![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() ik vermoed bovendien dat het een vaakvoorkomend defect gaat zijn bij de EV Smarts van die generatie, zo niet had Smart deze batterij wel voor eigen rekening genomen om de nefaste publiciteit voor te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() De smarts & de leafs (eerste generatie, niet de nieuwe) hebben slechte kwaliteit batterijen en geen thermal battery management.
Helaas voor de early adopters. De huidige batterijen zijn een stuk beter. Ook pikant detail: hoe groter de batterij, hoe langer hij meegaan: de batterij ondergaat minder vaak een cyclus en hoeft in normale gevallen slechts tot 90 % gelaad te worden (standaard tesla) waardoor meer dan duizenden cycli (volledige lading/ontlading in energie) mogelijk zijn. De Model 3 batterij zou naar het verluid een miljoen km (2500 cycli) meegaan tot de batterij onder 75 % capaciteit valt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Als ge geen concurrentie hebt vraag je wat je wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://res.cloudinary.com/adacde/im...ime_s6ihli.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk zie je ze constant bij iedere mogelijkheid bij laden. Dat zijn ook allemaal oplaad toestanden die tellen. Zo zit je snel aan een paar duizend.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 januari 2020 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grote ring is 61 km.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diameter versus omtrek is 't zelfde als een brazilian landingsbaan vergelijken met de grote ring rond Dolly Parton.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Gent moet je de ring op om dan ergens ver weg opnieuw een toegelaten punt te mogen inrijden. Diameter gebruiken gaat hier niet meer op.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 januari 2020 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds één of andere prof. Zich gemoeid heeft met hoe we best rijden kan je 25 km omrijden om achter de hoek te geraken.
En tussendoor een uurtje file genieten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 januari 2020 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bane mensen zijn zich er niet van bewust als ze de auto een paar maand laten staan, dat die batterij leegloopt en dan kapot gaat... dus na een periode willen ze die verkopen en constateren ze dat de batterij volledig plat staat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent ben je niks met geometrische wijsheden.
Spaar ze voor de fake afstand cijfertjes in actieradius toestanden in EV wonderland.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En welk voordeel heeft een EV eigenlijk?
Een corsa EV kost 27000€ + nog een laadpaal en dergelijke. Dezelfde benzine kost 12000€. Verbruik benzine iets meer dan 1000€ per jaar. Verbruik elektriciteit iets minder dan 1000€ per jaar.
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de rest sturen ze constant terug naar de ring ja. En dan mag je alles opnieuw doen. Gentse wijsheid van fietsminnende schepenen.
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ik herhaal: als ge 10 keer op een dag de ring doet, is niet de ring of uw wagen het probleem, maar uw planning en manier van werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in het centrum wil geraken zonder vergunning moet je langs de kortrijkse poortstraat.
Wil je naar de andere kant van Gent centrum moet je er weer uit en via de ring naar de dampoortstraat. Let op als je elk langs 1 kant staat kan je elkaar een hand geven nochtans.