![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik las enkele tegenstrijdige berichten, the guardian sprak van een drone, andere bronnen van helicopters...
|
|
|
|
|
|
#542 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot nu toe is hij niet zo dom om iets in Iran zelf te doen (en vice versa). Maar wie weet?
|
|
|
#543 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als hij nog eens 3 weken lang niet mag bij Melania.
|
|
|
#544 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#545 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Foto van enkele jaren terugMooie chirurgische ingreep. Een paar dagen geleden was Hassan Rohani, het Iraans staatshoofd met Trump nog aan het lachen wat hij hen zou kunnen doen. Dit is een echte onthoofding van de upper top van de militaire macht (en meer). Soleimani was de echte macht achter de Iraakse en Syrische infiltratie. Hij was de architect van de Iraanse politieke en militaire macht, Hij had feitelijk de draadjes in handen Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 januari 2020 om 12:49. |
|
|
|
|
|
#546 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Normaal steunen de democraten zowat alles wat oorlog is. Denk aan het bombardment van Trump op Syrie naar aanleiding van een chemische aanslag in Douma (nooit bewezen afkomstig te zijn van Assad, integendeel zelfs). Maar aanleiding van de moord op Soleimani spreekt ook democratisch presidentskandidaat Biden echter van een "hugely escalatory move" door Trump. Niet dat degenen die Trump de moord op Soleimani aangepraat hebben dat niet wisten.
Wie nog blij zal zijn met de dood van Soleimani is IS. Soleimani was een van hun meest geduchte tegenstanders. Laatst gewijzigd door Bach : 3 januari 2020 om 12:55. |
|
|
|
|
|
#547 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#548 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat hij daar al meer dan 3 jaar niet meer op mag. De echtscheidingspapieren lagen al klaar om getekend te worden toen hij plots stoemelings president werd.
|
|
|
#549 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(als dat al geen IVF was) nog een vinger naar Melania heeft mogen uitsteken, zo'n masochiste ziet me er dat niet uit en hun relatie is duidelijk puur opportunistisch / professioneel. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 januari 2020 om 13:52. |
|
|
|
|
|
|
#550 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als het tot een oorlog komt zal het niet zijn zoals in Irak want dat is compleet mislukt, dan zal Trump enkel de top mannen bombarderen en het land verder intern laten uitvechten. Geen nood aan een invasie.
Die generaal zo openlijk uitschakelen was een duidelijke waarschuwing aan het Iraanse regime, "niet je burgers en soldaten gaan het ontgelden maar jijzelf". Trump is geniaal en dat meen ik. |
|
|
|
|
|
#551 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bondgenoot, maar wel heel situationeel dan toch. Hij is degene die de Iraakse Koerden heeft weten te 'overtuigen' om dan toch maar hun plannen voor een 'onafhankelijk' koerdistan te laten vallen. Iran wil dat helemaal niet, ook niet als het op Iraaks grondgebied is.
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Lol inmiddels +4% voor Brent: https://www.finanzen.nl/grondstoffen/olieprijs Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2020 om 15:57. |
|
|
|
|
|
|
#554 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zo geniaal dat de US iedereen uit de streek moet terugtrekken. https://www.demorgen.be/nieuws/live-...aten~b82bde3d/ Citaat:
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 januari 2020 om 15:59. |
||
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En het gewicht van die twee landen op de Amerikaanse buitenlandse politiek is enorm groot. Mbt Israel is het allesbehalve een geheim dat die veel liever complete chaos en failed states aan hun grenzen hebben, zelfs al is die extreem fundamentalistisch islamitisch (lijkt me extreem korte termijn denken - dat kan nooit lang goed blijven gaan voor hen) dan een werkende staat. En Saudi-Arabië ziet Iran als zijn belangrijkste regionale tegenpool.... En allebei hebben ze extreem machtige lobbygroepen in de VS.
|
|
|
|
#556 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het grapigste is dit: https://www.demorgen.be/nieuws/live-...aten~b82bde3d/ Citaat:
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 januari 2020 om 16:05. |
||
|
|
|
|
|
#557 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Trump... Make Israel great again
Laatst gewijzigd door Bach : 3 januari 2020 om 16:05. |
|
|
|
|
|
#558 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Interessante longread :
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Amerikanen leven daar nu al volledig achter gesloten deuren vanwege corruptie en ontvoeringen, het is daar nu 10 keer slechter dan onder Saddam. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 3 januari 2020 om 17:05. |
|
|
|
|
|
|
#560 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een aanval op een ambassade, die diplomatieke onschendbaarheid heeft, is een oorlogsdaad. Soleimani heeft zichzelf overschat en heeft de rekening gekregen. |
|
|
|
|