Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2020, 15:46   #141
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo draait Belgie al 200 jaar, en nu plots ben je tegen?
We hebben in ieder geval een sociale zekerheid waartegen we 'U' mogen zeggen. Een luilekker land is België. Neem dat maar van me aan. Dat komt natuurlijk ook door de wat zuiderse inslag van de Belgen. Leven en laten leven. Vlaanderen met de Vlaams-nationalisten in het bestuur wordt meer en meer een land van de regelneverij. Dit mag niet en ook dat mag niet, dat mag wel, maar … enz, enz. Maar mensen toch.

Knack.
'Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten: 'Vlaanderen lijdt aan regelneverij'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2020 om 16:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:48   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De zo hoog geprezen perfester Maddens oreert de hele tijd fabeltjes en sprookjes. Want hij zegt nooit hoe zijn wonderbaarlijke plan van de NVA moet worden uitgevoerd. Maar de Vlaams-nationalistische keffertjes papegaaien hem vlijtig en vol blijheid na. Zo zijn ze wel.

Dat is hetzelfde als het VB en de PVDA, nu brothers in arms, : iedereen minimum 1500 € pensioen! Zeggen is gemakkelijk natuurlijk, maar doen? Da's een ander paar mouwen.
Magnette zal er wél in slagen zeker om een pensioen van minimum 1500 euro door te drukken? Oeps! Neen, want dan wil hij hetzelfde als de PVDA en het Vlaams Belang en dat is racistisch.

Ik snap opeens waarom je de vraag van Daiwa niet beantwoordde.

Erg toch, die belgicistjes.
Oeps, dat klopt ook al niet want System is geen belgicist.
Maar wel een achterbakse, leugenachtige dubbelnicker.
Oud 3 januari 2020, 15:49   #143
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg maar wat is. En hoe ik dat zeg, is mijn zaak Monsieur Quercus. U hoeft niet zo weer op de man beginnen te spelen, een lelijke maar geworden standaard-gewoonte van de Vlaams-nationalistische bengeltjes.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Twee willekeurige posts van jou uit dezelfde draad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ge zoudt beter op zoek gaan naar uw boa, gij. Straks is het helemaal donker. En let wel, ene keer kwijt, altijd kwijt. Niet dat ik er om zal treuren. Ik gun iedereen het licht onder de zon. Maar uw boa constrictor, die wurgt elke Waal naar de eeuwige duisternis. En doden mag niet, ook al is het een Waal.Ik zeg dat als Vlaming, maar dat begrijpt ge natuurlijk niet. Want ge zijt een zogezegde 'grootnederlander' en dus geen Vlaming. En uw slang begrijpt het zeker niet. Niet voor niets dat de slang vervloekt wordt in het aards paradijs. Sluw en listig, zeker een Boa Constrictor. Laat zich plots uit een Vlaamsche perenboom vallen op enen fluitende Waal en wurgt hem in de kortste keren. Ofte, hoe uiterst vlug de dood dus kan intreden voor een niets vemoedende toeristische Waal die rustig in Tienen komt fietsen omdat hij veel van suiker houdt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vertelt prietpraat. U moet dringend een ernstige studie maken over de Belgische omwenteling. U praat voortdurend voorgekauwde dingen na. Maw, u papegaait.

Is natuurlijk het gemakkelijkste. Weinig intellectuele inspanning verreist. Edoch, luiheid is, zoals u weet-maar ik ben niet zo zeker van of u dat nu weet-, het oorkussen van den Duivel.
https://forum.politics.be/showthread...17337&page=155
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 januari 2020 om 15:50.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:49   #144
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben in ieder geval een sociale zekerheid waartegen we 'U' mogen zeggen. Een luilekker land is België. Neem dat maar van me aan. Dat komt natuurlijk ook door de wat zuiderse inslag van de Belgen. Leven en laten leven. Vlaanderen met de Vlaams-nationaliste in het bestruuur wordt meer en meer een land van de regelneverij. Dit mag niet en dat mag niet, dat mag wel, maar … enz, enz. .
Belgie is géén luilekkerland
Er wordt hier gewérkt. In Vlaanderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:52   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben in ieder geval een sociale zekerheid waartegen we 'U' mogen zeggen. Een luilekker land is België. Neem dat maar van me aan. Dat komt natuurlijk ook door de wat zuiderse inslag van de Belgen. Leven en laten leven. V .
Je bedoelt, zoveel mogelijk stelen in het Noorden om zélf te kunnen overleven? De Vlamingen kunnen naar de kloten lopen. Wij Walen halen en de Vlamingen moeten betalen!
Oud 3 januari 2020, 15:52   #146
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Belgie is géén luilekkerland
Er wordt hier gewérkt. In Vlaanderen.
Natuurlijk, maar het is er ook goed te leven en we hebben goede voorzieningen. En als ik dan af en toe eens ga winkelen en zie wat mensen allemaal in hun karretje hebben liggen (ook veel overbodige snuisterijen) dan zeg ik bij mezelf: wel leven als God in Frankrijk hier. Leven in België is goed leven. Dat is alvast kristalklaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2020 om 15:55.
Oud 3 januari 2020, 15:53   #147
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zo hoog geprezen perfester Maddens oreert de hele tijd fabeltjes en sprookjes. Want hij zegt nooit hoe zijn wonderbaarlijke plan van de NVA moet worden uitgevoerd. Maar de Vlaams-nationalistische keffertjes papegaaien hem vlijtig en vol blijheid na. Zo zijn ze wel.

Dat is hetzelfde als het VB en de PVDA, nu brothers in arms, : iedereen minimum 1500 € pensioen! Zeggen is gemakkelijk natuurlijk, maar doen? Da's een ander paar mouwen.
Je hebt echt dat stuk niet gelezen hé. Nu ja, op zich hoeft dat niet want ik heb het daarna nog 2 keer gequote ook. Je kiest er dus eigenlijk gewoon voor om het te negeren omdat je niet weet wat je erop moet zeggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:53   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben in ieder geval een sociale zekerheid waartegen we 'U' mogen zeggen. Een luilekker land is België. Neem dat maar van me aan. Dat komt natuurlijk ook door de wat zuiderse inslag van de Belgen. Leven en laten leven. Vlaanderen met de Vlaams-nationaliste in het bestuur wordt meer en meer een land van de regelneverij. Dit mag niet en ook dat mag niet, dat mag wel, maar … enz, enz. Maar mensen toch.
Leuven en laten Leuven. Daar hebben we de Walen wel eerst voor moeten buitengooien he, anders was Leuven nu Louvain.

En nu gaan we dat nog eens doen in t groot zie. Walen buiten!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:57   #149
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar het is er ook goed te leven en we hebben goede voorzieningen. En als ik dan af en toe eens ga winkelen en zie wat mensen allemaal in hun karretje hebben liggen (ook veel overbodige snuisterijen) dan zeg ik bij mezelf: wel leven als God in Frankrijk hier. Leven in België is goed leven. Dat is kristalklaar.
De vraag die ik me dan stel is waarom dat goed leven ter eer en glorie van de natie Belgie moet verdwijnen. Dergelijk verregaand nationalisme is mij en vele anderen vreemd. Die zouden graag een performante overheid zien en het federale experiment is op zijn eind enheeft gefaald. Tijd voor iets nieuws.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 januari 2020 om 15:57.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:57   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen met de Vlaams-nationaliste in het bestruuur wordt meer en meer een land van de regelneverij. Dit mag niet en dat mag niet, dat mag wel, maar … enz, enz. .
Zet eens op een rijtje wat er in Vlaanderen niet mag en elders wel.
Ik zal je op weg helpen:Vlaanderen bleef nog jarenlang onterecht kindergeld uitkeren aan asielzoekers toen de kinderbijslag van het federale niveau werd overgeheveld naar de gewesten. In Wallonië en Brussel mocht dat niet meer.

Nu jij....
Oud 3 januari 2020, 15:58   #151
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vallen den Dadee,de Henri en Het Oosten nog niet stilletjes aan zonder adem met al dat gefluit...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:58   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Leuven en laten Leuven. Daar hebben we de Walen wel eerst voor moeten buitengooien he, anders was Leuven nu Louvain.

