![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2183 | |
|
![]() Citaat:
![]() en waar het aantal legale verkooppunten minimaal is: dus, ondanks het feit dat de recreatieve verkoop gelegaliseerd is, is er een grote groep mensen die er toch niet aan geraken via een legaal verkooppunt. Online legaal aankopen en thuis laten leveren is ook geen optie. De Staat gaat zelf ingrijpen, en de counties waar een meerderheid van de inwoners ja gestemd hebben, te verplichten om tenminste 1 shop toe te laten op het grondgebied https://www.latimes.com/politics/la-...513-story.html
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goede vriend woont in San luis Obispo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zodra het mag richt ik mijn tuin opnieuw in! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het illegale circuit is al 20% van zijn omzet kwijt. Citaat:
Hoe moeilijk is het om te voorspellen dat de legale markt concurrentie gaat ondervinden van de zwarte? Welke voorspellende gaven heb je daar voor nodig? En wat is er aan van 'saboteren' als iemand in een county waar geen legale cannabis voor handen is zijn spul gewoon bij zijn dealer blijft halen? Hij heeft geen alternatief, waar zie jij daar sabotage in? En vooral; hoe lang ga jij hier blijven proberen pluimen op uw hoed te steken voor uw 'voorspellingen'? Want als ik morgennamiddag rond 4 uur voorspel dat binnen de 4 uren de zon onder zal gaan is die voorspelling even spectaculair en accuraat als uw 'creepy' voorspellingen hier.
![]() |
![]() |
#2194 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ze dachten dat in de jaren 80 ook: we gaan oudere werknemer op 55 jaar met pensioen sturen, dan komen die plaatsen vrij voor jongeren, en de jeugdwerkloosheid is opgelost. Goed idee hé! ![]() Maar wat bleek … het tegenovergestelde gebeurde! ![]() Allez, hoe kan dat nu! we hadden toch alles goed uitgerekend?? De zwarte markt is groter dan ooit! Dat is trouwens NIET dankzij mij. Ik heb geen drugs nodig. Citaat:
maar enkele dagen geleden kreeg ik nog deze reactie van een mede gelovige van u op mijn voorspelling: Alice Uw voorspelling is een aanname die u als waarheid probeert te verkopen. hebt gij gelijk, of heeft Alice gelijk? het is natuurlijk hééééél gemakkelijk voor u om nu dat mijn voorspelling uitgekomen is, om te schrijven: 'dat was een gemakkelijke voorspelling'. Maar ge moet eens zien wat de reactie was van uw blower parochianen was 5 jaar geleden op mijn voorspelling: Loki Hahahahah dit vind ik nou lollig het Verzet Bij deze blower alvast niet. De shop geeft de koper een weliswaar beperkte garantie van kwaliteit (zoek shopreviews op internet) en keuze. 't Is vooral die keuze waar ik voor ga, een dealer heeft dat niet. Fred Jij kan alles voorspellen beter als een waarzegger......je speelt toch met de lotto mag ik hopen ? Afwijzing en ridiculisering was mijn deel. ![]() maar wie had er toch gelijk?? ![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 januari 2020 om 21:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik nog eens wiet zou kopen, zou het terug via de coffeeshop zijn. Maar puntje bij paaltje, kunnen we allemaal blij zijn. Gij omdat ge gelijk had dat er een groot zwarte circuit ging zijn, en de blowers hier omdat de legalisatie verder oprukt. Iedereen tevreden.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 10 januari 2020 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2196 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou inderdaad gemakkelijk zijn maar jammer genoeg is niet alles zo simpel.
