het gewoon niet eens met de criteria maar de basis blijft dezelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie gewoon geen enkele REDEN om die te beperken in de tijd, niet meer dan dat er een reden is om mensen ouder dan 25 jaar te laten beslissen van kleur van auto te veranderen. Die foetus is geen ballen waard als hij niks waard is voor de moeder, dus mag die uiteraard de vuilbak op op elk moment. Gezien, ja, varkens die meer waard zijn, ook afgemaakt mogen worden. Citaat:
Citaat:
Een foetus is geen ballen waard. Een pasgeborene trouwens ook niet. Tenzij voor zijn ouders. Als die er niet moeten van hebben, dan mag dat, zoals een kalfslapke, zonder veel poespas weggooid worden. Ge kunt mij geen enkele gestructureerde theorie bedenken waaruit iets anders zou volgen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar, er moet een limiet zijn en deze moet praktisch zijn, een limit van 47,95 km/h is bijvoorbeeld geen praktische limiet. Hetzelfde geldt voor abortus, er moet een limiet zijn en deze moet praktisch zijn zodoende dat iedereen rechtszekerheid heeft. Ik heb al gesteld dat ik neutraal ben betreffende de aanpassing van de limiet omdat ik vind dat er onnodig complicaties kunnen zijn. Het is dus belangrijker dat er een limiet is wat de limiet juist is. Ik heb ook de redenen aangeveven waarom het niet verstandig is de limiet te ver te plaatsen. Natuurlijk, wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weiger daar nog langer in mee te gaan, maar laat ik u nog eens een paar vragen stellen. 1. 1207 haalt terecht aan, dat wanneer het over DNA gaat, dit al aanwezig is in sperma, mag masturbatie dan wel of niet? 2. Waarom kiest u voor het moment van bevruchting, dat is even arbitrair dan wanneer je voor de keuze tot abortus bent, kiezen voor de compromis, zodra de foetus buiten de baarmoeder kan bestaan, stopt de mogelijkheid om voor abortus te kiezen. 3. Wanneer u ( uw eerdere bewering) zou ijveren via politieke weg tot het afschaffen voor de keuzemogelijkheid voor abortus, pleit u dan niet voor iets wat aanleunt bij een religieuze dictatuur? 4. Want is het gevolg dan niet dat iedere vrouw, ongeacht haar overtuiging, zich noodgedwongen moet voegen naar religieuze dogma's die haar overtuiging niet zijn? 5. Waarom wilt u anderen hinderen om in alle vrijheid te mogen beslissen, een mogelijkheid tot keuze laat u vrij, maar u ijvert wel voor afschaffing van de vrijheid van andere vrouwen waar het abortus betreft? 6. Sluit dit niet aan bij Opus Dei, die ook overtuigd zijn dat de kerk zich op maatschappelijk gebied meer moet laten gelden? En politiek als het middel daartoe zien? 7. Wanneer u op het vlak van abortus al ijvert om de keuzemogelijkheden voor vrouwen omwille van uw religieuze dogma's af te schaffen, waar wilt u dan nog beperkingen voor vrouwen invoeren? Anti conceptie? Werken combineren met een gezin? 8. Wat is dan eigenlijk nog het verschil met moslims waar je evengoed een groep hebt die tot doelstelling heeft de samenleving aan te passen aan hun religieuze dogma's? 9. Heeft u de morele eerlijkheid om eens op deze vragen te beantwoorden? 10. Wordt het niet eens tijd om zelf enige elementaire beleefdheid aan de dag te leggen en gestelde vragen te beantwoorden, in plaats van te trollen, te tergen en de discussie te monopoliseren alsof u de inqusitie inricht voor wie niet akkoord gaat met uw religieuze dogma's? Ik ben benieuwd maar vrees dat u hervalt in obsessief gedrag, probeer het toch eens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar aan uw reactie te lezen, is het anders echt niet onmogelijk om de redenering te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor die strijd gaat hij over iedere grens van morele eerlijkheid, met knippen, plakken, trollen, eindeloos dezelfde vraag herhalen, manipuleren, en stalken. Dat zou, zodra je het woord " religie" weg haalt als obsessief gedrag omschreven worden. Ik denk niet dat hij dit kan los laten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat beiden een vorm van obsessief gedrag stellen en Jan iedere medestander dan kan gebruiken. Dat hij dan eigenlijk argumentatie weer houdt die helemaal gene raakvlak heeft met zijn eigen principes is niet belangrijk, het gaat over strijd en niet over een inhoudelijk discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog een voorbeeld, want nergens werd iets geschreven over de sympathie voor welke stroming ook van de paus. Maar door manipulatie wekt Jan wel de schijn op.
|
![]() |
![]() |