Pff wat een armzalig pleidooi. Maar goed, iedereen doet wat hij kan.
Oud 3 januari 2020, 15:59   #153
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mens, heel die Maddens is een dromer. Maddens is bijvoorbeeld vol lof het feit dat 'de NVA de enige partij is die een gedetailleerd plan heeft voor de splitsing van België' terwijl hij deze mensen afschiet die dit plan bekritiseren. Een plan hebben is één zaak en het uitvoeren -in de praktijk!- is nog wat anders. Het zal niet gaan zonder de andere partijen en zonder de Walen en de Brusselaars. Dan moogt u 1000 plannen voorleggen. En dat zou perfester Maddens moeten weten in plaats van steevast onzin te komen vertellen. En dus zal men weer een compromis moeten vinden. Daarbij komt dat , keer op keer bij bevragingen (dus ook bij de Vlamingen) , de bevolking geen splitsing willen. Wat de bevolking daarentegen wél wil, is dat het land bestuurd wordt!
Inderdaad, de Vlamingen willen dat Vlaanderen bestuurd wordt door de Vlamingen uiteraard! Met de Franstaligen erbij en hun Belgique gaat het niet
meer. Hoe dat moet en zal gebeuren zien we wel. Die Belgische kruik is lang genoeg in het water gebleven, nu zit er echt een grote barst in...
Kruik verder onbruikbaar dus.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:59   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En HO jaar LUIK!
Oud 3 januari 2020, 16:01   #155
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat hebben de Leuvense studenten gedaan hé. Ge weet wel, die linkiewinkies.
Oud 3 januari 2020, 16:03   #156
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar het is er ook goed te leven en we hebben goede voorzieningen. En als ik dan af en toe eens ga winkelen en zie wat mensen allemaal in hun karretje hebben liggen (ook veel overbodige snuisterijen) dan zeg ik bij mezelf: wel leven als God in Frankrijk hier. Leven in België is goed leven. Dat is alvast kristalklaar.
Serieus,vertel me dan eens waarom mensen met een aangeboren handicap in het zuiden des lands destijds binnen het jaar hun erkenning als minder-valide kregen,terwijl mensen uit het noorden van het land met krék dezelfde beperking meer dan twintig jaar moesten vechten om dezelfde erkenning te kunnen krijgen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 16:03   #157
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, de Vlamingen willen dat Vlaanderen bestuurd wordt door de Vlamingen uiteraard! Met de Franstaligen erbij en hun Belgique gaat het niet
meer. Hoe dat moet en zal gebeuren zien we wel. Die Belgische kruik is lang genoeg in het water gebleven, nu zit er echt een grote barst in...
Kruik verder onbruikbaar dus.
U maakt zich een hoop illusies. Niet dat ik u die wil ontnemen. Droom maar rustig verder. Maar... dromen zijn bedrog.
Oud 3 januari 2020, 16:08   #158
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U maakt zich een hoop illusies. Niet dat ik u die wil ontnemen. Droom maar rustig verder. Maar... dromen zijn bedrog.
Tip: lees het boek "De Bourgondiërs" van Bart Van Loo !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 16:10   #159
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tip: lees het boek "De Bourgondiërs" van Bart Van Loo !!!
En denk eraan hoe het Jan Zonder Vrees vergaan is.
Oud 3 januari 2020, 16:13   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mens, heel die Maddens is een dromer. Maddens is bijvoorbeeld vol lof het feit dat 'de NVA de enige partij is die een gedetailleerd plan heeft voor de splitsing van België' terwijl hij deze mensen afschiet die dit plan bekritiseren.
Rustig maar, HO. Het Vlaams Belang heeft immers ook een plan. Al tien jaar!
In jouw favoriete krant, De Morgen, kan je het volgende lezen:

Citaat:
12 september 2010

Annemans schrijft boek over splitsing van België

Vlaams Belang-politicus Gerolf Annemans is bezig aan een boek met een splitsingsscenario voor België. Het boek zou oorspronkelijk de titel "Ordelijke opdeling van België" krijgen, maar na uitspraken van enkele PS-kopstukken over het mogelijke einde van België, wil Annemans de titel wijzigen in "Plan B". Dat heeft hij in het VRT-programma De Zevende Dag gezegd.

In het boek geeft Annemans zijn visie op de opsplitsing van België. In het splitsingsscenario van Annemans komt er een staatsgrens tussen Vlaanderen en Wallonië en zal er alvast geen corridor zijn tussen Brussel en Wallonië. Een hele reeks praktische en technische problemen zouden volgens Annemans zonder veel moeite kunnen opgelost worden in een duidelijk scheidingsverdrag. "Kijk naar de Sovjetunie en Tsjechoslovakije. Eens je beslist om te scheiden, gaat het allemaal vrij snel."

Wat volgens Annemans wel een belangrijke struikelsteen kan worden, is de torenhoge federale staatsschuld. "Vlaanderen en de Vlaamse academische wereld moeten zich daar beter op voorbereiden. Wij gaan alvast een vingeroefening doen hoe die staatsschuld moet gesplitst worden", aldus Annemans.
https://www.demorgen.be/nieuws/annem....google.com%2F

Plan B. Dreigde daar Onkelinx en co niet mee om hun geliefde Vlaamse partners op de knieën te krijgen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be