Echter; in dit geval is het dat wel. Het is zelfs zo simpel dat ik had verwacht dat jij het ook zou snappen maar helaas... Een illegaal circuit dat voorheen 100% van de markt bediende en nu nog maar 80% is wel degelijk 20% kwijtgeraakt. Dat is lagere school-materie en dus echt wel zo simpel... Citaat:
Maar ik veronderstel dat jij ze weer geniaal vindt zeker? Citaat:
Kan je me er nog wat meer over vertellen? Citaat:
Citaat:
Zal nonkel Biggie u deze lagere-school les eens even uitleggen? Dat de zwarte markt groter is dan ooit wil niet zeggen dat ze in verhouding tot de totale markt ook gegroeid is. Jaja, ik weet het, het klinkt allemaal waarschijnlijk wat ingewikkeld maar probeer effe te volgen. Stel:(je moet deze cijfers en jaartallen niet kennen voor het examen, het zijn maar voorbeeldcijfers) A)In 2010 had de zwarte markt een marktaandeel van 100%. Er waren toen 100.000 blowers en die kochten allemaal zwart. B)In 2020 (er is ondertussen gelegaliseerd) heeft de zwarte markt een marktaandeel van slechts 80%. Maar er zijn op dat moment wel 200.000 blowers en daarvan kopen er dus 160.000 zwart. De andere 40.000 kopen voortaan wit. Wat leren we uit A en B? Is de zwarte markt gegroeid? Jazeker. Ze ging van 100.000 blowers naar 160.000. Is het marktaandeel van de zwarte markt gegroeid? Nee. Dat ging van 100% naar 80%. Heeft de legalisatie invloed gehad op de zwarte markt? Ja. Want zonder legalisatie zouden alle 200.000 blowers nog steeds op de zwarte markt kopen. En dat is nu niet gebeurd. Ze heeft er 40.000 minder dan wanneer er niet gelegaliseerd zou zijn. Onthouden voor het examen: 1)Het is niet omdat een zwarte markt groeit dat hun marktaandeel dat ook doet. 2)Tegen legalisatie zijn staat gelijk aan steun verlenen aan de zwarte markt omdat je op die manier hun marktaandeel op 100% houdt. Tweede hypothetisch voorbeeld: In 1905 reden er in Belgie 10 auto's en gebeurde er 5 ongelukken met die auto's. In 2000 reden er in Belgie 1000.000 en gebeurde er 1000 ongelukken met die auto's. Reken nu zelf aan de hand van het vorige voorbeeld uit wanneer je procentueel het meeste kans had op een ongeval. Was dat toen je met de auto reed in 1905 of was dat in 2000? Leg de relatie tussen "minder kans hebben op een ongeval" en "meer wagens" uit. (Examenvraag!!) Onthoudt: het is niet omdat een bepaald cijfer stijgt dat alle cijfers die met dat onderwerp te maken hebben stijgen. Je kan een percentage krijgen dat lager is bij een hoger cijfer en omgekeerd. Het is dus helemaal niet zo moeilijk te begrijpen dat je meer kans hebt op een ongeval bij minder wagens en er minder marktaandeel is voor de zwarte markt bij meer blowers. Ik weet het, het is niet de gemakkelijkste les ('meer' en 'minder' tegelijk in 1 zin) maar als je zelf nu nog wat voorbeelden probeert te zoeken en uit te werken wordt het vast wel duidelijker. En mocht het echt niet lukken kom dat volgende les even langs dan gaan we na de les deze leerstof nog wel eens overlopen. Citaat:
Citaat:
Dat komt aan he? Beseffen dat je steun verleent aan een stel kriminelen? Citaat:
Kom, vertel me er alles over! Citaat:
Citaat:
Laat eens zien. Citaat:
Een vrij logische reactie lijkt me. Iets voorspellen wat al bestaat kan je inderdaad beschouwen als zijnde lollig. Citaat:
Citaat:
Waren dit nu de reacties die jij me persé wou laten zien? Een beetje teleurstellend hoor. Ik had wel wat spannender verwacht. Ben ik daar speciaal voor opgebleven? Citaat:
![]() Citaat:
Dat zou hetzelfde zijn als ik nu zou voorspellen dat er morgen elektrische auto's rond zouden rijden van het merk Teslo. Hoe dom zou dat zijn? Die elektrische auto's bestaan immers al (net als in uw voorspelling) en het zou dus onvoorstelbaar dom zijn hun naam (TeslA) verkeerd te voorspellen. De ridiculisering en afwijzing zou in dat geval nog veel groter geweest zijn dan dat ze nu is. Nu word je gewoon uitgelachen omdat je iets 'voorspelde' wat al bestond. Dat is ook al wel behoorlijk beschamend natuurlijk maar nog niet half zo erg dan wanneer je iets bestaand verkeerd zou 'voorspellen'. Dus ja, je had gelijk. Net zo veel als wanneer ik nu voorspel dat morgen 3+3 zes gaat zijn. Kunnen we nu trouwens afspreken dat we binnen dit en 5 pagina's gaan stoppen over uw voorspelling? Het moet niet altijd over jou gaan eh geert? Mag ik binnenkort ook nog eens in de schijnwerper staan? Ik beloof dat het niet met een voorspelling gaat zijn. Die laat ik aan jou over. Maar hou het aub een beetje binnen de perken. Een verrekking aan mijn lachspieren, tot daar aan toe maar compleet afscheuren moeten ze nu ook weer niet.
![]() |
![]() |
#2197 |
|
![]() Er heeft er hier iemand veel tijd zichzelf oeverloos te herhalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2198 | |
|
![]() Citaat:
dat was: de blowers gingen het zelf saboteren. Daar werd lacherig over gedaan, en gij hebt dat ook betwist met het geniale argument: 'ik ga dat niet doen, hoor!'. Dat is altijd de ironie van de geschiedenis: degenen die het zo graag willen, maken het uiteindelijk ook kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2199 |
|
![]() oeverloos, en vooral fout
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |